GOTTA GO FAST! Videorecension av Sonic Lost World

Medlem
GOTTA GO FAST! Videorecension av Sonic Lost World

#blogg

Moderator | Testpilot
GOTTA GO FAST! Videorecension av Sonic Lost World

Bra recension, tycker det är kul att du/ni har börjat leverera mer än tidigare

Sonic är ett riktigt svårt ämne att diskutera, hur ska det egentligen vara? Jag håller med om att Sonic ska vara snabb men då får man också komma ihåg att Sonic's tidiga spel inte alltid handlade om att vara snabb hela tiden. Oftast var det bara det första banorna där man kunde springa som en galning, samt ett fåtal andra bara för det ska passa in (t ex springa ut ur en pyramid som rasar, springa från en lavin).

Jag gillade Sonic Generations, kändes som att det "är så här" ett Sonic ska spelas, men då har Sonic spel inte utvecklats mer än sådär. Spelet är egentligen inte mycket nytt utan tog spelmoment från tidiga titlar så man fick ett nytt FUNGERANDE Sonic. Har själv inte spelat Lost world men skulle vilja göra det, mycket synd att farten blivit något som det inte är fokus på (Hålla in en knapp för att springa, really?).

I mitt tycke så ska SEGA lyckas göra ett Sonic spel där man bygger plattformen efter hans fart istället. Det ska gå fort men fortfarande innehålla platfromingselement. Gärna så lite "automatspringa" som möjligt samt "cheap deaths. Frågan kommer då, kommer det vara möjligt?

Av det jag sett så berömmer jag de visuella och musiken, men Sega har fokuserat för mycket på jippon, påskägg, och "callbacks", vilket resulterar i den känslan fastnat i det förflutna, SEGA har fastnat i det förflutna.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar