Nintendo Switch fyller ett år och nollställer dina spelade timmar
Hur orkar folk bli upprörda över detta?
Jag som låtit min Switch varit på i 4 månader i sträck bara för att få grym ingame time. (Skämt).
Om det är ett vanligt spel så är speltid bara mest kul kuriosa. Hade det varit ett större MMORPG såsom WoW eller LotRO så hade speltiden varit "viktigare". Fast det är väl knappast Switch-spel... Det som är mest störande är att det måste vara en dundertabbe av utvecklarna, oavsett om det är en bugg eller en "feature".
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Den nollställer ju inte tiden. Det har alltid varit så att det tar X antal dagar från när man börjar spela ett spel innan man får se den riktiga speltiden. Systemet tror att den är inom X dagar. Men ens faktiska speltid lagras oberoende av detta så när X dagar har passerat så ser man sin vanliga speltid igen.
Dvs:
if (daysSinceFirstPlay < xDaysLimit)
Display("First played " + daysSinceFirstPlay " + days ago")
else
Display("Played for " + actualHoursPlayed + " hours or more")
Det är nog nåt de kommer fixa.
https://twitter.com/NintendoAmerica/status/969739163594457089
"Looks like Nintendo's code is only looking for the day and month you last played the game and figuring out the time since then. It's ignoring the year." - från Reddit. Snacka om lata kodare hos Nintendo.
Asså detta är ju skandalös kodning? Tänk dig att ha gjort liknande i ett count system för något så du börjar om på noll igen för den räknade inte med året utan bara månader och dagar. Du hade fått sparken från programmeringsskolan bums!