......

...........

Inaktiv

Du ska uppgradera din PC med ett 770 kort så en konsoll kommer bara vara onödig för dig att köpa. Om du vill köpa en konsoll så skulle jag rekommendera ps4 eller xbox one istället, för pengar verkar du inte ha problem med just nu.

Medlem

PS4 är inte bakåtkompatibel, är du intresserad av det spelutbud PS3 har så bör du därför slå till på en sådan. Är du bara ute efter en ny konsol så kan du vänta på PS4. Tänk på att denna generationens spel åldras särskilt dåligt och antagligen bjuder på fler besvikelser än positiva upplevelser när du gräver i katalogen.

Inaktiv

Personligen så tyckte jag att PS3 var en flopp. Jag älskade PS1/PS2 och hoppas de lyckas bättre med PS4.

Skribent

Tycker det låter som du har mycket spel du vill lira på den, och då är det ju bara att köra! I ärlighetens namn har både Xbox One och Playstation 4 relativt svaga startfält och det dröjer en bra stund innan spelbiblioteken växer till sig. Är du inte supertaggad på något av släppspelen skadar det kanske inte att vänta?

Några allmänna tips på bra spel till formatet som inte finns till pc: The Last of Us, Heavy Rain, Little Big Planet-spelen, Red Dead Redemption. Och så verkar folk gilla Uncharted-serien och GTA V. Beyond: Two Souls är värt att spana in när det släpps nästa vecka.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Ja det är värt att köpa en ps3a om man känner sug att spela spel på den.
Och har du aldrig haft någon och kanske inte spelat så mycket ps3 alls så har du ett gäng med väldigt bra exklusiva titlar som är väl värda att spela och som inte kostar mkt alls att köpa idag.
Och givetvis bra tredjepart med så klart.

Bara o tuta o köra i väntan på bra utbud på spelstation 4 och KryssLåda Ett.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Varför inte? Den är billig och ger mycket för de pengarna. Du kan ju alltid vänta med en PS4 tills du ser hur spelklimatet ser ut där om något år eller så.

Som jag ser det kommer du att ha problem med att hinna spela allt intressant, snarare än problem med fel inköp, oavsett vilken lösning du väljer..!

Medlem
Skrivet av Grimley:

Personligen så tyckte jag att PS3 var en flopp. Jag älskade PS1/PS2 och hoppas de lyckas bättre med PS4.

Varför ?

Inaktiv
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Grimley:

Personligen så tyckte jag att PS3 var en flopp. Jag älskade PS1/PS2 och hoppas de lyckas bättre med PS4.

Varför ?

Mindre spel till PS3 jämfört med föregångarna. Speciellt rpgs, samt prestanda problem i flera spel. Dock älskade jag Starhawk till PS3, ett väldigt underskattat spel.

Medlem
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Grimley:

Personligen så tyckte jag att PS3 var en flopp. Jag älskade PS1/PS2 och hoppas de lyckas bättre med PS4.

Varför ?

Mindre spel till PS3 jämfört med föregångarna. Speciellt rpgs, samt prestanda problem i flera spel. Dock älskade jag Starhawk till PS3, ett väldigt underskattat spel.

Okej håller med om att det är för få rpgs, och ja, det är väldigt lite spel, har för mig att ps2'an hade runt 3800 titlar, medan ps3 har fjuttiga 600 nånting. Inte spelat det, kanske ska kolla in. Det enda rpg'ish spelet som jag fastnat för på ps3 är demon souls och darksouls.

Inaktiv
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Grimley:

Personligen så tyckte jag att PS3 var en flopp. Jag älskade PS1/PS2 och hoppas de lyckas bättre med PS4.

Varför ?

Mindre spel till PS3 jämfört med föregångarna. Speciellt rpgs, samt prestanda problem i flera spel. Dock älskade jag Starhawk till PS3, ett väldigt underskattat spel.

Okej håller med om att det är för få rpgs, och ja, det är väldigt lite spel, har för mig att ps2'an hade runt 3800 titlar, medan ps3 har fjuttiga 600 nånting. Inte spelat det, kanske ska kolla in. Det enda rpg'ish spelet som jag fastnat för på ps3 är demon souls och darksouls.

Dock så hade jag gärna haft kvar min PS3 pga rpgt: Ni no Kuni: Wrath of the White Witch.

Kanske i framtiden när man har jobb så lär jag nog köpa PS3 igen.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Loltron:
Skrivet av Grimley:

Personligen så tyckte jag att PS3 var en flopp. Jag älskade PS1/PS2 och hoppas de lyckas bättre med PS4.

Varför ?

Mindre spel till PS3 jämfört med föregångarna. Speciellt rpgs, samt prestanda problem i flera spel. Dock älskade jag Starhawk till PS3, ett väldigt underskattat spel.

Okej håller med om att det är för få rpgs, och ja, det är väldigt lite spel, har för mig att ps2'an hade runt 3800 titlar, medan ps3 har fjuttiga 600 nånting. Inte spelat det, kanske ska kolla in. Det enda rpg'ish spelet som jag fastnat för på ps3 är demon souls och darksouls.

Visst är det som så att ps3an har färre titlar. Alla konsoller utöver ps2an har fättre titlar. Jag tror personligen vi aldrig igen kommer få se en konsoll sälja sådana oerhörda mängder som ps2an och därmed också få en uppsjö av spel.
Vad gäller RPGn vet jag inte riktigt vad man tänker med. Det finns betydligt många fler RPGn i Japan än i Europa. Men det är också som så att många släpps bara till de bärbara maskinerna, ds, 3ds, vita. Jag kikade i hyllan inne i den lokala spelbutiken för inte så längesedan och till DS hittade man Breath of Fire, Kings Quest, En hel hög med Final Fantasy titlar bla Tactics a-2 (FF Tactics var ett av de bästa liren på ps2 måste jag säga) och en hel del mer.
Så Japanarena själva, som brukar stå för många RPG till konsoll, verkar hellre satsa på bärbara enheter nu än stationära vilket är mer än trist kan jag tycka.

Men i övrigt vill jag säga att jag inte ser ps3an som en flopp i sig. Jag lägger mer ansvaret hos Sony själva för att de slog sig för bröstet lite för mycket när de hade sin ps2 i ryggen. De trodde de var onåbara och det blir ofta fallet. Kan tycka MS är ute på lite samma hala is med sin Krysslåda Ett nu, det verkar som när en konsoll går bra och man är "störst" så verkar det stiga en åt huvudet helt och hållet så man börjar göra dumheter.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar