Just Us - Överlevnadsspel för 2 personer.
Spelet har blivit Greenlit på Steam och jag vill tacka så mycket för eran uppmärksamhet och engagemang i projektet. Detta är en helt ny branch för mig som spelutvecklare och det är väldigt mycket att ta in och arbeta med.
Jag bygger det här spelet helt själv från grunden och är medveten om att jag har tagit lite vatten över huvudet, men jag älskar nya utmaningar.
Det började som ett hobbyprojekt på min fritid, och det ska bli extremt roligt att få släppa sin egen produkt! All min lediga tid går åt till utveckling av spelet (då jobbar jag även heltid på dagarna och har en regering som kräver uppmärksamhet ibland). Men jag ska göra mitt bästa att svara på frågor, funderingar, kritik och idéer här på forumet eftersom dom dyker upp.
Har även gjort en Discord Server, där jag postar oredigerade dev videor, kan ställa frågor m.m
Discord Invite länk
Önskar gärna synpunkter och åsikter om spelet
Gärna:
1. Berätta direkt vad som gör ditt spel annorlunda än de andra 500 överlevnadsspelen. Lista inte saker som alla spel har utan fokusera på unika mekanismer som du har implementerat.
2. Låt bilderna visa punkt 1. Ärligt, halvfärdiga landskapsbilder gör att jag automagiskt hoppar vidare. Igen, visa mig varför jag skulle välja just ditt spel.
3. Var ärlig med vad som funkar och inte fungerar samt vilka delmål som du har. Kanske lite farligt att lägga in deadlines, men en liten fingervisning om vad du har planerat är viktigt.
I came here to ruin your day. God sent me.
Jag håller på att utveckla ett överlevnadsspel som jag idag lagt upp på Steam Greenlight!
Önskar gärna synpunkter och åsikter om spelet samt gärna en röst, om detta nu är OK på forumet, annars får ni ge mig sparken
Är det du som komponerat musiken själv? Tycker den var väldigt vacker och avslappnande
Game long and prosper
..
Du har några poänger där som är bra att ta med, önskar att fler tog sig tid att kommentera än att klicka på tummar. Tack
..
Önsketänkande..
Önskar att dagarna var längre så att man även skulle hinna göra musik, men att göra spel tar upp nog mycke tid.
Jag är inte mycket för Steam Greenlight, så om jag ska rösta på ett spel ska det ha en unik sales pitch. Det där så ut ungefär som alla andra survival/crafting-spel med mätare för hunger och törst. På den punkten håller jag med azynkron. Vad är unikt med ditt spel? Lyft fram det så att jag verkligen ser vad du erbjuder som ingen annan har.
Störde mig också rejält på spelets bullet physics. När du sköt på rådjuret rörde sig kulan framåt väldigt långsamt. Dessutom fick man intrycket att kulan var stor som en knytnäve. Det passade inte alls in i den annars ganska realistiska stilen.
Störde mig också rejält på spelets bullet physics. När du sköt på rådjuret rörde sig kulan framåt väldigt långsamt. Dessutom fick man intrycket att kulan var stor som en knytnäve. Det passade inte alls in i den annars ganska realistiska stilen.
Kulorna har bullet trail så det är därför dom ser stora ut, anledningen till att dom rör sig långsamt är för att Unreals spelmotor har problem med väldigt snabba projektiler i multiplayer, har några lösningar som jag arbetar på så det kommer inte finnas när det är klart. Fokus är funktionaliteten före utstyrsel.
Med det så tackar jag för din åsikt!
Ser ut att ha potential men ja det är en enorm konkurrens därute. Indiescenen överlag är ganska fullproppad numera så man måste verkligen försöka stå ut. Spelar inte mycket survivalspel själv men gav min röst i solidaritet från en spelutvecklare till en annan. Lycka till!
Ser ut att ha potential men ja det är en enorm konkurrens därute. Indiescenen överlag är ganska fullproppad numera så man måste verkligen försöka stå ut. Spelar inte mycket survivalspel själv men gav min röst i solidaritet från en spelutvecklare till en annan. Lycka till!
Det tackar jag ödmjukast för!
Konceptet ser intressant ut, vad är prisbilden och plnanen för updates etc?
Är det en update i månaden som är planerad eller som vissa spel släppt och sen lämnat vind för våg?
YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter
Flyttade till Visa upp dig själv-forumet. Överväg att sätta en lite tydligare rubrik
Tycker det är spännande att folk har gett feedback där de efterfrågar vad som skiljer ditt spel mot andra, men du undviker att svara på en endaste fråga utom musiken och storleken på kulorna? Rätt oseriöst.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Inget fel med att göra spel som är lika andra, men jag blir också nyfiken. Att du fokuserat på 2-spelar coop känns för mig relativt unikt, men jag har inte superkoll på genren. Hur mycket har du gjort själv? Tycker mig känna igen en del assets. Jobbar du ensam på det eller har du ett team?
Åh herregu, det har redan gått över 2 månader sedan jag postade här och jag måste erkänna att jag har glömt bort tråden lite, har haft enormt mycket att stå i!
Med det sagt så har mitt spel blivit Greenlit på steam efter 2 veckor i rampljuset, utvecklingen går framåt och jag ser enormt mycket framemot release! Även om det är en bra bit bort.
Har skapat en facebook sida för spelet om man vill följa utvecklingen lite bättre, jag uppdaterar huvudinlägget med en länk om man vill kika in.
Inget fel med att göra spel som är lika andra, men jag blir också nyfiken. Att du fokuserat på 2-spelar coop känns för mig relativt unikt, men jag har inte superkoll på genren. Hur mycket har du gjort själv? Tycker mig känna igen en del assets. Jobbar du ensam på det eller har du ett team?
Jag har investerat i assets från Marketplace som ljudeffekter, props m.m så dina ögon känner säkert igen en del. Har gjort en drös med assets/props själv men med tanke på att jag arbetar helt själv med projektet så skulle det inte vara rimligt att göra allt själv, även om jag skulle vilja.
Konceptet ser intressant ut, vad är prisbilden och plnanen för updates etc?
Är det en update i månaden som är planerad eller som vissa spel släppt och sen lämnat vind för våg?
Jag har inte satt något pris ännu men i runda slängar kring 150:- (15€), updates kommer jag rulla ut eftersom buggar uppstår, min förhoppning är att jag kommer att ha förutsättningarna att släppa spelet komplett och inte early access, spelet kommer mest vara runt dess story och inte en expanderande värld.. MEN det är inte satt i sten.
Tycker det är spännande att folk har gett feedback där de efterfrågar vad som skiljer ditt spel mot andra, men du undviker att svara på en endaste fråga utom musiken och storleken på kulorna? Rätt oseriöst.
Så för att jag inte svarat på 1 fråga så är jag oseriös? Om jag inte hade varit seriös skulle jag inte be folk om åsikter, synpunkter och tips.
Flyttade till Visa upp dig själv-forumet. Överväg att sätta en lite tydligare rubrik
Jag var osäker på om jag ens fick lägga upp en sån här post i forumet, var lite rädd att jag skulle bli bannad. Men nu känns det bättre
Det har hänt massor sedan jag skrev här sist med utvecklingen av spelet, har lagt till flera olika funktioner, förbättrade animationer, vädereffekter m.m
Har redigerat huvudinlägget med länkar till YouTube, Twitter, IndieDB och Hemsidan (där du även kan ansöka till Alphan), på hemsidan och IndieDB finns även några artiklar jag skrivit om funktionerna jag har uppdaterat/lagt till.
Jag tror att jag låter videorna tala för sig själv, har ni frågor? Shoot!
Idag har jag äntligen publicerat min steam store page för spelet! Och med det, även släppt en ny trailer!
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=vyV4nGV-Dfo
Steam store page: http://store.steampowered.com/app/612660/Just_Us/
Till skillnad från Stranded Deep och The Forest, så verkar ju detta spel ha mer brett spektrum över saker man faktiskt kan ha, allt från generator, till fågelbo, till fordon (och kunna reparera den)
Och inget fel på grafiken där inte
Det finns mycket mer än vad som visas i videon, men jag var tvungen att begränsa mig så att den inte blev för lång, men jag har en hel del gameplay videor på youtube kanalen om du vill se mer
Ser väldigt intressant ut. Hur länge har spelet varit under utveckling?
Uppskattningsvis ca 7-8 månader, tog mig en 2 dagars semester här i sommar som jag tyckte jag förtjänat iaf
Idag har jag äntligen publicerat min steam store page för spelet! Och med det, även släppt en ny trailer!
Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=vyV4nGV-Dfo
Steam store page: http://store.steampowered.com/app/612660/Just_Us/
Wow! Ska absolut hålla ögonen öppna. Gillade framförallt bilarna. Fysiken såg bra ut!
Hade inte velat sett zombies här, men kanske andra mer humana npcs
Måste säga att detta såg väldigt intressant ut. Väldigt fin atmosfär. Gillade hur fisket såg ut, och undrar om man kommer kunna crafta bete så som drag/flugor?
Kollade också in steam sidan och där stod det att spelet stödjer kontroll till viss del, för en som gillar att lira med kontroll kommer det finnas fullt stöd för det längre fram?
Wow! Ska absolut hålla ögonen öppna. Gillade framförallt bilarna. Fysiken såg bra ut!
Hade inte velat sett zombies här, men kanske andra mer humana npcs
Tack!
Det kommer finnas ett separat överlevnads-spelläge som innehåller Zombies, men själva storyn och det "vanliga" coop-läget kommer inte innehålla Zombies
Måste säga att detta såg väldigt intressant ut. Väldigt fin atmosfär. Gillade hur fisket såg ut, och undrar om man kommer kunna crafta bete så som drag/flugor?
Kollade också in steam sidan och där stod det att spelet stödjer kontroll till viss del, för en som gillar att lira med kontroll kommer det finnas fullt stöd för det längre fram?
Det var en intressant fråga, något jag faktiskt inte riktigt tänkt på. Jag kanske snor den idén och lägger till olika beten för fisket. Däremot är det ju inget rent fiskespel, men jag älskar att fiska i spel, så det är möjligt att det kommer
Förmodligen kommer jag ha fullt kontrollerstöd när spelet släpps, men jag vill inte lista funktioner som jag ännu inte implementerat i dagsläget