Vad tycker du om Battlefield 4-betan?

Medlem
Skrivet av Acriax:

Det största problemet med BF:BC till BF4 är att de inte har någon lagom pacing längre. Det är bara bam bam pew pew kablosh bang hela tiden.

Det är helt uppenbart att de flirtar med CoD-fansen. Folk blev lite upprörda när jag påpekade det efter Beta-releasen men det är sanning. Och det är därför jag inte kommer att köpa BF4. Vill jag spela CoD så köper jag CoD. BF-serien har alltid fyllt ett tomrum för mig mellan spelen som CoD/MoH och de mer elitistiska ARMA. Nu suddar DICE/EA ut den linjen och för mig finns det inte någon anledning längre att spela BF.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Skribent

Gick väldigt bra att spela tills det blev en öppen beta. Nu har jag loading-problemet som alla andra. Man blir snabbt varse om att Dice är ljudgudar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag är helnöjd med betan! Kan knappt hålla mig till spelet släpps. Kommer bli så nice att maxa spelets grafiinställningar


signatur

www.bearystyle.com - Battlefield 3 nyheter och media.

Medlem

Något vilseledande är den allt. Visst är det en betaversion vi kör, men man kan väl knappast kalla det ett beta test? Kanske ett server stresstest, men nätkoden i denna versionen lär ju inte vara samma som den dom testar internt och kommer vara i konsumentversionen. Svårt att testa sin prestanda med eftersom det ser ut att saknas texturer på större delen av kartan. Blir antagligen ett köp på ps4an pga den horribla frameraten jag fick på datorn.

Medlem

Det laggade som fan vad jag än gjorde... Det var min upplevelse.
En jävligt dålig upplevelse, och jag förstår inte riktigt varför så var fallet.

Har inga problem med BF3, eller t ex planetside 2. Visst jag kör inte på max inställningar i allmänhet men det är främst för att jag vill hålla mig så nära 60+ fps som möjligt.

Här var det närmare 20 ner till några frames per sekund, allt på lägsta, till och med på 32 pers server. Faktum är att jag inte märkte någon skillnad på dom högre inställningarna, eller det som valdes med "automatiska/rekomenderade" inställningar.

Har iof inte prövat det sedan dess, och det var väl första dagen av öppen beta, så jag hoppas att det bara var servrarna som överbelastades eller något sådant.

Medlem

Minus: Knappt nån rekyl på vapnen längre vilket ger mindre taktiska spelmoment när det knappt är lönt att ligga eller croucha.

Plus: Trots allt, har ändå spelat många timmar och haft riktigt kul.

Medlem

Whut? Jag tycker allt fungerar kanon. Visst, är rätt buggit men själva flowet och fps är ju hundra gånger bättre än bf3 betan. Näh, skaffa ordentliga datorer och sluta lipa över att saker inte fungerar som det ska, är på eran planhalva problemen ligger.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Gick väldigt bra att spela tills det blev en öppen beta. Nu har jag loading-problemet som alla andra. Man blir snabbt varse om att Dice är ljudgudar.

Men den löser man snabbt med punkbuster


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av trashlight:

Tyvärr så har mina gtx680 i sli ej kunnat prestera även med de betadrivers som släppts.

Är väl något man får räkna med under en beta men fortfarande tråkigt när man inte kan utvärdera spelet då lagger gör det ospelbart -_-

Mina 470GTX i SLI funkar hur bra som helst. Kör senaste WHQL, båda korten flåsar på bra enligt msi afterburner.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Johan Olander:

Gick väldigt bra att spela tills det blev en öppen beta. Nu har jag loading-problemet som alla andra. Man blir snabbt varse om att Dice är ljudgudar.

Men den löser man snabbt med punkbuster

Nej, det gör "man" inte ^^ Funkar för vissa, funkar inte för merparten.

Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Johan Olander:

Gick väldigt bra att spela tills det blev en öppen beta. Nu har jag loading-problemet som alla andra. Man blir snabbt varse om att Dice är ljudgudar.

Men den löser man snabbt med punkbuster

Nej, det gör "man" inte ^^ Funkar för vissa, funkar inte för merparten.

Jaså? Där ser man. De flesta jag känner hade tur med andra ord.
Jaja, det löser sig nog påg


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Odee:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Johan Olander:

Gick väldigt bra att spela tills det blev en öppen beta. Nu har jag loading-problemet som alla andra. Man blir snabbt varse om att Dice är ljudgudar.

Men den löser man snabbt med punkbuster

Nej, det gör "man" inte ^^ Funkar för vissa, funkar inte för merparten.

Jaså? Där ser man. De flesta jag känner hade tur med andra ord.
Jaja, det löser sig nog påg

Det löste problemet på 2 datorer för mig.

Medlem

Spelet laggar inte för mig och jag kör med ett gtx 680. Kör med drivrutiner som är några månader gamla.

Får dc ibland bara, fast det hänger nog mer på server sidan.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

för de som fryser fast vid LOADING SCREEN, ominstallera punkbuster, den finns i er BF-mapp

Medlem

Min MONSTERDATOR käkar upp detta spelet på ultra. 64 spelare. 1920x1200 i upplösning.

Intel i7 3820 3.6 Ghz quadcore
16 gb ram
Zotac GTX 780 AMP! Edition 3 Ghz
Windows 8 64-bit

Inga problem alls!

Mouhahahahaha!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av trashlight:

Tyvärr så har mina gtx680 i sli ej kunnat prestera även med de betadrivers som släppts.

Är väl något man får räkna med under en beta men fortfarande tråkigt när man inte kan utvärdera spelet då lagger gör det ospelbart -_-

Har samma fel fast med GTX 670 SLI

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av WebPiraten:

Kommer inte in i spelet, fryser fast vid loading screen

Uppdatera Punkbuster manuellt och det funkar. Hade samma fenomen. Kan vara att BF4 har lite problem med BF3 installationen.

Jo, har testat det men ingen skillnad. Vad jag har märkt är under loading screen så använder BF4 upp all min VRam (har 1 GB, dock ligger kravet på 512mb), vilket leder till att den fryser fast (det är min gissning).


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Geeks Gaming

Kan säga att jag gillar de...
Ja det kanske inte är världens bästa spel men dom har fixat jätte mycket sedan Bf3.
Klart köp för min del.

dmn
Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av dmn:

Ni som upplever det som ospelbart på PC har för kassa datorer.
Jag lirar på tre skärmar på ultra, ligger på 60-90fps hela tiden.

Så stutteringen jag har med Titan i 1080p är inte på riktigt menar du? Tack!

Jag kör med två Titans, funkar som sagt hur bra som helst.
Vad har du för cpu?

Medlem

Väldigt positiv, snittar 50 fps med mitt gtx670, så det är jag väldigt nöjd med. Spelupplevelsen är bättre än bf3 och jag tycker Dice tagit en hel del bra beslut. Man kan slakta ner allt till detaljer, men det räcker att fråga sig: "Har jag kul?" Svaret är ja. Jag lutar åt att jag förbokar nu faktiskt.

Medlem

Positiv till det.

För er som har problem och använder Nvidia, installera drivisar 320.49 WHQL. det löste mina laggproblem och flera andras. Mitt körs mer eller mindre som om det vore BF3 nu.

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Ankh:

Lite nyfiken bara. Alla ni som hoppat på bandvagnen och kallar det BF3.5. Exakt vad krävs för att ni ska kalla det BF4? Vad krävs för nyheter i ett spel för att ni ska se det som en uppföljare?

Vad sägs om samma hopp i teknik och utveckling som föregångarna varit till tidigare utgåva?

Av det jag sett på alla youtubeinspelningar är att BF4 skiljer sig från BF3 ungefär som NHL14 skiljer sig från föregångaren (eller valfri FIFA, NBA, etc)

var väl inte så stor skillnad på bad comapany 1 och 2 heller, eller minns jag fel?

man hinner väl inte göra stora hopp numera på ett par år. vad gör det egentligen, företagen behöver pengar för att överleva. De kan inte vänta fyra år för att ett helt nytt spel.

Men sen håller jag även med, förr eller senare så vill man ha ett större kliv. Du nämnde fifa och nhl. Jag ser gärna ett lika stort hopp nu som från 06-&gt;07.

Därför kunde de ha gjort detta BF4 till en BF3 expansion istället. Att det släpps nu precis i övergången från 360/PS3 till Xbox One/PS4 och måste släppa det på båda är inte det smartaste heller då de vill få det så nytt och innovativt som de försöker få oss att tro att det är.

Hade de väntat och släppt som en expansion och väntat till nästa år och släppt BF4 till endast One/PS4 (och PC) så tror jag helt enkelt att det hade haft mer tid till att göra lite fler förändringar och optimera spelet mer till de nya konsolerna.

Medlem
Skrivet av Gullet:

Positiv till det.

För er som har problem och använder Nvidia, installera drivisar 320.49 WHQL. det löste mina laggproblem och flera andras. Mitt körs mer eller mindre som om det vore BF3 nu.

Jag tror det löste problemet...

Medlem

Jag har inga problem alls... Kör på en 680 på högsta.
Och ni som klagar på att det är en glitchig beta, sluta med det där nu. En beta kan vara hur glitchig som helst, det är hur spelet är vid release som räknas.

Läs deras artikel om detta, betan är en gammal version och de flesta problemen är redan lösta.

Medlem

Jag tycker det är riktigt skoj! I alla fall den här banan som spelas nu i betan. Lagom stor map enligt mitt tycke.

Flyter på rätt så bra, men jag har en bra dator med GTX 780 3gb. Snittar nånstans runt 90 fps på medium grafikinställningar. Har dock hängt sig några gånger och så finns det en del småbuggar, men det löser sig.

Medlem

Sjukt dålig prestanda med:
i5 2500k @ 4ghz,
8gb ram.
GTX570

Kör allt på low och det hackar som fan. Och med jämna mellanrum så droppar fps till 5 i några sekunder.

Har provat precis allt, utom win 8 och det kommer jag absolut inte orka med. Tror inte ens GTX 570 stödjer DX 11.1.

Medlem
Skrivet av KnäckeHäxan:

Sjukt dålig prestanda med:
i5 2500k @ 4ghz,
8gb ram.
GTX570

Kör allt på low och det hackar som fan. Och med jämna mellanrum så droppar fps till 5 i några sekunder.

Har provat precis allt, utom win 8 och det kommer jag absolut inte orka med. Tror inte ens GTX 570 stödjer DX 11.1.

1 beta och dåligt optimerat
2 inte det nyaste kortet på marknaden(menar inte det är ett dåligt kort men med tnake på det är sämre och det inte ens är 660 serien eller nyare och dåligt optimerat spel vid nuläget så klart du kmr lagga.

Medlem

Jag har hur kul som helst! Förbokade spelet, Deluxe Edition t.om efter jag testat betan. Känns som att jag måste förklara mig nu varför med tanke på hur många som tycks avsky det, eller bli besvikna på det.

Först och främst - Windows 7 är inte glad för Battlefield 4, inte för mig åtminstone. Hade sånna extrema FPS-drops att det blev ospelbart och när det flöt på okej så var det 30~40 fps som gällde på high/ultra. Värt att tänka på är att jag inte har några drivrutiner för Battlefield 4 (nVidia).

Läste runt lite och tydligen är den "bästa" lösningen för tillfället Windows 8 - så jag offrade mig och tänkte ja varför inte, så mycket hat kring Win8 och jag är nyfiken ifall jag avskyr det lika mycket. Och det gjorde jag! Windows 8 var ett helvete så pass att jag skrattade mer än blev frustrerad, men bara fram tills jag hade vant mig att navigera genom rubbet.

Nu är Windows 8 helt okej, fast jag föredrar fortfarande Windows 7, men när det kommer till just Battlefield 4 är näst intill allt bra nu. Allt ligger på high/ultra, 2x AA, Low Deferred AA(gillar inte att ha högre, blurrigt). Ligger på konstant 50~60 fps. (Detta på GTX670 och en överklockad i5:a)

Så spelupplevelsen blev häftig prestandamässigt, inga som helst klagomål förrutom just Windows 8 men jag har ingenting emot att testa nya saker eller behöva pröva mig fram. Annorlunda är okej, inget värt att bli bitter över.

Så självaste spelet i sig? Visst, bortser man från alla grafikbuggar för tillfället är det skitbra!

Recons är nu användbara - men många klagar över att folk använder Recons fortfarande utan att förstå att de kan laser-tag:a helikoptrar och andra fordon för Engineers att skjuta ner med sina RPGs (vansinnigt effektivt!), OCH de får en bra mängd poäng för det också. Sniper Rifles är nu mycket roligare än tidigare, de har Zeroing! Detta är något jag blev lycklig över att upptäcka, och tillsammans med sin range-meter är det underbart. Mitt enda klagomål är att skotten färdas för sakta, om man står ca 500 meter från varandra kan du se skottet flyga mot dig och akta dig... Det är inte någon jäkla pilbåge!?

Engineers - vad ska man säga? Tycker de fungerar bra. Perfekt tillsammans med en Recon.

Assault och Support - inte spelat de så värst men vad jag smakat på så är de kul, särskilt Support. Jag älskar att alla vapen osv har en "andra-funktion" om man trycker T. (Alla och alla, vad jag minns....)

Tanks skulle kunna bli lite kraftfullare dock, med tanke på hur lång tid det tar att ladda om skotten nu så behöver de bli lite kraftfullare. Helikoptrar lika så, och förbättra deras hitbox.

Men det ÄR en beta. Ja ja ja, typiskt att säga saken är att jag tror inte att det är en ny beta klient riktigt. Det är snarare en "praktikantbeta", något tjaffs praktikanterna kastat ihop och slängt ut åt oss för att stresstesta servrarna. (...nej, inte på allvar.)

Flertal av dessa buggarna vi ser är troligtvis redan fixade, men de ger oss en gammal version enbart för att stresstesta. Kalla det ett Demo om du vill, men det är det inte. Visst försöker de övertala om att deras spel är bra men samtidigt är det också bra för stresstest. Battlefield 3 gick käpprakt åt helvete i jämförelse med Battlefield 4, detta är spelbart.

+Commander är inte tillängligt i Betan. Det är nog en stor anledning varför det känns som Battlefield 3.5 just nu.

Allt som allt. NÖJD!
Digital Deluxe förhandsbokat och utan några som helst tankar på ifall jag blir besviken, jag ser fram emot det mer än någonsin.

(oj då, är jag för positivt inställd mot Battlefield 4 nu? Ursäkta ifall någon som är kräsen tar illa upp. )

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Funkar riktigt bra för mig. Me gusta mucho!

Yo tambien! Har haft hyfsat kul så här långt. Men jag tror inte det blir ett direktköp...


signatur

/MJ

Medlem

Detta verkade vara en Gaaaaaaamal intervju....

Skriv svar