Fransman når level 1000 i Overwatch – "jag spelar 16-17 timmar varje dag"

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Bennii:

Jag har spelat Overwatch i... låt mig tänka... *räknar på fingrarna*.... Hm... exakt, ungefär 0 timmar. Finns det någon Achivement för den prestationen?

Har du inga fingrar?

Hahaha så roligt, tiden på dygnet kanske påverkar lite också

Medlem
Skrivet av Jonio:

Fan vad sorgliga folk är som tycker andra är sorgliga :S

Fan vad sorgliga vissa är, som tycker andra är sorgliga, för att de i sin tur tycker det finns sorgliga människor... Eller nåt

Medlem
Skrivet av Managor:

Vad griniga ni är! Kan vi inte bara glädjas åt att han har hittat något han gillar?

Fel kommentators-fält. Här ska man hata på allt och alla. Speciellt om det är nytt eller främmande.

Medlem
Medlem
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Hipshot:

16-17 om dagen, vad jobbar man med då? Kanske på någon sådan kontrollstation för kärnvapen, där händer ju aldrig något ändå, bekväma jobb...

Skulle tro att man inte jobbar alls.

Nej, spelar man 16-17 timmar/dygn så finns det ju bara 7-8 timmar kvar för sömn. Inget utrymme för något annat än spelet alltså, inte ens till att äta.

Aktier, poker.

Nån timme om dagen så !

Eller så är han inte så gammal å har föräldrar som försörjer honom.

Eller så är han gammal och föräldrarna försörjer ändå?
Har en barndomskompis som fyller 33, bor hemma i föräldrarna källaren, får mat lagad varje dag, tvätten tvättad och pyntar inte en krona,

Medlem
Skrivet av Shadow83:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Hipshot:

16-17 om dagen, vad jobbar man med då? Kanske på någon sådan kontrollstation för kärnvapen, där händer ju aldrig något ändå, bekväma jobb...

Skulle tro att man inte jobbar alls.

Nej, spelar man 16-17 timmar/dygn så finns det ju bara 7-8 timmar kvar för sömn. Inget utrymme för något annat än spelet alltså, inte ens till att äta.

Aktier, poker.

Nån timme om dagen så !

Eller så är han inte så gammal å har föräldrar som försörjer honom.

Eller så är han gammal och föräldrarna försörjer ändå?
Har en barndomskompis som fyller 33, bor hemma i föräldrarna källaren, får mat lagad varje dag, tvätten tvättad och pyntar inte en krona,

"Kompis"


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av draco:

det var ju typ vad jag la ner på quake när man var 19bast.. 30ish tim sen hem o sova 16tim.. sen tillbaka lika mkt i typ 1 års tid.. ge o ta..

och de gav resultat då vi ägde sra3l turneringen 3 gånger på raken (clanen defcon).. så roliga minnen kommer jag ha med mig resten av livet och än idag har jag inte ångrat mig för att jag la ner så mycket tid.

Tror dom flesta gamers har haft en period som du nämner, när man va en bambino och pressade spelen man älskade, ser inget fel i detta och tycker de är lite löjligt med folk som ska sitta och dissa en fransk unge för att han gillar ett spel.. . .

Skrivet av Ender:

Bidragstagare

Bra post, gav verkligen mycket, har du några belägg för det du säger eller snackar du gojja som vanligt?

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Shadow83:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Hipshot:

16-17 om dagen, vad jobbar man med då? Kanske på någon sådan kontrollstation för kärnvapen, där händer ju aldrig något ändå, bekväma jobb...

Skulle tro att man inte jobbar alls.

Nej, spelar man 16-17 timmar/dygn så finns det ju bara 7-8 timmar kvar för sömn. Inget utrymme för något annat än spelet alltså, inte ens till att äta.

Aktier, poker.

Nån timme om dagen så !

Eller så är han inte så gammal å har föräldrar som försörjer honom.

Eller så är han gammal och föräldrarna försörjer ändå?
Har en barndomskompis som fyller 33, bor hemma i föräldrarna källaren, får mat lagad varje dag, tvätten tvättad och pyntar inte en krona,

"Kompis"

Kan ju fortfarande vara kompisar även om han bor hemma

Medlem
Skrivet av Shadow83:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Shadow83:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Hipshot:

16-17 om dagen, vad jobbar man med då? Kanske på någon sådan kontrollstation för kärnvapen, där händer ju aldrig något ändå, bekväma jobb...

Skulle tro att man inte jobbar alls.

Nej, spelar man 16-17 timmar/dygn så finns det ju bara 7-8 timmar kvar för sömn. Inget utrymme för något annat än spelet alltså, inte ens till att äta.

Aktier, poker.

Nån timme om dagen så !

Eller så är han inte så gammal å har föräldrar som försörjer honom.

Eller så är han gammal och föräldrarna försörjer ändå?
Har en barndomskompis som fyller 33, bor hemma i föräldrarna källaren, får mat lagad varje dag, tvätten tvättad och pyntar inte en krona,

"Kompis"

Kan ju fortfarande vara kompisar även om han bor hemma

Haha, jag menade inte så, men visst, det kan ni så klart vara =D "han" har det säkert jättebra, min morsa skulle älska om jag bodde hemma igen verkar det som...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Shadow83:
Skrivet av oDIRTDIVERo:
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av redruM:
Skrivet av Hipshot:

16-17 om dagen, vad jobbar man med då? Kanske på någon sådan kontrollstation för kärnvapen, där händer ju aldrig något ändå, bekväma jobb...

Skulle tro att man inte jobbar alls.

Nej, spelar man 16-17 timmar/dygn så finns det ju bara 7-8 timmar kvar för sömn. Inget utrymme för något annat än spelet alltså, inte ens till att äta.

Aktier, poker.

Nån timme om dagen så !

Eller så är han inte så gammal å har föräldrar som försörjer honom.

Eller så är han gammal och föräldrarna försörjer ändå?
Har en barndomskompis som fyller 33, bor hemma i föräldrarna källaren, får mat lagad varje dag, tvätten tvättad och pyntar inte en krona,

Är den här kompisen från norra stockholm kanske jag vet vem det är

Medlem
Skrivet av Ender:

Bidragstagare

Bra där. Så bara för att man har bidrag kan man sitta och spela i 16 timmar om dagen? Du måste ju alltid motprestera på något sätt för att kunna få pengar i vilket fall, antingen ha jobbat, så att du kan stämpla eller liknande och den perioden varar ju inte för alltid. Dessutom har du tex försörjningsstöd (socialbidrag) lär du redovisa sökta jobb, lämna in kontoutdrag osv för att ens kunna bli beviljad pengar.


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Kul för honom, har själv inte den tiden eftersom jag har ett arbete som ska skötas.

Inger säger om timmarna är i följd för isåfall så har han vuxen blöja på sig


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Ender:

Bidragstagare

Bra där. Så bara för att man har bidrag kan man sitta och spela i 16 timmar om dagen? Du måste ju alltid motprestera på något sätt för att kunna få pengar i vilket fall, antingen ha jobbat, så att du kan stämpla eller liknande och den perioden varar ju inte för alltid. Dessutom har du tex försörjningsstöd (socialbidrag) lär du redovisa sökta jobb, lämna in kontoutdrag osv för att ens kunna bli beviljad pengar.

Frankrike har inte det sociala skyddsnät som vi har i Sverige, det är mer troligt att han tjänar pengar på att streama eller helt enkelt är rik/ekonomiskt oberoende.

Medlem

Säger som grannen i Office Space: man behöver inte vara rik för att inte göra nånting.

Avstängd

17 timmar och för mig 1-2 får jag skäll att jag är spelnörd.

Medlem

Grattis! Trodde inte det gick men han har klarat spelet. Nu kan han spelat nåt annat.

12
Skriv svar