SD Jugend

Medlem

Alla ni som röstade på SD för att ni är missnöjda med invandrings- och integrationspolitiken, stödjer ni SD i andra frågor också eller är det bara invandringspolitiken?


signatur

If you can't convince them, confuse them!

Inaktiv
Skrivet av Nowly:

Alla ni som röstade på SD för att ni är missnöjda med invandrings- och integrationspolitiken, stödjer ni SD i andra frågor också eller är det bara invandringspolitiken?

Brottsligheten och äldreomsorgen, försvaret, stark landsbygd och mer bistånd för att hjälpa människor i flyktingläger och i katastrofer.

Inaktiv
Skrivet av Nowly:

Alla ni som röstade på SD för att ni är missnöjda med invandrings- och integrationspolitiken, stödjer ni SD i andra frågor också eller är det bara invandringspolitiken?

Jag gillar en del andra saker faktiskt.

De tror på jämlikhet och inte feminism (kommer inte gå in på en diskussion om feminism för då kan det verkligen spåra ur)

De varnar för den högljudda minioriteten av islam som förespråkar lagar och ett synsätt som inte är något vi i väst ska tolerera.

Höja taket i A-kassan.

De röstar rätt 50/50 i höger/vänster-frågor vilket jag gillar då det finns förslag på bägge sidor som är bra.

Väldigt bra djurskyddslagar.

EU-kritiska

Mja det jag kom på nu men självklart har de mindre bra idèer också (som höjda straff för vissa brott, vilket jag inte tror kommer göra ett skit)

Medlem
Skrivet av Nowly:

Alla ni som röstade på SD för att ni är missnöjda med invandrings- och integrationspolitiken, stödjer ni SD i andra frågor också eller är det bara invandringspolitiken?

Invandringsfrågan i Sverige var givetvis inte i närheten av högsta prioritet för mig i EU-valet. Röstade för deras ställning till djurskydd, miljö och försvar. Först efter dessa områden hamnar deras EU-kritik, där integrationspolitiken delvis ingår. SD är inte det enfrågeparti de framställs som i media.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Martyrerna:

Bra video:up:

Utveckla eller åk på trollvarning.

Var i stället glad att han inte skrev allt med versaler!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Nowly:

Alla ni som röstade på SD för att ni är missnöjda med invandrings- och integrationspolitiken, stödjer ni SD i andra frågor också eller är det bara invandringspolitiken?

Brottsligheten och äldreomsorgen, försvaret, stark landsbygd och mer bistånd för att hjälpa människor i flyktingläger och i katastrofer.

Precis som moderaterna vill SD hellre satsa miljarder på bygga ut tunnelbanan när samma pengar kunde ha byggt ut den svenska järnvägen till sveriges främsta exporter.

Så från den listan kan man stryka stark landsbygd och från moderaternas lista kan man stryka stark svensk ekonomi och jobb.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ungdomsförbunden har en tendens att vara mer radikala och extrema än moderpartierna oavsett om det gäller MP, V eller SD. Kärnbudskapet som består av EU- och immigrationskritik är inte så extremt ur ett europeiskt perspektiv men sättet de valt att framställa det på och ordvalen tycker jag är löjliga. Att vi ska ha ett visst mått av självbestämmande inom vissa områden tycker jag är rätt även om vi på det stora hela ska komma ihåg att vi drar mycket nytta av friare handel och rörlighet.

Det kan tyckas ironiskt men det känns som att ungdomsförbunden för de flesta riksdagspartierna ligger närmare partiursprunget än partierna själva i dagsläget, på gott och ont.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Nowly:

Alla ni som röstade på SD för att ni är missnöjda med invandrings- och integrationspolitiken, stödjer ni SD i andra frågor också eller är det bara invandringspolitiken?

Brottsligheten och äldreomsorgen, försvaret, stark landsbygd och mer bistånd för att hjälpa människor i flyktingläger och i katastrofer.

Precis som moderaterna vill SD hellre satsa miljarder på bygga ut tunnelbanan när samma pengar kunde ha byggt ut den svenska järnvägen till sveriges främsta exporter.

Så från den listan kan man stryka stark landsbygd och från moderaternas lista kan man stryka stark svensk ekonomi och jobb.

Är inte SD starka i landsbygden? De är ju emot MP,s beskattningar av landsbygden, höjd bensinskatt m.m

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Nowly:

Alla ni som röstade på SD för att ni är missnöjda med invandrings- och integrationspolitiken, stödjer ni SD i andra frågor också eller är det bara invandringspolitiken?

Brottsligheten och äldreomsorgen, försvaret, stark landsbygd och mer bistånd för att hjälpa människor i flyktingläger och i katastrofer.

Precis som moderaterna vill SD hellre satsa miljarder på bygga ut tunnelbanan när samma pengar kunde ha byggt ut den svenska järnvägen till sveriges främsta exporter.

Så från den listan kan man stryka stark landsbygd och från moderaternas lista kan man stryka stark svensk ekonomi och jobb.

Är inte SD starka i landsbygden? De är ju emot MP,s beskattningar av landsbygden, höjd bensinskatt m.m

Alla förutom F! är emot höjningarna.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av bleak:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Nowly:

Alla ni som röstade på SD för att ni är missnöjda med invandrings- och integrationspolitiken, stödjer ni SD i andra frågor också eller är det bara invandringspolitiken?

Brottsligheten och äldreomsorgen, försvaret, stark landsbygd och mer bistånd för att hjälpa människor i flyktingläger och i katastrofer.

Precis som moderaterna vill SD hellre satsa miljarder på bygga ut tunnelbanan när samma pengar kunde ha byggt ut den svenska järnvägen till sveriges främsta exporter.

Så från den listan kan man stryka stark landsbygd och från moderaternas lista kan man stryka stark svensk ekonomi och jobb.

Är inte SD starka i landsbygden? De är ju emot MP,s beskattningar av landsbygden, höjd bensinskatt m.m

Alla förutom F! är emot höjningarna.

Åkesson är den enda politikern som debatterar mot Fridolin och sätter ner foten mot deras beskattningar. Förstår att de i landsbygden inte vågar rösta rött om de kommer bilda allians och ha MP`s miljöpolitik.

Medlem

Att vänstern inte granskas vet jag heller inte vad ni grundar på. Tycker det skrivs massvis med kritiska ledare/insändare/debattartiklar om både vänstern och F! Så fort det kommer upp nått om SD så kommer det genast en massa gnälliga inlägg om att andra är minsann sämre än vad SD är! ÄR DET ERAN SLOGAN? "Inte lika extrema som F!" Iaf inte om man råkar vit man i medelklassen. Annat är det förstås om man råkar vara ett barn som tänkt fly undan krig. En prioriteringsfråga förstås.

Inaktiv
Skrivet av boneless:

Att vänstern inte granskas vet jag heller inte vad ni grundar på. Tycker det skrivs massvis med kritiska ledare/insändare/debattartiklar om både vänstern och F! Så fort det kommer upp nått om SD så kommer det genast en massa gnälla inlägg om att andra är minsann sämre än vad SD är! ÄR DET ERAN SLOGAN? "Inte lika extrema som F!" Iaf inte om man råkar vit man i medelklassen. Annat är det förstås om man råkar vara ett barn som tänkt fly undan krig. En prioriteringsfråga förstås.

Håller inte med dig alls. Fi granskas knappt av media förutom när det är ett massa hyllande och gullande.

http://www.svt.se/opinion/feministiskt-initiativ-slipper-krit...

Är ju inte ens nåt man kan ha missat om man är politiskt intresserad.

Medlem

Det märks att jag inte är insatt i politiken.
Jag använde SVTs "valtest" och Vänsterpartiet matchade mina svar bäst, men efter att ha läst lite i denna tråd kanske det inte var rätt för mig.
Får se vad det blir inför riksdagsvalet.

Medlem

SDs definition av sig själva och hur de vill uppfattas och behandlas är ganska motsägelsefullt.

Å ena sidan utger man sig för att inte vara ett parti som de andra. Man säger sig vara en underdog, anti-etablissemang, det enda partiet som vågar säga det "som det är" (därav all den välbekanta retoriken om sjuklövern, PK, etc). Man definierar sig i opposition till alla de andra partierna och den politik de sägs föra.

Å andra sidan är man väldigt mån om att peka på alla orättvisor som partiet utsätts för, som det hävdas att inget av de andra partierna är drabbat av. Extra granskning och kritik. Buande och ryggvändande. VI ÄR JU ETT PARTI SOM ALLA ANDRA, skriks det, VARFÖR SKA VI BEHANDLAS SOM SPECIELLA??

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Martyrerna:

Bra video:up:

Utveckla eller åk på trollvarning.

Whaat ?

Killen/tjejen tyckte bara att det var en bra video, hur är det att trolla? Jag håller med dig om att videon är obehaglig och ger läskiga associationer, men de som gillar SD måste väl ändå kunna säga att de tycker om videon utan att för den sakens skull trolla?

Vill understryka att jag förstår inte själv hur man kan tycka om videon, men tycker ändå att man borde få göra det utan att bli trollvarnad. Riskerar det inte att bli lite godtyckligt annars om man varnar folk för att de har helt olika åsikter än vad man själv har?

Medlem
Skrivet av returpack:

Det märks att jag inte är insatt i politiken.
Jag använde SVTs "valtest" och Vänsterpartiet matchade mina svar bäst, men efter att ha läst lite i denna tråd kanske det inte var rätt för mig.
Får se vad det blir inför riksdagsvalet.

Basera inte din röst på detta forum. Gå in och läs partiprogrammen istället.

Inaktiv
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Martyrerna:

Bra video:up:

Utveckla eller åk på trollvarning.

Whaat ?

Killen/tjejen tyckte bara att det var en bra video, hur är det att trolla? Jag håller med dig om att videon är obehaglig och ger läskiga associationer, men de som gillar SD måste väl ändå kunna säga att de tycker om videon utan att för den sakens skull trolla?

Vill understryka att jag förstår inte själv hur man kan tycka om videon, men tycker ändå att man borde få göra det utan att bli trollvarnad. Riskerar det inte att bli lite godtyckligt annars om man varnar folk för att de har helt olika åsikter än vad man själv har?

Det är ju så hela debattklimatet är Sverige.. tyvärr.

Medlem

Jag ser media har gjort sitt jobb, tackar alla som blottar sig, ni vet vilka ni är:)

Medlem
Skrivet av boneless:

Att vänstern inte granskas vet jag heller inte vad ni grundar på. Tycker det skrivs massvis med kritiska ledare/insändare/debattartiklar om både vänstern och F! Så fort det kommer upp nått om SD så kommer det genast en massa gnälliga inlägg om att andra är minsann sämre än vad SD är! ÄR DET ERAN SLOGAN? "Inte lika extrema som F!" Iaf inte om man råkar vit man i medelklassen. Annat är det förstås om man råkar vara ett barn som tänkt fly undan krig. En prioriteringsfråga förstås.

...och situationen ser inte likadan ut när vänstern nämns? Brukar bara ta max 1-2 poster innan man är inne på SD. En god vän sa nyligen att "det brukar inte dröja i någon diskussion på nätet innan någon drar upp Hitler oavsett vad det gäller". Vi är lite där nu också med SD. Gärna i kombination med Hitler.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av bleak:

Det här jag syftar på. Ingen säger väl att SD och SDU är perfekta men varför slipper extremare partier helt granskning? Hjärntvätt av vänstermedia dels antar jag som gjort att vi blir skräckslagna av nåt som kan tolkas nazistiskt men rycker på axlarna åt kommunistiska åsikter.
S(ovjet)VT valvaka ^ / Tog för övrigt en hel timme efter valresultatet innan SVT intervjuade eller pratade om SD om det inte var för att trycka in lite mer nazism, rasism, fascism i huvudet på oss.

Sluta använda avpixlat som faktaunderlag och försök åtminstone se dig omkring lite.
Att svt ej skulle granska extremvänstern så som de även granskar den växande extremhögern är hämtat från en väldigt trång vrå i någons källare. Två exempel från just svt:

i de militanta vänstergruppernas försök att skrämma meningsmotståndare används våldsamma metoder

De talar om striden på gatan. Och i retorikens spår följer hets mot folkgrupp, misshandel och mord.

Behöver du fler exempel så är jag mer än villig att skicka en lista om du ej orkar ägna dig en liten stund åt något såhär viktigt som extremism i all dess färger och sneda riktningar.

Medlem

Det blir intressant att se vilka SD kommer samarbeta med ute i Europa. Kommer det att vara rakryggade och informera väljarna innan valet eller avvakta pga att det kan uppfattas som lite kontroversiellt att slå sina påsar ihop med t.ex. Front National.

Hur ser ni på det då? Är det fortfarande viktigare att F!s -partiprogram är lika luddigt om ert eget?
Är det inte mer önskvärt att stoppa nynazismens och fascismens utbredning än att gnälla över de som försöker driva frågor som jämlikhet, jämställdhet och miljö i ett Europa som uppenbarligen är på väg åt helvete.

Medlem

ifeelnothing: Ja tack, posta gärna en lista över granskningen av våldsvänstern i media som faktiskt når ut till folk. "Bölemålas veckoblad" kan vi nog räkna bort. Lista lite bland dem som faktiskt styr mediasverige.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv

Här har vi ju just det SD som vi alla varnar för, det vi känner till efter alla avslöjanden, det SD som beskrivs i "vänstermedia".
"Bra" att ungdomsförbundet är tydliga och inte lika politisk korrekta och städade som moderpartiet.

Allvarligt, är det någon som verkligen är förvånad, i mina ögon kunde det lika gärna varit en reklamfilm för SD inför valet i höst.

Känner ni inte igen alltsammans? Klockrent exempel, den här gången blir det svårt (men det kommer säkert) svårt att skylla på vänstermedia, "original gansters", kreativ redigering eller att försöka få pengar för publiceringen av filmen. Ytterligare en fullträff med järnröret, grattis Sverige!

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Martyrerna:

Bra video:up:

Utveckla eller åk på trollvarning.

Whaat ?

Killen/tjejen tyckte bara att det var en bra video, hur är det att trolla? Jag håller med dig om att videon är obehaglig och ger läskiga associationer, men de som gillar SD måste väl ändå kunna säga att de tycker om videon utan att för den sakens skull trolla?

Vill understryka att jag förstår inte själv hur man kan tycka om videon, men tycker ändå att man borde få göra det utan att bli trollvarnad. Riskerar det inte att bli lite godtyckligt annars om man varnar folk för att de har helt olika åsikter än vad man själv har?

Läs användarens övriga inlägg eller blogg så förstår du reaktionen. Marty har spretat hej vilt mellan både vänster och höger och är helt utan sans och reson. Något är ju fel.

Skrivet av boneless:

Det blir intressant att se vilka SD kommer samarbeta med ute i Europa. Kommer det att vara rakryggade och informera väljarna innan valet eller avvakta pga att det kan uppfattas som lite kontroversiellt att slå sina påsar ihop med t.ex. Front National.

Hur ser ni på det då? Är det fortfarande viktigare att F!s -partiprogram är lika luddigt om ert eget?
Är det inte mer önskvärt att stoppa nynazismens och fascismens utbredning än att gnälla över de som försöker driva frågor som jämlikhet, jämställdhet och miljö i ett Europa som uppenbarligen är på väg åt helvete.

Dom måste väl komma med sina gruppförslag inom en månad ungefär, dvs långt innan valet i höst? Jag hoppas verkligen det.
Dags att visa sina riktiga färger, men att det ens funderas på ett samarbete borde ju vara bevis nog. Förutom allt vi sätt än så länge då förstås. Inklusive filmen ovan.

Vore klart intressant med forumets åsikter i frågan, förändrar ett samarbete med Front National något alls egentligen?

Medlem
Skrivet av Kane:

ifeelnothing: Ja tack, posta gärna en lista över granskningen av våldsvänstern i media som faktiskt når ut till folk. "Bölemålas veckoblad" kan vi nog räkna bort. Lista lite bland dem som faktiskt styr mediasverige.

Är inte "Uppdrag granskning" nog stort??

Medlem
Skrivet av boneless:

Är "Uppdrag granskning" inte nog stort??

Läs om, läs rätt.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Ni som väntade febrilt på SD:s valvaka men fick se istället en propaganda show som forna Sovjets Pravda hade varit stolta över, kan ta igen det här:

Fram med popcornen och njut

Vad Sovjet.Television råkade glömma för tittarna

Jag uppdaterar med ett säkert inlägg i debatten, som förklarar varför SD är fel, får jag presentera ingen mindre än fascist experten Henrik Arnstad som kan sin sak, nu blir det att åka av.

Henrik Arnstad

Mvh Mediajugend

Inaktiv
Skrivet av Fl3xus:

Ni som väntade febrilt på SD:s valvaka men fick se istället en propaganda show som forna Sovjets Pravda hade varit stolta över, kan ta igen det här:

Fram med popcornen och njut

Vad Sovjet.Television råkade glömma för tittarna

Jag uppdaterar med ett säkert inlägg i debatten, som förklarar varför SD är fel, får jag presentera ingen mindre än fascist experten Henrik Arnstad som kan sin sak, nu blir det att åka av.

Henrik Arnstad

Mvh Mediajugend

Nope saknade den inte alls, men såg du när dom hejade fram Front National. Själv satte jag popkornen i halsen för dom är väl judevänliga, SD alltså?

Bra post från Tv4 för övrigt, jag har nedan ett par _ungefärliga_ citat från Henrik Arnstad, historiker och författare (en kille med fakta, kunskap och koll på läget) som har en del att säga om europas "nygamla" partier, SD och liknande:

"En sjuk kontinten som är drabbad av facism och rasism
"Demokratin utsatt för stort hot"
"Nu flyttar jag till Sverige för där finns det alternativ mot fascismen"
"Katastrofiskt moraliskt sätt att gå tillbaks till 1945, blodbad, europa låg i ruiner, 70miljoner döda"
"Rösta in fascism och rasism är det dummaste Europa kan göra idag"

Det som väntar oss igen då alltså? SD2014! Eller inte kanske?

Skönt att Sverige ändå framstår som ett alternativ till ett bättre Europa, med feminism och lika rättigheter i fokus, det är vackert att höra. Även om jag förstår att mänskliga rättigheter och allas lika värde inte är på agendan idag. Antirasismen fortsätter, och växer, med Svenska riket i spetsen, tack och lov! Jag är stolt svensk, på riktigt!

Ni får också vara med, om ni slutar stå i hörnet och skylla på alla andra. Det här är ingen sandlåda.
edit: Glömde det viktigaste, att någon historiker och författare inte håller med dig betyder inte att dom har fel. Kan vara så att det är du som har fel. Men vad vet en utbildad författare och journalist, egentligen? Han är väl helt ute och cyklar eftersom han betecknar sig som just journalist?

Skribent

Hur gjorde dom för att inte heila i filmen? Silvertejp?


signatur

I am the black wizards.

Aresz:

Ah, visste inte att det kanske låg mer i det där än just det där enskilda inlägget. Läser inte på FZ så ofta så är inte helt uppdaterad.

Inaktiv

Aresz.

Arnstad är inte en historiker dock. Han har inte tagit ut någon kandidatexamen i historia så lite lögnaktigt att kalla sig för det tycker jag. Så varför ska vi ta en en bevisad lögnares ord på att SD är fascistiska ?

123
Skriv svar