Tips på serier?

Medlem

Jag kollade nyligen på en gammal animerad serie jag snubblade över, Spawn. Baserad på serietidningen med samma namn, och jag tyckte den var satans bra och spännande. Finns dock bara tre säsonger, varav den sista är klart den bästa och det är så satans synd att det inte pågick längre då jag gärna hade velat se mer.

Dock så kommer det en ny Spawn serie i slutet av året så får hålla ut tills dess


signatur

Videomupp

Skrivet av WaltX:

LOST och Fringe är det bästa som finns på TV.

Amen... Eller.. eh....Heavy Metal Jävlar \m/:heart:


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av WaltX:

Fringe är det bästa som finns på TV.

Tack
Har funderat på vilken serie jag ska ta efter jag är klar med Eureka (som förövrigt inte alls är mycket att hurra för). Fringe hade jag helt glömt av.

Som tips till dig Mimer rekommenderar jag varmt Battlestar Galactica.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Breaking Bad är rätt skön. Och house med, det tog sig rejält den senaste säsongen.

Medlem

The decision is made...

Kikade in Dexter, och redan efter första avsnittet vart jag fast! Så enormt bra serie! Har dock bara kollat på 6 avsnitt hittills, men vill bara se mer hela tiden!

Men fortsätt tipsa för tusan! Dexter tar ju slut nån gång också, och då behöver jag återigen en ny serie! Och andra kan ju behöva tips också såklart!

Inaktiv

Death Note
Jag önskar att alla som vanligtvis inte ser på "animerad film", ger denna serien en chans. Detta är en serie som sticker ut ifrån mängden och är överraskande bra.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Jag kollade nyligen på en gammal animerad serie jag snubblade över, Spawn. Baserad på serietidningen med samma namn, och jag tyckte den var satans bra och spännande. Finns dock bara tre säsonger, varav den sista är klart den bästa och det är så satans synd att det inte pågick längre då jag gärna hade velat se mer.

Dock så kommer det en ny Spawn serie i slutet av året så får hålla ut tills dess

Finns en film också som är rätt så bra, välgjord och underhållande.

Medlem

The Shield och The Wire är två ypperliga serier som alla bör se (eller åtminstonde överväga).

Medlem

Tittar så mycket jag kan på:

The big bang theory
Family guy
Scrubs <3
two and a half men
Allla dom rockar fett så att säga haha


signatur

Phoenix bird

Medlem
Skrivet av thordan:

Synd att du ratar anime, missar mycket bra...

Det är en svår smält genre, även om det finns något för alla inom det.

Medlem

Ginga: Nagareboshi Gin/ Silver Fang.
Mangaserie från Japan som ägde rum på 80-talet. Finns på svenskt tal men jag föredrar att kolla på originalet


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

The Sopranos. Världens bästa serie som någonsin har gjorts. Svart komedi på hög nivå. Blir inte bättre än så här.

Medlem

"The Tudors" - om du gillar historiska dramer, "Jag, Claudius", om du gillar romartidn, "Michael Palins" - reseprogram, intressanta och sevärda...

Medlem

"Seinfeld" Bästa komedi serien någonsin:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

2 and ½ men
The Big Bang Theory
How I Met Your Mother
The Simpsons
Family Guy
Futurama
Dexter
Scrubs
Seinfeld
Spin City kan vara kul ibland också
Sen har vi ju V också.:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Miami Vice är ett måste.

Medlem

True Blood
Heroes
Lost
Big Bang Theory
How I Met Your Mother
Generation Kill
Californication

Är gucci stöff

Medlem
Skrivet av Sipmo:

Death Note
Jag önskar att alla som vanligtvis inte ser på "animerad film", ger denna serien en chans. Detta är en serie som sticker ut ifrån mängden och är överraskande bra.

Håller med Sipmo fullt ut på den. (Death Note fanboy)
Vet ingen som sett den och blivit missnöjd.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av EliasN:

Death Note
Sjukt spännande och välgjord serie om en kille som hittar ett anteckningsblock, där den, vars namn står i boken, dör. Killen bestämmer sig för att förändra världen genom att döda alla kriminella.

Code Geass
Mycket spännande, serie som liknar Death Note i mångt och mycket. Den här killen bor i det ockuperade Japan i ett alternativ universum. Han får en kraft som gör att han kan få folk att göra vad han befaller genom att titta dem i ögonen - men bara en gång. Han bestämmer sig för att krossa ockupationsmakten.

Edit: Första raden var ju felaktig. :/

Du har bra smak


signatur

Rawr

Medlem

Trailer park boys


signatur

I am the liquor

Medlem

"Two and a half men" och/eller "How I met your mother".
Du kommer inte bli besviken på någon av dem ovannämnda.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

The office (brittiska och amerikanska...men brittiska är roligare och bättre)

Extras
Rome

Sen har dom flesta blivit nämnda. Jag rekomenderar Extras väldigt starkt. Få gånger har en serie fått mig att både skratta, kolla genom fingrarna och vrida mig på samma gång. Ricky Gervais är ett geni!


signatur

What seems to be the officer problem?

Medlem
Skrivet av El-Dudeerino:

Jag rekomenderar Extras väldigt starkt. Få gånger har en serie fått mig att både skratta, kolla genom fingrarna och vrida mig på samma gång. Ricky Gervais är ett geni!

Håller med


signatur

I am the liquor

Medlem

Band of Brothers har många nämnt, och det är inte överraskande. En fruktansvärt bra serie med bra foto och snygg musik.

Entourage En serie om filmstjärnan Vincent och hans Entourage.

Seinfeld Gotta love it!

Friends OM inte sett än - vilket lär vara omöjligt eftersom den har sänts i repris sedan den slutade - så se!

Flight of the Conchords Om ett gäng musikanter från Nya Zeland som försöker göra sig kända i Amerika. Riktigt rolig!


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

12
Skriv svar