Jämför The Witcher 3-grafiken på pc, Xbox One och Playstation 4

Medlem
Skrivet av humancentipede:

ser ut som exakt samma portat mellan 3 plattformar, och skillnaden ligger i sliders.
Jag lägger mina pengar på ps4 verisionen, eftersom det ändå är gjort för handkontroll .. och teven är större än datorskärmen.

Samt 24 fps för den mer filmiska känslan. Givet köp!

Medlem

XBO var helt klar sämst.
Och Pc versionen är som den ser ut på video, snygg med hackig/skakig

Medlem

http://gfycat.com/ScornfulNeedyGalah


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Spelet är nog skitbra men jag tycker ändå att det är tråkigt att konsollerna håller tillbaka PC oavsett spel. Jag har en ps4 och pc spelar på bägge ....

Jag tror nog att alla teorier om att konsolerna håller tillbaka PC-spel är lite överdrivna.

Det är inte ekonomiskt försvarbart för många studior att lägga ned en massa tid och pengar på att skapa grafik som sedan endast en liten del av kunderna kan använda sig av.

Medlem
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Ja, för det är ju inte som att CDPR har gett PC användarna full möjlighet att modda sönder deras spel och låsa upp alla grafikinställningar som är låsta i vanilla-releasen. Och det är ju inte som att Nexus redan öppnat sin modbank för PC med CDPR:s fulla stöd.

http://www.nexusmods.com/witcher3/?

Skam.

Medlem

skulle vilja se vad konsolerna skulle klara av i spelet om dom ska vara lika, alltså 60 fps och sen göra testest ^^

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Milky_81:

Spelet är nog skitbra men jag tycker ändå att det är tråkigt att konsollerna håller tillbaka PC oavsett spel. Jag har en ps4 och pc spelar på bägge ....

Jag tror nog att alla teorier om att konsolerna håller tillbaka PC-spel är lite överdrivna.

Det är inte ekonomiskt försvarbart för många studior att lägga ned en massa tid och pengar på att skapa grafik som sedan endast en liten del av kunderna kan använda sig av.

ja men det du säger är inte det lite de vi menar, om inte konsolerna kanske skulle finnas utan enbart PC spelare som kan helt enkelt dra upp grafiken eller ner den till deras nivå vad dom klarar av, och dom kan optimera bättre då också.
Från en företags syn självklart så behöver du släppa spelen å få dom att funka på konsolerna också, men tänk en värld där alla körde PC ^^

Medlem

PC gamern den vanligtvis bitchigaste spelaren i världen

Medlem

Ett av årets bästa spel och det enda som diskuteras är grafiken, hngh.

Medlem

Jag ska vara ärlig och säga att jag inte ser någon till en liten skillnad mellan PC > PS4/XONE, men det jag är riktigt besviken med i TW3 till PS4 är FLYTET! Asså fpsen är sååå låg. För min del hade de kunnat skala ner på vissa grafiska detaljer, bara det höll MINST 30 fps. Men det dippar såpass mycket att jag tycker det drar ner betyget en aning. Sen finns det andra saker i spelet, så som klumpiga kontroller(speciellt i combat), som också stör. Trogen Souls/Bloodborne spelare som man är, så vinner de överlägset vad gäller kontrollen.

MEN, det är fortfarande ett riktigt kul spel och jag tycker alla ska prova det åtminstone. Om möjligt, gör det på duglig PC.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Edd1e:

Ett av årets bästa spel och det enda som diskuteras är grafiken, hngh.

Sådant är livet när PC-spelare inte fått sin välling. Spelar själv på PC och älskar spelet. Är det något jag har att klaga på är det det DA 3-liknande questsystemet där man uppmanas/tvingas att köra side quests för att kunna fortsätta main quest då leveln på questarna rusar iväg.

Medlem

Är det bara jag, men om man måste sätta sådana här jämförelsevideor bredvid varandra för att överhuvudtaget se någon skillnad; är grafiken så viktig då? Det är ju inga större skillnader menar jag...
Med det sagt är det klart skillnad där PC har fördel men den är ju inte så uppenbar.

Medlem

Tack FZ för filmerna - mycket givande.
De som vill köpa 4 konsoller eller en PC - är välkomna förståss att göra det som passar bäst. Gissar att det är förhållandet i pris på det grafikkortet för PC i jämförelsen.

Tycker dock PS4 förlorar alla texturjämförelser - skit också. X1 o PC gick ju knappt att se skillnad på de flesta ställen. Vet inte om man offrar textur på PS4 för att hålls fps uppe någorlunda på sina ställen - men den skall väl vara lite kraftfullare vad jag hört innan - skumt....

Medlem

Jag tänker inte avstå från spelet fullständigt men det var fan i mig inte någon enorm skillnad mellan PS4 och PC precis. Visst var det vissa skillnader, och visst får PC högre prestanda men skillnaden är så minimal just grafiskt att det är inte något som imponerar allt så värst. Visst är det fortfarande snyggt förstås!

Jag kommer dock avvakta. Kanske kommer det någon uppdatering, eller ENB profiler som gör det bättre. Jag avvaktar dock för att jag har så helvetes många fler spel att spela ändå, och hade velat spela genom Witcher 2 igen först. Jag har råd att vänta.

Medlem
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Haha lat sidan, att modeller ser likadana ut? Känns ju skumt om de skulle göra sämre modeller med tanke på att dessa modeller är båda hur snygga som helst och riktigt jävla bra gjorda, varför skulle de göra annat till konsol om det funkar för dem. Sen om det är högupplösta texturer inget annat att klaga på där heller.

Sen dra inte in alla PC spelare i samma säck, jag är och kommer alltid att vara en men Witcher 3 är något av det bästa jag någonsin spelat och grafiken är något av de vackraste för ett openworld, om man vandrar lite i någonstad är det förbluffande vackert. Så klart min åsikt och alla tycker inte samma. Ditt förtroende må ha vara fördärvat.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Det är fortfarande ett av de bästa RPG spelen som någonsin gjorts (min åsikt) Om man ratar spelet för att det inte ser ut som det gjorde i en pre-alpha för 2-3 år sedan så får man skylla sig själv.

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut, det är inte det bästa jag sett, långt ifrån, men det ser fan inte dåligt ut.

Är det bättre att de har så bra grafik så att 1% av alla PC spelare kan se den? Och att systemkraven blir så höga så alla måste uppgradera datorn för att spela det?

Jag tycker detta börja bli riktigt löjligt.

Jag ratar inte spelet. Jag ratar CDP. Det handlar om en principsak med vad som har hänt innan och kommer hända igen. När utvecklare börjar skära ner på saker så kommer det hända oftare och på fler fronter för eller senare. Det finns en lång rad utvecklare som har blivit vad dom är tack vare PCn för sedan börjat utveckla till multiplattform och i samma veva börjat göra mediokra generaliserade spel som fungerar som skit till PCn. Frågan är vad CDP kommer dumma ner eller kompromissa på nästa gång?

Ja det är bättre att ha så bra grafik att bara 1% av alla PC spelare kan se det. Bara för att 1% kan se det betyder inte att folk kommer lida. Det brukar finnas avancerade inställningar för ordentliga PC spel samt har dom betydligt lägre systemkrav pga. det. Det är just det som gör PCn så mästerlig över konsolerna. Möjligheten att välja och dona. Förutom bättre FPS och marginellt bättre effekter så är det meningslöst att köpa det på PC (om man inte är intresserad av moddar). Det har gått CDP överhuvudet vad det betyder att utveckla till PCn.

Det är skrämmande hur snabbt folk glömmer och förlåter. De vågar aldrig kritisera utvecklare längre. Även om dom släpper bra spel. Jag kan garantera att det kommer vara något fler saker nästa spel dom släpper.

Skrivet av k3m:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Jag är en PC master race spelare, och RED har mitt fulla förtroende. Att kalla de lata är fåfängt. Sist så, varför visar du avsky? Du borde stanna upp och reflektera på saken. För just nu ser du inte klart. Tänk på att vi fick spelet samma dag som det släpptes till konsol. Det finns många andra bra saker RED har gjort med Wwh.

Inte alls fåfäng. Jag är en realist som lärt mig genom åren som gått om vad utvecklare gör, har gjort och vad som är troligast att dom kommer att göra. CDP har börjat generalisera mellan plattformerna där grafiken har fått lida. Även när det tydligt syns att det finns bättre grafiska tillgångar. Dom försvinner inte magiskt över en natt. Det är väldigt tydligt att CDP har kompromissat PCn till fördel av konsolerna. De har tagit ett steg tillbaka från vad som gjorde CDP till CDP.

Skrivet av Draug:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Ja, för det är ju inte som att CDPR har gett PC användarna full möjlighet att modda sönder deras spel och låsa upp alla grafikinställningar som är låsta i vanilla-releasen. Och det är ju inte som att Nexus redan öppnat sin modbank för PC med CDPR:s fulla stöd.

http://www.nexusmods.com/witcher3/?

Skam.

Bra för dom. Dock går det ju dig över huvudet om du tror att andra ska göra utvecklarnas jobb. Det är fortfarande så att CDP som står för slutprodukten. Det är fortfarande dom som har dragit ner grafiken. Moddarna ska bygga vidare på spelet inte låsa upp det som redan finns.

Och för er alla tre. Har ni redan glömt vad Ubisoft gjorde med Watch dogs? De drog också ned på grafiken men det visade sig också att dom va allt för lata för att städa bort original tillgångarna av spelet. Det krävdes bara några simpla tweaks med moddar för att få spelet att se ut som det gjorde under E3. Som i allt för många fall fungerade bättre än det som släppts.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Nä, orkar inte krångla med köp av nya datordelar med prestanda som ändå inte används. Det är snyggt, men inte så snyggt. Tråkigt men sant. Blir köp till PS4/nuvarande PC senare när det är ordentligt patchat.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Det är fortfarande ett av de bästa RPG spelen som någonsin gjorts (min åsikt) Om man ratar spelet för att det inte ser ut som det gjorde i en pre-alpha för 2-3 år sedan så får man skylla sig själv.

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut, det är inte det bästa jag sett, långt ifrån, men det ser fan inte dåligt ut.

Är det bättre att de har så bra grafik så att 1% av alla PC spelare kan se den? Och att systemkraven blir så höga så alla måste uppgradera datorn för att spela det?

Jag tycker detta börja bli riktigt löjligt.

Jag ratar inte spelet. Jag ratar CDP. Det handlar om en principsak med vad som har hänt innan och kommer hända igen. När utvecklare börjar skära ner på saker så kommer det hända oftare och på fler fronter för eller senare. Det finns en lång rad utvecklare som har blivit vad dom är tack vare PCn för sedan börjat utveckla till multiplattform och i samma veva börjat göra mediokra generaliserade spel som fungerar som skit till PCn. Frågan är vad CDP kommer dumma ner eller kompromissa på nästa gång?

Ja det är bättre att ha så bra grafik att bara 1% av alla PC spelare kan se det. Bara för att 1% kan se det betyder inte att folk kommer lida. Det brukar finnas avancerade inställningar för ordentliga PC spel samt har dom betydligt lägre systemkrav pga. det. Det är just det som gör PCn så mästerlig över konsolerna. Möjligheten att välja och dona. Förutom bättre FPS och marginellt bättre effekter så är det meningslöst att köpa det på PC (om man inte är intresserad av moddar). Det har gått CDP överhuvudet vad det betyder att utveckla till PCn.

Det är skrämmande hur snabbt folk glömmer och förlåter. De vågar aldrig kritisera utvecklare längre. Även om dom släpper bra spel. Jag kan garantera att det kommer vara något fler saker nästa spel dom släpper.

Skrivet av k3m:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Jag är en PC master race spelare, och RED har mitt fulla förtroende. Att kalla de lata är fåfängt. Sist så, varför visar du avsky? Du borde stanna upp och reflektera på saken. För just nu ser du inte klart. Tänk på att vi fick spelet samma dag som det släpptes till konsol. Det finns många andra bra saker RED har gjort med Wwh.

Inte alls fåfäng. Jag är en realist som lärt mig genom åren som gått om vad utvecklare gör, har gjort och vad som är troligast att dom kommer att göra. CDP har börjat generalisera mellan plattformerna där grafiken har fått lida. Även när det tydligt syns att det finns bättre grafiska tillgångar. Dom försvinner inte magiskt över en natt. Det är väldigt tydligt att CDP har kompromissat PCn till fördel av konsolerna. De har tagit ett steg tillbaka från vad som gjorde CDP till CDP.

Skrivet av Draug:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Ja, för det är ju inte som att CDPR har gett PC användarna full möjlighet att modda sönder deras spel och låsa upp alla grafikinställningar som är låsta i vanilla-releasen. Och det är ju inte som att Nexus redan öppnat sin modbank för PC med CDPR:s fulla stöd.

http://www.nexusmods.com/witcher3/?

Skam.

Bra för dom. Dock går det ju dig över huvudet om du tror att andra ska göra utvecklarnas jobb. Det är fortfarande så att CDP som står för slutprodukten. Det är fortfarande dom som har dragit ner grafiken. Moddarna ska bygga vidare på spelet inte låsa upp det som redan finns.

Och för er alla tre. Har ni redan glömt vad Ubisoft gjorde med Watch dogs? De drog också ned på grafiken men det visade sig också att dom va allt för lata för att städa bort original tillgångarna av spelet. Det krävdes bara några simpla tweaks med moddar för att få spelet att se ut som det gjorde under E3. Som i allt för många fall fungerade bättre än det som släppts.

Watch Dogs är ju i en helt annan liga med lögner än vad The Witcher 3 är, det var en buggfest som heter duga och så dåligt optimerat så det var i stort sett ospelbart, UBISOFT har gjort samma sak med de 3-4 senaste släppen, de spelar i en helt annan liga än CDPR vad gäller falsk marknadsföring och lögner.

Medlem
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Idono:
Skrivet av DeFeCT:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Det är fortfarande ett av de bästa RPG spelen som någonsin gjorts (min åsikt) Om man ratar spelet för att det inte ser ut som det gjorde i en pre-alpha för 2-3 år sedan så får man skylla sig själv.

Jag tycker det ser helt fantastiskt ut, det är inte det bästa jag sett, långt ifrån, men det ser fan inte dåligt ut.

Är det bättre att de har så bra grafik så att 1% av alla PC spelare kan se den? Och att systemkraven blir så höga så alla måste uppgradera datorn för att spela det?

Jag tycker detta börja bli riktigt löjligt.

Jag ratar inte spelet. Jag ratar CDP. Det handlar om en principsak med vad som har hänt innan och kommer hända igen. När utvecklare börjar skära ner på saker så kommer det hända oftare och på fler fronter för eller senare. Det finns en lång rad utvecklare som har blivit vad dom är tack vare PCn för sedan börjat utveckla till multiplattform och i samma veva börjat göra mediokra generaliserade spel som fungerar som skit till PCn. Frågan är vad CDP kommer dumma ner eller kompromissa på nästa gång?

Ja det är bättre att ha så bra grafik att bara 1% av alla PC spelare kan se det. Bara för att 1% kan se det betyder inte att folk kommer lida. Det brukar finnas avancerade inställningar för ordentliga PC spel samt har dom betydligt lägre systemkrav pga. det. Det är just det som gör PCn så mästerlig över konsolerna. Möjligheten att välja och dona. Förutom bättre FPS och marginellt bättre effekter så är det meningslöst att köpa det på PC (om man inte är intresserad av moddar). Det har gått CDP överhuvudet vad det betyder att utveckla till PCn.

Det är skrämmande hur snabbt folk glömmer och förlåter. De vågar aldrig kritisera utvecklare längre. Även om dom släpper bra spel. Jag kan garantera att det kommer vara något fler saker nästa spel dom släpper.

Skrivet av k3m:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Jag är en PC master race spelare, och RED har mitt fulla förtroende. Att kalla de lata är fåfängt. Sist så, varför visar du avsky? Du borde stanna upp och reflektera på saken. För just nu ser du inte klart. Tänk på att vi fick spelet samma dag som det släpptes till konsol. Det finns många andra bra saker RED har gjort med Wwh.

Inte alls fåfäng. Jag är en realist som lärt mig genom åren som gått om vad utvecklare gör, har gjort och vad som är troligast att dom kommer att göra. CDP har börjat generalisera mellan plattformerna där grafiken har fått lida. Även när det tydligt syns att det finns bättre grafiska tillgångar. Dom försvinner inte magiskt över en natt. Det är väldigt tydligt att CDP har kompromissat PCn till fördel av konsolerna. De har tagit ett steg tillbaka från vad som gjorde CDP till CDP.

Skrivet av Draug:
Skrivet av Idono:

Vertical Slice för all del. Men att texturer och modeller ser nästan helt identiska ut är löjligt. CD Projekt har verkligen varit på latsidan med Witcher 3. Dom har i princip släppt ett konsol spel till PC. Om dom tror att dom kommer behålla PC spelares förtroende så lätt så har dom sig en svår resa fram över.

Ja, för det är ju inte som att CDPR har gett PC användarna full möjlighet att modda sönder deras spel och låsa upp alla grafikinställningar som är låsta i vanilla-releasen. Och det är ju inte som att Nexus redan öppnat sin modbank för PC med CDPR:s fulla stöd.

http://www.nexusmods.com/witcher3/?

Skam.

Bra för dom. Dock går det ju dig över huvudet om du tror att andra ska göra utvecklarnas jobb. Det är fortfarande så att CDP som står för slutprodukten. Det är fortfarande dom som har dragit ner grafiken. Moddarna ska bygga vidare på spelet inte låsa upp det som redan finns.

Och för er alla tre. Har ni redan glömt vad Ubisoft gjorde med Watch dogs? De drog också ned på grafiken men det visade sig också att dom va allt för lata för att städa bort original tillgångarna av spelet. Det krävdes bara några simpla tweaks med moddar för att få spelet att se ut som det gjorde under E3. Som i allt för många fall fungerade bättre än det som släppts.

Watch Dogs är ju i en helt annan liga med lögner än vad The Witcher 3 är, det var en buggfest som heter duga och så dåligt optimerat så det var i stort sett ospelbart, UBISOFT har gjort samma sak med de 3-4 senaste släppen, de spelar i en helt annan liga än CDPR vad gäller falsk marknadsföring och lögner.

Ubisoft va inte per automatik stora lögnare rakt från början. CDPR måste med börja någonstans. Det finns 2 håll detta kan gå åt. Antingen så lär sig CDPR av sitt misstag och kanske fixar sitt fel. Eller så fortsätter dom sakta ökar mängden falsk marknadsföring och lögner.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av caelestis:

Största skillnaden är väl FPS, vilket är det viktigaste imo. Hade gärna sett sämre grafik på konsolerna om det gav 60 fps. Man sitter längre ifrån skärmen så många saker kommer man inte lägga märke till i alla fall.

Precis det här! ^
Vad är meningen med snygg grafik, när man i stort sett tvingas sitta och hamstra åksjukepiller för att orka med en spelsejour.

Medlem
Skrivet av Idono:

Ubisoft va inte per automatik stora lögnare rakt från början. CDPR måste med börja någonstans. Det finns 2 håll detta kan gå åt. Antingen så lär sig CDPR av sitt misstag och kanske fixar sitt fel. Eller så fortsätter dom sakta ökar mängden falsk marknadsföring och lögner.

Grafiken från trailern för 2 år sedan fungerade inte med öppna världens streaming system bland annat. De har ju inte ljugit om spelet med tanke på hur mycket de har visat. De har visat gameplay videos om och om igen, givit press möjlighet till att spela och visa för alla hur det ser ut.

De har aldrig någonsin sagt "såhär ska spelet se ut" de har aldrig lovat eller sagt det. Finns absolut ingen anledning till att säga att det är falsk marknadsföring eller en lögn då de har visat precis hur det ser ut.

Så lägg ner, de har sagt vad som var fel och de har även sagt att de lyssnar på feedback och de ska ge stöd åt spelet. Så kom inte hit åh snacka en massa.

källa: http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-19-cd-projekt-red-t...

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Det är väl egentligen aldrig en fråga om det ser bättre ut på en dator med bra prestanda? Den enda egentliga frågan är väl om skillnaden är tillräckligt stor för att det ska spela in i ditt val av plattform att spela på? Själv kommer jag spela det (när jag nu ska lyckas hinna med det) till PS4, men det är ju inte med någon illusion om att det skulle vara lika snyggt på Sonys maskin som det hade varit om jag lagt pengarna på en hyggligt PC.

Varför? Jo just för att jag inte tycker det är värt besväret. Det är bökigare att spela på en PC (även om det inte är lika bökigt som på 90-talet). Du måste ha bättre koll på drivrutiner, inställningar, etc. Det är fler saker som kan gå fel (även om det även kan gå fel på en konsol). Det är en extramaskin som tar upp en större plats än vad jag är villig att ge den i nuläget (speciellt om man vill få ut maximalt av upplevelsen då det nog inte duger med en laptop). Och det finns även andra orsaker som gör att jag hellre lirar det på en konsol.

Kommer det vara den ultimata maskinen att spela The Witcher 3 på? Nej, men jag tycker inte det är så pass viktigt att det väger upp de argument jag nämnde ovan. Spelet är ju bevisligen (eller iaf om man ska gå vad de flesta ändå säger) otroligt bra på både Xone, PS4 och datorer som är lite för klena för att köra på Ultra.

Mmm... mmhmm... intressant åsikt...

... we don't take kindly to your type around here!

Näe visst, smaken är olika, vissa gillar folköl vissa föredrar starköl.

Medlem

Tycker det ser i stort sett likadant ut på alla plattformar, vilket gör att jag inte litar på videorna ett dugg, det som gjorde mig mest misstänksam var anti aliasing, det går inte att jämföra kvaliten på AA mellan PC och konsol, PC ligger hästländer före och ändå såg konsolerna bättre ut än PC, jag kan bara anta att dom har ansträngt sig för att det ska se likvärdigt eller bättre ut på konsol.

Ibland undrar man om dessa individer inte får en slant för att konsolerna ska verka hänga med trots att dom var hopplöst efter redan dag ett.

Medlem
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Milky_81:

Spelet är nog skitbra men jag tycker ändå att det är tråkigt att konsollerna håller tillbaka PC oavsett spel. Jag har en ps4 och pc spelar på bägge ....

Jag tror nog att alla teorier om att konsolerna håller tillbaka PC-spel är lite överdrivna.

Det är inte ekonomiskt försvarbart för många studior att lägga ned en massa tid och pengar på att skapa grafik som sedan endast en liten del av kunderna kan använda sig av.

ja men det du säger är inte det lite de vi menar, om inte konsolerna kanske skulle finnas utan enbart PC spelare som kan helt enkelt dra upp grafiken eller ner den till deras nivå vad dom klarar av, och dom kan optimera bättre då också.
Från en företags syn självklart så behöver du släppa spelen å få dom att funka på konsolerna också, men tänk en värld där alla körde PC ^^

Majoriteten av datorspelarna idag har sämre datorer än konsolerna och det vet utvecklare som Valve som optimerar alla sina spel efter en medelmåttig dator vilket resulterar av PC håller tillbaka sig själva.
I stort sett alla med laptops och grafikkort med mindre än 4gb VRAM håller tillbaka utvecklingen något enormt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag kommer vänta på en Enhanced Edition eller liknande innan jag köper spelet, jag tycker det är uppenbart att de knappt lagt ned tid på att finslipa PC-versionen vilket förstås är väldigt trist med tanke på hur snyggt Witcher 2 var för sin tid. Särskilt med tanke på hur den missledande 2013-trailern såg ut.

Här har ni en jämförelse mellan ACU och Witcher 3: http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=164672163&postcoun...

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Milky_81:

Spelet är nog skitbra men jag tycker ändå att det är tråkigt att konsollerna håller tillbaka PC oavsett spel. Jag har en ps4 och pc spelar på bägge ....

Jag tror nog att alla teorier om att konsolerna håller tillbaka PC-spel är lite överdrivna.

Det är inte ekonomiskt försvarbart för många studior att lägga ned en massa tid och pengar på att skapa grafik som sedan endast en liten del av kunderna kan använda sig av.

ja men det du säger är inte det lite de vi menar, om inte konsolerna kanske skulle finnas utan enbart PC spelare som kan helt enkelt dra upp grafiken eller ner den till deras nivå vad dom klarar av, och dom kan optimera bättre då också.
Från en företags syn självklart så behöver du släppa spelen å få dom att funka på konsolerna också, men tänk en värld där alla körde PC ^^

Majoriteten av datorspelarna idag har sämre datorer än konsolerna och det vet utvecklare som Valve som optimerar alla sina spel efter en medelmåttig dator vilket resulterar av PC håller tillbaka sig själva.
I stort sett alla med laptops och grafikkort med mindre än 4gb VRAM håller tillbaka utvecklingen något enormt.

Jo tjenare, du verkar ha stenkoll på läget vad gäller VRAM å datorhårdvara, jag vet inte om du trollar eller verkligen tror detta, lite optimering från utvecklarna så är 2GB likvärdigt konsolerna vad gäller bild kvalitet men 3GB räcker gott och väl för att brute force it å lägga till lite extra ögongodis, och då har jag inte ens nämt prestandan.

Skulle gissa på att de flesta sitter med 2GB kort idag.

Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Margy:
Skrivet av Milky_81:

Spelet är nog skitbra men jag tycker ändå att det är tråkigt att konsollerna håller tillbaka PC oavsett spel. Jag har en ps4 och pc spelar på bägge ....

Jag tror nog att alla teorier om att konsolerna håller tillbaka PC-spel är lite överdrivna.

Det är inte ekonomiskt försvarbart för många studior att lägga ned en massa tid och pengar på att skapa grafik som sedan endast en liten del av kunderna kan använda sig av.

ja men det du säger är inte det lite de vi menar, om inte konsolerna kanske skulle finnas utan enbart PC spelare som kan helt enkelt dra upp grafiken eller ner den till deras nivå vad dom klarar av, och dom kan optimera bättre då också.
Från en företags syn självklart så behöver du släppa spelen å få dom att funka på konsolerna också, men tänk en värld där alla körde PC ^^

Majoriteten av datorspelarna idag har sämre datorer än konsolerna och det vet utvecklare som Valve som optimerar alla sina spel efter en medelmåttig dator vilket resulterar av PC håller tillbaka sig själva.
I stort sett alla med laptops och grafikkort med mindre än 4gb VRAM håller tillbaka utvecklingen något enormt.

Jo tjenare, du verkar ha stenkoll på läget vad gäller VRAM å datorhårdvara, jag vet inte om du trollar eller verkligen tror detta, lite optimering från utvecklarna så är 2GB likvärdigt konsolerna vad gäller bild kvalitet men 3GB räcker gott och väl för att brute force it å lägga till lite extra ögongodis, och då har jag inte ens nämt prestandan.

Skulle gissa på att de flesta sitter med 2GB kort idag.

Du får gärna förklara hur mer minne kan öka bildkvalité utan någon som helst förändring i mjukvaran eller inställningar.

2GB är likvärdigt 2GB och inget annat. Du kan inte på något sätt göra att det går att lagra mer data på samma mängd minne om du inte komprimerar informationen.

Hur mycket VRAM ett spel använder beror på inställningar och upplösning. Skulle du köra med samma inställningar som jag i 4K upplösning skulle du märka att 3GB är för lite och skulle du "brute force" mer ögongodis skulle det kännas som en power point presentation.

Vanligaste mängden minne är 1gb
http://store.steampowered.com/hwsurvey?l=swedish


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Som vanligt så måste PC-folket stolt påpeka att det minsann ser bättre ut på PC. No shit, sherlock.

Tycker spelet ser fantastiskt ut även på konsoll och jag kommer förmodligen köpa det bundlat med en PS4.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av djevulsk:

Hade varit mer intressant om "PC" representerades i form av "typiska genomsnitts PC hårdvaran" och inte the highest of high-end datorerna som väldigt många inte använder eller har råd med ändå.

Spelet går inte ens att spela på genomsnitts hårdvaran om man går efter steams statistik.

Må hända, vad som vore riktigt intressant vore att se hur det ser ut med minimum spec för att göra de kör dugligt heh

Medlem

PC Master Race är Roach path, Dirty Console Peasants är Iorveth path.

Skriv svar