Ny chans - Bli supporter och få FZ-musmattan!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Anar jag lite tråkig attityd här? Lås ni era artiklar så ska ni se att gästerna hittar andra kanaler att läsa på. FZ är ingenting utan läsarna, se till att vårda dem ömt och skippa sådana här kommentarer som gränsar till personangrepp.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Catweazle:

Payer? jag vill gärna pröja, men orka den sidan.

Vi tittar på alternativ, men så jobbig är väl den inte?

Den kräver lite extra "säkerhetssteg" som är jobbiga, deras "FAQ" länkar till en 404.... Jag vill personligen inte använda dem, hade ni använd typ paypal hade jag köpt idag


signatur

Amateurish? Ama-amateurish? Jet's pure genius, and don't you forget it! And I didn't stumble across it, I MADE it.

Medlem

Skippa PK-tramset, typ sparka dom som "jobbat" på Aftonbladet tidigare - och är hjärntvättade utom räddning. Fokusera på spel i stället och mer på PC-plattformen där spel verkligen kommer till sin rätt.

Då hade jag tyckt det var värt några kronor. Som det ser ut nu kunde man lika gärna betala TV-licens.

Politiska åsikter hör inte hemma på en spelsida!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Moderator | Testpilot

Tycker fortfarande jag borde få en liten speciel present då jag la fram idéen om att få musmattan signerad av folket som kan och vill, vilket blev populärt T___T

Nejdå, hoppas allihopa blir nöjda med alla priser


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bolleh:

Tvingar ni mig?

Ja, med en BFG!

Skrivet av Aidi:

Låt mig köpa den billigaste prenumerationen och ge mig en musmatta då, inte 300kr + matta.. känns som att man betalar för själva mattan då!

What? Allt är ditt för 300 kronor. Ett års supporter, 6 månader PC Gamer och musmattan.

Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Anar jag lite tråkig attityd här? Lås ni era artiklar så ska ni se att gästerna hittar andra kanaler att läsa på. FZ är ingenting utan läsarna, se till att vårda dem ömt och skippa sådana här kommentarer som gränsar till personangrepp.

Vill man inte bli supporter är det helt ok men att skjuta ner argument med metoder som direkt skadar oss tycker jag är lite oförskämt. Jag skämmer mer än gärna bort de besökare som faktiskt bryr som sajten.

Skrivet av TryNotDo:

Skippa PK-tramset, typ sparka dom som "jobbat" på Aftonbladet tidigare - och är hjärntvättade utom räddning. Fokusera på spel i stället och mer på PC-plattformen där spel verkligen kommer till sin rätt.

Då hade jag tyckt det var värt några kronor. Som det ser ut nu kunde man lika gärna betala TV-licens.

Politiska åsikter hör inte hemma på en spelsida!

Där glider våra åsikter isär, och det är helt valfritt att bli supporter.


signatur
Medlem

Aargh! Jag blev supporter för några veckor sen. Missar musmattan


signatur

The Emperor protects.

Medlem
Skrivet av Phaeton:

Aargh! Jag blev supporter för några veckor sen. Missar musmattan

"Du som blev helårssupporter efter att musmattorna tog slut behöver inte hänga läpp (eller skriva en arg kommentar) - vi ser såklart till att även ni får varsinn matta."


signatur

Videomupp

Medlem

det är tufft nu
http://www.dagensmedia.se/nyheter/print/tidskrifter/article37...

men jag hoppas FZ.se klara sig


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Vågar man fråga vad som händer med pengarna ganska exakt?

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Anar jag lite tråkig attityd här? Lås ni era artiklar så ska ni se att gästerna hittar andra kanaler att läsa på. FZ är ingenting utan läsarna, se till att vårda dem ömt och skippa sådana här kommentarer som gränsar till personangrepp.

Men det han säger är ju sant ju. Hade världen varit perfekt tror jag knappast FZ själva velat ha en massa reklam på sin sida. Men nu måste de för att kunna fortsätta rulla sidan. Tyvärr är många människor "lata" och egoistiska och tänker inte på det viset. Istället tänker de bara på sin egna komfort och väljer att ta del av det FZ har att erbjuda, utan att ge dem sitt stöd.

Fullt förståelig kommentar.


signatur

Everybody needs help.

Redaktör
Skrivet av Strumpa:

Vågar man fråga vad som händer med pengarna ganska exakt?

De finansierar driften av sidan, på samma sätt som annonser. Serverdrift, utveckling, personal, skribenter, programvara, säljare, marknadsföring... det finns många hål att fylla.


signatur
Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Phaeton:

Aargh! Jag blev supporter för några veckor sen. Missar musmattan

"Du som blev helårssupporter efter att musmattorna tog slut behöver inte hänga läpp (eller skriva en arg kommentar) - vi ser såklart till att även ni får varsinn matta."

Wohoo win!


signatur

The Emperor protects.

Medlem

Synd att man är fattig som ett as.

Medlem

FZ supporter fick det bli .. löjligt billigt igentligen efter som man får både tidningar och musmatta .

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Bannerfri sida? Tacka vet jag Adblock.

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Jag har flera sidor vitlistade, men FZ's placering av annonser stör, därav Adblock. Värst var när (om än?) det to.m placerades reklam i trailers och filmklipp...som inte ens är era egna - där förtjänar FZ inte det minsta stöd och pengar.

Och skippar ni artiklar som innefattar Arnroth eller lägger honom bakom en cementerad betongvägg så släpper jag på Adblock.

Festligt, det var just Arnroths krönikor som fick mig att väga över till supporter. Kanske lika bra, låter som snyltarklubben är stället för dig, god jul på're

Medlem
Skrivet av korp:

lite synd bara att det enbart är pc-inriktade presenter som gäller när man blir supporter :/ självklart kan man ju supporta ändå, men att få en musmatta å några pc-spelstidningar känns lite ovärt när man bara spelar på konsoll... och inte använder mus till datorn

Men, men...den är säkert jätteskön att sitta på i soffan när man lirar konsol!

Medlem
Skrivet av Plastsoldat:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Anar jag lite tråkig attityd här? Lås ni era artiklar så ska ni se att gästerna hittar andra kanaler att läsa på. FZ är ingenting utan läsarna, se till att vårda dem ömt och skippa sådana här kommentarer som gränsar till personangrepp.

Fast om dessa läsare tom blockar addsen som gör att FZ drivs så är dom inte vatten värda. Festligt hur gratisgenerationen vill böka sig in i gruppen över "konsumenter", och fingra på deras rättigheter och status.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av korp:

lite synd bara att det enbart är pc-inriktade presenter som gäller när man blir supporter :/ självklart kan man ju supporta ändå, men att få en musmatta å några pc-spelstidningar känns lite ovärt när man bara spelar på konsoll... och inte använder mus till datorn

Men, men...den är säkert jätteskön att sitta på i soffan när man lirar konsol!

ja, det är dunder. men varför inte en alternativ gåva till supporters som inte spelar på pc? måste ju inte vara 100% pc-inriktat?

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Bannerfri sida? Tacka vet jag Adblock.

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Jag har flera sidor vitlistade, men FZ's placering av annonser stör, därav Adblock. Värst var när (om än?) det to.m placerades reklam i trailers och filmklipp...som inte ens är era egna - där förtjänar FZ inte det minsta stöd och pengar.

Och skippar ni artiklar som innefattar Arnroth eller lägger honom bakom en cementerad betongvägg så släpper jag på Adblock.

Festligt, det var just Arnroths krönikor som fick mig att väga över till supporter. Kanske lika bra, låter som snyltarklubben är stället för dig, god jul på're

Är jag en snyltare för att jag inte tycker som dig, för att jag inte uppskattar reklam kastat i ansiktet vad jag än gör? Att du gillar Arnroth's blaska får stå för dig, men döm inte mig för att jag inte uppskattar skiten du gör.

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Segas:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Segas:

Bannerfri sida? Tacka vet jag Adblock.

Tack för att du väljer att inte stödja oss. Om alla tänkte som du skulle vi behöva låsa artiklar bakom en betalvägg och skippa nya satsningar som Fragzone.

Jag har flera sidor vitlistade, men FZ's placering av annonser stör, därav Adblock. Värst var när (om än?) det to.m placerades reklam i trailers och filmklipp...som inte ens är era egna - där förtjänar FZ inte det minsta stöd och pengar.

Och skippar ni artiklar som innefattar Arnroth eller lägger honom bakom en cementerad betongvägg så släpper jag på Adblock.

Festligt, det var just Arnroths krönikor som fick mig att väga över till supporter. Kanske lika bra, låter som snyltarklubben är stället för dig, god jul på're

Är jag en snyltare för att jag inte tycker som dig, för att jag inte uppskattar reklam kastat i ansiktet vad jag än gör? Att du gillar Arnroth's blaska får stå för dig, men döm inte mig för att jag inte uppskattar skiten du gör.

Att du inte gillar Arnroths krönikor är ditt val, om än beklagligt i sig. Det är användandet av Adblock som gör dig till en snyltare i mina ögon, speciellt när du dessutom argumenterar för det samtidigt som du klankar ner på enstaka personer. Du verkar inte förstå att FZ inte är en ideell rörelse som slavar bara för dig.
Det är ingen som tvingar dig att betala för att läsa och skriva på sajten, men anledningen till det är att den är finansierad av reklam.

Om fler gjorde som dig så skulle vi inte ha sidor som FZ, med eller utan krönikörer som passar just din smak. Så nej, det blir ingen verbal julklapp från mig till dig i år.

Medlem
Skrivet av korp:
Skrivet av Ender:
Skrivet av korp:

lite synd bara att det enbart är pc-inriktade presenter som gäller när man blir supporter :/ självklart kan man ju supporta ändå, men att få en musmatta å några pc-spelstidningar känns lite ovärt när man bara spelar på konsoll... och inte använder mus till datorn

Men, men...den är säkert jätteskön att sitta på i soffan när man lirar konsol!

ja, det är dunder. men varför inte en alternativ gåva till supporters som inte spelar på pc? måste ju inte vara 100% pc-inriktat?

Du attackerar det här problemet från fel håll, det har just nu aldrig varit mer rätt att köpa mus/tgb till ditt tv-spel

Frilansare
Skrivet av korp:
Skrivet av Ender:
Skrivet av korp:

lite synd bara att det enbart är pc-inriktade presenter som gäller när man blir supporter :/ självklart kan man ju supporta ändå, men att få en musmatta å några pc-spelstidningar känns lite ovärt när man bara spelar på konsoll... och inte använder mus till datorn

Men, men...den är säkert jätteskön att sitta på i soffan när man lirar konsol!

ja, det är dunder. men varför inte en alternativ gåva till supporters som inte spelar på pc? måste ju inte vara 100% pc-inriktat?

Chansen till en next gen-dag på redaktionen med betalt hotell och resa! Så mycket konsol det kan bli.

Medlem

Det här blir tyvärr andra gången jag inte väljer att sponsra FZ. Det finns många anledningar till det, här är några:

1) Rent tekniskt framstår ibland FZ som amatörer. Kolla på defaultläget för bildvisaren som fortfarande är miserabel (man ska inte behöva göra sidbyte när man växlar bild, överväg en AJAX-lösning t ex.) Menyn i topp som hänger med vid scrollning är idiotisk! Om det är nått man inte vill ha numera så är det en statisk begränsning i vertikalled. Varför tror ni folk propagerar så hårt för 16:10-skärmar?

Jag gillar dock att ni erbjöd möjligheten att ta hem FZ Play istället för streaming. Bra nödlösning efter alla sorgliga försök till interna spelare.

2) Det här är mer av en parentes i sammanhanget, men sidan har blivit riktigt ful. Nuvarande huvudbanner ser miserabel ut, och reklam bakom hela sidan sticker i ögonen så pass att det inte spelar nån roll vad reklamen avser. Det blir bara negativt.

3) Ni har blivit på TOK För konsolfokuserade (min åsikt!). Jag är fullständigt ointresserad av "next gen". Det jag finner intresse i att läsa är PC-relaterat, eventuellt kommande Steambox. I övrigt läser jag en del bloggar.

4) Utan att nämna några exempel har ni blivit för politiska. Motsatsen kan hävdas i all oändlighet, men det är ett faktum att många kommentarstrådar idag snabbt förvandlas till jämlikhetsdebatter och annat. För mig är besök på FZ, och dylika siter, en tillfällig semester från allt vad vardagsgnäll innebär. Arnroth drar säkert många "klick", men det är ett förbaskat billigt sätt att få popularitetssiffror på.

Jag önskar innerligt att jag kunde bortse från allt som frustrerar mig, och bara glatt sponsra FZ som den trogne läsare jag faktiskt är. Men det är svårt. Bara en sån sak som att när jag vill förhandsgranska detta inlägg så måste jag <ctrl>+<c>, växla till forumvyn, växla till nytt inlägg, <ctrl>+<v>. Varför finns det inte en "förhandsgranska"-knapp direkt i artikelvyn för? Och om den nu inte finns, varför hänger inte texten med in i forumvyn?

Jag skulle vilja göra en pluslista också. FZ Play har jag uppskattat rejält faktiskt, men sen kommer avsnitten som i princip helt dediceras Playstation 4. Jag skulle hellre sett ett kritiskt ställningstagande, där man ifrågasatte hela konceptet med låsta, rejält begränsade, plattformar år 2013. Men sen blir jag påmind om att FZ numera faktiskt fokuserar på konsolspelerna, och att vi äldre läsare som håller PCn varmt om hjärtat ska förpassa oss till bakgrunden.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av korp:
Skrivet av Ender:
Skrivet av korp:

lite synd bara att det enbart är pc-inriktade presenter som gäller när man blir supporter :/ självklart kan man ju supporta ändå, men att få en musmatta å några pc-spelstidningar känns lite ovärt när man bara spelar på konsoll... och inte använder mus till datorn

Men, men...den är säkert jätteskön att sitta på i soffan när man lirar konsol!

ja, det är dunder. men varför inte en alternativ gåva till supporters som inte spelar på pc? måste ju inte vara 100% pc-inriktat?

Chansen till en next gen-dag på redaktionen med betalt hotell och resa! Så mycket konsol det kan bli.

ja jo, där har du en poäng. man kanske ska suga in ALL info innan man uttalar sej

Frilansare

Såja, move along. Här diskuterar vi med god ton, samt håller oss till ämnet.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av korp:
Skrivet av Ender:
Skrivet av korp:

lite synd bara att det enbart är pc-inriktade presenter som gäller när man blir supporter :/ självklart kan man ju supporta ändå, men att få en musmatta å några pc-spelstidningar känns lite ovärt när man bara spelar på konsoll... och inte använder mus till datorn

Men, men...den är säkert jätteskön att sitta på i soffan när man lirar konsol!

ja, det är dunder. men varför inte en alternativ gåva till supporters som inte spelar på pc? måste ju inte vara 100% pc-inriktat?

Chansen till en next gen-dag på redaktionen med betalt hotell och resa! Så mycket konsol det kan bli.

Man kan ju även ha musmattan som en plats att låta en gamepad ligga på. Men jag har ett annat förslag, ni skulle kunna trycka upp klistermärken som man kan klistra på sina gamepads eller på konsolen. Kan inte kosta så mycket.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Strumpa:

Vågar man fråga vad som händer med pengarna ganska exakt?

De finansierar driften av sidan, på samma sätt som annonser. Serverdrift, utveckling, personal, skribenter, programvara, säljare, marknadsföring... det finns många hål att fylla.

Hur mycket kostar sidan att dirva per månad, mellan tummen och pekfingret?

Trist att det inte blev någon julkalender, den var rätt skojig. Men jag förstår om inspirationen tryter, tidigare höll den riktigt hög nivå och det är kanske bäst att sluta på topp

Redaktör
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Strumpa:

Vågar man fråga vad som händer med pengarna ganska exakt?

De finansierar driften av sidan, på samma sätt som annonser. Serverdrift, utveckling, personal, skribenter, programvara, säljare, marknadsföring... det finns många hål att fylla.

Hur mycket kostar sidan att dirva per månad, mellan tummen och pekfingret?

Trist att det inte blev någon julkalender, den var rätt skojig. Men jag förstår om inspirationen tryter, tidigare höll den riktigt hög nivå och det är kanske bäst att sluta på topp

Väldigt mycket mer än vad många tror. Men siffror? Inte en aning.


signatur
Inaktiv

Jag brukade besöka FZ nästan varje dag förut. Ni är en bra sida för spelnyheter, det måste jag medge.
Tyvärr har mitt intresse för er dalat något så oerhört sedan ni allt mer och mer började blanda in politik och moral i era artiklar och recensioner. Numera besöker jag er endast en handfull gånger i månaden och det är ingenting jag kan tänka mig att lägga pengar på.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Strumpa:

Vågar man fråga vad som händer med pengarna ganska exakt?

De finansierar driften av sidan, på samma sätt som annonser. Serverdrift, utveckling, personal, skribenter, programvara, säljare, marknadsföring... det finns många hål att fylla.

Hur mycket kostar sidan att dirva per månad, mellan tummen och pekfingret?

Trist att det inte blev någon julkalender, den var rätt skojig. Men jag förstår om inspirationen tryter, tidigare höll den riktigt hög nivå och det är kanske bäst att sluta på topp

Väldigt mycket mer än vad många tror. Men siffror? Inte en aning.

Ni är två redaktörer som ska ha varsin lön, sedan ska Jcke Bennet ha lite pröjs också för FZ även om han också håller på med tidningen PC Gamer. Gissar att även säljavdelningen, layoutpersonerna och IT-grabbarna delar uppgifter mellan olika sidor och tidningar inom Egmont, men att en del av personalkostnaderna för dem ska fördelas på FZ. Samma sak för lokalerna och kontorsmaterial. Sedan ska skribenter ha betalt också. Det blir nog ganska mycket, om ni två redaktörer samt övrig personal ska ha en marknadsmässig lön och inte jobba för ris och nudlar.

Tur att ni har många besökare så att ni får in pengar på reklamen, det är ju den i stort sett enda inkomstkällan för en sida. De 300 kr som runt 500 besökare betalar ger inte mer än 150 000 kr, vilket låter mycket. Men det är på ett år. På en månad utslaget blir det ungefär 12500 kr.

Den största kostnaden lär nog dock vara den för Jocke Bennets garderob, han behöver ju se välklädd ut i Fragzone och även när han representerar sidan utåt på olika evenemang!

123
Skriv svar