Xbox One släpps i Sverige i höst

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Det är ju dock två helt olika konsoler, jag jämförde mer på när Xbox One släpptes i USA..

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av ladd:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Ännu märkligare hur snabbt du glömmer det som står i artikeln.

Skrivet av Från artikeln:

I september lanseras den nya Xboxen på ytterligare 26 marknader, utöver de 13 där den hade världspremiär i november förra året.

Förstår inte vad det är du vill få sagt? Fördröjningen som var nu är om jag inte räknar fel 10 månader för Sverige, förra generationen så låg Sony efter med 15 månader i Sverige.

Jag redigerade inlägget för att förtydliga Fr0gg0 syftade på att det var pinsamt att XBone släpps i Sverige nästan ett år senare än den gjordes i vissa andra länder. Det har inget med PS4 att göra.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:

Förstår inte vad det är du vill få sagt? Fördröjningen som var nu är om jag inte räknar fel 10 månader för Sverige, förra generationen så låg Sony efter med 15 månader i Sverige.

Det är en viss skillnad på att ett företag släpper sin produkt nästan ett år senare i Sverige än i en del andra europeiska marknader och på att ett företag släpper en produkt senare än vad ett annat företag släpper en helt annan produkt.

edit: Det blev en rörig mening det där men andra ovan sade ungefär samma sak.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Det är ju dock två helt olika konsoler, jag jämförde mer på när Xbox One släpptes i USA..

Case closed.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Gaara:

Det är lätt att få tag på en importerad Xbox, finns svenska butiker som säljer dem nu också.

1-3månader hade varit ok men nästan 1år senare i Sverige känns som fail från MS sida.

Hur var det då för Sony med förra generationen där de släppta sin konsol 1år och tre månader senare än Microsoft?

Jag misstänker att de inte jämför mellan formaten (Xbox och Playstation), de jämför släpp av samma konsol (Xbone) på olika geografiska marknader. Ta av dig fanboy-glasögonen (ska jag säga) så kanske du skulle inse det.

Tidsskillnad mellan släpp i Nordamerika och Europa för respektive plattform

Xbox One: samtidig release på utvalda marknader, ~10 månader senare för resterande så som det ser ut nu.

Playstation 4
: 14 dagars skillnad mellan Nordamerika och Europa. Japan fick vänta ca fyra månader.

Dessutom, oavsett om de skulle ha menat det på sättet du väljer att tolka det så gör inte två fel ett rätt. Det här är inte OS, du får inget pris för att hasta ut en konsol på marknaden. Ett företag måste blicka framåt och försöka göra bättre nästa gång. Varför ska jag som konsument bry mig om konsolers släppdatum för 10 år sedan när det är Xbone och PS4 som gäller nu?

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av ladd:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Ännu märkligare hur snabbt du glömmer det som står i artikeln.

Skrivet av Från artikeln:

I september lanseras den nya Xboxen på ytterligare 26 marknader, utöver de 13 där den hade världspremiär i november förra året.

Förstår inte vad det är du vill få sagt? Fördröjningen som var nu är om jag inte räknar fel 10 månader för Sverige, förra generationen så låg Sony efter med 15 månader i Sverige.

Sony släppte PS3 ett par månader senare i Europa än världspremiären. Xbox One däremot försenas nästan ett år. DÄR har du den relevanta skillnaden.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Nu är inte Sony och Microsoft samma företag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av ladd:

Jag redigerade inlägget för att förtydliga Fr0gg0 syftade på att det var pinsamt att XBone släpps i Sverige nästan ett år senare än den gjordes i vissa andra länder. Det har inget med PS4 att göra.

Skrivet av Margy:

Det är en viss skillnad på att ett företag släpper sin produkt nästan ett år senare i Sverige än i en del andra europeiska marknader och på att ett företag släpper en produkt senare än vad ett annat företag släpper en helt annan produkt.

edit: Det blev en rörig mening det där men andra ovan sade ungefär samma sak.

Då förstår jag vad ni syftar på, jo om man endast ser till konsolens släpp så är det en betydande skillnad. Skulle vara intressant att veta vad detta berodde på mer konkret.

EDIT: Verkar bara vara jag som tolka det som att det var släppet efter PS4an som man syftade på.

Medlem

Importera för 17. Så lätt värt det.

Medlem

Jag tror det till stor del beror på att alla extrafunktioner som Xbone hade saknar stöd i Sverige.

Medlem

xbox är ju rena bajset, den klarar ju inte ens driva titanfall i 720p knappt.... sony kör ju över den som en tank i prestandakraft...

Inaktiv
Skrivet av pubisboy:

Importera för 17. Så lätt värt det.

Jag kommer knappt spela nånting i sommar ändå, så jag kan lika gärna vänta. Det blir definitivt en Xbox iallafall. PS4an ser inte ut att ha en intressant framtid, den ser bara allmänt oinspirerande ut i mina ögon.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

xbox är ju rena bajset, den klarar ju inte ens driva titanfall i 720p knappt.... sony kör ju över den som en tank i prestandakraft...

Titanfall ska uppdateras till antingen 900p eller 1080p, de testar olika lösningar.

http://www.dualshockers.com/2014/03/13/titanfall-respawn-want...

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av pubisboy:

Importera för 17. Så lätt värt det.

Jag kommer knappt spela nånting i sommar ändå, så jag kan lika gärna vänta. Det blir definitivt en Xbox iallafall. PS4an ser inte ut att ha en intressant framtid, den ser bara allmänt oinspirerande ut i mina ögon.

Sant, är väl igentligen bara Watchdogs som släggs nu innan sommaren som är jätte intressant, samma som på PS4an igentligen.
Har dock Rayman Legends som är det roligaste spelet jag spelet på år!

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hymer:

Seriöst varför? Undrar hur deras marknadsstratergi. ser ut och varför dom har tagit detta beslutet.

Microsoft har fokuserat på de länder där Xbox är starkast. Risken finns att konsolerna står och samlar damm på de svenska lagerhyllorna då vi är en typisk Playstation-nation, precis som många andra länder i Europa. Detta ser man redan nu där många leverantörer har importerade maskiner på lager som ingen vill ha, även fast de är billigare än vad PS4 är för tillfället.

Jag googlade lite snabbt men hittade inget direkt och jag har troligen last för dåligt. Men jag är lite nyfiken på siffrorna Xbox 360 Vs PS3 här I Sverige. Så har du dem får du gärna dela med dig av dem.
Hälsningar Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Gaara:

Det är lätt att få tag på en importerad Xbox, finns svenska butiker som säljer dem nu också.

1-3månader hade varit ok men nästan 1år senare i Sverige känns som fail från MS sida.

Hur var det då för Sony med förra generationen där de släppta sin konsol 1år och tre månader senare än Microsoft?

Det är skillnad på att släppa en konsol senare än den andra men nu handlar detta om att Microsoft redan har släppt sin konsol bara en vecka efter Sony Komiskt när någon frågar om hur det är med minnet när samma person verkar ha glömt att Sony fick mycket kritik för att de väntade med lanseringen även om det rörde sig om 3-4 månader (inte som nu nästan ett helt år).

Medlem

Jag är rätt säker att jag såg ett par stycken på Elgiganten häromdagen.
Edit: Där får man för att man bara skriver utan utan att läsa de andra kommentarerna först.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

KoP
Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Haha ja. Tyvärr lever många bara i nuet.

Medlem

Skriver detta till er som eventuellt överväger att skaffa en Xbox One. Har haft en i 3 månader nu, och är positivt överraskad. Har ett par vänner som också skaffat en, och vi är alla överens om att Xbox One ofta får ta emot oförtjänt mycket skit, ofta från personer som inte själv har en. Så tänkte bara bryta trenden och sticka in med lite egna positiva iakttagelser, mellan allt negativt man läser.

Äger både en PS4 och en Xbox One, så är definitivt ingen fanboy, men just nu står PS4'an bara och samlar damm, medans jag använder min Xbox One dagligen. Borde väl egentligen bli fängslad, men jag köper till och med multiplattforms spel till Xbox One istället för till min PS4, helt enkelt för att jag föredrar att spela på den. *duckar*

Aldrig varit något fan av Kinect, och tänker aldrig ställa mig upp eller sitta och veva med händerna under mina spelsessioner. Men jag har däremot blivit beroende av röststyrningen och Snap-funktionen, som funkar över förväntan och näst intill felfritt för mig. Efter ett tag känns det extremt smidigt att navigera runt med en blandning av röst och handkontroll. Innan trodde jag att röststyrningen var kraftigt begränsad, att man kanske kunde starta spel och göra enkla val, blev rätt förvånad när jag började leka runt och upptäckte att man i princip har 100% möjlighet att navigera runt var man vill i allt från menyer, till appar och till och med surfa bara med hjälp av rösten. Förstår att röststyrning inte tilltalar alla, ingen som tvingar en att använda det heller, men ställer man bara in sin Kinect ordentligt och pratar tydligt, så fungerar det väldigt bra för dom som är intresserade.

Snap-funktionen är något jag börjat använda mer och mer, funkar också otroligt smidigt när man väl fått kläm på det. Avänder det ofta under laddningstider, eller i t.ex FIFA när jag pillar med laget... fäster snabbt Fragzone eller någon annan nyhetssida vid sidan och kollar om där är något intressant att läsa, eller slår ett öga på en fotbollsmatch eller TV-program då och då. Även här förstår jag att Snap inte är för alla och att vissa bara vill koncentrera sig på spelet när dom spelar, men vill ändå poängtera att för dom som är intresserade av att "multitaska", så fungerar det bra och är både snabbt och smidigt. Och det blir snabbt en vana, känns väldigt tomt utan dom funktionerna när jag spelar på någon av mina andra konsoler.

Skype är en annan av mina favoriter då jag har släktingar och vänner utomlands och använder det flitigt. Visst, finns och fungerar ypperligt på min PC också... men när man sitter nedsjunken i soffan framför TVn med ett spel eller film, är det förbannat smidigt att stanna kvar i den positionen och bara säga "Xbox, answer..." eller "Xbox, call <namnet på den man vill ringa>" när man vill Skypa. En liten kul detalj är att kameran både följer och zoomar in/ut automatiskt om du flyttar dig, och anpassar sig efter hur många personer som är i bild.

Twitch-appen, som i nuläget är överlägsen den på PS4, är också något som bör få beröm. Sanslöst enkelt och smidigt att starta och använda med Snap och röststyrning, eller med handkontrollen för dom som föredrar det.

Jaja, får räcka där. Skriver INTE detta för att starta något fanboy-krig. Vill bara få ur mig att allt inte är så förbannat dåligt med Xbox One som många får det att låta som, finns mycket positivt också.

(Har som sagt använt min box i drygt 3 månader nu, har testat och lekt runt med det mesta. Är det någon som undrar något, är det bara att skicka ett PM så svarar jag efter bästa förmåga.)

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Haha ja. Tyvärr lever många bara i nuet.

Sony släppe inte sin konsol samtidigt som Microsoft eftersom de hade problem med BD spelaren (vill jag minnas). Så Sony lanserade sin konsol året efter Microsoft, Sony lanserade PS3 i november 2006 i USA och japan, lanseringen för oss blev 23 mars 2007.

Medlem
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Fr0gg0.:

Jävlar, nästan ett helt år efter. Detta är ju rent ut sagt pinsamt.

Det är märkligt hur fort folk glömmer...

Xbox 360 släpptes 2 december 2005 i Europa
Playstation 3 släpptes 23 mars 2007 i Europa

Jo men nu är ju detta samma konsol som tagit 1 år längre på sig. Det är ju trots allt ganska stor skillnad eller hur?

Medlem
Skrivet av Spit:

Skriver detta till er som eventuellt överväger att skaffa en Xbox One. Har haft en i 3 månader nu, och är positivt överraskad. Har ett par vänner som också skaffat en, och vi är alla överens om att Xbox One ofta får ta emot oförtjänt mycket skit, ofta från personer som inte själv har en. Så tänkte bara bryta trenden och sticka in med lite egna positiva iakttagelser, mellan allt negativt man läser.

(Förkortade ned citatet för att undvika smärta på scrollfingret)

Men äntligen ett nyanserat skäl till VARFÖR man tycker en konsol är bättre än den andra. Har hittills bara hört "Konsoll Y är bättre än X/Den tilltalar mig mer/Mer intressant" osv utan egentliga argument. Kudos!


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Inaktiv

Tar och även inkluderar mitt intryck av Xbox One som Spit gjorde här ovanför för har även jag märkt av att den har fått mycket oförtjänt skit av folk som inte ens äger den.

Suttit och använt min Xbox One nu ett tag och är väldigt imponerad av hur allt flyter på när man skiftar mellan spel/menyn/Tvn. Det enda är väl att man behöver höja rösten lite när man ska säga till den att göra saker men det är nog en vanesak då jag i vanliga fall inte talar så högt till att börja med.

Kopplade även mitt kort till en amerikansk adress och har inte haft några problem än med att ladda ner appar/spel eller annat man kan tänka sig. Kontrollen är även hur skön som helst och sitter bra i handen, något som störde mig i början var den refflade kanten på spakarna men det vande jag mig vid rätt fort.

Många har sagt att menyerna är röriga och ja till viss del var det de i början men man vänjer sig snabbt. Nu flyger jag genom menyerna och ibland behöver jag inte använda dem ens utan bara säger vad jag vill att den ska göra. Hur smidigt som helst och jag har kommit på mig själv flera gånger tänka att fler saker borde ha röststyrning nu. =P

Nu till Kinect, den är grymt mycket bättre dels på att fånga upp vad man vill göra och har en större vy där den kan se än vad den gamla versionen kunde. Detta är enligt mig vad den första Kinect borde vara men det är en klar förbättring. Enligt mig så är det bra att den inkluderas i alla paket då det är faktiskt en del av upplevelsen att bara kunna säga/visa vad man vill om man vill.

Bara en sådan sak som att medan man spelar kan säga "Xbox, Snap Tv" så får man fram vad som går på Tv medans man väntar på att saker tex ska ladda. Dock har det inte varit mycket till laddningstider för de spel jag har spelat. Man kan även använda "Xbox, Swich" för att byta fokus och sätta TVn på den större delen medan man kan se i miniatyren när det är klart.

Men något jag har blivit helt beroende av är "Xbox, turn off" så att man slipper leta reda på kontrollen hela tiden och inte nog med det så stänger Xboxen av både TVn och boxen från Viaplay. Detsamma händer om jag startar konsolen på morgonen. Konsolen kan även styra sådana saker som höga/sänka volymen eller mute och den kan även "spola" i Viaplay-boxen så hoppas att mer stöd kommer längre fram.

Till och med min sambo har börjat så smått använda röststyrningen och det trotts att hon, som jag tyckte att det var udda i början men det är en vanesak. Så lyssna inte på allt skitsnack från folk som inte vet vad de talar om utan bästa är att försöka få möjligheten att prova en själv eller att faktiskt köpa en. Tro mig man kommer bli positivt överraskad.

Medlem
Skrivet av Spit:

Skriver detta till er som eventuellt överväger att skaffa en Xbox One. Har haft en i 3 månader nu, och är positivt överraskad. Har ett par vänner som också skaffat en, och vi är alla överens om att Xbox One ofta får ta emot oförtjänt mycket skit, ofta från personer som inte själv har en. Så tänkte bara bryta trenden och sticka in med lite egna positiva iakttagelser, mellan allt negativt man läser.

Äger både en PS4 och en Xbox One, så är definitivt ingen fanboy, men just nu står PS4&#039;an bara och samlar damm, medans jag använder min Xbox One dagligen. Borde väl egentligen bli fängslad, men jag köper till och med multiplattforms spel till Xbox One istället för till min PS4, helt enkelt för att jag föredrar att spela på den. *duckar*

Aldrig varit något fan av Kinect, och tänker aldrig ställa mig upp eller sitta och veva med händerna under mina spelsessioner. Men jag har däremot blivit beroende av röststyrningen och Snap-funktionen, som funkar över förväntan och näst intill felfritt för mig. Efter ett tag känns det extremt smidigt att navigera runt med en blandning av röst och handkontroll. Innan trodde jag att röststyrningen var kraftigt begränsad, att man kanske kunde starta spel och göra enkla val, blev rätt förvånad när jag började leka runt och upptäckte att man i princip har 100% möjlighet att navigera runt var man vill i allt från menyer, till appar och till och med surfa bara med hjälp av rösten. Förstår att röststyrning inte tilltalar alla, ingen som tvingar en att använda det heller, men ställer man bara in sin Kinect ordentligt och pratar tydligt, så fungerar det väldigt bra för dom som är intresserade.

Snap-funktionen är något jag börjat använda mer och mer, funkar också otroligt smidigt när man väl fått kläm på det. Avänder det ofta under laddningstider, eller i t.ex FIFA när jag pillar med laget... fäster snabbt Fragzone eller någon annan nyhetssida vid sidan och kollar om där är något intressant att läsa, eller slår ett öga på en fotbollsmatch eller TV-program då och då. Även här förstår jag att Snap inte är för alla och att vissa bara vill koncentrera sig på spelet när dom spelar, men vill ändå poängtera att för dom som är intresserade av att "multitaska", så fungerar det bra och är både snabbt och smidigt. Och det blir snabbt en vana, känns väldigt tomt utan dom funktionerna när jag spelar på någon av mina andra konsoler.

Skype är en annan av mina favoriter då jag har släktingar och vänner utomlands och använder det flitigt. Visst, finns och fungerar ypperligt på min PC också... men när man sitter nedsjunken i soffan framför TVn med ett spel eller film, är det förbannat smidigt att stanna kvar i den positionen och bara säga "Xbox, answer..." eller "Xbox, call &lt;namnet på den man vill ringa&gt;" när man vill Skypa. En liten kul detalj är att kameran både följer och zoomar in/ut automatiskt om du flyttar dig, och anpassar sig efter hur många personer som är i bild.

Twitch-appen, som i nuläget är överlägsen den på PS4, är också något som bör få beröm. Sanslöst enkelt och smidigt att starta och använda med Snap och röststyrning, eller med handkontrollen för dom som föredrar det.

Jaja, får räcka där. Skriver INTE detta för att starta något fanboy-krig. Vill bara få ur mig att allt inte är så förbannat dåligt med Xbox One som många får det att låta som, finns mycket positivt också.

(Har som sagt använt min box i drygt 3 månader nu, har testat och lekt runt med det mesta. Är det någon som undrar något, är det bara att skicka ett PM så svarar jag efter bästa förmåga.)

Så Xone är bra på allt utom det som den egentligen är till för, att spela spel.

Medlem

@ Spit

Mycket bra skrivet och bra argument.

Finns det något negativt med Xbox One som du kan klaga på?

Förutom spelen,, finns det något på PS4an som du tycker funkar bättre där än på Xbox One?
Har Xbox One Vidzone? Och måste du betala för varje video där?
Skiljer sig grafiken åt? Onlinespelandet är det överlag bättre på Xbox Live än på PSN?

Vore skoj om du har lite svar för jag är nyfiken. MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Banditen:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Hymer:

Seriöst varför? Undrar hur deras marknadsstratergi. ser ut och varför dom har tagit detta beslutet.

Microsoft har fokuserat på de länder där Xbox är starkast. Risken finns att konsolerna står och samlar damm på de svenska lagerhyllorna då vi är en typisk Playstation-nation, precis som många andra länder i Europa. Detta ser man redan nu där många leverantörer har importerade maskiner på lager som ingen vill ha, även fast de är billigare än vad PS4 är för tillfället.

Jag googlade lite snabbt men hittade inget direkt och jag har troligen last för dåligt. Men jag är lite nyfiken på siffrorna Xbox 360 Vs PS3 här I Sverige. Så har du dem får du gärna dela med dig av dem.
Hälsningar Banditen

http://www.dataspelsbranschen.se/media/133774/nordic_game_sal...

Detta gäller dock antalet sålda spel och inte konsoler, och den är från 2012, men det är antalet spel som konsoltillverkarna är intresserade utav då det är det de tjänar mest pengar på i form av royalties.

21% vs 38% marknadsandelar är en ganska stor skillnad, och detta gör att vi inte blir prioriterade. Bättre att skeppa ut konsolerna till butiker i USA och de europeiska länder där efterfrågan är större.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Spit:

Skriver detta till er som eventuellt överväger att skaffa en Xbox One. Har haft en i 3 månader nu, och är positivt överraskad. Har ett par vänner som också skaffat en, och vi är alla överens om att Xbox One ofta får ta emot oförtjänt mycket skit, ofta från personer som inte själv har en. Så tänkte bara bryta trenden och sticka in med lite egna positiva iakttagelser, mellan allt negativt man läser.

(Bla bla bla. Förkortat inlägg.... )

Så Xone är bra på allt utom det som den egentligen är till för, att spela spel.

Intressant tolkning där.
Har inte stött på några problem, min Xbox One spelar spel alldeles utmärkt.

Medlem

@Bojkott hittade siffrorna tack vare dig (tror att det är rätt)

År 2012 så såldes det 905 000 Xbox 360 I Sverige.
Samma år såldes det 945 676 PS3 I Sverige

Efter vad jag kan utröna iallafall. Så jag vet inte ifall vi kan kalla oss för en Playstation nation.


signatur

Wasted.White.Boys

Owe
Medlem

Ms kan stoppa upp sin låda någonstans.
Släppa den ett år efter övriga världen fått den.
Skamligt!
Jag har väntat tillräckligt och köper en ps4a istället.
Grr..

Medlem
Skrivet av Banditen:

@ Split

Mycket bra skrivet och bra argument.

Finns det något negativt med Xbox One som du kan klaga på?

Förutom spelen,, finns det något på PS4an som du tycker funkar bättre där än på Xbox One?
Har Xbox One Vidzone? Och måste du betala för varje video där?
Skiljer sig grafiken åt? Onlinespelandet är det överlag bättre på Xbox Live än på PSN?

Vore skoj om du har lite svar för jag är nyfiken. MvH Banditen

Negativt? Nja, samma som på PS4, saknar fortfarande vissa små features som man är van vid sedan 360/PS3, men det är sånt dom uppdaterar efter hand. Förra uppdateringen till X1 la till många bra grejer och löste ett par problem jag hade innan. Hade problem med "stutter" när jag kollade TV, men dom har lagt till stöd för 50Hz, så det funkar bra nu. Friends feed, där man ser vad ens vänner gör/har gjort uppdaterades inte som det skulle alltid, funkar nu.

Inget jag själv saknar för jag kollar nästan aldrig på 3D, tycker mest det är märkligt att varken X1 eller PS4 har stöd för 3D Bluray än.
Kvalitén när man spelar in klipp hade gärna fått vara bättre, tjänsten som sådan är jättesmidig att använda dock. Vet att dom arbetar med det till april-uppdateringen, men hur mycket bättre kvalitén blir, får vi se.

Jag fick min PS4 ett tag före min X1, spelade bara FIFA, sen köpte jag Assassins till PS4, men har knappt rört det. Sen jag fick mitt Xbox One har PS4'an inte fått mycket kärlek tyvärr, får se på fredag när inFamous kommer.
Spelar inte mycket online på någon av konsolerna, så kan tyvärr inte jämföra. Enda spelet som jag kan jämföra grafik på är FIFA, för det har jag till båda, men dom är identiska.

En sak som jag gillade hos PS4'an är att den har "inbyggd" changelog när spel uppdateras, så man behöver inte ut på nätet och leta.

Xbox One verkar inte ha Vidzone näh.

Skriv svar