Civilization V kräver Steam

Medlem

Klockrent, köper enbart spel som stöds av steam. Finns inget värre än att hålla på och pula med en massa dvder. Skönt att få allt samlat på samma ställe samt vid en reinstall är det bara att klicka på spelet i listan sen klart. STEAM FTW

Bara massa krav, vad hände med det roliga i spelen?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av odd:
Skrivet av Sebastian Lind:

Grymt besviken. Påtvingad Steam-integrering klarar jag mig alldeles gott utan -- nu missar man ett av årets mest efterlängtade spel på grund av detta.

Minns jag var inblandad i diskussion med dig om MW2 och det visade sig mw2s lösning var horribel (som jag trodde du överdrev), spelet går inte att spela imo. Denna gången håller jag med dig från början. Alla som har tryckt ctr+alt+del vet hur mycket resurser det programmet drar. Framförallt så är spelen 50kr billigare i affären och steam exklusiva buggar är inte ovanliga. Jaja, på min dator kommer det hamna förr eller senare

Jaha som allt annat då tex Windows.
Allt har sina buggar och problem, Steam är absolut den bästa digitala platformen för spel distribution, svårt att se varför man skulle ha något emot steam.

STEAM är skit... eftersom man ska ha spelen samlade på en plats digitalt och det är hur simpelt som helst för någon att stjäla spelen, OAVSETT hur bra man än tror att man skyddar sitt lösenord. Eftersom jag själv råkade ut för detta så är jag extra hatisk mot STEAM.

Någon stal mitt konto (ja, jag hade betalversion av antivirus och ett "säkert" lösenord) och fixade en VAC-ban på det... som aldrig går att upphäva. Lite trist att behöva skaffa ett nytt konto och köpa spelen på nytt för att kunna spela på skyddade servrar.

EDIT: Dessutom är det ju verkligen ingen sirekt fördel för STEAM att spelen kostar så pass mycket mer... med endast några få undantag. Jag har som sagt aldrig sett något spel på STEAM som inte finns billigare eller för samma pris hos en "vanlig spelbutik".

Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Sebastian Lind:

Grymt besviken. Påtvingad Steam-integrering klarar jag mig alldeles gott utan -- nu missar man ett av årets mest efterlängtade spel på grund av detta.

Som skribent förvånar din hållning till Steam mig något, detta är en kommentar jag hade kunnat vänta mig ifrån någon av de vanliga användarna på sidan. Nu anser jag att Steam fortfarande har en del brister, även om det är något av det bästa som hänt PC-spelvärlden under 00-talet.

Jag har inget emot Steam som sådant. Tjänsten fungerar alldeles ypperligt på det den gör. Det jag inte gillar är att jag, om jag vill spela Civ5, tvingas köra det via Steam till och med om jag köper en fysisk version av titeln. Det är dessutom konkurrenshämmande mot alla andra digitala nedladdningstjänster - visst, de kan fortfarande sälja spelet men många lär avstå eftersom de då samtidigt gynnar konkurrenten.

Så för att klargöra; det är inte Steam i sig jag ogillar. Det är att jag tvingas använda Steam för att spela. Det är en oroväckande utveckling om alltfler företag tar efter detta, PC-spelandet har trots allt alltid varit en friare plattform än exempelvis konsolerna. Jag vill helst fortsätta ha det så.

Medlem
Skrivet av Exxo:

STEAM är skit... eftersom man ska ha spelen samlade på en plats digitalt och det är hur simpelt som helst för någon att stjäla spelen, OAVSETT hur bra man än tror att man skyddar sitt lösenord. Eftersom jag själv råkade ut för detta så är jag extra hatisk mot STEAM.

Någon stal mitt konto (ja, jag hade betalversion av antivirus och ett "säkert" lösenord) och fixade en VAC-ban på det... som aldrig går att upphäva. Lite trist att behöva skaffa ett nytt konto och köpa spelen på nytt för att kunna spela på skyddade servrar.

EDIT: Dessutom är det ju verkligen ingen sirekt fördel för STEAM att spelen kostar så pass mycket mer... med endast några få undantag. Jag har som sagt aldrig sett något spel på STEAM som inte finns billigare eller för samma pris hos en "vanlig spelbutik".

Hände mig ett par ggr med. Personen som stal lösenordet gav bort mina extrakopior av spel som jag hade, tog bort alla vänner och la till sina egna, och tog bort alla mina grupper osv. Sen spelade han dock TF2 som en gud så när jag fick tillbaka kontot hade jag massa unlock-grejer och grymma stats

Funderar på om killen "köpt" kontot av den som stal det och sen trodde att han fått ett lagligt konto med massa spel som han skulle få ha kvar.

Medlem

Steam är bra. Civilization är bland det bästa som finns. Så who cares?

[edit] - mja, spel på Steam är shjukt dyra.. som tur är behöver man inte köpa sina spel via Steam!


signatur

Have a good time!

Medlem

Steam är bra för det mesta. Är väl deras prissättning som är lite galen. Men ska jag vara helt ärlig så betalar jag hellre 50 spänn extra än att behöva gå ner på Game och strula med trötta DVD skivor
De vill väl ha ett effektivt community från start till spelet misstänker jag. Det är trots allt en rätt så stor portal.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Grumbledock:

Uselt, ingen bloatware på min dator!
Nästa steg är väl att kräva registrering på facebook för att få spela, och installera ännu fler mysiga små spionrpogram?
Nej tack!
Mina surfvanor, min pr0n och mina spel behåller jag för mig själv. Tur att det finns vägar runt Steam-krav, dock synd för utvecklarna som förlorar på det. Ska bli kul att se om spelet blir bra iaf

Steam har funnits i sådär 5+ år? Dags för vissa att växa upp istället kanske. Så lamt att man använder detta som en ursäkt för att "piratkopiera".

"Akta dig , så inte utvecklarna har inbyggda robotar som tar över världen när du installerar ditt spel"... patetiskt..

Är kanske samma grupp av personer som biter sig fast i WinXP-träsket också?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Steam och Internetuppkoppling fungerar bra för min del. Men kollar man in olika forum världen över så är det många gamla Civ-spelare som inte kommer att köpa Civ 5.

Förmåner för de som köper spelet via Steam är betydligt tristare. Men med tanke på att spelet kommer att vara helt öppet för moddare så finns väl både Babylon och kartorna snart att ladda ner.

Medlem

Säger bara såhär om Steam: View all 175 games
;D
http://steamcommunity.com/id/abbe/

(notera: Steam räknar även vissa verktyg och tillägg som spel, många har jag fått igenom paket och en billig penning.)

Försöker bestämma mig ifall jag vill ha deluxe eller inte... Brukar ändå alltid köra random civ.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Är kanske samma grupp av personer som biter sig fast i WinXP-träsket också?

Snarast tvärt om, var med och Njöt av Vista då jag hgade3 en grym dator, uppgraderade från skräp-XP så fort tillfälle gavs. Körde beta på Win-7 och har kört ultimate stabilt sedan release. Snarast är det väl så att jag är lätt allergisk mot föråldrad programvara som ska arbeta i bakgrunden och övervaka vilka program jag kör, samla information och vara allmänt drygt. Alla andra nedladdningstjänster jag testat har inte ett liknande krav, gissa vart jag handlar? (samt bättre priser).
Steam är bara ett sätt att kontrollera PC-marknaden och spelarna som jag inte ställer upp på. Men ni som älskar det har väl Facebook som startsida och skickar "anonyma uppgifter till utvecklarna" med samtliga program, kanske installera lite spyware bara för att det är kul också?
låter smart...

Skrivet av zauii89:

Steam har funnits i sådär 5+ år? Dags för vissa att växa upp istället kanske. Så lamt att man använder detta som en ursäkt för att "piratkopiera".

"Akta dig , så inte utvecklarna har inbyggda robotar som tar över världen när du installerar ditt spel"... patetiskt..

Patetiskt att ge upp alla sina spel till Steam och deras servrar/skitavtal, så de kan stänga av din möjlighet att spela när de känner för det, och bevaka allt du gör. När friheten att använda sina köpta spel utan Steams kontroll och "godkännande" finns så skulle jag kunna överväga skiten. Å andra sidan är det ju bara bra att se andra som installerar vilken skit som helst helt utan kontroll, "det är ju bara den som har något att dölja som vill ha ett privatliv?"
Tror Nordkorea älskar folk som låter "företagen" tänka åt dig
Steam har fun nits i 5 år, älska steam?!
AQlla andra nerladdningstjänster erbjuder vettiga alternativ, men bind dig gärna till "ingen rätt till seplet jag just köpte" Steam. Finns alltid ett alternativ för folk som inte gillar att tänka själva...

Jag köper många spel, ett flertal varje månad, men inget som kräver konstant uppkoppling eller Steam. Köper jag ett spel på Steam, då får jag skylla mgi själv, men ett icke-valve spel i butik med steam krav = nej tack.
Hellre strunta i spelet eller lira det hos en polare (utv. förlust) än att köpa det. Har aldrig sagt att jag skulle piratkopiera (ownd)
Finsn alltför många bra spel som förtjänar att få betalt istället.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

bla bla bla

Det är klart att du menade piratkopiering.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Brain:
Skrivet av Grumbledock:

bla bla bla

Det är klart att du menade piratkopiering.

Nej, det är du som väljer att tolka det så för att du inte klarar av att se någon annan utväg. Jag kan dock använda mina små grå till att tänka ut en alternativ (smartare) lösning, en lösning som inte tycks finnas i din hyfsat trångsynta begreppsvärld där allt handlar om köp eller piratkopiering.
Visst, jag kan piratkopiera men det skänker mig större tillfredsställelse att inte behöva göra det (bättre protest)

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av zauii89:

Steam har funnits i sådär 5+ år? Dags för vissa att växa upp istället kanske. Så lamt att man använder detta som en ursäkt för att "piratkopiera".

"Akta dig , så inte utvecklarna har inbyggda robotar som tar över världen när du installerar ditt spel"... patetiskt..

Patetiskt att ge upp alla sina spel till Steam och deras servrar/skitavtal, så de kan stänga av din möjlighet att spela när de känner för det, och bevaka allt du gör. När friheten att använda sina köpta spel utan Steams kontroll och "godkännande" finns så skulle jag kunna överväga skiten. Å andra sidan är det ju bara bra att se andra som installerar vilken skit som helst helt utan kontroll, "det är ju bara den som har något att dölja som vill ha ett privatliv?"
Tror Nordkorea älskar folk som låter "företagen" tänka åt dig
Steam har fun nits i 5 år, älska steam?!
AQlla andra nerladdningstjänster erbjuder vettiga alternativ, men bind dig gärna till "ingen rätt till seplet jag just köpte" Steam. Finns alltid ett alternativ för folk som inte gillar att tänka själva...

Jag köper många spel, ett flertal varje månad, men inget som kräver konstant uppkoppling eller Steam. Köper jag ett spel på Steam, då får jag skylla mgi själv, men ett icke-valve spel i butik med steam krav = nej tack.
Hellre strunta i spelet eller lira det hos en polare (utv. förlust) än att köpa det. Har aldrig sagt att jag skulle piratkopiera (ownd)
Finsn alltför många bra spel som förtjänar att få betalt istället.

Paranoid att samhället förföljer dig och implementerar mördar robotar i spelen?

Som sagt den som inget har att dölja brukar inte klaga, privatliv är en sak.. vad har dina STEAM spel med ditt privatliv att göra? Ingenting.

Du kanske bör inse att i denna elektroniska värld finns det inget som är 100% säkert, precis som inget kassavalv är 100% säkert. Rent teoretiskt skulle hela internet kunna kraschas, vad skulle du göra då? Möjligheten finns ju om än otroligt långsökt... kanske dags att sluta använda internet?

Eller vad sägs som alla produkter du har i ditt hem som är beroende av EL, om elen går i ditt hus är alla dessa värdelösa.

Ditt argument håller liksom inte, tyvärr bara sorgligt och patetisk paranoia "men tänk om dem stänger av master servern efter 10 år" >> Men CARE ffs..

Men fortsätt gärna leva i din bubbla.

Medlem

Steam är smidigt och bra


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Jahaja, naturligt köp för mig som älskar steam och köper bara spel om dom finns där då jag har börjat känna en otrolig avsmak mot fysiska medier. Men lite lamt av dom att kräva det av alla andra också...

Sen är Steam lite väl dyrt i Sverige också på sprillans nya spel kanske... efter jag flytta till USA och kommer in amerikanska steam blev jag verkligen chockad över hur grymmt mycke billigare det va. (även bra pris vs butikspriser)

Medlem

Jag gillar verkligen Steam och förstår inte var problemet ligger?

Detta är ju inte alls som Ubisofts nya skydd.

Tycker det fungerar mycket smidigt att ha Steam på sina datorer, skönt vid omformatteringar att bara kunna ladda hem det, sedan ta en titt i games foldern och se efter vilka spel man vill spela, klicka installera och gå och ta en kopp kaffe eller något.

Däremot så köper jag aldrig spel via steam (om det inte är på reor) då det är larvigt att man får i många fall betala MER för en digital kopia, än att köpa det i spelbutiken.

Detta är det som jag är mest besviken med gällande Steam.
När tjänsten utannonserades så var jag övertygad (i min naivitet) att man nu kunde halvera spelpriserna och på så sätt få upp volymerna och tjäna mer pengar och få ner piratkopieringen.

Är fortfarande övertygad om att volymerna skulle öka enormt om spelen låg på runt 200-300 spänn snarare än upp emot 700.

Men men, detta klagomål har ingenting med funktionaliteten att göra.

Min games folder har blivit rätt så full nu, men jag köper alltid i butik som sist med Empire och MW2.

Men som någon sa, visst är det skönt att slippa leta fram skivor etc när man skall installera något.

Medlem

Har absolut inga problem med det här, Steam är ett underbart program. Visst, att tvinga folk att använda det kanske är lite si och så men det känns mest som att folk letar fel bara för att de måste använda det när de kanske inte gjort det innan, men Steam-overlayet fungerar grymt bra och gör att man alltid kan chatta med kompisarna, arrangera spel och gå in i andras spel riktigt enkelt och snabbt, spellistan är riktigt smidig och man får ladda hem sina spel vart som helst, när som helst hur många gånger man vill. Man behöver aldrig använda skivor, vilket känns riktigt utdaterat.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Brain:
Skrivet av Grumbledock:

bla bla bla

Det är klart att du menade piratkopiering.

Nej, det är du som väljer att tolka det så för att du inte klarar av att se någon annan utväg. Jag kan dock använda mina små grå till att tänka ut en alternativ (smartare) lösning, en lösning som inte tycks finnas i din hyfsat trångsynta begreppsvärld där allt handlar om köp eller piratkopiering.
Visst, jag kan piratkopiera men det skänker mig större tillfredsställelse att inte behöva göra det (bättre protest)

Underbart med personangrepp.


signatur

Have a good time!

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Sebastian Lind:

Grymt besviken. Påtvingad Steam-integrering klarar jag mig alldeles gott utan -- nu missar man ett av årets mest efterlängtade spel på grund av detta.

Som skribent förvånar din hållning till Steam mig något, detta är en kommentar jag hade kunnat vänta mig ifrån någon av de vanliga användarna på sidan. Nu anser jag att Steam fortfarande har en del brister, även om det är något av det bästa som hänt PC-spelvärlden under 00-talet.

Jag har inget emot Steam som sådant. Tjänsten fungerar alldeles ypperligt på det den gör. Det jag inte gillar är att jag, om jag vill spela Civ5, tvingas köra det via Steam till och med om jag köper en fysisk version av titeln. Det är dessutom konkurrenshämmande mot alla andra digitala nedladdningstjänster - visst, de kan fortfarande sälja spelet men många lär avstå eftersom de då samtidigt gynnar konkurrenten.

Så för att klargöra; det är inte Steam i sig jag ogillar. Det är att jag tvingas använda Steam för att spela. Det är en oroväckande utveckling om alltfler företag tar efter detta, PC-spelandet har trots allt alltid varit en friare plattform än exempelvis konsolerna. Jag vill helst fortsätta ha det så.

Då förstår jag hur du menar, jag missförstod vad du skrivit innan. Jag håller i stort med dig.

Jag ser inte varför det kan släppas iallafall två utgåvor, en med Steam-integrering samt en utan.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Den dagen Steam har vettiga priser så kommer jag börja använda skiten. Visst har man ett å annat spel där men för att jag skall börja köpa spel där regelbundet istället för att köpa dom över nätet som fysiska spel så får dom allt ta och sänka priserna rätt kraftigt.

Finns inte ett argument i världen att dom skall hålla priser som t.o.m. överstiger priset i en butik då dom slipper kostnader som: lagerkostnader, dvd, fodral samt omslag/instruktionsbok. I många fall så bjuder dom t.o.m. på frakten om man köper ett spel över nätet i fysisk form.

Och inte skall väl vi konsumenter behöva betala för deras internettrafik i en gratistjänst, eller hur? Så hur sjutton kommer det sig då att dom håller så otroligt höga priser? Enbart för att tjäna pengar såklart. Det är deras syfta också men då väljer åtmonstone jag att ta avstånd från deras produkt om dom inte kan erbjuda bättre service i form av reducerade priser.

Eller det kanske bara är jag, men jag tycker att en digital kopia är mindre värd än en som du kan hålla i handen. Sedan är jag inte dummare än att jag fattar att fysisk media mer och mer kommer försvinna till fördel för digitalt.

Jag tycker utan tvekan att en digital kopia kan ligga en hundring under butikspriser, eller åtminstone en 50-lapp så det ens känns lönt att köpa det digitalt mer än att man slipper skivor.

Medlem

Efter att ha blivit VAC-bannad på css (utan att ha spelat spelet) och därmed blivit avstängd från multiplayer på alla spel jag hade på kontot, så köper jag helt enkelt inte spel på steam längre. De svarar inte heller på mail och bryr sig inte ett skit om sina kunder.

Medlem

Tycker faktiskt ganska bra om steam, dock är just den "sociala" biten det ända som gör att det kan konkurrerar med GG eller D2D då jag starkt föredrar att bara kunna ladda ner dem och sedan installera hur jag vill utan att behöva blanda in t.ex steam.

Dock inte säker på om 54 euro är värt det.(för deluxe, jävla snålt att inkludera en extra nation. Kartor, scenarion osv kan jag förstå.)

Medlem

Gillar hur folk alltid klagar på all form av kopieringsskydd, mest för att försöka att rättfärdiga en illegal nedladdning.

Fult

Jag hatade Steam förr men jag tycker i dag att det är en smidig lösning, man har allt samlat på ett ställe och åternedladdningen är mycket simpel om man skulle ha tagit bort något. Sedan så är ju spel-listan ganska smidig också, "small mode" givetvis.

Människor som klagar på att det kräver för mycket resurser tänker fel eller sitter på väldigt klena burkar

Medlem
Skrivet av molg:

Använder inte steam, men det får jag börja göra då. Kan inte leva utan Civ 5.

Ungefär så känner jag, men VAD FAN.
Tycker det är så jävla lamt med sådan här skit.
Får väl se vad som händer, annars får jag åka hem till molg och titta på.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av redruM:
Citat:

För att folk har en tendens att behöva klaga på allt on teh internets.

I en perfekt värld hade de helt enkelt inte fått spela Civ 5 om de inte vill ha Steam, men tyvärr finns det sjukt många idioter som kommer cracka det och spela ändå.

Du kan ju notera att min inköpta exemplar av SC:C fortfarande inte fungerar i multiplayer, med största sannolikhet till följd av DRM. Om folk hade köpt en cykel och man tvingas cykla med 14 kilo kedjor på så hade folk knappast köpt cykeln eller lämnat tillbaks den!

Ptja, hur du kunde undvika det uppenbara att det spelet luktade usel massproducerad konsollport/kvalite är ett mysterium i sig.
Sen är det knappast Steams fel att multiplayern är fucked.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Golvis:
Skrivet av redruM:
Citat:

För att folk har en tendens att behöva klaga på allt on teh internets.

I en perfekt värld hade de helt enkelt inte fått spela Civ 5 om de inte vill ha Steam, men tyvärr finns det sjukt många idioter som kommer cracka det och spela ändå.

Du kan ju notera att min inköpta exemplar av SC:C fortfarande inte fungerar i multiplayer, med största sannolikhet till följd av DRM. Om folk hade köpt en cykel och man tvingas cykla med 14 kilo kedjor på så hade folk knappast köpt cykeln eller lämnat tillbaks den!

Ptja, hur du kunde undvika det uppenbara att det spelet luktade usel massproducerad konsollport/kvalite är ett mysterium i sig.
Sen är det knappast Steams fel att multiplayern är fucked.

Jag har inte spelet genom Steam och jag menade inte det heller. Jag menade Ubis egna DRM!


signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Bluetooth:

Steam och Internetuppkoppling fungerar bra för min del. Men kollar man in olika forum världen över så är det många gamla Civ-spelare som inte kommer att köpa Civ 5.

Förmåner för de som köper spelet via Steam är betydligt tristare. Men med tanke på att spelet kommer att vara helt öppet för moddare så finns väl både Babylon och kartorna snart att ladda ner.

Ingen fara, spelet kommer sälja ändå, se bara på MW2, underskatta aldrig en miljard oturstänkare.
Sen är iofs steam en gedigen och trevlig tjänst för oss som inte bryr oss ett jota om fysisk skiva och annat trams, utan vill ha en bra upplevelse, sen om nu inte deras masterserver finns om 10år, är nog minsta bekymret.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Sebastian Lind:

Grymt besviken. Påtvingad Steam-integrering klarar jag mig alldeles gott utan -- nu missar man ett av årets mest efterlängtade spel på grund av detta.

Som skribent förvånar din hållning till Steam mig något, detta är en kommentar jag hade kunnat vänta mig ifrån någon av de vanliga användarna på sidan. Nu anser jag att Steam fortfarande har en del brister, även om det är något av det bästa som hänt PC-spelvärlden under 00-talet.

Jag har inget emot Steam som sådant. Tjänsten fungerar alldeles ypperligt på det den gör. Det jag inte gillar är att jag, om jag vill spela Civ5, tvingas köra det via Steam till och med om jag köper en fysisk version av titeln. Det är dessutom konkurrenshämmande mot alla andra digitala nedladdningstjänster - visst, de kan fortfarande sälja spelet men många lär avstå eftersom de då samtidigt gynnar konkurrenten.

Så för att klargöra; det är inte Steam i sig jag ogillar. Det är att jag tvingas använda Steam för att spela. Det är en oroväckande utveckling om alltfler företag tar efter detta, PC-spelandet har trots allt alltid varit en friare plattform än exempelvis konsolerna. Jag vill helst fortsätta ha det så.

Mjåååh! Skribenttroll!

Nej, allvarligt, personligen gör det mig inget eftersom jag hellre köper spel på steam än över disk. Däremot håller jag med rent principiellt att det är mindre bra att _tvingas_ köra steam om man inte vill det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Golvis:
Skrivet av redruM:
Citat:

För att folk har en tendens att behöva klaga på allt on teh internets.

I en perfekt värld hade de helt enkelt inte fått spela Civ 5 om de inte vill ha Steam, men tyvärr finns det sjukt många idioter som kommer cracka det och spela ändå.

Du kan ju notera att min inköpta exemplar av SC:C fortfarande inte fungerar i multiplayer, med största sannolikhet till följd av DRM. Om folk hade köpt en cykel och man tvingas cykla med 14 kilo kedjor på så hade folk knappast köpt cykeln eller lämnat tillbaks den!

Ptja, hur du kunde undvika det uppenbara att det spelet luktade usel massproducerad konsollport/kvalite är ett mysterium i sig.
Sen är det knappast Steams fel att multiplayern är fucked.

Jag har inte spelet genom Steam och jag menade inte det heller. Jag menade Ubis egna DRM!

Bör du då inte vara glad att de "bara" använder sig av Steam (som har offline-läge) istället för Ubisofts eller Segas DRM-lösningar?

Jag förstår utvecklarna och utgivarna helt och hållet varför de vill försöka stoppa / sinka piraterna (det är bara att läsa kommentarer på FZ för att förstå hur stort problemet är).

123
Skriv svar