Xbox One: Spel delade med familjen var bara demo-versioner?

Medlem
Skrivet av Runken:

Det är så fräsigt att hata xbone nu att folk hittar på vad som helst... Till och med när microsoft går ut och dementerar detta rykte så tror man dem inte.
Skulle de verkligen göra en så stor grej av familjefunktionen utan att berätta att det bara handlade om demosar? Kom igen.
Nu får det väl ändå vara nog med hata xbone mentaliteten på nätet. Det börjar bli gammalt.

Tror du på fullaste allvar att en stor utgivare som EA eller Activision hade gått med på det här? Utgivare som gör allt de kan för att tjäna ännu mer pengar på de som köper spelen. Jag tvivlar väldigt mycket på att de skulle sagt ja till en sådan här sak även om de hade fått pengar för varje såld kopia och det beror på hur de agerat förr. Microsoft är knappast bättre, deras arrogans gick att se när folk kritiserade deras Windows 8.

Medlem
Skrivet av deadlotus:

Saken är den att de står i Microsoft terminal agreement att de får ändra tillbaka när de vill. Så om 1-2 år kommer de fått som de vill i alla fall.

En sak är säker så länge det står i deras avtal kommer jag nog inte köpa en Xbox One på väldigt länge om ens någonsin. Hade de de däremot tagit bort Kinect kravet och haft i sitt avtal att deras nuvarande policies inte kommer innebära mer restriktioner (eller något liknande) så hade det nog blivit en konsol när priset gått ner en del.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

i det här fallet tror jag nästan mer på en anonym källa än en chef som försöker dölja sanningen och rädda konsollen

Exakt! CBOAT är inte vem som helst, hans rättprocent är hög. Sen är det inte så konstigt att en MS chef går ut och förnekar ett rykte som skadar deras image ännu mer.

Medlem

åh gud att vissa orkar. Ni som inte tror att utvecklare mfl inte skulle tillåta en obegränsad digital utlåningsform, var kulle de inte? Det är ju i nuläget helt fritt att låna ut sina spel till hur många som helst, hur många ggr som helst. I TEORIN så kan hela världens alla games dela och klara ut exakt samma spel, om nu logistiken i teorin skulle fungera. Varför skulle inte MS tillåtas ha en funktion som låter deras användare dela spel till TIO andra människor?
Tänk lite bortom hatet för en enda gång skull och lägg energin på nåt vettigt istället.

Medlem
Skrivet av pubisboy:

åh gud att vissa orkar. Ni som inte tror att utvecklare mfl inte skulle tillåta en obegränsad digital utlåningsform, var kulle de inte? Det är ju i nuläget helt fritt att låna ut sina spel till hur många som helst, hur många ggr som helst. I TEORIN så kan hela världens alla games dela och klara ut exakt samma spel, om nu logistiken i teorin skulle fungera. Varför skulle inte MS tillåtas ha en funktion som låter deras användare dela spel till TIO andra människor?
Tänk lite bortom hatet för en enda gång skull och lägg energin på nåt vettigt istället.

Utgivare, inte utvecklare och nej jag har väldigt svårt att se hur de skulle vilja förenkla något de redan är väldigt emot. Allting kring Xbox One (innan de drog tillbaks deras policies) handlade om digitala köp som på Steam. Steam tillåter en inte att låna ut spelen till kompisar så varför skulle utgivarna nu helt plötsligt börja tillåta detta på Xbox One?

Medlem

Folk verkar ha glömt vad som hände med PSN.

Medlem
Skrivet av pubisboy:

åh gud att vissa orkar. Ni som inte tror att utvecklare mfl inte skulle tillåta en obegränsad digital utlåningsform, var kulle de inte? Det är ju i nuläget helt fritt att låna ut sina spel till hur många som helst, hur många ggr som helst. I TEORIN så kan hela världens alla games dela och klara ut exakt samma spel, om nu logistiken i teorin skulle fungera. Varför skulle inte MS tillåtas ha en funktion som låter deras användare dela spel till TIO andra människor?
Tänk lite bortom hatet för en enda gång skull och lägg energin på nåt vettigt istället.

Samma spelutvecklare och -utgivare som fick Sony att begränsa antalet konsoler man kunde ha sitt konto aktivt på från fem till två för att minska "game sharing"?

Du måste väl se skillnaden mellan att låna ut en fysisk kopia till en bekant eller grannen och möjligheten att ordna så att stora grupper med personer som inte ens känner varandra att ändå kunna spela varandras spel gratis på andra sidan jordklotet?

Skulle utvecklare/utgivare tjäna på detta? NEJ
Skulle MS tjäna på detta? Då de får pengar för varje sålt spel - NEJ
Skulle butiker som säljer spel tjäna på detta? NEJ

Om nu någon spelutgivare SKULLE tro att de tjänade på detta så finns det väl inget som hindrar dem från att skicka med "gratis-koder" eller dylikt med varje såld kopia?

Medlem

Jag ska göra det enklare för er alla här.
Det här är ingen nyhet, det är ett rykte. De flesta här på FZ kan tydligen allt om MS o Sony och även hur de tänker.
Folk klaga på MS och MS gav sig till slut, det som hade skett innan ändringen får vi aldrig veta nu. Folk som bojkotta Xbox one förut pga DRM har inte ett skit och säga nu. Men att säga bojkotta ändå för att MS ska blöda? vill folk verkligen inte ha en konkurrent till PS?....Pust..


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:

Jag ska göra det enklare för er alla här.
Det här är ingen nyhet, det är ett rykte. De flesta här på FZ kan tydligen allt om MS o Sony och även hur de tänker.
Folk klaga på MS och MS gav sig till slut, det som hade skett innan ändringen får vi aldrig veta nu. Folk som bojkotta Xbox one förut pga DRM har inte ett skit och säga nu. Men att säga bojkotta ändå för att MS ska blöda? vill folk verkligen inte ha en konkurrent till PS?....Pust..

För mig räcker det att kolla på hur de agerat tidigare, sådant säger väldigt mycket om ett företag och hur de ser på sina kunder. Köper inte att de tog tillbaks detta på grund av vad folk sagt, de drog säkerligen tillbaks den för att deras förbokningar inte var i närheten av vad de hade hoppats på. "Money Talks, Bullshit Walks".

De som bojkottade dem för DRM innan får nu göra bedömningen om de tror på vad Microsoft säger eller om det beror på något annat (som förbokningarna till exempel). Sedan så har de fortfarande kvar kravet på Kinect, hade de tagit bort detta så hade blivit bra mycket mer intressantare än vad de nu är och jag tror inte jag är ensam om att tycka så här.

Jag kan tänka mig många anledningar till Microsofts agerande den senaste tiden. Kanske var detta DRM redan från början ett sätt att få mindre fokus på Kinect (den verkliga orsaken till att de hade ett sådant drakoniskt DRM). Detta är dock inget nytt, politiker kör med det hela tiden och vi såg något liknande med ME för PC. Det fungerar så här, vill man ha igenom något som man vet inte kommer tas emot med öppna armar så skapar man något som är ännu värre. I valet mellan något som är dåligt kontra väldigt dåligt så kommer folk välja det mindre dåliga och inte längre vara lika benägna att motsätta sig det. Vi såg detta med SOPA kontra PIPA.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Krayze:

Jag ska göra det enklare för er alla här.
Det här är ingen nyhet, det är ett rykte. De flesta här på FZ kan tydligen allt om MS o Sony och även hur de tänker.
Folk klaga på MS och MS gav sig till slut, det som hade skett innan ändringen får vi aldrig veta nu. Folk som bojkotta Xbox one förut pga DRM har inte ett skit och säga nu. Men att säga bojkotta ändå för att MS ska blöda? vill folk verkligen inte ha en konkurrent till PS?....Pust..

För mig räcker det att kolla på hur de agerat tidigare, sådant säger väldigt mycket om ett företag och hur de ser på sina kunder. Köper inte att de tog tillbaks detta på grund av vad folk sagt, de drog säkerligen tillbaks den för att deras förbokningar inte var i närheten av vad de hade hoppats på. "Money Talks, Bullshit Walks".

De som bojkottade dem för DRM innan får nu göra bedömningen om de tror på vad Microsoft säger eller om det beror på något annat (som förbokningarna till exempel). Sedan så har de fortfarande kvar kravet på Kinect, hade de tagit bort detta så hade blivit bra mycket mer intressantare än vad de nu är och jag tror inte jag är ensam om att tycka så här.

Självklart att det handlade om pengar, dem såg förbokningarna jämfört med PS4 var en bråkdel och den första misstanken varför var uppenbar för dem att DRM tjafset var en stor del av anledningen.

Det jag menar är att folk ska sluta spekulera, om vi ska säga "tänk om" så fort vi får saker och ting lättare än förväntat då borde man hålla käften och tacka för ändringen. I slutändan oavsett om det handlade om pengar eller inte så är det folket som berörde frågan, i detta fall inga förbokningar.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Game Ove(r):

I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."

https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...

Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.

Tack för din källa, jag visste att det där jävla "blog"-inlägget var fejk. Särskilt när han insinuerade att han var missnöjd med Kinect 2.0.

Vart skrev han att han var missnöjd med Kinect 2.0?
Det enda jag hittade var att han var missnöjd med att de tog ut hjälp processorn ur Kinect 1.0 men det är ju känt sedan väldigt länge att de gjort och det är en av anledningen att 1.0 är skit rent ut sagt.

I övrigt är det mycket väl skrivet. Svårt att veta om det är sant eller inte men det väcker tankar kring frågeställningar som jag själv haft. Hur i helvete skulle utgivare kunna gå med på att Microsoft låter användare dela med sig av spel på det sätt dom gett en uppfattningen om att man kan.

När Microsoft först gick ut med info om gamesharing så startades trådar på bl.a. Neogaf för att skapa grupper av användare till spelutbyte via gamesharing. Dvs, användarna började redan nu skapa Family-kluster för att maximera möjligheten till speldelning.

Medlem

Bullshit... varför skulle man låna ut ett demo? Nu när ms ändrat sig måste folk fortfarande hitta saker att klaga på


signatur

1# FZ Troll

Inaktiv
Skrivet av Game Ove(r):

I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."

https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...

Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.

T o m Marc Witten säger "No, that would be silly. Don't believe everything you read online!"

http://kotaku.com/rumor-about-xbox-one-family-sharings-downsi...

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Game Ove(r):

I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."

https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...

Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.

T o m Marc Witten säger "No, that would be silly. Don't believe everything you read online!"

http://kotaku.com/rumor-about-xbox-one-family-sharings-downsi...

Och i vilken tidning stod det??
Eller var det online?

Inaktiv
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Game Ove(r):

I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."

https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...

Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.

T o m Marc Witten säger "No, that would be silly. Don't believe everything you read online!"

http://kotaku.com/rumor-about-xbox-one-family-sharings-downsi...

Och i vilken tidning stod det??
Eller var det online?

Haha:) Nä, men seriöst, demoryktet passar inte in i deras tidigare uttalanden överhuvudtaget.

Medlem

Missade ni att de klart och tydligt gick ut med begränsningen "bara en kan spela spelet samtidigt"? Finns det verkligen människor som på fullaste allvar tror att den begränsningen hade funnits om det samtidigt var en 15-45 minuters tidsbegränsning? Varför skulle den begränsningen behövas för demo-versioner och varför skulle de öppet gå ut med det ena och inte det andra?

Att de funderat på olika sätt att göra digitalt mer attraktivt är väl självklart. Varianten med en timmes demo är säkert något de funderat på, men de valde en annan väg som nu även den är historia.

Skrivet av Aresz:

Exakt, dom tjänar inga pengar på att låna ut spel gratis

Många tycks fastna på detta. Tänk er att den här funktionen ligger bakom Guld, allt annat är väl ganska orimligt? Oj! Det gick tydligen att tjäna pengar på en sån här funktion.

Eller tror ni inte EA/Sony tjänar några pengar på att Battlefield 3 är "gratis" på Playstation+?

Inaktiv
Skrivet av Cowmine:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Game Ove(r):

I stället för att lyssna på en "anonym källa" kanske man har lite större förtroende för en som faktiskt borde veta: Aaron Greenberg (Chief of Staff for Interactive Entertainment Business at Microsoft). "There was no time limit, it was as we described. Team still investing in more digital features over time."

https://www.twitter.com/aarongreenberg/status/348125219019436...

Förhoppningsvis kommer de att uppdatera med de ursprungliga funktionerna efter en tid.

Tack för din källa, jag visste att det där jävla "blog"-inlägget var fejk. Särskilt när han insinuerade att han var missnöjd med Kinect 2.0.

Vart skrev han att han var missnöjd med Kinect 2.0?
Det enda jag hittade var att han var missnöjd med att de tog ut hjälp processorn ur Kinect 1.0 men det är ju känt sedan väldigt länge att de gjort och det är en av anledningen att 1.0 är skit rent ut sagt.

I övrigt är det mycket väl skrivet. Svårt att veta om det är sant eller inte men det väcker tankar kring frågeställningar som jag själv haft. Hur i helvete skulle utgivare kunna gå med på att Microsoft låter användare dela med sig av spel på det sätt dom gett en uppfattningen om att man kan.

När Microsoft först gick ut med info om gamesharing så startades trådar på bl.a. Neogaf för att skapa grupper av användare till spelutbyte via gamesharing. Dvs, användarna började redan nu skapa Family-kluster för att maximera möjligheten till speldelning.

Jag kanske missuppfattade då. Jag får ändå bullshit-vibbar från det där anonyma inlägget.

Inaktiv

Va inte meningen med den begränsade begagnatmarknaden att göra så att utvecklare och publishers får in pengar även på begagnade spel vilket i sin tur kunde ha gjort en sådan här funktion som family share möjlig?

Medlem

Vem, VEM litar på microsoft efter ett såpass kraftigt slag i ansiktet och klavertramp som dem gjorde på sin lansering och clusterfucken på E3

Inte jag iaf, är så ofantligt besviken på MS efter att varit lojal i över 20 år, så jävla B, spotta sina kunder i ansiktet, och ni andra ja ni bara sväljer.

Klaga då inte när MS "shaftar" er ytterligare 2014-2015

*Botten*

Medlem
Skrivet av KingenOgge:

Va inte meningen med den begränsade begagnatmarknaden att göra så att utvecklare och publishers får in pengar även på begagnade spel vilket i sin tur kunde ha gjort en sådan här funktion som family share möjlig?

Men snälla!

Sluta tjafsa om begagnatmarknaden, vadå få in pengar, skall vi göra likadant med bilindustrin?

Så om jag säljer min bil så skall tillverkaren ha tillbaka en del, för det är "synd" om dem, eller?

Gamla cdskivor som säljs, hmmm ja nu vet du väl att 20% skall återgå till Sony, Warner mm för du gör ett nygammalt köp, men du har aldrig hört låten innan, alltså är den ny, va fan den är ju digital så betala på bara, vi vill ha dina pengar, att du är "stupid" skiter vi i , vi vill inte bara, vi SKALL ha dina pengar.

Tänk om detta tjafset hade implementerat på allt som har med beggad marknad att göra?

Sälja en Iphone 4?

Apple skall ha 10% på alla beggade fånar som säljs

FUCK EM!

Medlem

"vill folk verkligen inte ha en konkurrent till PS?"

Jodå gärna bara det inte är Microsoft, tycker dem kan sätta sig på fattighuset nu, deras produkter är ogenomtänkta, knappast buggfria och förlegade.

Windows 8 ?, huh
Xbox 1, en talande fjärkontroll med tvfunktioner, mmm, skulle påstå 75% inriktad mot tv och annan skit, 25% spel
plus alla annan dynga som både Microsoft, google samt youtube håller på med.

Släpp fram företag med frihetskänsla, visioner och humanitär tanke, alltså där man inte vill "robba" individen på hans eller henns frihet genom att låsa fast dig i ett klent moln som kan blåsa bort vilken sekund som helst.

Microsoft är för stora och bör klippas vid anklarna, har haft för stort inflytande i många herrans år, dags att lyfta fram alla andra.

Börja med Linux!!!

Medlem
Skrivet av Zpartan:
Skrivet av KingenOgge:

Va inte meningen med den begränsade begagnatmarknaden att göra så att utvecklare och publishers får in pengar även på begagnade spel vilket i sin tur kunde ha gjort en sådan här funktion som family share möjlig?

Men snälla!

Sluta tjafsa om begagnatmarknaden, vadå få in pengar, skall vi göra likadant med bilindustrin?

Så om jag säljer min bil så skall tillverkaren ha tillbaka en del, för det är "synd" om dem, eller?

Gamla cdskivor som säljs, hmmm ja nu vet du väl att 20% skall återgå till Sony, Warner mm för du gör ett nygammalt köp, men du har aldrig hört låten innan, alltså är den ny, va fan den är ju digital så betala på bara, vi vill ha dina pengar, att du är "stupid" skiter vi i , vi vill inte bara, vi SKALL ha dina pengar.

Tänk om detta tjafset hade implementerat på allt som har med beggad marknad att göra?

Sälja en Iphone 4?

Apple skall ha 10% på alla beggade fånar som säljs

FUCK EM!

Men snälla!! (jag tar till ett extra utropstecken!)

En bil tillverkas och säljs för att fungera i typ 20 år. Det finns inget som säger att den eller den ska köra bilen, den säljs för att fungera som transportmedel i 20 år och för detta får tillverkaren betalt.

Så funkar ju inte spel. Spel är en upplevelse. En jämförelse med en konsert är lika relevant som med en cd-skiva, då det i nuläget bara finns ett sätt att uppleva spel (köpa spelet!) medan det finns olika sätt att uppleva musik (skiva, konsert eller varför inte spotify). Varje stapplande steg mot möjligheten att bara betala för upplevelsen möts med skiken från vissa spelare att de minsann köpt en bil! Joråsåatt...

Medlem

Familjedelningen var inte tidsbegränsad. Nu när de tar bort dem får vi hoppas på billigare spel. Räknade på Webbhallen och konsol + tre spel blev 6 500 kr. En sänkning till 400 kr vore mer lämpad för de flestas budget. Konsol och ett spel (om man kan nöja sig med tex BF4 och bara sitter och gnuggar detta online) blir det nu 5 139 kr + Live Guld.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av Tracca:
Skrivet av Zpartan:
Skrivet av KingenOgge:

Va inte meningen med den begränsade begagnatmarknaden att göra så att utvecklare och publishers får in pengar även på begagnade spel vilket i sin tur kunde ha gjort en sådan här funktion som family share möjlig?

Men snälla!

Sluta tjafsa om begagnatmarknaden, vadå få in pengar, skall vi göra likadant med bilindustrin?

Så om jag säljer min bil så skall tillverkaren ha tillbaka en del, för det är "synd" om dem, eller?

Gamla cdskivor som säljs, hmmm ja nu vet du väl att 20% skall återgå till Sony, Warner mm för du gör ett nygammalt köp, men du har aldrig hört låten innan, alltså är den ny, va fan den är ju digital så betala på bara, vi vill ha dina pengar, att du är "stupid" skiter vi i , vi vill inte bara, vi SKALL ha dina pengar.

Tänk om detta tjafset hade implementerat på allt som har med beggad marknad att göra?

Sälja en Iphone 4?

Apple skall ha 10% på alla beggade fånar som säljs

FUCK EM!

Men snälla!! (jag tar till ett extra utropstecken!)

En bil tillverkas och säljs för att fungera i typ 20 år. Det finns inget som säger att den eller den ska köra bilen, den säljs för att fungera som transportmedel i 20 år och för detta får tillverkaren betalt.

Så funkar ju inte spel. Spel är en upplevelse. En jämförelse med en konsert är lika relevant som med en cd-skiva, då det i nuläget bara finns ett sätt att uppleva spel (köpa spelet!) medan det finns olika sätt att uppleva musik (skiva, konsert eller varför inte spotify). Varje stapplande steg mot möjligheten att bara betala för upplevelsen möts med skiken från vissa spelare att de minsann köpt en bil! Joråsåatt...

Det handlar om att företagen vill kringgå din lagliga rätt att köpa och sälja en fysisk produkt. Att det sedan kostar utgivarna pengar när folk använder deras servrar borde ingå i priset från allra första början. Tror inte jag är ensam om att inte spelat en enda gång på deras servrar för merparten av de spel jag äger (många har jag inte ens tagit bort plasten på). Däremot finns det ingen som helst kostnad relaterad till spel som endast går att spela solo det finns det inget som helt försvar till eftersom dessa spel inte kostar pengar för utgivaren då de inte kräver en server för att fungera som tänkt.

DLC är ett sätt att försöka få folk att inte sälja sina spel vidare men det är även ett sätt att tjäna pengar på varje kopia som sålts vidare eftersom detta inte är knutet till spelet i sig och det går inte heller att sälja detta efter man är klar med det. Förr var det vanligt med expansioner, dessa ägde man lika mycket som spelen man köpte (jag skiter ärligt talat i vad utgivarna skrev i sina löjliga avtal, jag ägde spelet punkt slut) och det är garanterat den främsta anledningen till att de nu helt fokuserat på DLC.

Medlem

Ohhh, nej... min pappa har mobbat mig. Get OVER it!

Medlem
Skrivet av Runken:

Nu får det väl ändå vara nog med hata xbone mentaliteten på nätet. Det börjar bli gammalt.

För tänkade människor så handlar det inte om mode. Modegrejer blir gamla och är övergående. Du har inte förstått trots överflöd av information.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det påhittade koncept skulle väl knappt fungera eftersom det skulle skapa svårigheter inom spelmarknaden? Är själv lite besviken, men blir mest besviken och irriterad på alla dessa "xboxhaters" som överdriver och använder sig av alla små förlorade xboxhörnbitar de kan hitta bara för att göra konsolen till åtlöje. När "24-timmarsregeln" försvann var det någon som skrev på FZ "jag tycker fortfarande ps4 är bättre:)" utan någon anledning som stödde hans tycke och som dessutom hade några dussin lajkers. Sååå hurra! Nu slipper ni hata utan anledning! här kommer en till nackdel som ni kan sitta och knapra och gnälla om i några hundratals år!

Inaktiv
Skrivet av The Puffybear:

Det påhittade koncept skulle väl knappt fungera eftersom det skulle skapa svårigheter inom spelmarknaden? Är själv lite besviken, men blir mest besviken och irriterad på alla dessa "xboxhaters" som överdriver och använder sig av alla små förlorade xboxhörnbitar de kan hitta bara för att göra konsolen till åtlöje. När "24-timmarsregeln" försvann var det någon som skrev på FZ "jag tycker fortfarande ps4 är bättre:)" utan någon anledning som stödde hans tycke och som dessutom hade några dussin lajkers. Sååå hurra! Nu slipper ni hata utan anledning! här kommer en till nackdel som ni kan sitta och knapra och gnälla om i några hundratals år!

Tydligen så enligt Microsoft terminal agrement enligt vad deadlotus skriver högre upp så får ms ändra tillbaks när dom vill,

kan man verkligen lita på att ms behåller det dom har nu eller om dom slänger in drm och onlinekrav igen efter nåt eller så ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

FZ är en riktigt skit sida. Ni skriver inte konsolens fullständiga namn (Xbox One) , sedan så skriver ni dessutom falska rykten osv.
Vill man ha tillförlitlig information så är det bättre att gå till handikappade apor, där blir man klokare än vad de inkompetenta idioterna här skriver.

Tror ni verkligen att man bara skulle kunna låna ut demos? Dessa finns redan på Xbox Live. De skulle inte ha gjort en sådan stor nyhet av att man kunde låna ut spel om det endast vore demos.
Dessutom så verkar de flesta blinda Sony fanboys här ha missat att endast EN person utav dessa 10 skulle kunna spela spelet. Men så går det till när en skit sida som FZ styr propaganda.

Personligen så har jag förbokat PS4an endast p.g.a de får bättre exklusiva spel. Men är man en spel nyhets sida så gör man rätt för i helvete.
Tur att man har adblock på.

PS: Ska gå in o lägga en "nyhet" i pastebin där det står att Dice och Activision ska börja samarbeta. Får se om idioterna som skriver artiklar på denna sida går på det!

Inaktiv
Skrivet av Mr.Deeds:

FZ är en riktigt skit sida. Ni skriver inte konsolens fullständiga namn (Xbox One) , sedan så skriver ni dessutom falska rykten osv.
Vill man ha tillförlitlig information så är det bättre att gå till handikappade apor, där blir man klokare än vad de inkompetenta idioterna här skriver.

Tror ni verkligen att man bara skulle kunna låna ut demos? Dessa finns redan på Xbox Live. De skulle inte ha gjort en sådan stor nyhet av att man kunde låna ut spel om det endast vore demos.
Dessutom så verkar de flesta blinda Sony fanboys här ha missat att endast EN person utav dessa 10 skulle kunna spela spelet. Men så går det till när en skit sida som FZ styr propaganda.

Personligen så har jag förbokat PS4an endast p.g.a de får bättre exklusiva spel. Men är man en spel nyhets sida så gör man rätt för i helvete.
Tur att man har adblock på.

PS: Ska gå in o lägga en "nyhet" i pastebin där det står att Dice och Activision ska börja samarbeta. Får se om idioterna som skriver artiklar på denna sida går på det!

Alla andra hatar Microsoft just nu så klart att FZ också måste göra det.

123
Skriv svar