Naughty Dog bekräftar censur av The Last of Us

Medlem

Är inte PS3 regionsfri?

Medlem

Europa, kontinenten som inte är som alla andra

Medlem
Skrivet av Securion:

Vill nån ha censur så kan denne flytta till Nord Korea.

More like BEST KOREA! YEAH!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Frisell:

Är inte PS3 regionsfri?

Inte när det gäller Blu-Ray-film, i alla fall. Jag antar att det borde vara likadant med spel.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Frisell:

Är inte PS3 regionsfri?

Inte när det gäller Blu-Ray-film, i alla fall. Jag antar att det borde vara likadant med spel.

de flesta PS3-spelen är regionsfria.

Medlem

Det är Tyskland som är boven i dramat, ND/Sony valde att göra en version för hela EU baserat på vad Tyskarna gick med på gällande slafs och råhet. Det borde dock inte finnas på kartan att ett land kan bestämma över alla andra länder inom EU, det är fan horribelt.
Men sen är det så att USA verkar tro att Europa är ett enda stort land.. det stör jag mig som fan på.... vi i Sverige har praktiskt taget ingen censur alls (avskaffades inte iaf filmcensuren runt 2000-talet?) och jag anser att det är ren skit att vi skall bli straffade för att dem gör en version till hela EU, hade det inte varit bättre att låta hela Världen ta del utav U.S versionen och sen lägga in en patch med lite grönt blod till dem där förbannade Tyskarna?


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av 22EpsiloN:

Måste bara älska USA. Det är fritt fram att visa avslitna kroppsdelar, så länge kroppsdelarna har kläder på och den som sliter av dom inte svär.

...

Tror svenskar i gemen att det är så här fortfarande?

Har du sett Game of Thrones? True Blood? Sänds klockan 9/8 ocensurerat i USA. Förhållandevis mycket naket och svärande där...

OnT: Det är en kostnadsfråga som gör att vi får samma skiva i Sverige som i Tyskland. Hemskt tråkigt, i vilket fall.

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:

...

Tror svenskar i gemen att det är så här fortfarande?

Har du sett Game of Thrones? True Blood? Sänds klockan 9/8 ocensurerat i USA. Förhållandevis mycket naket och svärande där...

Det är ju den bilden man har av amerikansk tv: "you *beep* son of a *beep*"...

Men om dom håller på att komma ner på jorden som du säger är det ju bra

Medlem
Skrivet av 22EpsiloN:

Det är ju den bilden man har av amerikansk tv: "you *beep* son of a *beep*"...

Men om dom håller på att komma ner på jorden som du säger är det ju bra

Har bott här på andra sidan Atlanten i några år nu och även om jänkarna inte är lika frigorda som många svenskar så håller tonen på TV på att ändras ordentligt. De är inte direkt snabba men det går i rätt riktning iaf.

Som jag har fått det berättat så kommer mycket av den censur vi ser på svensk TV (*beepandet*) från England. Många svenska TV-kanaler sänder därifrån och de har väldigt hårda regler mot svärande, medan de tillåter reklam riktad mot barn och andra saker som kanalägarna uppskattar.

En brasklapp för att informationen i paragrafen ovan är typ 10 år gammal, men jag har för mig att t.ex. 3an och 5an sänder därifrån just för att kunna sända barnreklam och så.

Här:
"TV3, TV6, TV8 och TV10 sänds av Viasat Broadcasting UK Ltd som är etablerat i Storbritannien. Deras sändningar kan därför inte prövas av granskningsnämnden. Detsamma gäller Kanal 5 och Kanal 9 som sänds av det brittiska bolaget SBS Broadcasting Networks Ltd."
Källa: MYNDIGHETEN FÖR RADIO OCH TV

Ja jäklar vad det här blev off topic, men det är en intressant diskussion.

Medlem
Skrivet av FZ.Medlem:
Skrivet av 22EpsiloN:

Det är ju den bilden man har av amerikansk tv: "you *beep* son of a *beep*"...

Men om dom håller på att komma ner på jorden som du säger är det ju bra

Har bott här på andra sidan Atlanten i några år nu och även om jänkarna inte är lika frigorda som många svenskar så håller tonen på TV på att ändras ordentligt. De är inte direkt snabba men det går i rätt riktning iaf.

Som jag har fått det berättat så kommer mycket av den censur vi ser på svensk TV (*beepandet*) från England. Många svenska TV-kanaler sänder därifrån och de har väldigt hårda regler mot svärande, medan de tillåter reklam riktad mot barn och andra saker som kanalägarna uppskattar.

En brasklapp för att informationen i paragrafen ovan är typ 10 år gammal, men jag har för mig att t.ex. 3an och 5an sänder därifrån just för att kunna sända barnreklam och så.

Här:
"TV3, TV6, TV8 och TV10 sänds av Viasat Broadcasting UK Ltd som är etablerat i Storbritannien. Deras sändningar kan därför inte prövas av granskningsnämnden. Detsamma gäller Kanal 5 och Kanal 9 som sänds av det brittiska bolaget SBS Broadcasting Networks Ltd."
Källa: MYNDIGHETEN FÖR RADIO OCH TV

Ja jäklar vad det här blev off topic, men det är en intressant diskussion.

Ja det är intressant

12
Skriv svar