Sony sätter ner foten mot Online Pass

Medlem
Skrivet av gorman:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Keasar:

....Väldigt passande att utannonsera detta samma dag som de släpper The Last of Us i EU som innehåller ett Network Pass...

Fast du har ju uppenbarligen missat vad det handlar om. För att göra det enkelt för dig:

1. PS3=Gratis Online spelande.
2. The Last of Us=PS3 spel.

3. PS4=Du måste ha PS+ för att spela online.
4. The Last of Us är inte ett PS4 spel.
5. Online pass kommer att förbjudas på PS4 eftersom Sony inte vill att man ska betala två gånger för att spela online.

Förstår du nu?

ok förklara gärna bättre för jag fattar inte. Fick The last of us idag och tryckte fel i menyn för den ville spela online och sen bad den om online pass(tror jag det hette, kan verifiera imorgon när jag ska lira igen)vilket man skulle köpa, tryckte tillbaka o lirade single. Bugg eller måste jag betala för att spela online!?!?!?!?!

Jag antar att du köpte The Last of Us nytt? Då har du en kod i fodralet som du ska trycka in när du vill spela online.

Edit: Alltså första gången du ska spela online trycker du in koden. Sen laddar du ner den från PSN (sker automatiskt efter att du har tryckt in koden) och sen kan du spela online tills världen går under. Eller tills Sony stänger ner PS3 servarna om 5-10 år.

Medlem
Skrivet av gorman:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Keasar:

....Väldigt passande att utannonsera detta samma dag som de släpper The Last of Us i EU som innehåller ett Network Pass...

Fast du har ju uppenbarligen missat vad det handlar om. För att göra det enkelt för dig:

1. PS3=Gratis Online spelande.
2. The Last of Us=PS3 spel.

3. PS4=Du måste ha PS+ för att spela online.
4. The Last of Us är inte ett PS4 spel.
5. Online pass kommer att förbjudas på PS4 eftersom Sony inte vill att man ska betala två gånger för att spela online.

Förstår du nu?

ok förklara gärna bättre för jag fattar inte. Fick The last of us idag och tryckte fel i menyn för den ville spela online och sen bad den om online pass(tror jag det hette, kan verifiera imorgon när jag ska lira igen)vilket man skulle köpa, tryckte tillbaka o lirade single. Bugg eller måste jag betala för att spela online!?!?!?!?!

The last of us är INTE ett PS4 spel utan ett PS3 spel!, sen förbjuder Sony online pass på PS4! Förklara igen vad du inte förstår så kommer jag kalla dig för ett jävla troll!

Medlem
Skrivet av Ondfaen:
Skrivet av gorman:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Keasar:

....Väldigt passande att utannonsera detta samma dag som de släpper The Last of Us i EU som innehåller ett Network Pass...

Fast du har ju uppenbarligen missat vad det handlar om. För att göra det enkelt för dig:

1. PS3=Gratis Online spelande.
2. The Last of Us=PS3 spel.

3. PS4=Du måste ha PS+ för att spela online.
4. The Last of Us är inte ett PS4 spel.
5. Online pass kommer att förbjudas på PS4 eftersom Sony inte vill att man ska betala två gånger för att spela online.

Förstår du nu?

ok förklara gärna bättre för jag fattar inte. Fick The last of us idag och tryckte fel i menyn för den ville spela online och sen bad den om online pass(tror jag det hette, kan verifiera imorgon när jag ska lira igen)vilket man skulle köpa, tryckte tillbaka o lirade single. Bugg eller måste jag betala för att spela online!?!?!?!?!

The last of us är INTE ett PS4 spel utan ett PS3 spel!, sen förbjuder Sony online pass på PS4! Förklara igen vad du inte förstår så kommer jag kalla dig för ett jävla troll!

Hmm, det där tycker åtminstone jag är väldigt mycket dubbelmoral, varför online pass till the last of us om dom är emot det? Detta tyder ju på att dom förr eller senare kommer införa online pass med största sannolikhet

(Naughty Dog som utvecklat spelet är i dagsläget ett dotterbolag sedan massa år tillbaka)

edit: Tänker låta mitt dumma uttalande stå kvar, men jag tar tillbaka det pga att jag ibland inte läser allt ordentligt. Glömde orsaken till inget online pass på ps4

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Hmm, det där tycker åtminstone jag är väldigt mycket dubbelmoral, varför online pass till the last of us om dom är emot det? Detta tyder ju på att dom förr eller senare kommer införa online pass med största sannolikhet

(Naughty Dog som utvecklat spelet är i dagsläget ett dotterbolag sedan massa år tillbaka)

Suck...Dom är emot online pass PÅ Playstation 4.

Varför?

Jo, för att man måste betala för att spela online på Playstation 4

The Last of Us är som bekant ett Playstation 3 spel.

Och vi alla vet att det är gratis att vara online på Playstation 3.

Det är inte dubbelmoral. Det är så att Sony inte tycker att deras konsumenter ska betala TVÅ gånger för att kunna spela deras spel online. Därför förbjuder dom online pass eftersom om man först betalar PS+ och dessutom för ett online pass så betalar man TVÅ gånger.

Ingenting tyder på att dom säger detta och sen kommer införa online pass senare.
Det största argumentet mot det är att dom ens går ut med att dom ska förbjuda online pass till PS4an.
Dom kommer få massvis med skit om dom helt plötsligt bryter det.
Det som hade tytt på att dom skulle införa online pass på PS4an vore om dom hade hållit tyst varje gång online pass kom på tals.

Medlem

ok kollade i fodralet o ser en kod. Har ps3 till pöjken så han kan kolla på film o spela lite, jag spelar på PCn men The last of us verkade vara ett game för mig så köpte det o spelat ett tag men hatar styrningen o grafiken men kommer köra igenom det eftersom det bara kommer till PS3 o gillar storyn/ämnet. Iaf inte så insatt i konsolvärlden men för mig verkar d sjukt o behöva slå in koder o skit för o spela spelet online?!?!?!
Och läste att man måste betala för att spela online månadsvis i next-gen konsoler! allvarligt? Blir ett fett grafikkort istället för mig i höst.

Medlem

Luktar desperation om Sony, plocka billiga poäng på något som jag tror inte de flesta bryr sig speciellt mycket om. Det kommer tas igen på DLC iallafall, så dumt att de kommer bli dyrare för att Sony leker plasthjälte.

Medlem
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av Smoo87:

Hmm, det där tycker åtminstone jag är väldigt mycket dubbelmoral, varför online pass till the last of us om dom är emot det? Detta tyder ju på att dom förr eller senare kommer införa online pass med största sannolikhet

(Naughty Dog som utvecklat spelet är i dagsläget ett dotterbolag sedan massa år tillbaka)

Suck...Dom är emot online pass PÅ Playstation 4.

Varför?

Jo, för att man måste betala för att spela online på Playstation 4

The Last of Us är som bekant ett Playstation 3 spel.

Och vi alla vet att det är gratis att vara online på Playstation 3.

Det är inte dubbelmoral. Det är så att Sony inte tycker att deras konsumenter ska betala TVÅ gånger för att kunna spela deras spel online. Därför förbjuder dom online pass eftersom om man först betalar PS+ och dessutom för ett online pass så betalar man TVÅ gånger.

Ingenting tyder på att dom säger detta och sen kommer införa online pass senare.
Det största argumentet mot det är att dom ens går ut med att dom ska förbjuda online pass till PS4an.
Dom kommer få massvis med skit om dom helt plötsligt bryter det.
Det som hade tytt på att dom skulle införa online pass på PS4an vore om dom hade hållit tyst varje gång online pass kom på tals.

Antar du redan höll på att skriva när jag hade redigerat mitt inlägg . Men jag tog iaf tillbaka mitt uttalande, ja pga orsakerna du talade om nu ^^

Medlem
Skrivet av gorman:

ok kollade i fodralet o ser en kod. Har ps3 till pöjken så han kan kolla på film o spela lite, jag spelar på PCn men The last of us verkade vara ett game för mig så köpte det o spelat ett tag men hatar styrningen o grafiken men kommer köra igenom det eftersom det bara kommer till PS3 o gillar storyn/ämnet. Iaf inte så insatt i konsolvärlden men för mig verkar d sjukt o behöva slå in koder o skit för o spela spelet online?!?!?!
Och läste att man måste betala för att spela online månadsvis i next-gen konsoler! allvarligt? Blir ett fett grafikkort istället för mig i höst.

Inte riktigt. Du behöver Playstation Plus prenumeration till Playstation 4. Just nu så ligger priset på 480 för 12 månader plus att du får massvis med rabatter på spel och grejer och den här månaden så räknade jag till gratis spel för nästan 2000 kr.

Xbox 360 har kört med månadskostnad sen den lanserades.

Medlem
Skrivet av gorman:

ok kollade i fodralet o ser en kod. Har ps3 till pöjken så han kan kolla på film o spela lite, jag spelar på PCn men The last of us verkade vara ett game för mig så köpte det o spelat ett tag men hatar styrningen o grafiken men kommer köra igenom det eftersom det bara kommer till PS3 o gillar storyn/ämnet. Iaf inte så insatt i konsolvärlden men för mig verkar d sjukt o behöva slå in koder o skit för o spela spelet online?!?!?!

Jag har slagit in mängder med koder på PC för att kunna spela sedan 90-talet - du kan inte ha undgått att detta existerat långt före på PC!?

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Antar du redan höll på att skriva när jag hade redigerat mitt inlägg . Men jag tog iaf tillbaka mitt uttalande, ja pga orsakerna du talade om nu ^^

Haha ja precis. Såg att du hade lagt till en edit när jag var klar

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Sony har blödit pengar flera år. Så jäkla trött på alla Sony fbs som bara snackar en massa dynga. Köpte mig en ps3 när slim kom för PS3 skulle ju ha bättre spel och framförallt grafik än 360 "nästa år" det året har inte kommit än, och tyvärr är ps3 en av de största konsolmissarna som gjorts oavsett vad fanboysen säger. Sony har förlorat,en massa pengar denna gen, och deras aktieägare kommer INTE att tillåta dem finnas kvar i nästa gen om detta fortsätter. Därav ledningens fjäskanden och plumpa påhopp på de som försöker driva utvecklingen framåt. I november kommer ett förhandsbesked, och om PS4 ska kunna leverera så behöver de verkligen höja sig några snäpp. Allt snack om hur mycket vassare ps4 skall vara (spekulation) än One och så visar det sig att spelen som visas på One överträffar från ruta ett till 64....

Fiscal year 2012 slutade med $458 million profit

http://www.gsmarena.com/sony_posts_2012_financial_results_rec...

Om vi isolerar deras finansiella resultat så har de gått i vinst med PS3:an sedan 4th quarter 2010

http://www.pcworld.com/article/196214/article.html

Deras målsättning är att självaste hårdvaran och first-party games ska gå i vinst snabbare.

http://articles.timesofindia.indiatimes.com/2013-06-12/strate...

Xbox 360 och PS3 har sålt i lika många exemplar

http://www.vgchartz.com/analysis/platform_totals

För övrigt så får du gärna köpa Halo 5 och Titanfall och vad nu de få exklusiva spelen heter, jag är inte ett direkt intresserad av spelen. Har ägt en 360 längre tid än PS3 och har ännu inte förstått tjusningen med Halo. De flesta spel jag har säljs till båda konsolerna. Så för min del så ligger konsolvalet i vilken jag tror är en bättre konsol snarare än vad för exklusivitet de kan spotta fram. (Även om jag uppskattade Journey mycket)

Skrivet av gorman:

ok förklara gärna bättre för jag fattar inte. Fick The last of us idag och tryckte fel i menyn för den ville spela online och sen bad den om online pass(tror jag det hette, kan verifiera imorgon när jag ska lira igen)vilket man skulle köpa, tryckte tillbaka o lirade single. Bugg eller måste jag betala för att spela online!?!?!?!?!

Vet inte hur många gånger du måste få det förklarat att deras policy är att till Playstation 4 [fyra] (four) ska det inte vara online pass till spel eftersom de kommer ta betalt för online multiplayer. Till Playstation 3 [tre] (three) är det gratis med multiplayer därmed så tillåter det att utvecklarna försäkrar sig om att kostnaderna för multiplayer finansieras genom nya köp av spelet eller online pass.

Om du inte kan förstå att Onlinespelande kostar pengar och att begagnatmarknaden inte ersätter dessa kostnader så kanske du borde ha aborterat "pöjken".


signatur

(PS. Detta inlägg har ingenting med sympatier mot sovietunionen, gamla nazityskland eller något annat politiskt styre att göra. DS.)

Medlem

Personligen så tror jag att PS4an kommer att ha exakt samma potential som Xbox One när det kommer till multimedia och deras olika funktioner. Kanske att det inte kommer finnas på PS4an från dag 1. Men redan idag är ju PS3an överlägsen Xbox 360 när det kommer till att föra över media till konsollen ifrån en extern källa. Ex på Xbox 360 så måste du ha en orginal cd eller dvd skiva med musikspår för att kunna lägga in musik på den interna hårdisken. På PS3 så kan du använda vad du vill för extern källa.
Förövrigt så kommer flertalet av Xbox One's online multimedia tjänster vara begränsade till usa så vi i Sverige EU kommer aldrig kunna dra nytta av allt som de satsar på.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Allt detta gnat om vilken konsol som är bäst innan vi fått uppleva release.

Det ska bli spännande att läsa vid årsskiftet (om möjligt) vilken konsol som sålde mest vid juletid.

Och desto mer intressant att se hur många konsoler som sålts till 2015.

Sony kommer vinna detta med hästlängder, inte pga deras hårdvaru restriktioner utan för deras regionsrestriktoner.

Helkorkat att neka så många länder möjlighet att använda den.

Men de lär väl få uppleva det tills dess.

Medlem
Skrivet av Ivamos:

du är den sörsta loooosern o mytomanen på hela FZ.....ett skämmt
för o få dig o inse att du är okunnig o ljuger för dig själv o andra så....

. http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/nu-kan-inte-ens-bond-ra...
http://www.swedroid.se/sony-gick-med-64-miljarder-i-nettoforl...
http://www.mobil.se/nyheter/storforlust-for-sony-1.509791.htm...
http://it24.idg.se/2.2275/1.474687/chockforlust-for-sony

hur många fler raporter källor o bevis vill du ha som visar hur sony förlorar pengar??? men är man som du så förstår jag att du inte är så smart

sen så hade dom spel som visades på xbox1 bättre grafik....wicher 3 visadde på xbox 1bland dom snyggaste på eee3 med forza 5..läs petters blogg på GR...sen lite fakta på hur ps4 spel ser ut som ps3 spel..http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/E3/article1...
det finns åsner...så finns en åsna som är större än alla åsner ihop. DUUU
jag bryr mig inte om ni bannar mig men killen..sluta ljug...för dig själlv o alla andra

För det första: Läs en ordbok och leta upp ordet mytoman. jag tror inte riktigt du förstår vad det ordet innebär.

För det andra så länkarna du länkade till är från 2011 och om du tittar på inlägget ovanför ditt så ser du att dom gick med vinst förra året och en länk till att dom gått med vinst för PS3an sen 2010.

Skulle vara rätt idiotiskt om dom la ner den delen som ständigt gått med vinst de senaste 3 åren eller hur?

http://www.ign.com/blogs/koojopanda/2013/06/08/why-ps4-easily...
http://www.sweclockers.com/nyhet/17057-xbox-one-innehaller-sv...

Och som jag svarade till dig tidigare, inget spel i början av en konsolgeneration kommer ha supergrafik. Det kommer vara en aning bättre men inte gigantisk.

Och sluta länka till aftonblaskan. Det är troligtvis Sveriges sämsta källa.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Allt detta gnat om vilken konsol som är bäst innan vi fått uppleva release.

Det ska bli spännande att läsa vid årsskiftet (om möjligt) vilken konsol som sålde mest vid juletid.

Och desto mer intressant att se hur många konsoler som sålts till 2015.

Sony kommer vinna detta med hästlängder, inte pga deras hårdvaru restriktioner utan för deras regionsrestriktoner.

Helkorkat att neka så många länder möjlighet att använda den.

Men de lär väl få uppleva det tills dess.

Det roligaste är att twitter-tävlingen där man pledge allegiance till Xbone eller PS4 så är det ett land där det var ungefär 50/50 i vilken konsol man ville köpa och det var Saudiarabien...Och där kommer inte ens Xbone funka...

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Sony har blödit pengar flera år. Så jäkla trött på alla Sony fbs som bara snackar en massa dynga. Köpte mig en ps3 när slim kom för PS3 skulle ju ha bättre spel och framförallt grafik än 360 "nästa år" det året har inte kommit än, och tyvärr är ps3 en av de största konsolmissarna som gjorts oavsett vad fanboysen säger. Sony har förlorat,en massa pengar denna gen, och deras aktieägare kommer INTE att tillåta dem finnas kvar i nästa gen om detta fortsätter. Därav ledningens fjäskanden och plumpa påhopp på de som försöker driva utvecklingen framåt. I november kommer ett förhandsbesked, och om PS4 ska kunna leverera så behöver de verkligen höja sig några snäpp. Allt snack om hur mycket vassare ps4 skall vara (spekulation) än One och så visar det sig att spelen som visas på One överträffar från ruta ett till 64....

Jag har två saker jag undrar,, det där med grafikskillnaden mellan 360 och ps3 den är väl marginell vissa spel ser bättre ut på ps3 och vissa ser bättre ut på 360 och vissa ser du ingen skillnad på alls. Så är det bara,
Sedan undrar jag inte om du har blandat ihop Sony som företag med Sony Entertainment där jag tror Playstation divisionen ingår eller om den är en gren.
Sony har gått med förlust som helhet ja, men du får kolla på vilka bitar som det gäller.
MvH Banditen


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Ivamos:
Skrivet av Tompa8989:
Skrivet av the_o:

Sony har blödit pengar flera år. Så jäkla trött på alla Sony fbs som bara snackar en massa dynga. Köpte mig en ps3 när slim kom för PS3 skulle ju ha bättre spel och framförallt grafik än 360 "nästa år" det året har inte kommit än, och tyvärr är ps3 en av de största konsolmissarna som gjorts oavsett vad fanboysen säger. Sony har förlorat,en massa pengar denna gen, och deras aktieägare kommer INTE att tillåta dem finnas kvar i nästa gen om detta fortsätter. Därav ledningens fjäskanden och plumpa påhopp på de som försöker driva utvecklingen framåt. I november kommer ett förhandsbesked, och om PS4 ska kunna leverera så behöver de verkligen höja sig några snäpp. Allt snack om hur mycket vassare ps4 skall vara (spekulation) än One och så visar det sig att spelen som visas på One överträffar från ruta ett till 64....

1. Visa siffror på att Sony blöder pengar.
2. Spel som utvecklats för Playstation HAR bättre grafik. det är fakta.
3. Källa till att aktieägarna inte kommer tillåta Sony göra next gen tack.
4. På vilket sätt skulle spelen som visats på Xbone vara vassare? Beviset för att det inte är så måste vara att i princip alla utvecklare på E3 visade sina spel på PS4...

lol på dig.

du är den sörsta loooosern o mytomanen på hela FZ.....ett skämmt
för o få dig o inse att du är okunnig o ljuger för dig själv o andra så....

. http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/nu-kan-inte-ens-bond-ra...
http://www.swedroid.se/sony-gick-med-64-miljarder-i-nettoforl...
http://www.mobil.se/nyheter/storforlust-for-sony-1.509791.htm...
http://it24.idg.se/2.2275/1.474687/chockforlust-for-sony

hur många fler raporter källor o bevis vill du ha som visar hur sony förlorar pengar??? men är man som du så förstår jag att du inte är så smart

sen så hade dom spel som visades på xbox1 bättre grafik....wicher 3 visadde på xbox 1bland dom snyggaste på eee3 med forza 5..läs petters blogg på GR...sen lite fakta på hur ps4 spel ser ut som ps3 spel..http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/E3/article1...
det finns åsner...så finns en åsna som är större än alla åsner ihop. DUUU
jag bryr mig inte om ni bannar mig men killen..sluta ljug...för dig själlv o alla andra

Du länkar om uppgifter som gäller andra sektioner av Sony men inte själva speldivisionen som är relevant för diskussionen.

Ta denna informationen tex.: http://www.vgchartz.com/article/250414/sony-banking-on-games-...

Ja, andra divisioner än spel var stor förlust - men inte spel som gick plus.

http://www.gamespot.com/news/sony-posts-317-billion-loss-play...

Lite äldre artikel men fortfarande relevant.

Angående Aftonbladet så kan jag inte ta artikeln seriöst, skribenterna motiverar knappt och massopinionen skulle inte förvåna mig vara 80% emot ABs artiklar om spel. Men sätter du ABs artiklar högre värde för dig än majoriteten? http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic... De till och med propagerar att man inte ska lyssna på andra är dem gällandes Last Of Us. http://www.metacritic.com/game/playstation-3/the-last-of-us

Tyvärr är inte Aftonbladet något du länka till/från om du vill föra seriös diskussion.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Nää men vad e detta? Alla spel som jag köper e nya och nu måste man ha PS+ för att spela online(ps4)... Fan ta dig Sony >:(

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KoP:

Och andra sidan.. mycket av makten ligger även hos spelutgivaren. Vägrar Sony ge ut ett spel med online pass går utgivaren till konkurrenten. Snipp snapp.

Utgivarna går till de som säljer konsoler.

Idd, och det kommer inte vara MS som säljer med deras "features" som de har.

Medlem
Skrivet av NFSNOS:

Nää men vad e detta? Alla spel som jag köper e nya och nu måste man ha PS+ för att spela online(ps4)... Fan ta dig Sony >:(

Som det är just nu (och med största sannolikhet i framtiden) så kostar PS+ 480 för ett år. Det är 40 kr i månaden. Dessutom får du rabatt på massvis med saker och till och med massvis med gratis spel. Den här månaden t.ex räknade jag till spel för ungefär 2000 kr till PS3an. Helt gratis när du har PS+.

Även om det är jättebra att man får spela gratis på PS3an så är det inte hållbart i längden. Och nu när Sony har gått ut med att dom inte kommer tillåta online pass på PS4an så är det också ett plus. Dessutom så kanske vi kan få ännu bättre servar och stabilare nätverk på PS4an nu.

Inaktiv

Sonys speldivision har förlorar pengar sedan dag 1. Utvecklingen av PS3 och subventioneringen av densamma höll på att knäcka Sony bara för ca ett år sedan. PS2 stod för mer än HALVA vinsten för hela Sony innan PS3 launchades.
källor på,detta är onödigt, har följt det hela sen länge och har koll på läget.
PS3 kan inte bli lönsam för dem...fördyra komponenter och utebliven försäljningssucce.

någon skrev,att ps3 hade bättre. Grafin och att det var "fakta", såna åsnor borde inte få skriva nåt,alls. Digital foundry har jämfört större delen av spel sena gen med en förkrossande grafikmarginal FÖR 360. Tror det vart Halo 4 som utnämndes till no1 på,grafiken. DF är den enda riktiga och seriösa testsidan för grafik, ljud mm.

Att PS4 skulle vara "enklare" att skapa spel till än One är en grav spekulation, Xbox har hitintills varit lättast att utveckla till då Microsoft de facto är bäst i världen på utvecklartools (Visual studio) och Sony har haft,massiva problem med sina developer kits användarvänlighet sofar.
PS4 kommer med custombdev kit precis som One, men Ones är förmodligen extremt likt 360s. PS4 utveckling kommer dock säkert att ligga nära Ones och vi kommer inte se den massiva kvalitetsskilllnad som mellan 360 och PS3 tack vare One och Fyrans väldigt lika uppbyggnad.

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Sonys speldivision har förlorar pengar sedan dag 1. Utvecklingen av PS3 och subventioneringen av densamma höll på att knäcka Sony bara för ca ett år sedan. PS2 stod för mer än HALVA vinsten för hela Sony innan PS3 launchades.
källor på,detta är onödigt, har följt det hela sen länge och har koll på läget.
PS3 kan inte bli lönsam för dem...fördyra komponenter och utebliven försäljningssucce.

någon skrev,att ps3 hade bättre. Grafin och att det var "fakta", såna åsnor borde inte få skriva nåt,alls. Digital foundry har jämfört större delen av spel sena gen med en förkrossande grafikmarginal FÖR 360. Tror det vart Halo 4 som utnämndes till no1 på,grafiken. DF är den enda riktiga och seriösa testsidan för grafik, ljud mm.

Att PS4 skulle vara "enklare" att skapa spel till än One är en grav spekulation, Xbox har hitintills varit lättast att utveckla till då Microsoft de facto är bäst i världen på utvecklartools (Visual studio) och Sony har haft,massiva problem med sina developer kits användarvänlighet sofar.
PS4 kommer med custombdev kit precis som One, men Ones är förmodligen extremt likt 360s. PS4 utveckling kommer dock säkert att ligga nära Ones och vi kommer inte se den massiva kvalitetsskilllnad som mellan 360 och PS3 tack vare One och Fyrans väldigt lika uppbyggnad.

PS3an är ju inte typ bara 2 år gammal,, vad är det för utvecklingskostnader du menar?


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Sonys speldivision har förlorar pengar sedan dag 1. Utvecklingen av PS3 och subventioneringen av densamma höll på att knäcka Sony bara för ca ett år sedan. PS2 stod för mer än HALVA vinsten för hela Sony innan PS3 launchades.
källor på,detta är onödigt, har följt det hela sen länge och har koll på läget.
PS3 kan inte bli lönsam för dem...fördyra komponenter och utebliven försäljningssucce.

någon skrev,att ps3 hade bättre. Grafin och att det var "fakta", såna åsnor borde inte få skriva nåt,alls. Digital foundry har jämfört större delen av spel sena gen med en förkrossande grafikmarginal FÖR 360. Tror det vart Halo 4 som utnämndes till no1 på,grafiken. DF är den enda riktiga och seriösa testsidan för grafik, ljud mm.

Att PS4 skulle vara "enklare" att skapa spel till än One är en grav spekulation, Xbox har hitintills varit lättast att utveckla till då Microsoft de facto är bäst i världen på utvecklartools (Visual studio) och Sony har haft,massiva problem med sina developer kits användarvänlighet sofar.
PS4 kommer med custombdev kit precis som One, men Ones är förmodligen extremt likt 360s. PS4 utveckling kommer dock säkert att ligga nära Ones och vi kommer inte se den massiva kvalitetsskilllnad som mellan 360 och PS3 tack vare One och Fyrans väldigt lika uppbyggnad.

Här har vi ett till troll som tror han har koll...

1. ''Sonys speldivision har förlorar pengar sedan dag 1''
FEL
http://www.pcworld.com/article/196214/article.html
2. ''någon skrev,att ps3 hade bättre. Grafin och att det var "fakta", såna åsnor borde inte få skriva nåt,alls''
FEL
http://www.ign.com/articles/2010/08/26/xbox-360-vs-playstatio...
3. ''Att PS4 skulle vara "enklare" att skapa spel till än One är en grav spekulation''
Vad jag sett så har ingen påstått det. Det folk sagt är att PS4an kommer vara betydligt lättare att programmera till än Ps3.

Självklart så kommer spel som är utvecklade med 360 i åtanke att vara bättre på 360. Däremot så dom spel som utvecklats exklusivt till PS3 krossar alla 360 spel. Uncharted-serien, The Last of Us, God of War 3 och Heavy Rain är några spel som har bättre grafik än vilket 360 spel som helst.

Tror du verkligen att nån (förutom 12-åriga xboxfanboys) kommer ta dina åsikter på allvar utan källor att backa upp dom med?

Gå och lägg dig.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KoP:

Och andra sidan.. mycket av makten ligger även hos spelutgivaren. Vägrar Sony ge ut ett spel med online

pass går utgivaren till konkurrenten. Snipp snapp.

Utgivarna går till de som säljer konsoler.

Vem fan bryr sig om konsolen, det är väl spelen som räknas?

"PC, om Gamern själv får välja"


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Summan av kardemumman som man brukar säga. Sony och Sony PS4 har redan vunnit detta kriget mot MS och Xbox One. Det är varken pga av grafik, multimedia eller spel/spelutbud som denna dust kommer avgöras på tror jag. Fakta är att PS4an kommer vara 100 dollar billigare än Xbox One, visst en del säger kanske att det skiljer bara 1000 spänn. Och det kan man väl inte tycka är så farligt, men det är det. Kan tänka mig att över hela världen så kommer folk in i affärerna och ska kolla på ett tv spel. Alla är inte så insatta i spel och konsoler som man kan tro. Kommer då personen fram till två maskiner som ser likvärdiga ut men den ena kostar som sagt kanske 1000 kr mindre och man kanske inte har så gott om stålar. Ja då är inte valet speciellt svårt tycker jag.
Detta är från en synvinkel där konsumenten inte vet vad han ska köpa innan han åker till affären.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av gorman:

ok kollade i fodralet o ser en kod. Har ps3 till pöjken så han kan kolla på film o spela lite, jag spelar på PCn men The last of us verkade vara ett game för mig så köpte det o spelat ett tag men hatar styrningen o grafiken men kommer köra igenom det eftersom det bara kommer till PS3 o gillar storyn/ämnet. Iaf inte så insatt i konsolvärlden men för mig verkar d sjukt o behöva slå in koder o skit för o spela spelet online?!?!?!

Jag har slagit in mängder med koder på PC för att kunna spela sedan 90-talet - du kan inte ha undgått att detta existerat långt före på PC!?

ja det har du rätt i! Känns bara konstigt o göra det på konsol, inte gjort det innan. Spelar väldigt lite på konsol.

Medlem

Måste man betala ett +konto/person på samma konsoll, som på xboxLive idag? Eller blir det som med XboxOne att profiler på samma konsoll delar guldkontot? Blir 3x480:- per år i min familj i så fall och då är ju inte en engångsbesparing på 600:- lika värt längre.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av TryNotDo:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KoP:

Och andra sidan.. mycket av makten ligger även hos spelutgivaren. Vägrar Sony ge ut ett spel med online

pass går utgivaren till konkurrenten. Snipp snapp.

Utgivarna går till de som säljer konsoler.

Vem fan bryr sig om konsolen, det är väl spelen som räknas?

"PC, om Gamern själv får välja"

PC, om DRM själv får välja Tyvärr så är det ju lite så det fungerar idag. Krav på internetuppkoppling för att spela offline, kolla Blizzards utveckling för att nämna någon.

Varit PC-gamer och Xbox-spelare innan men nu är PS4:an förbokad

Medlem
Skrivet av Tompa8989:

Det roligaste är att twitter-tävlingen där man pledge allegiance till Xbone eller PS4 så är det ett land där det var ungefär 50/50 i vilken konsol man ville köpa och det var Saudiarabien...Och där kommer inte ens Xbone funka...

Amerikanska militärbaser med folk som röstar?

Medlem

Angående Sonys ekonomi är det ganska känt inom branschen hur dåligt det gått för dom de senaste åren...
Förra året låg deras aktie på sämsta nivån på över 20 år, man har dessutom haft en förlust varje år dom senaste 4 åren.

Det största problemet just nu är att Sony nyligen blev nedgraderade till "junk" enligt Fitchratings, det betyder enkelt sagt att banker och finansinstitut inte tror att Sony kan betala sina skulder och dom kommer få mycket svårt att få nya lån. Man har avskedat över 10 000 personer (2012) och rekonstruerat inom nästan hela bolaget till något man kallar "One Sony".
Men om vi bortser från Sony och bara ser till Sony (Entertainment) så kan deras "positiva" resultat enkelt förklaras med mindre satsningar på film och musik samtidigt som yenen blivit svagare och succéer med Bond och Spiderman. Musikdelen ökade också men spel tappade en hel del mot tidigare år under förra året, man gick dock inte back inom Entertainment. Kan också ha att göra med att man sålde sitt ikoniska musik/filmhögkvarter på Manhattan för en liten summa pengar...
http://www.bbc.co.uk/news/business-21073668

Så visst kanske det går "bra" för Sony nu, men det är främst pga ett antal personer utan jobb och utförsäljning av byggnader...

Kazuo Hirai: "Sony will change"
http://www.sony.net/SonyInfo/IR/financial/ar/2012/message/

http://www.bbc.co.uk/news/business-20443294
http://www.bbc.co.uk/news/business-20449083

Sen kunde jag personligen inte bry mig mindre om Online Pass, jag köper inte spel begagnat och jag har internetuppkoppling.
Om det blir PS4 eller XBone eller Wii U återstår att se. Jag bryr mig inte om en massa hårdvaruspecar då det enda som betyder något är själva spelen. Hade hårdvaran betytt något hade jag förmodligen inte ens spelat konsol. XBone har än så länge inte visat något jag ser som negativt, har en del polare som bor långt borta, kul att kunna dela spel med dom.
Sony har varit en besvikelse tidigare och ser inte ut att ha ändrat något nu heller. Visst är Uncharted snyggt och bra men jag kommer nog aldrig att spela om det.
Dessutom att man är tvingad att ha PS+ för att kunna köra ViaPlay är något jag blev jävligt förbannad över...(på PS3)
Kostar säkert på Xbox också men dom talar om det i förväg...

123
Skriv svar