Herre Bhaal! Divinity-studion teasar Baldur's Gate III
Baldur’s Gate I, II, and Siege of Dragonspear, Icewind Dale, Planetscape Torment, and Neverwinter Nights for consoles launch this fall.
https://gematsu.com/2019/05/baldurs-gate-i-ii-and-siege-of-dr...
Lite förfinade re-releaser på konsoler alltså, med en ganska saftig prislapp.
The more I practice, the luckier I get.
Om stridssystemet är likt DOS1-2 så är jag jättetaggad men är det mer som klassiska Baldurs Gate (har inte spelat det men det är likt Pillars?) så kanske det blir pass på denna
Tvärtom för mig, är det inte de klassiska stridssystemet så är det inte baldurs gate. Då kan dom göra divinity 3 istället. Eller döpa spelet till nått annat. Alternativt att dom låter en välja som i pillars.. det kan jag köpa.
Är väl lite som att jag vill gärna spela senaste battlefield, men bara om man strider som i command & conquer Red Alert.
Hoppas. Det som sänker Divinity för mig är att världen inte är intressant och att den är alldeles för lättsam, inget som händer spelar någon stor roll.
Själva spelvärlden känns också trång. Det är totalt oepiskt.
Förhoppningsvis blir detta ett stort och episkt RPG.
Jag tyckte BG2:s stora fördel över 1:an var de mindre cellerna. 1:an handlade så mycket om att bara gå över stora tomma ytor. Vilket sedan gjorde sig påmint i 2:ans sämsta kartbilder, de som dyker upp efter att man kommer upp ur Underdark.
Hellre då finurliga och livfulla mindre ställen såsom stadscellerna i 2:an.
Jag tyckte BG2:s stora fördel över 1:an var de mindre cellerna. 1:an handlade så mycket om att bara gå över stora tomma ytor. Vilket sedan gjorde sig påmint i 2:ans sämsta kartbilder, de som dyker upp efter att man kommer upp ur Underdark.
Hellre då finurliga och livfulla mindre ställen såsom stadscellerna i 2:an.
Mjo jag håller med.
Men i Divinity är liksom allt ihoptryckt på samma karta och det finns stora monster några hundra meter från staden. Det känns inte äkta. Känns väldigt speligt, typ som en DOTA-karta.
Hellre då att det är uppdelat och att man reser mellan platserna som i Baldur's Gate 1&2.
Athkatla i BG2 är ju underbart då det har olika stadsdelar man reser emellan, alla med jättemycket content. Det känns som en riktig plats.
Mjo jag håller med.
Men i Divinity är liksom allt ihoptryckt på samma karta och det finns stora monster några hundra meter från staden. Det känns inte äkta. Känns väldigt speligt, typ som en DOTA-karta.
Hellre då att det är uppdelat och att man reser mellan platserna som i Baldur's Gate 1&2.
Athkatla i BG2 är ju underbart då det har olika stadsdelar man reser emellan, alla med jättemycket content. Det känns som en riktig plats.
Ja, det har du rätt i, tycker också det förstärks av turordningssystemet, att "det är ett SPEL du spelar nu, inte ett äventyr". Nästan som att träda in i en pusselsekvens.
@Saltanötter: different strokes for different folks!
stridssystemet i Pillars of Eternity och dylikt är inget jag fastnar för men storyn och dess mörkare ton är nåt jag gillar mer än i det lite mer skämtsamma stilen i DOS