The Order: 1886 ska undvika uncanny valley
nu vill jag inte vara pc elitist eller liknande men är det bara jag som verkligen VARJE intervju när det gäller ps exklusiva spel, säger dom aldrig något pc marknaden öppnat upp? Utan det måste vara ps?
ex motion capture
Men varför ska de ens nämna PC när det kommer att vara PS4 exklusivt? Jag vet att dessa tekniker har använts i andra spel, men det verkar ju dumt att prata om andra grejer när man gör reklam för sin produkt. Skulle det ha släppts till PC också hade de säkert sagt något i stil med "dessa nya tekniker gör att vi kan leverera ett spel som tar vara på all kraft som finns i din PC och PS4".
Menar bara att det är ju inte så konstigt att de gör reklam för deras produkt i reklamfilmerna som de släpper.
nu vill jag inte vara pc elitist eller liknande men är det bara jag som verkligen VARJE intervju när det gäller ps exklusiva spel, säger dom aldrig något pc marknaden öppnat upp? Utan det måste vara ps?
ex motion capture
Motion Capture är inget som PC har öppnat upp för dem... LA Noire som tog en del längre tid att släppas till PC, var väl det spel som på allvar började utnyttja tekniken.
nu vill jag inte vara pc elitist eller liknande men är det bara jag som verkligen VARJE intervju när det gäller ps exklusiva spel, säger dom aldrig något pc marknaden öppnat upp? Utan det måste vara ps?
ex motion capture
Motion Capture är inget som PC har öppnat upp för dem... LA Noire som tog en del längre tid att släppas till PC, var väl det spel som på allvar började utnyttja tekniken.
Nej faktist inte.
Trevligt, men jag gillar inte laservapen. Det känns bara rätt i spel som typ "Halo" eller "Unreal".
För er som vill veta mer om "Uncanny Valley", här e en intressant video som förklarar:
För er som vill veta mer om "Uncanny Valley", här e en intressant video som förklarar:
Bra klipp. Tackar.
Det här "uncanny valley" har jag aldrig någonsin märkt av. Antar att det är ett fenomen som inte alla känner?
ev skulle asperger och liknande kunna göra att nån helt undgår märka nått. men det är alltså när du nästan blir lurad som obehaget infinner sig, så eftersom grafik och interaktion inte funkar eller ser så bra ut nu så kommer du aldrig till den punkten när du blir nästan lurad, och jag tror heller aldrig detta kommer ske i spel eller film. om inte annat för att vi vet att vi ser en film eller spelar. men tänk dig att du en dag står i kön till bordning på en flygplats och helt plötslig inser du att den där tjejen som går igenom dina biljetter och som du kallpratat med lite längre än andra passagerare pga tillfälligt databuggande och som svarar lite underligt på din interaktion, inte är en människa utan en hubbot. ev kommer du då att reagera med ett "men va tusan.." och kanse rentav känna dig lite förlägen, ungefär som när man står och blir talad genom av en sån där handsfree-man som inte har vett att gå åt sidan vid samtal. de andra passagerarna fnissar lite. "han har nog aldrig flugit förr"
nu vill jag inte vara pc elitist eller liknande men är det bara jag som verkligen VARJE intervju när det gäller ps exklusiva spel, säger dom aldrig något pc marknaden öppnat upp? Utan det måste vara ps?
ex motion capture
Motion Capture är inget som PC har öppnat upp för dem... LA Noire som tog en del längre tid att släppas till PC, var väl det spel som på allvar började utnyttja tekniken.
enligt the all knowing internets så var "Highlander: The Last of the MacLeods" (ett Jaguarspel) om inte först så i varje fall tidigt ute.
sen kan man ju tycka det lite roligt åt att det måste tas in skådisar för att ersätta skådisar i spel. tekniken har kommit lång väg sen ..ah, nevermind.
Nej faktist inte.
svar på tal!
Det här "uncanny valley" har jag aldrig någonsin märkt av. Antar att det är ett fenomen som inte alla känner?
ev skulle asperger och liknande kunna göra att nån helt undgår märka nått. men det är alltså när du nästan blir lurad som obehaget infinner sig, så eftersom grafik och interaktion inte funkar eller ser så bra ut nu så kommer du aldrig till den punkten när du blir nästan lurad, och jag tror heller aldrig detta kommer ske i spel eller film. om inte annat för att vi vet att vi ser en film eller spelar. men tänk dig att du en dag står i kön till bordning på en flygplats och helt plötslig inser du att den där tjejen som går igenom dina biljetter och som du kallpratat med lite längre än andra passagerare pga tillfälligt databuggande och som svarar lite underligt på din interaktion, inte är en människa utan en hubbot. ev kommer du då att reagera med ett "men va tusan.." och kanse rentav känna dig lite förlägen, ungefär som när man står och blir talad genom av en sån där handsfree-man som inte har vett att gå åt sidan vid samtal. de andra passagerarna fnissar lite. "han har nog aldrig flugit förr"
http://gfx2.aftonbladet-cdn.se/image/11585893/485/normal/f635...
Haha... hookay. Lider varken av autism eller asperger, tacksamt nog!
Det här "uncanny valley" har jag aldrig någonsin märkt av. Antar att det är ett fenomen som inte alla känner?
ev skulle asperger och liknande kunna göra att nån helt undgår märka nått. men det är alltså när du nästan blir lurad som obehaget infinner sig, så eftersom grafik och interaktion inte funkar eller ser så bra ut nu så kommer du aldrig till den punkten när du blir nästan lurad, och jag tror heller aldrig detta kommer ske i spel eller film. om inte annat för att vi vet att vi ser en film eller spelar. men tänk dig att du en dag står i kön till bordning på en flygplats och helt plötslig inser du att den där tjejen som går igenom dina biljetter och som du kallpratat med lite längre än andra passagerare pga tillfälligt databuggande och som svarar lite underligt på din interaktion, inte är en människa utan en hubbot. ev kommer du då att reagera med ett "men va tusan.." och kanse rentav känna dig lite förlägen, ungefär som när man står och blir talad genom av en sån där handsfree-man som inte har vett att gå åt sidan vid samtal. de andra passagerarna fnissar lite. "han har nog aldrig flugit förr"
Du vill att vi ska rösta på centerpartiet med andra ord