Fuskare i Fall Guys

Skribent
Fuskare i Fall Guys

Visst hade jag tidigare sett någon fuskare på stream, men aldrig mött på någon. Däremot verkar det som att de finns i varenda match nuförtiden. Om inte Devolver och Mediatonic börjar banna spelare och täppa till kryphålen kommer det här spelet inte vara så långlivat som många tror. Det är liksom inte roligt att spela när det inte går att vinna.

Titta t.ex. på¨bilden nedan från "jump Showdown" finalen som jag just spelade. Lätt att vinna mot den snubben?

Min motståndare flyger alltså i luften (och gjorde så genom alla grenar), ovanför allting som kan knocka honom utanför banan...

Har ni andra stött på fuskare också eller har jag bara haft oflyt senaste matcherna?

Skribent

Nu matchen direkt efter var det som körde med speedhack MEN den jäveln lyckades vi putta utanför kanten på ett mini-game. Tror vi var 10-15 st som bara var på fuskaren och kämpade ner honom

Skribent

Ja, har nog stött på 2-3 under mina matcher, men nu har jag inte lirat på säkert en vecka. Riktigt trist, och framförallt förstår jag inte varför. Vad är behållningen med att vinna om man fuskar? Helt meningslöst.

Medlem

Detta är anledningen till att jag skiter totalt i multiplayer-spel, det är alltid fuskare som ska förstöra i alla spel. Finner dem inte ens roliga tack vare det, för man vet ofta inte om personen som vunnit har vunnit rent eller inte.

Medlem

Jag har haft ett par stycken. Inte kul!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

@Fr0gg0.: En av de största styrkorna med konsolspel. Slipper sådan skit.

NuZ
Testpilot

Spelar på konsol så slipper sådant


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Vad säger det om individen som fuskar på Fall Guys?

Medlem

Har inte märkt av något fusk på PS4.

Medlem

Det är problemet med PC master race. Fuskare älskar PC. Perma Ban tack.

Medlem

Här har vi anledning varför jag skulle kunna tänka mig köpa PS4 versionen ist, just pga fuskare.
Men PS4 bjuder inte till samma spontanspelande som med PC så då är det stor chans att man högst spelar ett fåtal ggr endå.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Fr0gg0.:

Detta är anledningen till att jag skiter totalt i multiplayer-spel, det är alltid fuskare som ska förstöra i alla spel. Finner dem inte ens roliga tack vare det, för man vet ofta inte om personen som vunnit har vunnit rent eller inte.

Jösses, jag har inte stött på en fuskare på 10 år. Vad jag märkt i alla fall. Iofs har jag inte spelat Fall Guys, men att totalt bojkotta multiplayer lmao

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Vad säger det om individen som fuskar på Fall Guys?

Härlig snubbe som hamnat snett i livet

Skribent
Skrivet av Jonny Myrén:

Ja, har nog stött på 2-3 under mina matcher, men nu har jag inte lirat på säkert en vecka. Riktigt trist, och framförallt förstår jag inte varför. Vad är behållningen med att vinna om man fuskar? Helt meningslöst.

Det har att göra med att samla alla skinsen tror jag, många skins kan man ju bara köpa med kronor man får från vinster. Det går säkert att sälja kontot för bra pengar efter man jagat ihop alla skins.

Medlem

Extremt många, skulle säga att kanske 30-40% av alla mina matcher har haft en fuskare. :/ (har ungefär 3 timmar spelat)

Köpte det igår, körde ca 10 matcher. Fuskare i varje match som vann med hästlängder, så det blev det första spelet någonsin som jag refundat.

Medlem

Kör på Playstation 4 och kan inte säga att jag stött på några fuskare. Däremot har jag stött på de som nu verkar ha spelat så mkt att de snart kan varenda liten grej man kan nyttja för att komma bra till.

Skrivet av Molotov:

Här har vi anledning varför jag skulle kunna tänka mig köpa PS4 versionen ist, just pga fuskare.
Men PS4 bjuder inte till samma spontanspelande som med PC så då är det stor chans att man högst spelar ett fåtal ggr endå.

Hur menar du spontanspela? Även på ps4 är det bara hoppa in o köra några matcher precis när du vill osv. Eller menar du kanske att din PC mer ofta är igång än ps4an?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av Shadee:

Det har att göra med att samla alla skinsen tror jag, många skins kan man ju bara köpa med kronor man får från vinster. Det går säkert att sälja kontot för bra pengar efter man jagat ihop alla skins.

Bra poäng, det är nog en motivation för vissa.

Medlem

Tyvärr har jag sett en handfull fuskare under mina nästan 20 timmars spelande. Tyvärr missade jag också en vinst pga av en fuskare. Hade sådant tokflyt på en Hex-a-Gone, och det vara bara jag och en till kvar. Men luften gick helt ur mig när han kom flygande och hängde i luften brevid mig. Kändes helt förjävligt. Enda gången jag varit nära att vinna..

Fuskarna har fått mig att tappa sugen lite.. Hoppas dom får någon ordning på det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Kör på Playstation 4 och kan inte säga att jag stött på några fuskare. Däremot har jag stött på de som nu verkar ha spelat så mkt att de snart kan varenda liten grej man kan nyttja för att komma bra till.

Hur menar du spontanspela? Även på ps4 är det bara hoppa in o köra några matcher precis när du vill osv. Eller menar du kanske att din PC mer ofta är igång än ps4an?

Jo jag var lite otydlig. precis även fast jag har PC och ps4 i samma rum blir det oftast att köra på PC då den stort sett är igång hela tiden och man pysslar med en massa annat på den.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar