Skyrim och Fallout 4 på PS4 får moddar i alla fall

Robot
Medlem
Skyrim och Fallout 4 på PS4 får moddar i alla fall

Det där är extrema restriktioner :>


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kan iallafall lungt säga att jag aldrig köper en spelkonsol från Sony någonsin igen

Medlem

Praise be the glorious PC-Master race!

Medlem

Det är ju främst externa assets som är anledningen man vill modda spelen...

Medlem
Skrivet av Ins4niaC:

Kan iallafall lungt säga att jag aldrig köper en spelkonsol från Sony någonsin igen

Varför skulle du, om du nu tycker om moddning, köpa en konsol överhuvudtaget?

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Det där är extrema restriktioner :>

Jupp.

Skrivet av Svinfet:

Det är ju främst externa assets som är anledningen man vill modda spelen...

0 mods av mina 160-200 mods för Skyrim (beroende på profil) skulle tillåtas på PS4 alla använder externa resurser, meshes, textures, sounds, scripts, ingen mod består enbart av en .esp som använder 100% interna resurser.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Se där ja. Tyckte väl det var ett riktigt dumt förslag av Sony .
Nu blir det att lira fallout på ps4 igen.

Medlem

Så dom moddarna som tillåts blir i princip moddar som ändrar reglerna? Typ spring snabbare, längre buff, hoppas högre, ändra skada på vapen etc? Möjligtvis att man skulle bygga ihop tex ett raketgevär i Fallout 4 som ser ut som en k-pist, göra explosionerna större och ge stor skada. Men låter lite poänglöst att släppa mods till ps4an. Iaf om man jämför med dom andra plattformarna

Ambassadör
Xbox

Haha inte en enda av de mods jag kör med skulle alltså fungera? Det låter ju jätteskoj, verkligen. Grattis Sonyister...haha. Kass.


signatur

Jump in.

Avstängd

Det är inte så att man får rabatt på PS4-Skyrim om man redan har spelet plus alla dlc på PS3?

Medlem

Såg fram emot skyrim remastered till PS4, men fuck my life detta är en marddröm.


signatur

Mother of God, GTA V is soon here!

Medlem

Men vad har Sony emot externa assets kan man ju fråga sig?
tur iallafall man kör PC versionen så man kan installera "riktiga" moddar


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Kommer man kunna ha moddar som förändrar utseendet på karaktären? Nya kläder är ju uteslutet då, men saker som gäller utseendet i sig. Jag vill i pubertal anda kunna göra den kvinnliga karaktären så översexig som möjligt.

Fan också, det var kläderna som var viktigast Mer eller mindre pärlor för svinen med de här restriktionerna.

1
Skriv svar