Mass Effect: Andromeda har 1200 pratande karaktärer
En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.
Du menar de 20 du kan ha sex med ?
Hoppas det blir en hel del olika röstskådespelare åt dessa 1200 karaktärer, annars kan det istället bli drygt väldigt fort. Antagligen är det ju unika för varje karaktär som faktiskt spelar någon roll storymässigt men dem andra 1150 hoppas man ju att dem fördelar snålt.
En höjdare är ju Elder Scrolls-liren, inte minst Oblivion, där man har typ sex röstskådespelare till tresiffrigt antal karaktärer...
En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.
Du menar de 20 du kan ha sex med ?
är 6st
En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.
Du menar de 20 du kan ha sex med ?
är 6st
I tigare Mass Effect spel har du kunnat ha relation med folk som inte är companions
[quote=T.Mani]Ja visst ser karaktärerna stela ut. Lite som de android-prototyperna som finns i verkligheten idag:
*videoklipp*
Väldigt intressant att det först ser ut som att det kan vara från ett spel med rätt bra grafik men dåliga (för ett spel, inte för en verklig robot) ansiktsanimationer.
Haha varför suger dom nästan ALLTID de som spelar på streams typ. En nagel i ögat när morsan hade pangat hårdare
Btw. Är de någon som vet om samma vanliga 10 timmars begränsning gäller från o med den 16e mars? Jag har för mig att de varit obegränsat vid nån eller några titlar så man kan ju alltid hoppas.. haha
I annat fall går jag megabandit och försöker klura ut nått proxytrick.
Det släpps i Thailand den 21 mars, och jag är här nu till den 16e. Om jag köper spelet här, tror ni de kommer gå att spela 21 då eller blir de likadant att de känner på IPn vart jag befinner mig för tillfället och blir automatiskt obehörig?
Ja visst ser karaktärerna stela ut. Lite som de android-prototyperna som finns i verkligheten idag:
"So she gets smarter over time" Uh oooooh Skynet spotted!!!!
Game long and prosper
En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.
Precis som i verkligheten med andra ord.
Men måste alla du pratar med ha något "vettigt" att säga? Kan inte även vissa bara vara lite random snack om ditten och datten?
Ja visst ser karaktärerna stela ut. Lite som de android-prototyperna som finns i verkligheten idag:
häftigt
Ja visst ser karaktärerna stela ut. Lite som de android-prototyperna som finns i verkligheten idag:
Haha omg! The terror!
Skribent på FZ och allmänt olycklig.
Med tanke på ansiktsanimationerna kanske det hade varit bättre om de inte hade så mycket att säga...
Så du hade alltså hellre haft fantastiska animationer än ett spel?
Om man ska tro vissa så är animationerna det viktigaste när det kommer till ett RPG.
Strunta i uppdragen, själva världen, röstskådisarna.. så länge animationerna är top notch så kan allting vara skräp.
En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.
Precis som i verkligheten med andra ord.
Men måste alla du pratar med ha något "vettigt" att säga? Kan inte även vissa bara vara lite random snack om ditten och datten?
Absolut. Ambienta dialoger och NPC som pratar med varandra utan din inblandning skänker liv till världen och karaktärerna som bor i den. Men också det jag menar med att siffran inte säger något. För vad betyder det om han inkluderar ambienta NPC-dialoger? Betyder det att jag kan ha givande dialoger med 50 karaktärer och resterande 1150 upprepar samma dialog med varandra varje gång jag går förbi? Vi får se när det släpps.
En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.
Precis som i verkligheten med andra ord.
Men måste alla du pratar med ha något "vettigt" att säga? Kan inte även vissa bara vara lite random snack om ditten och datten?
Absolut. Ambienta dialoger och NPC som pratar med varandra utan din inblandning skänker liv till världen och karaktärerna som bor i den. Men också det jag menar med att siffran inte säger något. För vad betyder det om han inkluderar ambienta NPC-dialoger? Betyder det att jag kan ha givande dialoger med 50 karaktärer och resterande 1150 upprepar samma dialog med varandra varje gång jag går förbi? Vi får se när det släpps.
Läste du inte inlägget?
"Och då räknar man inte med mindre roller som bara har en mening eller två."
Jaha, betyder det också att de har dubbelt så mycket supertrista dialoger där kameran bara fokuserar på en NPCs ansikte när denne talar för att switcha till ens egen karaktärs ansikte (som sker i 99% av alla rollspel när man för en dialog med någon).
Det är så jäkla uttråkande så det är inte klokt.
Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.
En siffra som inte säger något alls. Det finns inte en chans att 1200 karaktärer har något vettigt att säga. Du som spelar kommer troligtvis fokusera din uppmärksamhet på 50 karaktärer under spelets gång, och verkligen intressera dig för 20 av dem.
Siffran talar för bättre inlevelse och en mer levande värld. Jämför världen i Witcher 3 med den sterila, döda världen i Breath of the Wild där 90% av konversationerna består av "*generiskt ljud*+pratbubbla" á la 1995.