Så här ser Playstation 4 ut!

Medlem

Ser PS2-inspirerad ut. Kan inte påstå att någon av dom var särskklt tilltalande utseendemässigt. Men för min del blir det nog ett köp av en PS4.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Det är tydligen VHS-spelarens år i år

Medlem

Fulaste jag sett.

Medlem

Xboxen är ful ser ut som en vhs. Ps4 ser lite ut som ps2 på designen smalare. Helt klart godkänd design.

Medlem
Skrivet av Sheapchit:

Först ett slag i mellangärdet:
- PS4 kommer att tillåta beganade spel, inga begränsningar.
Sedan en pungspark:
- PS4 kräver inte onlineläge för att spela spel som är på skiva.
Sedan kom halshuggningen.
- PS4 399€ vs XOne 499€
Oavsett vad man tycker om designen på dessa lådor... Idag/inatt vann Team Sony med knockout.

Fast det beror ju dock på spelaren om dom vann eller inte, om det är någon som alrdig köper begangnat, alltid har den uppkopplad och som ändå hade tänkt att köpa till kinect senare (om den inte följt med), så är det ju lite sak samma. Men visst, imponerande att de vågar gå emot utgivarna, ska bli spännande att se hur EA ställer sig mot detta i framtiden.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av HaZe303:

Jag sade ju att PS4 blir billigare än xboxOne, 100dollar billigare. Så ps4 lär kosta runt 3000-3500kr här, vilket jag måste säga är riktigt bra pris! XboxOne blir mycket dyrare just pga Kinect, tror jag iaf.

Nej den kommer gå upp närmare 3999kr för moms och skatt.
Undra hur det blir med Region Lock, nästan så man hellre vill åka över till USA och köpa.

349.00 GBP = 3,571.26 SEK
399.00 EUR = 3,477.31 SEK
399.00 USD = 2,617.55 SEK

Edit: Företag gillar ju att 1$ = 1€ = 10SEK tyvärr.

Mja, kostar typ 3700kr på spelbutiken.se iaf, kostar lika mkt som xbox one på webhallen dock.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Keza:

Sitter hellre och bajsrunkar än att kolla klart på Sony's presskonferens... Ja, det blir nog så.

Ja, det är ju kul att du har en hobby


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Inaktiv
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sheapchit:

Först ett slag i mellangärdet:
- PS4 kommer att tillåta beganade spel, inga begränsningar.
Sedan en pungspark:
- PS4 kräver inte onlineläge för att spela spel som är på skiva.
Sedan kom halshuggningen.
- PS4 399€ vs XOne 499€
Oavsett vad man tycker om designen på dessa lådor... Idag/inatt vann Team Sony med knockout.

Åh, hoho. Sony har fan ryckt upp sig denna generationen.

Onlineavgiften var ett rejält ryck ner enligt min mening, gratis online har ju vart Sony älskarnas favorit gliring åt Xbox fansen.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Pålis:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Sheapchit:

Först ett slag i mellangärdet:
- PS4 kommer att tillåta beganade spel, inga begränsningar.
Sedan en pungspark:
- PS4 kräver inte onlineläge för att spela spel som är på skiva.
Sedan kom halshuggningen.
- PS4 399€ vs XOne 499€
Oavsett vad man tycker om designen på dessa lådor... Idag/inatt vann Team Sony med knockout.

Åh, hoho. Sony har fan ryckt upp sig denna generationen.

Onlineavgiften var ett rejält ryck ner enligt min mening, gratis online har ju vart Sony älskarnas favorit gliring åt Xbox fansen.

Fast nu så har de ju en ännu bättre med ingen DRM och du behöver inte internet för att spela.

Medlem

Jag tycker att FZ ska gå in på Playstation's facebook och sno deras bilder så folk ser att PS4 inte ser ut som XBOX ONE.. ^^

Medlem

XBOX fanboys, IN YOUR FACE!

Mouhahahahaa!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Härligt. Jag känner mig som en minoritet när jag tycker att den låd-lika designen är både snygg och praktisk.

Det är ett helvete att försöka stapla saker ovanpå mitt PS3, och om jag ställer den i vertikal position finns det hög risk för att den välter.

Jag är mycket nöjd med designen på PS4.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Är det bara jag som tycker att den ser riktigt liten ut?

Skivöppningen verkar ju ta upp ungefär halva bredden. Finns det några mått publicerade?

Medlem

Den såg rätt konstig ut. Men är det bara jag, eller såg den sjukt mycket bättre ut när den låg ner?

Medlem

Ser ju ut som en PS2 eller lite som mormors gamla vinylspelare.

Bra, då slipper man köpa varken One eller PS4

Medlem
Skrivet av tavener:

Ser ju ut som en PS2 eller lite som mormors gamla vinylspelare.

Bra, då slipper man köpa varken One eller PS4

..Baserar du ditt köp enbart på designen?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Keza:

Kassaste jävla presskonferensen i världshistorien. Ge oss ps4 features, visa oss UI.. Visa oss något vettigt.

De introducerade allt med PSVita, seriöst.

Ge oss info om DRM och annat, som folk faktiskt vill veta mer om. Sony kommer ge oss ännu en pissig jävla trailerfest.

Fan vad pinsamt.

Jag tror att du kan vara den bittraste människan på denna planet, känns som xbox fanboy o sony hatare.. så kan du ju ta o "bajsrunka" medans microsoft sitter o kollar på en utav xbox få spelare.

Medlem

Blir en fin PS4a bredvid min PS3a!

Medlem

Alltså hur sammanfattar man e3. Sony hade den bästa konsolen helt klart snyggaste med med den kapade vinkeln på maskinen. sen att den kan stå upp är skit bra tar lite plats och dammar mindre Bästa pris, prestanda och bästa spel med. Spelen är inte låsta som på Xboxen. Det krävs inget nät 24/7 som kollar din maskin ingen kamerakrav mitt i pannan. Bra för Sony och synd för många på Microsoft som tänker i helt fel banor. De får lära sig lyssna på vad vi vill ha inte vad de vill sälja till oss.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av tavener:

Ser ju ut som en PS2 eller lite som mormors gamla vinylspelare.

Bra, då slipper man köpa varken One eller PS4

..Baserar du ditt köp enbart på designen?

Nope, men det är en av punkterna som hjälper till att jag inte vill köpa.

Medlem

Tråkig design, gillade den läckta fake bilden mer tbh. Men sak samma, Ps4 får åtminstånde plats i vardagsrummet!!!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag gillar designen, den ser bättre ut när den ligger ner
Snyggare än vad PS3:an var i början iaf.

Medlem

Cool look men jag gillar brödrosten min mer.


signatur

dark plockepinn master

Medlem

PS4an är iaf din när du köpt den..
Kräver ej online..
Inget drm
Får sälja gamla spel eller låna ut till polare...

Kommer köpa xbox one ändå för spelen men det känns helt klart som man kommer sitta mer framför ps4an

Inaktiv

Hade varit så guld om man kunde köra sina köpa PS3 spel på PS4:an men tydligen så säger många att det verkar vara mörkt på den fronten eftersom det är nåt med CPU:n som Sony har ändrat på

Snacka om industri spionage.. we go with gray and piano black..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av Sheapchit:

Först ett slag i mellangärdet:
- PS4 kommer att tillåta beganade spel, inga begränsningar.
Sedan en pungspark:
- PS4 kräver inte onlineläge för att spela spel som är på skiva.
Sedan kom halshuggningen.
- PS4 399€ vs XOne 499€
Oavsett vad man tycker om designen på dessa lådor... Idag/inatt vann Team Sony med knockout.

Men jösses, ni går på den lätta igen?
Vi vet alla att $ony kommer att ta bort hälften av alla features (första kandidaten är väl begagnade spel ) efter ett tag.

Inaktiv
Medlem

ahahahahahahahaha! jag dör. sluta. hahahah

12
Skriv svar