Star Citizen når 20 miljoner dollar – belönar med fisk

Robot
Star Citizen når 20 miljoner dollar – belönar med fisk
CFW
Medlem
Star Citizen når 20 miljoner dollar – belönar med fisk

$20 379 123, just nu.

Star Citizen är en koloss som kommer tvinga upp ögonen på alla konsollifierade utvecklare som EA, Activision, etc.

PC Master Race.

Medlem

Men har de avancerad AI? Det är frågan.

Medlem

Vad exakt är det man ska göra i spelet sen? Flyger man rymdskepp och strider med andra människor eller driver man någon typ av handelsimperium?


signatur

Burn in the light.

Medlem

Att lägga till fps element i spelet tycker jag känns fel. Jag ser hellre att det satsar på rymdstrider och försöker få ihop det som hittills är lovat så att spelet kan släppas någon gång.

Vill gärna se att spelet släpps typ 2015 och inte 2020.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Att lägga till fps element i spelet tycker jag känns fel. Jag ser hellre att det satsar på rymdstrider och försöker få ihop det som hittills är lovat så att spelet kan släppas någon gång.

Vill gärna se att spelet släpps typ 2015 och inte 2020.

FPS-delen finns ju redan i Cryengine helt färdigt. Det enda de behöver göra är själva modellerna och andra assets på planeterna så som mest skulle detta lägga till en eller två månader på tiden.

Medlem
Skrivet av redruM:

Vad exakt är det man ska göra i spelet sen? Flyger man rymdskepp och strider med andra människor eller driver man någon typ av handelsimperium?

Tanken är att du ska kunna spela spelet på flera olika sätt.
Vill du kriga dig fram så kommer du kunna göra det, men du kan även t.ex. bedriva handel och lyckas du riktigt bra kan du expandera till ett enormt imperium med hundratals skepp och handelsstationer.
Eller gruvdrift kanske?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av CFW:

$20 379 123, just nu.

Star Citizen är en koloss som kommer tvinga upp ögonen på alla konsollifierade utvecklare som EA, Activision, etc.

PC Master Race.

All your consoles belong to us
aaaa aaaa aaa aaa!

Medlem
Skrivet av lolBEEF:
Skrivet av Lasrod:

Att lägga till fps element i spelet tycker jag känns fel. Jag ser hellre att det satsar på rymdstrider och försöker få ihop det som hittills är lovat så att spelet kan släppas någon gång.

Vill gärna se att spelet släpps typ 2015 och inte 2020.

FPS-delen finns ju redan i Cryengine helt färdigt. Det enda de behöver göra är själva modellerna och andra assets på planeterna så som mest skulle detta lägga till en eller två månader på tiden.

Nja, alltså de måste ju integrera hela den biten med deras egna system vilket säkert inte lär vara en lek och med alla server-kluster & arkitekturer.

De får säkert en hel del från CryEngine men att det bara skulle vara att ta och smacka dit och sedan se glad ut är lite att ta i. Dessutom tvivlar jag starkt på att stockimplementationen av hur fps hanteras i CryEngine ens passar SC så de vill säkert göra en hel del modifikationer.

Medlem

Mattias Frostus Maxus! Jag har en felstavning att rapportera!

Citat:

Fisken är en väldigt sällsyny Midas-fisk som finns på planeten Cassel.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jävlar vad dom lovar, det är oroande.


signatur

subterranean homesick alien

Testpilot
Skrivet av redruM:

Vad exakt är det man ska göra i spelet sen? Flyger man rymdskepp och strider med andra människor eller driver man någon typ av handelsimperium?

De har frågat communityt och de flesta vill köra utforskning i rymden så de har lagt extra resurser på det mot vad de hade tänkt i början.
Utforskning , trading , mercenary , pirat är väl de grundläggande sakerna man kan göra.

Det är iallafall ambitiöst och just 1st person vyn då man spelar kommer göra susen för inlevelsen.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Att lägga till fps element i spelet tycker jag känns fel. Jag ser hellre att det satsar på rymdstrider och försöker få ihop det som hittills är lovat så att spelet kan släppas någon gång.

Vill gärna se att spelet släpps typ 2015 och inte 2020.

Spelet släpps 2014 och allt fler saker läggs till i spelet efter det. Då du kommer inte behöva vänta så länge.

Medlem
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av redruM:

Vad exakt är det man ska göra i spelet sen? Flyger man rymdskepp och strider med andra människor eller driver man någon typ av handelsimperium?

De har frågat communityt och de flesta vill köra utforskning i rymden så de har lagt extra resurser på det mot vad de hade tänkt i början.
Utforskning , trading , mercenary , pirat är väl de grundläggande sakerna man kan göra.

Det är iallafall ambitiöst och just 1st person vyn då man spelar kommer göra susen för inlevelsen.

Är det någon typ av MMO då? Eller är det SP bara?


signatur

Burn in the light.

Testpilot
Skrivet av redruM:

Är det någon typ av MMO då? Eller är det SP bara?

Star Citizen har 2 delar , Squadron 42 som är en singelplayer kampanj (men som också går att spela coop) och sen själva Star Citizen som är ett MMO där alla är i samma värld dock väldigt uppdelat då inte så många kan spela i samma del eftersom det är first person.
Möjligheten att köra egna servrar finns också för de som vill.

Medlem

Hoppas UI't blir någorlunda lätthanterligt och inte superkomplicerat som det brukar vara i sådana rymdspel.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Lasrod:

Att lägga till fps element i spelet tycker jag känns fel. Jag ser hellre att det satsar på rymdstrider och försöker få ihop det som hittills är lovat så att spelet kan släppas någon gång.

Vill gärna se att spelet släpps typ 2015 och inte 2020.

Spelet släpps 2014 och allt fler saker läggs till i spelet efter det. Då du kommer inte behöva vänta så länge.

I deras senaste uttalande från AMD presentationen så räknar de med att spelet släpp som 18 till 24 månader. 2014 nämndes i kickstarter-kampanjen men nu är spelet ganska mycket större än deras initiala mål på $500 000. Jag skulle inte tro att vi får se någon release 2014.

Medlem

Börjar bli lite orolig hur Pc´n kommer klara detta spel O.o

Inaktiv
Skrivet av Apministern:

Mattias Frostus Maxus! Jag har en felstavning att rapportera!

Citat:

Fisken är en väldigt sällsyny Midas-fisk som finns på planeten Cassel.

"genom att
besöka sällsynta planter." Planeter?

Medlem

Detta spel, kommer bli otroligt om dom lyckas bra med allt dom lovat.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av Harakiri:
Skrivet av redruM:

Vad exakt är det man ska göra i spelet sen? Flyger man rymdskepp och strider med andra människor eller driver man någon typ av handelsimperium?

De har frågat communityt och de flesta vill köra utforskning i rymden så de har lagt extra resurser på det mot vad de hade tänkt i början.
Utforskning , trading , mercenary , pirat är väl de grundläggande sakerna man kan göra.

Det är iallafall ambitiöst och just 1st person vyn då man spelar kommer göra susen för inlevelsen.

Är det någon typ av MMO då? Eller är det SP bara?

Star Citizen (som är MMO delen) kommer att fungera som dom flesta MMO vi känner till. Däremot kommer alla spelare att spela på en enda stor server, som kommer stödja upp till flera hundra tusen spelare. Nu finns ju såklart inte tekniken för att kunna hantera detta antal samtidigt på ett ställe. Lösningen, vad jag har läst, är instancing.

Det ska bli intressant att se hur det kommer att fungera med alla system och liknande i slutändan. Att ändå veta att det är flera hundra tusen spelare på servern är ju ganska häftigt. Kan tänka mig att det kommer bli en ganska dynamisk värld.

För att svara på vad man kommer att kunna göra. Det är helt upp till dig. Allt från att vara pirat till att syssla med byteshandel, eller varför inte åka till en planet och gå in på en bar och bara ta det lugnt?

Medlem

Instancing på hela spelvärlden... nej, det funkar aldrig riktigt bra - tyvärr sänker det förhoppningarna rejält för mig personligen. Men det kanske ändå blir bra, vi får se. Är spelet kul att spela så går det att ha överseende, men jag tycker att spelkänslan lätt påverkas av den designlösningen.

Medlem

Utan att veta mer än vad jag läst mig till i kommentarerna så luktar det lite eve eller?


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av toern:

Instancing på hela spelvärlden... nej, det funkar aldrig riktigt bra - tyvärr sänker det förhoppningarna rejält för mig personligen. Men det kanske ändå blir bra, vi får se. Är spelet kul att spela så går det att ha överseende, men jag tycker att spelkänslan lätt påverkas av den designlösningen.

Precis, för mig känns det nog som att det beror på hur det utförs. Det kan bli bra men det kan också förstöra en del, ska bli intressant att se hur det fungerar i praktiken.

Mumsigt värre.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Ellakk:

Utan att veta mer än vad jag läst mig till i kommentarerna så luktar det lite eve eller?

Nej.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Inaktiv
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Ellakk:

Utan att veta mer än vad jag läst mig till i kommentarerna så luktar det lite eve eller?

Nej.

Skulle nog säga X3. I alla fall, mer scifi spel!

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Nicke9494:
Skrivet av Ellakk:

Utan att veta mer än vad jag läst mig till i kommentarerna så luktar det lite eve eller?

Nej.

Skulle nog säga X3. I alla fall, mer scifi spel!

Nja inte direkt, går inte att jämföra med något som redan existerar. Men X3 är närmare än vad EVE är i alla fall.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Om nu fisken är så sällsynt kanske man inte ska fånga in varenda exemplar som finns för att dela ut som trofeer.
Den kommer ju gå från väldigt sällsynt till utrotad.

Just sayin.

Medlem
Skrivet av Lasrod:
Skrivet av Thane:
Skrivet av Lasrod:

Att lägga till fps element i spelet tycker jag känns fel. Jag ser hellre att det satsar på rymdstrider och försöker få ihop det som hittills är lovat så att spelet kan släppas någon gång.

Vill gärna se att spelet släpps typ 2015 och inte 2020.

Spelet släpps 2014 och allt fler saker läggs till i spelet efter det. Då du kommer inte behöva vänta så länge.

I deras senaste uttalande från AMD presentationen så räknar de med att spelet släpp som 18 till 24 månader. 2014 nämndes i kickstarter-kampanjen men nu är spelet ganska mycket större än deras initiala mål på $500 000. Jag skulle inte tro att vi får se någon release 2014.

Under 2014 förväntas releaser av olika alphor och betor (t ex Squadron 42, Persistent universe), samt olika typer av moduler (t ex Social, Ship boarding, nya hangar-versioner). Spelet förväntas gå live under första halvan av 2015, fast alla stretch goals lär inte finns med då. Till exempel markstrider kommer troligen i någon senare version, vilket de nämnde i ett Wingman's Hangar-avsnitt. Planerna kan förstås ändras på vägen.

Edit: källa

123
Skriv svar