Sony svarar på alla dina frågor om Playstation 4

Robot
Sony svarar på alla dina frågor om Playstation 4
Medlem
Sony svarar på alla dina frågor om Playstation 4

Det lutar mer och mer åt en PS4:a men jag väntar nog några månader så man får höra vilken som verkligen är bäst. Och så hinner de fixa till alla release-problem.

Medlem

"PS4 is equipped with a 5400 RPM SATA II hard drive. Users can choose to install a new hard drive so long as it complies with these standards, is no thicker than 9.5mm, and is larger than 160GB"

160GB, say what? Någon som vet rätt maxstorlek? Blir ju till att byta direkt när den kommer hem.

Medlem

hoppas verkligen att det går att sortera sina vänner till olika foldrar tex vänner i riktiga livet osv

Medlem

Bloggen i nyheten är ju till den nordamerikanska, Akronym tipsade i nyhetstråden om en länk til den europeiska .


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Joachim B:

"PS4 is equipped with a 5400 RPM SATA II hard drive. Users can choose to install a new hard drive so long as it complies with these standards, is no thicker than 9.5mm, and is larger than 160GB"

160GB, say what? Någon som vet rätt maxstorlek? Blir ju till att byta direkt när den kommer hem.

Antar att alla (nuvarande) storlekar över 160GB supportas när de skriver sådär. Däremot så kan du alltså inte sätta in en 128GB SSD eftersom det är under 160GB.

Medlem
Skrivet av Joachim B:

"PS4 is equipped with a 5400 RPM SATA II hard drive. Users can choose to install a new hard drive so long as it complies with these standards, is no thicker than 9.5mm, and is larger than 160GB"

160GB, say what? Någon som vet rätt maxstorlek? Blir ju till att byta direkt när den kommer hem.

Det står ju att 160 GB är den minsta storleken som kan användas?

Medlem
Skrivet av Joachim B:

"PS4 is equipped with a 5400 RPM SATA II hard drive. Users can choose to install a new hard drive so long as it complies with these standards, is no thicker than 9.5mm, and is larger than 160GB"

160GB, say what? Någon som vet rätt maxstorlek? Blir ju till att byta direkt när den kommer hem.

Om du vill installera en ny hårddisk så måste den vara minst 160GB.

Saknar stöd för extern hårddisk. Betyder det att jag inte kan spela upp film från en extern hårddisk eller att jag inte kan lagra speldata på en extern hårddisk?


signatur

Joelthor100 - PSN

Medlem

Intressant att den behöver internetuppkoppling första gången man skall kolla på en film med den.

Medlem
Skrivet av billybob:

Intressant att den behöver internetuppkoppling första gången man skall kolla på en film med den.

Så pass intressant att jag får sätta på en kopp te, tända min pipa och verkligen djupdyka i ämnet.

Medlem

Står att den inte kommer stödja vissa trådlösa headset från start :/

Medlem
Skrivet av billybob:

Intressant att den behöver internetuppkoppling första gången man skall kolla på en film med den.

Jo men bor man i PAL land så kan man få en aktiveringsskiva skickad till sig om man absolut skulle sakna internet


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

Endast 2000 vänner och jag som har 2001 vänner. Nä då blir det inget köp!

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:

Endast 2000 vänner och jag som har 2001 vänner. Nä då blir det inget köp!

Du får offra en vän, ta den som är mest noob

KoP
Medlem
Skrivet av joel.thoreson.1:

Saknar stöd för extern hårddisk. Betyder det att jag inte kan spela upp film från en extern hårddisk eller att jag inte kan lagra speldata på en extern hårddisk?

Film och dylikt går säkert att spela upp. Men vill du lagra speldata eller installera hela spel så tar det stopp (bl.a en av orsakerna till att jag i nuläget är mera intresserad av Xbox One där du kan använda en extern hdd för spellagring).

KoP
Medlem
Skrivet av billybob:

Intressant att den behöver internetuppkoppling första gången man skall kolla på en film med den.

Och andra sidan, är man en "seriös" användare har man väl sin konsol ansluten till nätet hela tiden?

Ger ju bara fördelar (patcher till spel, firmware uppgraderingar, demos, trailers, mp, hyra film, surfa nät).

Att använda sin konsol offline skulle ju bara kännas stympat.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av billybob:

Intressant att den behöver internetuppkoppling första gången man skall kolla på en film med den.

Och andra sidan, är man en "seriös" användare har man väl sin konsol ansluten till nätet hela tiden?

Ger ju bara fördelar (patcher till spel, firmware uppgraderingar, demos, trailers, mp, hyra film, surfa nät).

Att använda sin konsol offline skulle ju bara kännas stympat.

Var väl så MS tänkte. Men finns för mycket hat i denna värld.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av billybob:

Intressant att den behöver internetuppkoppling första gången man skall kolla på en film med den.

Och andra sidan, är man en "seriös" användare har man väl sin konsol ansluten till nätet hela tiden?

Ger ju bara fördelar (patcher till spel, firmware uppgraderingar, demos, trailers, mp, hyra film, surfa nät).

Att använda sin konsol offline skulle ju bara kännas stympat.

Det kan man inte tro när man läst diskussionerna som 'rasat' senaste månaderna.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av joel.thoreson.1:

Saknar stöd för extern hårddisk. Betyder det att jag inte kan spela upp film från en extern hårddisk eller att jag inte kan lagra speldata på en extern hårddisk?

Har inte xbone stöd för lagring i molnet?

Film och dylikt går säkert att spela upp. Men vill du lagra speldata eller installera hela spel så tar det stopp (bl.a en av orsakerna till att jag i nuläget är mera intresserad av Xbox One där du kan använda en extern hdd för spellagring).


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av joel.thoreson.1:

Saknar stöd för extern hårddisk. Betyder det att jag inte kan spela upp film från en extern hårddisk eller att jag inte kan lagra speldata på en extern hårddisk?

Film och dylikt går säkert att spela upp. Men vill du lagra speldata eller installera hela spel så tar det stopp (bl.a en av orsakerna till att jag i nuläget är mera intresserad av Xbox One där du kan använda en extern hdd för spellagring).

Dock bör du vara medveten om att externa hårddiskar till xbone inte heller stödja på release utan att det är en funktion som kommer i framtiden någon gång...
Å andra sidan räcker ju ett par Tb intern rätt då lång för spel, film, musik och liknande ska ju funka via extern även till ps4, samt att man kan välja vad man bill installera av spelen och inte behöver installera allt
Känns som om valfri av de bra systemen fungerar, men ingen av dem är så mycket bättre att de ska avgöra konsolköpet enligt mig iaf...spelen borde avgöra

Medlem

Att de slopat DLNA stödet är ju en riktigt stor miss och en feature jag använder frekvent på min ps3:a. Hoppas de får mycket skit för det och gör en MS och möjliggör stöd för det.

Inaktiv

cd skivor och mp3 kan inte köras, kan man det på ps3'an ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av billybob:
Skrivet av KoP:
Skrivet av billybob:

Intressant att den behöver internetuppkoppling första gången man skall kolla på en film med den.

Och andra sidan, är man en "seriös" användare har man väl sin konsol ansluten till nätet hela tiden?

Ger ju bara fördelar (patcher till spel, firmware uppgraderingar, demos, trailers, mp, hyra film, surfa nät).

Att använda sin konsol offline skulle ju bara kännas stympat.

Det kan man inte tro när man läst diskussionerna som 'rasat' senaste månaderna.

Det är dock en stor skillnad på val.och tvång. De flesta kommer självklart att vara online i princip hela tiden, men det ska inte vara ett tvång i form av att maskinen inte går att spela på (inte ens singelplayer spel) om internet skulle gå ner under en längre period.

Skrivet av Cove:

Att de slopat DLNA stödet är ju en riktigt stor miss och en feature jag använder frekvent på min ps3:a. Hoppas de får mycket skit för det och gör en MS och möjliggör stöd för det.

Såg imorse att Shuhei Yoshida hade tagit till sig feedback angående detta...

"Thanks for the feedback to the lack of MP3 and DLNA support at the launch of PS4. I'll share with the PS4 Dev team for future consideration."

och senare svarade han med: "Had a very good discussion w the PS4 Dev team today. We're happy & appreciative to learn so many people use and like PS3's media features."

Så kan ju vara att det kommer bli tillgängligt iaf

Medlem

Trist att man inte kan ha 2000 vänner på PSN. Nu får jag ju inte plats med Johan Olander, som hade hamnat någonstans på plats 2700

Någon som vet om det är smidigt att byts hårddisk på Playstation 4 (som med Xbox 360) eller osmidigt (som med Playstation 3)???

Medlem
Skrivet av Banjo:

Någon som vet om det är smidigt att byts hårddisk på Playstation 4 (som med Xbox 360) eller osmidigt (som med Playstation 3)???

Är väl inte speciellt osmidigt att byta disk på en ps3?
klarar ju vem som helst


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

VF kan man inte spela SP3 spel på PS4...det suger ju !

Aja, brand new start antar jag

Medlem
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Banjo:

Någon som vet om det är smidigt att byts hårddisk på Playstation 4 (som med Xbox 360) eller osmidigt (som med Playstation 3)???

Är väl inte speciellt osmidigt att byta disk på en ps3?
klarar ju vem som helst

Nej, men det omsidiga är att man får öppna upp konsolen, använda ett verktyg och sedan behöva installera (eller formatera kanske) den nya hårddisken. Så om man råkar ha flera spel än som får plats på ens hårddisk så får man om man vill spela något annat som inte ryms alltså installera en ny hårddisk. Eller radera något på hårddisken och installera något annat.

På Xbox 360 byter man helt enkelt hårddisk på några sekunder. Ingen installation behövs. Mycket enklare.

Medlem
Skrivet av Banjo:
Skrivet av Verdurakh:
Skrivet av Banjo:

Någon som vet om det är smidigt att byts hårddisk på Playstation 4 (som med Xbox 360) eller osmidigt (som med Playstation 3)???

Är väl inte speciellt osmidigt att byta disk på en ps3?
klarar ju vem som helst

Nej, men det omsidiga är att man får öppna upp konsolen, använda ett verktyg och sedan behöva installera (eller formatera kanske) den nya hårddisken. Så om man råkar ha flera spel än som får plats på ens hårddisk så får man om man vill spela något annat som inte ryms alltså installera en ny hårddisk. Eller radera något på hårddisken och installera något annat.

På Xbox 360 byter man helt enkelt hårddisk på några sekunder. Ingen installation behövs. Mycket enklare.

Diskar till 360 är hutlöst dyra. En PS tar vilken standarddisk som helst. En 1.5Tbyte 2.5" disk kostar 1000kr och är bara att trycka in. Något som inte fungerar på MS enheter. Då de inte kör med en standarddisk.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

12
Skriv svar