EA: "Battlefront blir ingen Battlefield-kopia"

Medlem

Sp i battlefield har alltid varit lite meh för min del, jaga elak person etc, men Battlefront skulle faktiskt kunna göra mig intresserad:)

AW8
Medlem

Hoppas de vågar ta lite stridsfält från Expanded Universe, det finns ju otaliga planeter och tidsåldrar att välja mellan.

Börjar bli lite tröttsamt att slåss som rebell eller Stormtrooper på Hoth och Tatooine om och om igen i Star Wars-spel.

Inte för att jag tror att de någonsin skulle göra det, men banor i Mandalorian Wars-setting skulle vara en dröm.


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Ooookej, Dice påstår alltså något här och "lovar" något.

Skulle jag ta nåt Dice säger på allvar så skulle jag nog inte sluta skratta förrän nån gång efter nyår. Så kul är det när Dice säger att något ska eller inte ska vara på ett visst sätt i något som kommer...

Vi är way past "vargen kommer". Vi är inne på den där killen i vänkretsen som nu säger samma "jag tror hon är den rätta" och "det är på riktigt den här gången" som han gjort om de 99 tjejerna före denna...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av AW8:

Hoppas de vågar ta lite stridsfält från Expanded Universe, det finns ju otaliga planeter och tidsåldrar att välja mellan.

Börjar bli lite tröttsamt att slåss som rebell eller Stormtrooper på Hoth och Tatooine om och om igen i Star Wars-spel.

Inte för att jag tror att de någonsin skulle göra det, men banor i Mandalorian Wars-setting skulle vara en dröm.

Åh jag håller med. Hela Jedi Civil War hade ju passat bra till sånt här in my humble opinion. Drömma kan man, trots allt.

I övrigt så hoppas jag detta blir 50% battlefront 2 korsat med 50% battlefield 3. Det bästa av båda världar, helt enkelt. Säger det i förväg: om de inte utnyttjar frostbite motorn till fullo så kommer jag bli aslack.

Medlem

Nähe, vilken tur. Det är ju Star Wars.

Medlem
Skrivet av Kane:

Oooo påstår alltså något här och "lovar" något.

Skulle jag ta nåt Dice säger på allvar så skulle jag nog inte sluta skratta förrän nån gång efter nyår. Så kul är det när Dice säger att något ska eller inte ska vara på ett visst sätt i något som kommer...

Vi är way past "vargen kommer". Vi är inne på den där killen i vänkretsen som nu säger samma "jag tror hon är den rätta" och "det är på riktigt den här gången" som han gjort om de 99 tjejerna före denna...

En mkt träffsäker liknelse, min gode herre:)

Medlem
Skrivet av Javas:

Har dom avslöjat hur länge Dice har arbetat på spelet? Tror ni att spelet hinner släppas nästa år?

Antagligen några månader med tanke på att DICE inte varit involverade i utvecklingen av Battlefront spelet, det var tidigare avslöjat att LucasArts hade jobbat på kommande Battlefront spelet och det var 99% färdigt,
allt DICE gör är att putsa till spelet och sätta sin logo på spelet.

Medlem
Skrivet av AW8:

Hoppas de vågar ta lite stridsfält från Expanded Universe, det finns ju otaliga planeter och tidsåldrar att välja mellan.

Börjar bli lite tröttsamt att slåss som rebell eller Stormtrooper på Hoth och Tatooine om och om igen i Star Wars-spel.

Inte för att jag tror att de någonsin skulle göra det, men banor i Mandalorian Wars-setting skulle vara en dröm.

Troligtvis inte, " Expanded Universe" är non-cannon och är därav inte en del av STAR WARS sagan, likt de kommande filmerna vars story inte kommer involvera " Expanded Universe" utan kommer gå "canon" och därav fortsätta på "The STAR WARS saga".

Medlem

Hoppas innerligt att det gör stora förändringar från battlefield. För om det är något jag inte vill ha är ännu att battlefield bara i en annan miljö.

Skrivet av Nemo:
Skrivet av walter_iego:

Jar Jar måste vara med!

Bra, ett perfekt mål att träna på med lasersvärdet.
Spelar ingen roll om han är i mitt team eller inte.

Haha


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Antar att vi slipper ett moment med "dance off" nu.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av AW8:

Hoppas de vågar ta lite stridsfält från Expanded Universe, det finns ju otaliga planeter och tidsåldrar att välja mellan.

Börjar bli lite tröttsamt att slåss som rebell eller Stormtrooper på Hoth och Tatooine om och om igen i Star Wars-spel.

Inte för att jag tror att de någonsin skulle göra det, men banor i Mandalorian Wars-setting skulle vara en dröm.

Troligtvis inte, " Expanded Universe" är non-cannon och är därav inte en del av STAR WARS sagan, likt de kommande filmerna vars story inte kommer involvera " Expanded Universe" utan kommer gå "canon" och därav fortsätta på "The STAR WARS saga".

Fel. Expanded Universe är canon, det är bara lägre ner i pyramiden än filmerna. Filmerna har auktoritet över alla andra media-former, men allt som är Star Wars är canon till viss mån så länge de har haft licens på vad de gjort. Hur detta fungerar i praktiken är att böcker, exempelvis, inte kan gå emot det som etablerats i filmerna, medan filmerna kan gå emot det som böckerna etablerat. Men såvitt jag vet så var där en hel del expanded universe material som räknats med i prequal-trilogin, och den nya trilogin kommer likaså antingen vara opåverkat av expanded universe, eller ta med det som är etablerat där till viss mån. Det skulle inte godtas att den nya trilogin ändrar mer än smådetaljer av det som etablerats i expanded universe av fansen, och bara George Lucas är dum nog för att göra saker mot fansens vilja, speciellt när det dessutom påverkar försäljningen av icke-filmerna inom varumärket. (är expanded universe inte canon så är det lika meningslöst som fan fiction -- tror du på allvar någon hade köpt böckerna då?)

Så här är ser canon-hierarkin ut: G-Canon -- Alla filmerna, allt George Lucas sagt, alla radioplays och så vidare. > T-Canon -- TV-serierna, som Clone Wars > C-Canon: Expanded Universe; alla böcker, spel, serietidningar, och så vidare, med officiell licens > S-Canon: saker som Star Wars Galaxies, där ingenting går emot canon, men ändå inte tillhör det (fotnot: the old republic är C-canon) > Non-canon: fanfiction, och allt annat som inte har haft officiell licens.

Är där motsägelser mellan olika verk, så tittar man på hierarkin för att avgöra vilket som är canon gällande den specifika motsägelsen.

Så, tillbaka till sakfrågan: varför skulle man inte kunna göra FLER spel baserade på Expanded Universe? Nästan allihopa som finns och är story-baserade ÄR en del av expanded universe redan som det är.

AW8
Medlem
Skrivet av the_apollo:
Skrivet av AW8:

Hoppas de vågar ta lite stridsfält från Expanded Universe, det finns ju otaliga planeter och tidsåldrar att välja mellan.

Börjar bli lite tröttsamt att slåss som rebell eller Stormtrooper på Hoth och Tatooine om och om igen i Star Wars-spel.

Inte för att jag tror att de någonsin skulle göra det, men banor i Mandalorian Wars-setting skulle vara en dröm.

Troligtvis inte, " Expanded Universe" är non-cannon och är därav inte en del av STAR WARS sagan, likt de kommande filmerna vars story inte kommer involvera " Expanded Universe" utan kommer gå "canon" och därav fortsätta på "The STAR WARS saga".

Men DICE's nya story är då alltså canon?

DICE är inte George Lucas. Expanded Universe är canon, det finns till och med olika nivåer av canon och en LucasFilm-anställd vid namn Leeland Chee som har jobbet att reda ut canon. Om Lucas velat har han haft makten att retconna bort hela Expanded Universe, men istället har han faktiskt tagit element från EU och lagt till till G- och T-canon, de två högsta canon-nivåerna. Visst, han har klampat över en hel del etablerad fakta från EU, och Disney kommer att fortsätta att göra det. Men att hävda att det som Lucas inte jobbat på är non-canon är trams.

Om vi går tillbaka till ämnet så vet jag heller inte riktigt vad synen på EU som non-canon har med DICE's möjlighet att ta saker från EU att göra. Än en gång, DICE är inte George Lucas. Om Pandemic tog EU-planeter till sitt Battlefront, varför skulle inte DICE kunna göra samma sak?


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Battlefront har ju alltid varit en halvklon av battlefield fast i star wars universum, och det är inget fel med det. Vore udda om inte Battlefront 3 fortsätter att vara lite likt battlefield. Så länge det inte bara känns som nya skins och nya vapen till bf så är jag nöjd på den fronten.

Medlem

Tyvärr så finns inte det coola bytet från planet till rymd kvar men ser ändå fram emot hur det blir

Medlem

Bäst att dom ser till att ha Co-Op som dom hade i 2:an. Jäklar vad kul det var att spela med lillebrodern på min gamla ps2.


signatur

They set us up the bomb.

Medlem

Om dom går ut och säger detta så kan man ge sig fasen på att det kommer bli en battlefield kopia. Garanterat!

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jar Jar måste vara med!

Om man instagibbar honom får man 50000 poäng.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Battlefront EAstyle and frost bite ur ass 3

1. DLC with all the cool stuff, cause they are not in the game
2. A monthly fee to keep the servers running and adding to their fortune.
3. Star wars universe in 5 parts, Stormtroopers, Jawas and sandpeople, Boutyhunterz,,Forcepushers and rebels
4. Different tastes and packages, Vanilla, Diplomat and Premium.

Nej mina förväntningar då det gäller dem flesta företag och spel finns inte mer, och det är deras eget fel, när man hela tiden lovar och håller tunt, räcker att titta på BF2 och hela deras clusterfuckpaket, då ledsnar man till slut!

Battlefront och star wars, visst, alltid kul med SW, om Dice dock lyckas återstår att se, dem jobbar ju trots allt under EA och det säger allt!

tnn
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jar Jar måste vara med!

Som target practice i så fall. Sämsta karaktären nånsin.
Fattade aldrig varför han fick hänga med coola jedi-gänget.

12
Skriv svar