Grafikjämförelse - Watch Dogs mot GTA IV

Medlem

Fan vad B Watch Dogs ser ut. Varför denna disrespekt mot detaljer? Detaljerna gör helheten!

Feta props till R*. Bakläxa till Ubisoft.

Medlem
Skrivet av Aurahead:
Skrivet av boota:

Vilken detaljinställning var watchdogs på?

Såg ut som medium XD

Såg inte ut som ultra iallafall.

Medlem
Skrivet av Zero303:

det enda jag inte fattar är, e det lite som matrix då med ett sub universe där man kan hacka grejer och bli vadsom helst typ?
eller är man bara en hacker med en special telefon eller nått?

I spelet kan man tydligen ta någon drog (eller liknande) som gör att man kan spela som till exempel en stor mekanisk spindel där ens uppdrag är att förstöra så mycket det går vilket leder till mer tid att förstöra ännu mer saker (lite som ett checkpoint system i gamla bilspel).

Själva hackandet sker med hjälp av en telefon där man markerar vad man vill hacka och trycker på utför. För att kunna hacka saker i staden krävs det dock att man hackat den centrala datorn (lite som när man synkar i AC) och för att komma åt den får man tydligen ibland spela små minispel där man ska sluta en krets.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av boota:

Vilken detaljinställning var watchdogs på?

Enligt filmen ska båda köras på högsta.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av boota:

Vilken detaljinställning var watchdogs på?

Enligt filmen ska båda köras på högsta.

Är videon från en PC, PS3/Xbox eller PS4/Xbone?


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem

Ojdå det där såg inge vidare ut:(
Ahja hoppas spelet är kul trots allt, sugen på något nytt.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av CAP0ne:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Rakoon:

Jag antar dom spelar på versionen som finns på piratbukten vilket saknas 8 GB content och har en väldigt nerdummad grafik.
bättre vänta tills release/final versionen släppts, tills dess får man ta detta med en nypa salt.

Dessutom har jag testat spelet och jag diggar det hur mycket som helst. Har inte hunnit speciellt mycket, men lär mig väldigt mycket fort och när man väl kommit in i spelet kan man nog ha riktigt kul i free roam.

Eller ännu bättre, sluta diskutera vilka piratversioner av spel du tycker man ska ladda hem. Läs forumreglerna.

Han skriver ingenstans att du skall "LADDA NER" final versionen. Han kan likaväl mena att det är bättre och vänta till spelet har släppts. Folk intresserar sig för mycket för "flame" och annan helt meningslös skit.

Regel 1.4: "Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet."

Vad i denna regel är det du inte förstår?

Är du medvetan om att du själv "pratar" om piratkopiering och därmed bryter mot reglerna i så fall?
Du fattar säkert själv att om man skriver tex "Jag tycker det är jättefel att piratkopiera" så bryter man inte mot reglerna bara för att order "piratkopiera" är med, utan det är mer "Eeey, ladda ner spelet istället!" eller "Gå in på den här länken för att tanka ner spelet gratis!!!111!!" ,det handlar om.

Medlem

Grafik är inte allt, tar ändå och bokar Watch Dogs efter lunchen


signatur

Game long and prosper

Medlem

hoppas UBI skippa pirat-pc kidsen nästa gång och fokusera enbart på konsolerna.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hoppas UBI skippa pirat-pc kidsen nästa gång och fokusera enbart på konsolerna.

Tänk på att Xbox versionen va ute för pc versionen.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hoppas UBI skippa pirat-pc kidsen nästa gång och fokusera enbart på konsolerna.

Nu är det tyvärr så att dem som nu piratkopierar på PC drar ner alla pc spelare i samma båt och skapar dessa förutfattade meningar.

Jag kan ärligt säga att om jag vill ha ett spel då köper jag det. Spelar enbart på PC då jag anser att det blir för kostsamt att införskaffa spel till både PC och konsol.

Jag sitter och inväntar Watch Dogs till PC som kommer samtidigt som mina nya datorkomponenter.

Tror att majoriteten av PC spelare köper sina spel.

Det är lika lätt att att klanka ner på alla som piratkopierar till konsol, så vi kan ju säga att dem inte behöver göra spel alls varken till PC eller konsol då det alltid finns folk som piratkopierar


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem

Mitt är förbokat och betalt sedan ett par veckor. Ska in och hämta det efter morgonens recension här på fz, buggigt och detaljlöst kvittar. Det är fattigt med free roam spel på ps4 så det här ska bli kul.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hoppas UBI skippa pirat-pc kidsen nästa gång och fokusera enbart på konsolerna.

Haha ja, för spelen kommer förmodligen bli bättre och snyggare då? Gå och göm dig.

Medlem

Locka med CG trailers medan spelet ser ut som ett gammalt 360 lir.. jadu falsk marknadsföring igen.. samma sak gjorde de med Farcry 3.

Medlem

Watch Dogs får ta emot mycket skit, hehe :D. Jag tycker ändå det ser spelbart ut, och snyggt, dessa detaljer som visas i filmen bryr man sig inte så mycket om när man väl spelar.

Och sen så är det inte så konstigt, Rockstar Games har massvis med erfarenhet från att göra sådana här spel. Det största misstaget Ubisoft gjorde var att de bestämde sig för att göra det här spelet från första början, du leker lite med döden när GTA finns.

I believe, it will be fun to play!

Aiden är i varje fall smartare än GTA-snubben, han hoppar ur bilen när den åker i vattnet, han sitter inte kvar och styr mot botten


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av WarpGuN:

hoppas UBI skippa pirat-pc kidsen nästa gång och fokusera enbart på konsolerna.

Haha ja, för spelen kommer förmodligen bli bättre och snyggare då? Gå och göm dig.

klart dom blir bättre (säger sig självt) kolla in infamous second son till ps4:an


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Grafiken är ju onekligen bättre i Watch Dogs, dock kan jag väl tycka att de varit lite lata med physics då.

Medlem

frågan är om man ska lita på en Piratkopia av spelet... låter det vara osagt ett par dagar till! Litar inte på ryssar för fem jävla öre när det gäller spel innan release.


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Detta är för tidigt att avgöra. Spelet i sin helhet måste testas först.

Nu är det som att man sitter på en restaurang och beställer in en maträtt och strax innan man får in den så säger man "den är inte bra nog" eller "den andra maträtten var bättre".

Vänta tills den kommer in, smaka - ta sin tid sen analysera och berätta vad man tycker imo.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Den största skillnaden som man märker är själva ljussättningen och färgerna. Detaljnivån är inte så stor, men som tidigare foruminläggare tidigare har skrivit så kvarstår fortfarande frågan om grafikinställningarna.

Det ska bli spännande att få läsa FZ:s recension i morgon på Watch Dogs, men också att få höra på vilket format de har spelat spelet på.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Rakoon:

Jag antar dom spelar på versionen som finns på piratbukten vilket saknas 8 GB content och har en väldigt nerdummad grafik.
bättre vänta tills release/final versionen släppts, tills dess får man ta detta med en nypa salt.

Dessutom har jag testat spelet och jag diggar det hur mycket som helst. Har inte hunnit speciellt mycket, men lär mig väldigt mycket fort och när man väl kommit in i spelet kan man nog ha riktigt kul i free roam.

Eller ännu bättre, sluta diskutera vilka piratversioner av spel du tycker man ska ladda hem. Läs forumreglerna.

Har inte diskuterat om vilka piratversioner av spel jag tycker man ska ladda hem. Läs om, läs rätt.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av boota:

Vilken detaljinställning var watchdogs på?

Enligt filmen ska båda köras på högsta.

Hej!
Carl

Till vilket format gör ni er recension på?


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

grafik....ja grafiken är rolig i ett spel, men senast jag spelade ett spel jag fastnade för, så tänkte jag inte ens på "wow, kolla skuggorna där " eller ljuset som speglas osv osv, verkar som man är ensam om att man hellre har ett roligt spel, med bra story, game mechanis(stavning) och bara helt enkelt kul att spela, grafik, något jag lägger längst ner på listan för att ett spel skall vara bra. sluta finn felen, kolla verkligen vad som är bra inne i spelet.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Rockstar är originalet helt enkelt.. allt annat blir bara bleka kopior i jämförelse
Förvånansvärt dock att dom "fuskat" så mycket med små detaljerna.. detta spel måste ju ändå ses som en utmanare till GTA V?
..eller är WD bara en snabb kassa ko på next gen maskinerna innan GTA V släpps på PC/PS4/One ?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

FM-guru
F.d. Sisyr

Är det verkligen högsta inställningarna? Har sett andra klipp från folk som kör piratat där jag tycker spelet ser mycket bättre ut, och då sägs det ju ändå att piratversionen har sämre grafik. Om det stämmer eller inte får tiden utvisa.

I övrigt var ju det här en oerhört enögd jämförelse. Den visar ju enbart upp aspekter där GTA IV ses som bättre, vilket gör hela grejen rätt jävla meningslös. Finns säkert spel från typ 2003 som gör vissa saker bättre än både Watch Dogs och GTA IV.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av CAP0ne:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Rakoon:

Jag antar dom spelar på versionen som finns på piratbukten vilket saknas 8 GB content och har en väldigt nerdummad grafik.
bättre vänta tills release/final versionen släppts, tills dess får man ta detta med en nypa salt.

Dessutom har jag testat spelet och jag diggar det hur mycket som helst. Har inte hunnit speciellt mycket, men lär mig väldigt mycket fort och när man väl kommit in i spelet kan man nog ha riktigt kul i free roam.

Eller ännu bättre, sluta diskutera vilka piratversioner av spel du tycker man ska ladda hem. Läs forumreglerna.

Han skriver ingenstans att du skall "LADDA NER" final versionen. Han kan likaväl mena att det är bättre och vänta till spelet har släppts. Folk intresserar sig för mycket för "flame" och annan helt meningslös skit.

Regel 1.4: "Allt prat samt förfrågningar och/eller tips om piratkopior, fildelningsprogram, och/eller försäljning/köp av stöldgods, är förbjudet."

Vad i denna regel är det du inte förstår?

Vad är det inte DU förstår i det han nämner? att de som har gjort jämförelsen KANSKE har spelat PIRATVERSIONEN som enligt information skall vara utav sämre kvalite och sakna 8gb av den data retail versionen kommer ha i butik!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

hoppas UBI skippa pirat-pc kidsen nästa gång och fokusera enbart på konsolerna.

snacka om att ha noll koll.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Grafiken är ju onekligen bättre i Watch Dogs, dock kan jag väl tycka att de varit lita lata med physics då.

Detaljerna existerar ju dock inte vad det verkar som...

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Dalthor-san:

Är ju inte jätteförvånad. Dom har ju haft några år på att lära sig hantera LastGen och kan tokoptimera. Hur mycket utvecklingstid har Watch Dogs sen Next Gens specifikationer blev låsta? Tänk då också att det utvecklas till alla plattformar vilket jag kan tänka mig gör att man får prioritera slutproduktens funktioner och mindre tid till optimering.

Sen hur mycket utvecklingstid har inte GTA IV jämfört med Watch Dogs?

Konstig inställning dock, du står i butiken med två spel i handen. Ett som är jättebra optimerat och ett som är kasst optimerat och du väljer då det dåligt optimerade för att, dom har ju haft mindre utvecklingstid?
Sen förstår jag inte resten du skriver heller, om gta 4 hade det borde Watch dog kunna ha det, Gta är ju trots allt flera år gammal och verkligen nått personerna på Ubisoft borde kunna vare sig du räkna det som next eller last gen.

Slutligen att det utvecklas till alla platformar ? ja men gta 4 var ju bara utvecklat till last gen så det argumentet faller ju bort imho.

Ska försöka förklara jag köper ju inte spel beroende på hur optimerat det är utan på hur bra helheten är och tycke/smak. Min poäng va att det är en orättvis jämförelse. Nu har jag inte lirat ett GTA sen trean så visste faktiskt inte att det enbart va last gen på den tiden. Hur länge hade plattformen funnits när spelet släpptes? Fördelen då för GTA är att dom kan lägga resurser på bara två plattformar istället för sex (!) plattformar. Att Ubisoft borde kunna göra det innebär inte att dom faktiskt gör det

Säg att dom har samma utvecklingstid båda spelen. Men under halva utvecklingen av Watch Dogs så får dom äntligen veta specifikationerna på ps4an och xbone. Då har dom helt plötsligt bara 1,5 år på sig att få ordning på allt plus att dom måste banta det dom först hade tänkt använda för att dom nya konsollerna klarar inte av det. Då räknar jag ändå med förseningen på lite drygt 7 månader eller va det blir. Jag försöker bara se realistiskt på det hela.

I slutändan hoppas jag att det blir en bra produkt och att OM det blir en uppföljare att dom får med allt dom ville ha med från början och lite till tekniskt sett. Jag kommer även va nyfiken på nästa GTA så jag väljer inte sida direkt. Vi får se imorrn om jag gjort ett bra val då jag hämtar min kopia av WD

Skriv svar