Playstation 5-fakta – 10,28 TFLOPSo och 825 GB SSD

Medlem

Om man ska säga så här. I form av att "vinna" på dem olika sakerna som gör en konsol.

GPU går till Xbox Series X.
CPU går till Xbox Series X.
RAM går till Xbox Series X.
HDD går till PlayStation 5.
Spel går till PlayStation 5 med, men här vet vi än för säkert.

Xbox Game Studios har blivit så extremt mycket större på dryga 2 år. Och Microsoft vill ha 4 st AAA spel varje år. Och det är från och med nu. Det kommer dock inte att hända från och med nu. Men från Halo 6 är det tanken att så ska det vara 4 stora SPEL per år.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Mithos-SWE:

Vore inte 2080 Super vs 2080 Ti en bättre jämförelse dock, samma generation av GPU arkitektur.

Så PS5 på ~10Tflops och Xbox Series X på 12Tflops i samma genreration av GPU arkitektur.

Skillnaden kanske inte blir så värst stor?

Ja det är sant för annat än bara ”hästkrafter” räknad. Med 11,1 > 13 så de är nog en bättre jämförelse. Rätt stor ändå. 10-30fps (på PC ja, betydligt annorlunda än konsoler. Är bara en jämförelse i tflop) är en märkbar skillnad i 4k.

Men som sagt, vi har bara fått teknik po** än så länge. Vi måste se vad systemen levererar sida vid sida i samma spel också för att kunna se på riktigt. Har mobilspel som är äckligt snygga så visst kommer det kunna klämma ur redigt snygga spel när de bara behöver fokusera mot en uppsättning komponenter. Horizon t.ex är ju urläckert på min ps4


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Megagurra:

Sjukt att du nämner det för jag har exakt samma minne, att jag läste just den meningen i en Loading/Playing eller Gamereactor-tidning att det stod att man skulle kunna plantera träd och se dom växa med tiden. Hypen var real.

Men det var som allt annat som kom ur Peters ambitiösa käft, det var bara en vision han hade som aldrig blev utförd. Mannen var fylld med brutna löften och ses aldrig till i spelvärlden längre. RIP Fable, Black and White och Dungeon Keeper.

MEN, Fable 1-3 har man spendera åtaliga timmar i och är garanterat något jag saknar från MS.

Det är bara att tro tillräckligt hårt så kommer det. Jag tror (med stor försiktighet) att Fable kommer vara en release titel till SeX och annonseras i sommar sen. Kanske en reboot med nya visioner eller 4an. Det konmer iaf vara en redig motståndare mot Sonys fantastiska God of War (önskar jag hade tiden för Platinum)

Jag hoppas nu att TLOU 2 blir super bra för vill mysa med PS4an innan pension. Ghost of Thusima måste jag se mer av för att uppskatta tror jag. Nioh och Sekiro och Souls spelen älskar jag så kanske


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Så här skriver Sony om BC
Lastly, we’re excited to confirm that the backwards compatibility features are working well. We recently took a look at the top 100 PS4 titles as ranked by play time, and we’re expecting almost all of them to be playable at launch on PS5. With more than 4000 games published on PS4, we will continue the testing process and expand backwards compatibility coverage over time.

Så det kommer ju vara fler än 100 spel som fungerar från början.
https://blog.eu.playstation.com/2020/03/18/unveiling-new-deta...

Oklart. Nästan alla på topp 100 är det enda vi vet. Vad de siktar på.Sen kommer de att öka med tiden.

Medlem
Skrivet av isma:

Såfort hårdvara avslöjas är jämförelsena där, men så många glömmer att det handlar om att skapa en upplevelse. Från dagens PS5 tech snack får jag iaf känslan av att SONY satsar mer på upplevelsen å deras dröm om next-gen konsoll än vad Microsoft gör. Skillnaden i Teraflops spelar mig liten roll, men deras vision är helt klart avgörande.

Sen kanske jag får äta upp mina ord om Microsoft lyckas pumpa ut en produkt som överlägset krossar Sonys när det gäller själva spelupplevelsen, men den dagen tror jag iaf är långt borta.

Xbox x smällde ps4pro på fingrarna,så det har redan hänt... men är av ringa betydelse då
själva spelupplevelsen är det spelutvecklarna som styr, det är inte konsolen som ger spelupplevelsen i sig, den utgör bara en förhoppningsvis bra grund för spelutvecklare att skapa ifrån..

Men att microsoft satsar rejält på själva spelen ,tex med alla uppköp av spelutvecklare senaste tiden, det har nog ingen missat...så det kommer helt klart bli intressant att se vad för spel dom jobbar på till next gen...
Vad sony gör har jag ingen vidare koll på,.

Inaktiv
Skrivet av Freeman79a:

Om man ska säga så här. I form av att "vinna" på dem olika sakerna som gör en konsol.

GPU går till Xbox Series X.
CPU går till Xbox Series X.
RAM går till Xbox Series X.
HDD går till PlayStation 5.
Spel går till PlayStation 5 med, men här vet vi än för säkert.

Xbox Game Studios har blivit så extremt mycket större på dryga 2 år. Och Microsoft vill ha 4 st AAA spel varje år. Och det är från och med nu. Det kommer dock inte att hända från och med nu. Men från Halo 6 är det tanken att så ska det vara 4 stora SPEL per år.

Spännande. Skulle dock säga att även storage gick till MS som har kylning av extra storage, något som cerny undvek med hänvisning till att de ska kolla på det.

Många här verkar tro att bara gpun var sämre på PS5 men I själva verket så var allting klenare än boxen. Bara en sån enkel sak som att de där 10 TFlopsen var under optimala förutsättningar och kortvarigt då de hade boost på. Normalt ligger den kring 9 som alla sagt.

Deras tempest 3d ljud är en sämre version av Xbox X, där dessutom Xbox har custom Hårdvara för att hantera ljudet ska PS5 använda processor resurser som den egentligen inte kan av vara.

Jo tjena, jag förstår att de försökt hålla på detta ett tag.

Inaktiv
Skrivet av Ribcage:

Oklart. Nästan alla på topp 100 är det enda vi vet. Vad de siktar på.Sen kommer de att öka med tiden.

Detta är INTE som Xbox. Xbox ska ha alla spel bakåtkompatibla. Såny måste gå in och compila om verkar det som, vilket lägger ansvar på både utvecklare och Såny. Känns tyvärr som att det kommer bli half assed "bara för att kunna säga att den har bakåtkomp". Jag menar, 100 titlar totalt?? Inte ens alla vid release, det är ju smått löjligt.

Inaktiv
Skrivet av submariner:

Blir en Ps5 för att man kommer kunna spela ps4 spelen på den sen är det ju knappt något skillnad mellan de båda i prestanda
så Sony lär krossa microsoft även den här generationen enkelt. Är ju spelen som är det viktigaste och där har MS inget att komma med. Det enda microsoft har är att släppa 100 olika handkontroller i olika färger hehe..

Du kommer att kunna spela ett mindre antal PS4 titlar på den.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Detta är INTE som Xbox. Xbox ska ha alla spel bakåtkompatibla. Såny måste gå in och compila om verkar det som, vilket lägger ansvar på både utvecklare och Såny. Känns tyvärr som att det kommer bli half assed "bara för att kunna säga att den har bakåtkomp". Jag menar, 100 titlar totalt?? Inte ens alla vid release, det är ju smått löjligt.

Jo, men sen ska de lägga till ett i taget. De måste testa alla de lägger till ordentligt. Tydligen inte så lätt.

Medlem

Jag vet inte om den postats men här är Digital Foundrys genomgång:

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-playst...

Avstängd

Med minst 646 konsolexklusiva (som xboxarna brukar kalla det) spel till ps4 samt worldwide studios track record så spelar inte en futtig procentuell ökning av tflops någon större roll. Skillnaden är ju trots allt mindre än og xbox och ps4.

Ps5 känns som ett självklart val. Speciellt då Microsoft gått genom en hel generation utan att släppa ett endaste spel som tilltalat mig.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av DrAg00nEn:

Med minst 646 konsolexklusiva (som xboxarna brukar kalla det) spel till ps4 samt worldwide studios track record så spelar inte en futtig procentuell ökning av tflops någon större roll. Skillnaden är ju trots allt mindre än og xbox och ps4.

Ps5 känns som ett självklart val. Speciellt då Microsoft gått genom en hel generation utan att släppa ett endaste spel som tilltalat mig.

646 konsolexklusiva spel... Är du på riktigt?

Medlem
Skrivet av anon_81726:

646 konsolexklusiva spel... Är du på riktigt?

Snabb Googling och enligt fiender rör det sig om dryga 200 jämfört med dryga 100 för xbox
https://www.finder.com/ps4-vs-xbox-one-exclusives

Men vem bryr sig!
Ge mig bara GOW2 och jag är nöjd

Avstängd
Skrivet av anon_81726:

646 konsolexklusiva spel... Är du på riktigt?

Mmmmm... VR baby... Yeeeeaaaaahh


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Avstängd
Skrivet av meganollan:

Snabb Googling och enligt fiender rör det sig om dryga 200 jämfört med dryga 100 för xbox
https://www.finder.com/ps4-vs-xbox-one-exclusives

Men vem bryr sig!
Ge mig bara GOW2 och jag är nöjd

Ser man på faktiska exklusiva spel till Xbox är det väl ganska nära noll det rör sig om


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Spännande. Skulle dock säga att även storage gick till MS som har kylning av extra storage, något som cerny undvek med hänvisning till att de ska kolla på det.

Många här verkar tro att bara gpun var sämre på PS5 men I själva verket så var allting klenare än boxen. Bara en sån enkel sak som att de där 10 TFlopsen var under optimala förutsättningar och kortvarigt då de hade boost på. Normalt ligger den kring 9 som alla sagt.

Deras tempest 3d ljud är en sämre version av Xbox X, där dessutom Xbox har custom Hårdvara för att hantera ljudet ska PS5 använda processor resurser som den egentligen inte kan av vara.

Jo tjena, jag förstår att de försökt hålla på detta ett tag.

X-box trollen verkar ha vaknat tidigt. Kolla in Digital Foundrys förklaring istället.

HDD lösning: Från Digital Foundry:
"o yes, NVMe PC drives will work in PlayStation 5. The only problem is that PC technology is significantly behind PS5. It'll take some time for the newer, PCIe 4.0-based drives with the bandwidth required to match Sony's spec to hit the market.
Today's fastest NVMe drives don't have the bandwidth required to work for PlayStation 5. However, future tech - possibly drives like the Samsung 980 Pro - could conceivably work"

Ljudkortet:
" The Tempest Engine is effectively a re-engineered AMD GPU compute unit, stripped of its caches and relying solely on DMA transfers - just like a PS3 SPU. In turn, this opens the door to full utilisation of the CU's vector units"

In short, the Tempest Engine opens the door to a genuine revolution in game audio - and while there are challenges ahead in seeing the system reach is fullest potential, one thing you don't need to worry about is buying into high-end audio hardware to enjoy the experience
"
med tillägg från vg247 gällande Tempest: "inclusion of a dedicated hardware chip called the Tempest Engine - re-purposed GPU compute unit, inspired by the PS3’s SPUs with an SIMD performance and bandwidth comparable to eight PS4 CPU cores combined"

Så helt klart två saker som Sonys maskin är bättre än Xbox


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

NuZ
Testpilot
Skrivet av matt76:

X-box trollen verkar ha vaknat tidigt. Kolla in Digital Foundrys förklaring istället.

HDD lösning: Från Digital Foundry:
"o yes, NVMe PC drives will work in PlayStation 5. The only problem is that PC technology is significantly behind PS5. It'll take some time for the newer, PCIe 4.0-based drives with the bandwidth required to match Sony's spec to hit the market.
Today's fastest NVMe drives don't have the bandwidth required to work for PlayStation 5. However, future tech - possibly drives like the Samsung 980 Pro - could conceivably work"

Ljudkortet:
" The Tempest Engine is effectively a re-engineered AMD GPU compute unit, stripped of its caches and relying solely on DMA transfers - just like a PS3 SPU. In turn, this opens the door to full utilisation of the CU's vector units"

In short, the Tempest Engine opens the door to a genuine revolution in game audio - and while there are challenges ahead in seeing the system reach is fullest potential, one thing you don't need to worry about is buying into high-end audio hardware to enjoy the experience
"
med tillägg från vg247 gällande Tempest: "inclusion of a dedicated hardware chip called the Tempest Engine - re-purposed GPU compute unit, inspired by the PS3’s SPUs with an SIMD performance and bandwidth comparable to eight PS4 CPU cores combined"

Så helt klart två saker som Sonys maskin är bättre än Xbox

Ja lagringen och ljudet är 2st stora fördelar till Sony. Sjukt pepp vad de kan göra ljudmässigt då det förhöjjer upplevelsen fruktansvärt. Jag avskyr VR (jag klarar max 3min sen svimmar jag) men för de som det funkar för och kanske de som föredrar det är lösningen med värdsbyggandet och ljudet helt otroligt. Bara den är tillräckligt snabb om de går på lösningen med direkt inläsning om man ”drar spaken fullt så man snurrar runt” och fortfarande funkar. Ska bli sjukt nice o se vad de lyckas göra både ljud och lagringsmässigt. Lite trist bara att NVMe korten som passar kommer vara otroligt dyra

Skrivet av DrAg00nEn:

Ser man på faktiska exklusiva spel till Xbox är det väl ganska nära noll det rör sig om

Men herregud när ska du ge dig. Xbox är en helhetslösning. De vill leverera spel oberoende platform. Din mobil i xcloud, på PC eller på billigare platform som de tillhandahåller med Series X. Att ett spel är exklusive menas med att det släpps i deras sfär. Jag avskyr exklusiva spel för det är begränsande för de som inte har samma lyx som mig som köper alla konsoler och en PC. Alla ska ha möjlighet att spela spelen. Xbox säger de själva. Titta vad de gjort på handkontroller anpassa för handikappade och funktionsnedsatta. Är hjärtevärmande att se tillbehören de skapar till ”alla” platformar som önskar ha stöd för dessa. Att tjata om exklusiva spel från Sony fanboys är bara irriterande för det är så fruktansvärt bakåtsträvande så det finns inte. Spel ska finnas för alla så alla har möjlighet att uppleva dem. Hade varit skitballt o spela Spiderman på bussen i min switch t.ex osv. Men det är din åsikt och denna är min. Alla tycker vi olika. Men jo Microsoft/Xbox (konsol, xcloud och Windows) har också tyvärr exklusiva spel. Över 100st i dagsläget tror jag.

Så snälla ge er nu. Så tråkigt med konsolkrig. Låt personerna spela på vad de vill. Och som det ser ut nu så är Xbox SeX och PC det kraftigaste grafikmässigt du kan spela på. Jag kommer köpa båda konsolerna men önskar jag bara behövde köpa en. Främst penga mässigt men även miljömässigt. De tjänar så fruktansvärt mycket på utgivning så framtiden borde vara fritt från platformskrig osv. Ni är nyttiga idioter åt båda företagen som kommer sko sig med ännu djupare fickor.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det intressanta nu är priset.
Finns mycket som talar för både Sony och Microsoft just nu.
Extra lull lull i alla multiplatform verkar gå till Microsoft.
Men bara tanken om ett maxat Bloodborne till ps5, om det ingår i deras top 100 backlogg, lockar iaf mig extremt mycket.
60fps och bra framepacing!? Ja, tack!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Vilken konsoll som "vinner" får tiden utvisa. För min del, sedan MS börjat släppa de större titlarna även till PC, så är en Xbox helt menlös för mig nu.

Spela på det som passar er folket, ingen bryr sig om ert val "vann". Det enda som spelar roll är spelglädjen


signatur

I drank what?

Avstängd
Skrivet av NuZ:

Men herregud när ska du ge dig. Xbox är en helhetslösning.

Jag pratar såklart om xbox som konsol. Inte denna "helhets" lösning. Vilket borde vara glasklart med tanke på kontext.

Sedan om du är så otroligt emot exklusiva spel så borde du väl också, helt uppenbart, vara emot spel som endast släpps till denna så kallade helhetslösning och inte stödja detta upplägg tills Microsoft släpper sina spel till alla plattformar. Dock är du snabb med att gå i försvarsställning när någon nämner xbox och tar den typen av exklusivitet i försvar och gärna kastar runt diverse glåpord.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av matt76:

X-box trollen verkar ha vaknat tidigt. Kolla in Digital Foundrys förklaring istället.

HDD lösning: Från Digital Foundry:
"o yes, NVMe PC drives will work in PlayStation 5. The only problem is that PC technology is significantly behind PS5. It'll take some time for the newer, PCIe 4.0-based drives with the bandwidth required to match Sony's spec to hit the market.
Today's fastest NVMe drives don't have the bandwidth required to work for PlayStation 5. However, future tech - possibly drives like the Samsung 980 Pro - could conceivably work"

Ljudkortet:
" The Tempest Engine is effectively a re-engineered AMD GPU compute unit, stripped of its caches and relying solely on DMA transfers - just like a PS3 SPU. In turn, this opens the door to full utilisation of the CU's vector units"

In short, the Tempest Engine opens the door to a genuine revolution in game audio - and while there are challenges ahead in seeing the system reach is fullest potential, one thing you don't need to worry about is buying into high-end audio hardware to enjoy the experience
"
med tillägg från vg247 gällande Tempest: "inclusion of a dedicated hardware chip called the Tempest Engine - re-purposed GPU compute unit, inspired by the PS3’s SPUs with an SIMD performance and bandwidth comparable to eight PS4 CPU cores combined"

Så helt klart två saker som Sonys maskin är bättre än Xbox

Visst blir man trött

Jag har dock lite svårt för ljudet, jag håller med om att det kan göra en stor skillnad för upplevelsen.
Men om det ska bli bra så behöver man väl antagligen köra med hörlurar eller möblera rätt?
Jag har en ganska dyr Sony soundbar(kostade 8500Kr) som sitter under min TV och med fåtölj till höger om tv:n kommer väl ha svårt att få ut så mycket av hi-tech ljudet? Bordet skadar säkert ljudbilden med.
Men jag får väl kanske investera i ett par fina trådlösa lurar, om det är så stor skillnad.

En fördel som Sony kommer få framöver är att om ca 4 år när pro versionen kommer så behöver dom bara öka TFlops, medans Microsoft inte kommer kunna öka hastigheten och optimera lagringen på samma sätt eftersom att det måste fungera med Series X.

Jag är helt övertygad om att Sony har valt rätt arkitektur, lagringen kommer göra väldigt stor skillnad.

Min tolkning av bakåtkompatibilitet var att av dom 100 mest spelade spelen så fungerade nästan alla väldigt bra, dock så sa dom inget om hur många spel som fungerade totalt. Bara för att nästan alla 100 av dom mest spelade fungera så behöver inte det vara någon indikation för hur många som fungerar av alla PS4 spel eller om dom ens behöver göra någon bearbetning/optimering för dom. Men jag kanske missförstod?

Jag har också bilden av att Microsoft kommer satsa på många AA spel och Sony på AAA.

Sjukt hypad nu

Medlem

Saker som en extremt snabb SSD är lite svårt att veta hur det kan komma att påverka speldesign och prestanda.

Utvecklare har aldrig varit i närheten av att kunna göra ett spel där man vet att man kan fylla minnena med ny data så fort förut. Hur lätt kommer det vara att anpassa spel efter detta? Kommer det märkas någon skillnad i multiplattformsspel?

Medlem
Skrivet av Margy:

Saker som en extremt snabb SSD är lite svårt att veta hur det kan komma att påverka speldesign och prestanda.

Utvecklare har aldrig varit i närheten av att kunna göra ett spel där man vet att man kan fylla minnena med ny data så fort förut. Hur lätt kommer det vara att anpassa spel efter detta? Kommer det märkas någon skillnad i multiplattformsspel?

Bägge konsolerna är ju enormt mycket snabbare än tidigare generationer så det lär kunna märkas oavsett. Om det är spel som bara är gjorda för "next-gen".
De fick t.ex. hålla ner hastigheten på bilarna i GTA just för att det var så långsamma hårddiskar vad jag hört. Såna grejer påverkar mycket.

Medlem
Skrivet av Margy:

Saker som en extremt snabb SSD är lite svårt att veta hur det kan komma att påverka speldesign och prestanda.

Utvecklare har aldrig varit i närheten av att kunna göra ett spel där man vet att man kan fylla minnena med ny data så fort förut. Hur lätt kommer det vara att anpassa spel efter detta? Kommer det märkas någon skillnad i multiplattformsspel?

Det kommer kunna användas till mycket, men det som visats redan nu är det som Cerny tog upp i presentationen.
På den tiden som det som det tar att vända sig om så hinner mycket data laddas till grafikminnet.
Sen så har du Spider-Man demot där data skövlas medans karaktären förflyttar sig i stor hastighet genom en stad.

Mark Cerny nämde också att snabb lagring låg högst på utvecklarnas önskelista, så jag tror att det är något dom sett fram imot att kunna utnyttja.

Multiplatform så blir nog skillnaden väldigt varierande.
Jag vet inte riktigt hur det kommer ge för fördelar i T.Ex. Sportspel.
Men det kanske blir mer cache vid skadade object i spel, skador kanske inte behöver ligga kvar i grafikminnet utan objektet kan hämtas från lagringen så fort det dyker upp istället och inte bara en ny likadan bil utan just den bilen med skadorna som den hade när man såg den senast för typ 20 min sen T.Ex.
Spekulerar lite här, ska bli spännande och se vad dom kan göra.

Medlem

Fråga till datorkunnig!!
Eftersom jag har 6cores och dessa 8. Kommer då framtida spel kräva minst 8 eftersom spel främst görs för konsol? Eller fungerar det inte så?
Jag har högre klock men färre


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Fearnox:

På den tiden som det som det tar att vända sig om så hinner mycket data laddas till grafikminnet.

Det ska bli intressant att höra vad erfarna spelutvecklare säger om detta.

I jämförelse med ett långsammare system så borde det i praktiken vara som att man har mer minne? Istället för att behöva "slösa" minne på omgivning som inte syns för tillfället kan man använda mer till det som är i bild och precis utanför.

Medlem

Kan det vara så att dem inte visade hur stationen ser ut på grund av att dem kan, notera kan, ha värme problem? Att prototyperna dem byggt (med olika design) inte håller måttet?

https://youtu.be/wRm5qDja-gA
Dealer Gaming har bra jämförelse.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Kan det vara så att dem inte visade hur stationen ser ut på grund av att dem kan, notera kan, ha värme problem? Att prototyperna dem byggt (med olika design) inte håller måttet?

Nej.

Detta var ämnat för utvecklare på GDC. Konsolen visar man sannolikt upp på ett evenemang eller en video ämnat för spelare och allmänhet.

Avstängd
Skrivet av Freeman79a:

Kan det vara så att dem inte visade hur stationen ser ut på grund av att dem kan, notera kan, ha värme problem? Att prototyperna dem byggt (med olika design) inte håller måttet?

Varför söka och försöka hitta på problem som vi inte vet något om eller om något sådant existerar?
Visst kan det vara så men det kan vara av någon helt annan orsak också. Typ att dom har en plan på att visa upp enheten ett specifikt datum och det datumet var inte igår och är inte idag.

Kan det vara så att Microsoft inte visat upp spel från sina nya studios för att alla spel är värdelösa och majoriteten av deras nya studios håller på att läggas ner?

See what I did there?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

NuZ
Testpilot
Skrivet av Margy:

Nej.

Detta var ämnat för utvecklare på GDC. Konsolen visar man sannolikt upp på ett evenemang eller en video ämnat för spelare och allmänhet.

Men man bjöd in hela världen? Jag tror Sony är tillräckligt flexibla att anpassa efter rådande situation. Jag tror de trollade stenhårt. Greenscreen, stelt utförande osv. Ett effektivt sett att visa upp funktioner åt utvecklare men även bjuda på techdata för nördar och lite detaljer för gamers. Vi pratar om det eller hur? Att snacket går är reklam. Något problem tror jag inte de är med konsolen. Mer att de vill ha oss på nålar men det börjar bli sent nu för dem. MS har redan helt visat sin skapelse på flera YT kanaler och även kört spel från förra generationen på dem. Jag vill se konsolen och spel från nya generationen på båda men får nog tyvärr vänta tills i sommar.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skriv svar