Digital spelmässa - vad vill du se?

Skägg.
10 Chambers
Digital spelmässa - vad vill du se?

Flera spelmässor kommer under året försöka bli digitala men det är ju ett ganska vitt begrepp så frågan är vad du skulle vilja få ut av ett sådant evenemang. Vi har till exempel Blizzcon som kört både digitalt och fysiskt i många år, där det förstnämnda kostat pengar för full access. Där har det ingått både prylar till deras spel och exklusiva demos och presentationer. Spontant känns det som en intressant väg att gå men det blir såklart mer komplicerat när det är flera aktörer som är inblandade.

Diskutera i små grupper.


signatur
Moderator | Testpilot

För min del räcker det egentligen bara med det vi fått tidigare. Vi har konferenserna och sedan kommer det mindre klipp där man får intervjuer av utvecklare och folk som jobbat med spelet.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Jag är nog inne på samma spår som uber. Spännande presskonferenser, massor av nytt gameplay, roliga utannonseringar och kanske lite presentationer som går in på djupet på olika ämnen kring spelutveckling, hårdvara, etc.

Medlem

Gärna demoversioner av spel, så man kan testa dem. Kanske inte går att räkna med om de blir utannonserade precis då, men spel som har blivit det sedan tidigare. Annars är det väl mest att verkligen få se gameplay och inte bara förrenderade klipp.

Jag vill se ett nytt format! Det ska inte vara PR avdelningarna som sitter och slänger ur sig plattityder och onödigt skräp och sen visas en för-renderad trailer som inte representerar äkta gameplay och som tagit månader att skapa.

Ge Äkta gameplay till oberoende som får spela igen det! Streamat live så inget trixande sker.
Mer uppmärksamhet till utvecklarnas hårda arbete och ta bort all makt från förläggarnas/studiornas pr avdelningar. Jag är bitter för de har ljugit för hårt och för mycket så det gamla upplägget känns cringy och lögnaktigt


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag vill se ett nytt format! Det ska inte vara PR avdelningarna som sitter och slänger ur sig plattityder och onödigt skräp och sen visas en för-renderad trailer som inte representerar äkta gameplay och som tagit månader att skapa.

Ge Äkta gameplay till oberoende som får spela igen det! Streamat live så inget trixande sker.
Mer uppmärksamhet till utvecklarnas hårda arbete och ta bort all makt från förläggarnas/studiornas pr avdelningar. Jag är bitter för de har ljugit för hårt och för mycket så det gamla upplägget känns cringy och lögnaktigt

Ah vilka minnen man får nu.

Hit the music Johnny! We're going for a ride...

1
Skriv svar