Skärmläsaren är alltid på på Xbox One

Skärmläsaren är alltid på på Xbox One

Min skärmläsare är allitid på på mitt Xbox One. Hur stänger man av skärmläsaren när det inte går på det vanliga sättet?

Ambassadör
Xbox

"Om du använder en handkontroll håller du ned Xbox-knappen tills den vibrerar och sedan trycker du på Menyknappen . (Tryck på dem igen för att stänga av Skärmläsaren.)
Tryck på Xbox-knappen för att öppna guiden. Välj sedan System > Inställningar > Hjälpmedel > Skärmläsaren för att slå på och stänga av den.
"

Från https://support.xbox.com/sv-SE/xbox-one/ease-of-access/narrat...

Hoppas det hjälpte!


signatur

Jump in.

Tyvär fungerade det inte heller. Det är bara på vissa spel som den läser upp men aldrig på Xbox egna saker t.ex Xbox Assistans och liknande. Jag har googlat och sökt på Xbox Assistans men hittar ingenting. Jag har även felsökt konsolen 3 gånger. Det kom efter den senaste uppdateringen och är extremt störande. En lillebrorsa som gillar att spela Minecraft blir tokig och tjatar om hjälp när denna läser upp allting som man gör t.ex trycker på knappar, öppnar flikar o.s.v som vanliga skärmläsaren.

Ambassadör
Xbox

@En Xbox ägare: Så du kan inte stänga av det via systeminställningarna? Låter ju helknasigt. Testa att chatta upp MS-supporten?


signatur

Jump in.

Japp,det är störande och helknasigt. Jag ska pröva att chatta upp i Ms-suporten.

Fungerade inte!

Avstängd

Stäng av konsolen helt istället. Du sparar el på köpet😏


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Releasehästryttare

Låter som det är dags att bli ps4 ägare istället

Gnällkuk

För en som aldrig haft en krysslåda, vad fan är en skärmläsare? Ögon?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av trickeh2k:

För en som aldrig haft en krysslåda, vad fan är en skärmläsare? Ögon?

Det är ett hjälpmedel för personer med nedsatt syn etc, den läser upp text och annat som finns på skärmen. Finns även i Windows.


signatur

Jump in.

Gnällkuk
Skrivet av Mortaigne:

Det är ett hjälpmedel för personer med nedsatt syn etc, den läser upp text och annat som finns på skärmen. Finns även i Windows.

Ahh okey, tack!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Mmm,ett ps4 hade inte varit fel men för lågt bidrag för gaming av morsan och farsan. Jag har inte jätte mycket pengar. Så jag skulle behöva fixa det. Fick tips från annat håll att lämna in konsolen på affär/företag där de kan fixa sådånt. Var kan man hitta en äffär/företag där de kan fixa sådant?

1
Skriv svar