Årets konspirationsteori: Diablo 4 utannonseras på Blizzcon
Jag hade mycket hellre sett Warcraft 4 och att det var byggt som ett mer renodlat rts lir igen, utan så stort fokus på hjältetramset den här gången med betydligt högre unitcap.
http://i.makeagif.com/media/9-20-2015/ylcr16.gif
va??? Warcraft ska ha hjältar det som är sämst med starcraft är ju att man inte har hjältar!
1-1-4 = 11/4, dvs fjärde november eftersom amerikanerna skriver omvänt. Känns väldigt tveksamt att de skulle utannonsera D4 nu, det känns rätt avlägset. Ett nytt DLC känns mer troligt (och efterlängtat).
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Jag hade mycket hellre sett Warcraft 4 och att det var byggt som ett mer renodlat rts lir igen, utan så stort fokus på hjältetramset den här gången med betydligt högre unitcap.
[gif]
va??? Warcraft ska ha hjältar det som är sämst med starcraft är ju att man inte har hjältar!
Usch nej, inget emot specialenheter typ som Tanya i Red Alert som kan vara väldigt kraftfulla i vissa fall men samtidigt väldigt sårbara i andra fall.
Att ha massa hjältar man ska levela och bli nästintill odödliga mot alla andra vanliga enheter och försvarsbyggnader blir ju bara tråkigt i längden. Huvudfokuset ligger ju inte då på strategi och taktik över arme och sin bas, utan mer över hur man hanterar sina hjältar. Då funkar Dota bättre istället, var ju också därför det blev snabbt populärare än vanliga War3.
Moba spel finns det däremot i överflöd idag så tycker det är dags att få ett riktigt gymt renodlat rts spel igen från Blizzard.
Jag hade mycket hellre sett Warcraft 4 och att det var byggt som ett mer renodlat rts lir igen, utan så stort fokus på hjältetramset den här gången med betydligt högre unitcap.
[gif]
va??? Warcraft ska ha hjältar det som är sämst med starcraft är ju att man inte har hjältar!
Usch nej, inget emot specialenheter typ som Tanya i Red Alert som kan vara väldigt kraftfulla i vissa fall men samtidigt väldigt sårbara i andra fall.
Att ha massa hjältar man ska levela och bli nästintill odödliga mot alla andra vanliga enheter och försvarsbyggnader blir ju bara tråkigt i längden. Huvudfokuset ligger ju inte då på strategi och taktik över arme och sin bas, utan mer över hur man hanterar sina hjältar. Då funkar Dota bättre istället, var ju också därför det blev snabbt populärare än vanliga War3.
Moba spel finns det däremot i överflöd idag så tycker det är dags att få ett riktigt gymt renodlat rts spel igen från Blizzard.
Fast Warcraft IV måste nästan ha hjältar för att inte bli för likt Starcraft II. Om Blizzard ska ha två samtida RTS-spel känns det ganska logiskt att de är olika varandra för att kunna locka en bredare publik.
🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB
Jag hade mycket hellre sett Warcraft 4 och att det var byggt som ett mer renodlat rts lir igen, utan så stort fokus på hjältetramset den här gången med betydligt högre unitcap.
[gif]
va??? Warcraft ska ha hjältar det som är sämst med starcraft är ju att man inte har hjältar!
Usch nej, inget emot specialenheter typ som Tanya i Red Alert som kan vara väldigt kraftfulla i vissa fall men samtidigt väldigt sårbara i andra fall.
Att ha massa hjältar man ska levela och bli nästintill odödliga mot alla andra vanliga enheter och försvarsbyggnader blir ju bara tråkigt i längden. Huvudfokuset ligger ju inte då på strategi och taktik över arme och sin bas, utan mer över hur man hanterar sina hjältar. Då funkar Dota bättre istället, var ju också därför det blev snabbt populärare än vanliga War3.
Moba spel finns det däremot i överflöd idag så tycker det är dags att få ett riktigt gymt renodlat rts spel igen från Blizzard.
Fast Warcraft IV måste nästan ha hjältar för att inte bli för likt Starcraft II. Om Blizzard ska ha två samtida RTS-spel känns det ganska logiskt att de är olika varandra för att kunna locka en bredare publik.
Eller kanske dem inte ska ha hjältar man levelar upp för att inte bli för lik alla dagens moba spel?
Förstår inte varför man måste förstöra hela spelet med just överkraftiga hjältar för att locka en bredare publik. Som sagt finns väl inte överflöd idag på renodlade rts spel. Tror inte heller de flesta som spelar Dota 2 eller LoL idag är speceillt intresserade av någon moda/rts hybrid, som sagt det fanns nog en anledninge till varför orginal Dota till War3 blev populärare än War3.
Sen är väl skillnaden mellan Starcraft och Warcraft ganska stor från början och det finns väl andra sätt att utmärka sig som rts spel än att lägga till hjältar. Dessutom är jag nog inte ensam om att ha tröttnat på Starcraft.
Att de utannonserar D4 är fullständigt osannolikt.
Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.
Finns det några siffror över hur många som fortfarande spelar?
Revanch kallas de å nu ska dom visa vad dom kan med ett D4.
Eller så är snickesnack inför nya HS cardset <.<
Inte nog med att Blizzard trollar som reklam, Streamern gör det med. Bara jag som såg HL3 framen vid 4:16, Sänk hastigheten till 0,25 och kolla xD
Sedan tycker jag att Blizzard gömmer binär kod i trailers är lite mer "Årets konspiration"
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Att de utannonserar D4 är fullständigt osannolikt.
Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.
Finns det några siffror över hur många som fortfarande spelar?
Nu har de ju dock haft ett antal jobbannonser ute för att jobba med Diablo-världen, och det var vad jag vill minnas tydligt i annonserna att det INTE handlade om D3.
*edit*
http://us.blizzard.com/en-us/company/careers/posting.html?id=...
Hoppas jag verkligen inte. Vet inte vad det är folk tycket är så katastrofalt dåligt med Diablo 3, men det lär ju inte vara något de inte kan fixa med en expansion. De har ju inte varit rädda för att göra stora förändringar förut.
Nej, jag är av den åsikten att uppföljare inte ska släppas förrän man har rejält mycket att komma med. Tycker BF4 kom alldeles för tätt inpå, och CoD ska vi inte ens tala om. WC4 vore dock i sin ordning vid det här laget, som sagt.
Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.
Misslyckande? De sålde över 30 miljoner exemplar. Det är ett av de mest säljande spelen på PC någonsin.
http://www.polygon.com/2015/8/4/9097497/diablo-3-sales-30-mil...
Om du menar misslyckande på kreativt eller tekniskt plan, så hur fixar man det? Jo, man släpper en uppföljare där man korrigerar de saker man gjorde fel i föregångaren.
Dessutom kommer D4 antagligen ha någon form av inkomstgenererare. Kanske ett nytt auktionshus som fungerar trots att spelet är designat för att man ska kunna loota sig till framgång.
Nej, jag är av den åsikten att uppföljare inte ska släppas förrän man har rejält mycket att komma med. Tycker BF4 kom alldeles för tätt inpå, och CoD ska vi inte ens tala om. WC4 vore dock i sin ordning vid det här laget, som sagt.
D3 släpptes 2012, och om de annonserar D4 i höst så kommer det släppas allra tidigast 2017 men mer troligt 2018. Då är det 6 år mellan spelen.
Parantes: D3 annonserades med gameplay trailer 2008. Det tog 4 år innan spelet släpptes. Det är redan 8 år sedan, tiden går fort.
Att de utannonserar D4 är fullständigt osannolikt.
Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.
Finns det några siffror över hur många som fortfarande spelar?
Ingen aning, men själv spelar jag d3 fortfarande, klart ett av det bästa spelet genom tiderna om jag ser till speltimmar jag får ut av det.
Blir det D4 så hoppas jag de återgår till rötterna som ettan och tvåan.
Låt oss slippa Warcraft-inspirerad grafik och gör spelet mörkt och gritty igen.
Seasons har jag inget emot så de får de gärna fortsätta med.
Blir det WC4 hoppas jag de integrerar Heroes Siege och TD med mera ordentligt.
RTS-delen kan komma mer sekundärt om jag får tycka till.
Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.
Misslyckande? De sålde över 30 miljoner exemplar. Det är ett av de mest säljande spelen på PC någonsin.
http://www.polygon.com/2015/8/4/9097497/diablo-3-sales-30-mil...
Om du menar misslyckande på kreativt eller tekniskt plan, så hur fixar man det? Jo, man släpper en uppföljare där man korrigerar de saker man gjorde fel i föregångaren.
Dessutom kommer D4 antagligen ha någon form av inkomstgenererare. Kanske ett nytt auktionshus som fungerar trots att spelet är designat för att man ska kunna loota sig till framgång.
Nejnejnejnejnej. Inge mer auktionshus, jag ber till Blizzardgudarna.
Varför skriver ni om detta nu?
Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.
Misslyckande? De sålde över 30 miljoner exemplar. Det är ett av de mest säljande spelen på PC någonsin.
http://www.polygon.com/2015/8/4/9097497/diablo-3-sales-30-mil...
Om du menar misslyckande på kreativt eller tekniskt plan, så hur fixar man det? Jo, man släpper en uppföljare där man korrigerar de saker man gjorde fel i föregångaren.
Dessutom kommer D4 antagligen ha någon form av inkomstgenererare. Kanske ett nytt auktionshus som fungerar trots att spelet är designat för att man ska kunna loota sig till framgång.
Nejnejnejnejnej. Inge mer auktionshus, jag ber till Blizzardgudarna.
Vad är så fel med auktionhus, i path of exile som inte har ett AH så är det konstant gnäll om hur segt det är att köpa något, speciellt när man vill köpa något mindre värt och behöver skriva till 5+ personer innan man lyckas få ihop ett byte.
Jag kan förstå argumentet med RMAH (även fast folk bara går till kineserna och köper istället) men vad har du emot vanliga AH?
Efter misslyckandet med Diablo 3 har jag svårt att tro att det ens kommer någon ytterligare expansion trots att det var planerat i deras roadmap.
Misslyckande? De sålde över 30 miljoner exemplar. Det är ett av de mest säljande spelen på PC någonsin.
http://www.polygon.com/2015/8/4/9097497/diablo-3-sales-30-mil...
Om du menar misslyckande på kreativt eller tekniskt plan, så hur fixar man det? Jo, man släpper en uppföljare där man korrigerar de saker man gjorde fel i föregångaren.
Dessutom kommer D4 antagligen ha någon form av inkomstgenererare. Kanske ett nytt auktionshus som fungerar trots att spelet är designat för att man ska kunna loota sig till framgång.
Jag betvivlar inte att spelet har sålt bra. Det är nog ingen som gör. Diablo är ett starkt varumärke med många trogna fans som sedan D2:LoD väntade väldigt länge på en uppföljare. Många inklusive jag förhandsbokade D3.
Det jag undrar är hur många som fortfarande spelar D3 aktivt? Ganska säker på att om man jämför kurvan mellan Diablo 2 och 3 så ser de väldigt annorlunda ut. Det är ett betydligt intressantare mätvärde än hur många kopior de sålt tycker jag. Förstår dock om Blizzard tycker annorlunda.