Motarbeta populärkulturen - aktivt!

Medlem
Motarbeta populärkulturen - aktivt!

Så du undrar hur du aktivt kan motarbeta populärkulturen? Tur för dig har jag manifestet, som jag sammanfattat efter att i flera år aktivt motarbetat populärkulturen.

Kanske undrar du hur jag, som skribent åt Sveriges största spelsida kan kalla mig en aktiv motarbetare av populärkulturen? Svaret är enkelt. Vad är det värsta populärkulturen vet? Förvirring. För populärkulturen, som ser allting i svart/vitt, ute eller inne, modernt eller omodernt, är förvirring det värsta som kan hända. Hur ska det kunna kategorisera något som är och inte är? Att aktivt motarbeta populärkulturen handlar inte bara om att motarbeta den, vi måste också bejaka allting som inte är populärkultur. Så hur ska du bete dig för att bli en av oss?

Politik: Politik är och har alltid varit populärkultur. För att aktivt motarbeta den krävs att du förvirrar den. Rösta på moderaterna, men gå med i SSU. Ha planscher på Schyman i rummet, men övertyga dina vänner att rösta på Centerpartiet.

Religion: Lider av samma problem som politik, det vill säga den är alltid en del av populärkulturen. Att tillhöra en av de stora sju religionerna är förbjudet. Att kalla sig ateist för enkelt. Du ska istället bilda din egen religion, där du helst ska tillbe olika gudar i varje bön. Om du har oturen att konvertera en annan olycklig sate till din religion är det stor chans att den en dag kommer bli populärkultur och du måste därför genast aktivt motarbeta den och skapa en ny tro att tillhöra.

Musik: Enkelt – lyssna på ljud du gör själv. Du kanske tror att bandet du lyssnar på är så litet och obetydligt att det omöjligt kan tillhöra populärkulturen. Du har fel. Dess inspirationer kommer från populärkulturen, de vill säkert i hemlighet till och med tillhöra den. Motarbeta populärkulturen genom att enbart lyssna på den musik du själv gör genom att slå på bordet, knäcka i fingrarna eller rulla med tungan. Att göra detta i en melodi som tillhör populärkulturen, även om det så är av misstag, är strängt förbjudet.

Om vi alla går ihop och aktivt motarbetar populärkulturen kommer vi att uppnå ett samhälle fritt från populärkulturen, där varje kultur är lika mycket värd, där vi inte längre är styrda av modebloggar, skivbolag eller spelskribenter som bestämmer vad vi ska tycka om och inte tycka om.

Vi ska ta tillbaka kulturen från eliten och ge den till folket och bli en del av förvirrings-anarkismen, där alla bestämmer allt och alla är förvirrade!

#blogg

1
Skriv svar