Dead Island-skaparna tar sig an helvetet
Project Hell har blivit Hellraid och doftar Diablo i fps-skrud.
#techland, #dead-island-riptide, #hellraid
Det här kan faktiskt bli väldigt bra, för det här aspirerar inte till att vara realistiskt på samma sätt som Dead Island ju gör.
Gör väl inte det spelet heller med hur det är uppbyggt. Bara för det är en "verklig miljö" betyder ju det inte att man försöker vara realistisk.
Kan ju inte bli sämre än The Cartel, eller?
Kan ju inte bli sämre än The Cartel, eller?
Men sluta nu Calle. Cartel var ett fantastiskt hantverk, och du vet om det! Att ta sig igenom hela spelet var även det ett "hantverk".
Medelst kräkpåse och två tjocka gummisnoddar går allt!
Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider
verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!
Inte nu för att man vet så mycket från bilderna men jag förväntar mig mer än 2008 års grafik då det är 2013 och nextgen står för dörren, och så känns det lite väl copy-paste med hela upplägget från Dead Island, dom får mer än gärna skrota co-op delen om dom lyckas mata ut lite seriösare voice actors, manus och story!
Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider
verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!
Inte nu för att man vet så mycket från bilderna men jag förväntar mig mer än 2008 års grafik då det är 2013 och nextgen står för dörren, och så känns det lite väl copy-paste med hela upplägget från Dead Island, dom får mer än gärna skrota co-op delen om dom lyckas mata ut lite seriösare voice actors, manus och story!
Håller helt med, vapnen hade ingen tyngd i sig alls, puls de otroligt fula blodeffekterna på vapnen som såg ut som lera xD
Hoppas på det här dock, låter som ett intressant koncept!
Kan ju inte bli sämre än The Cartel, eller?
Never talk about "The Cartel"...
Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider
verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!
Jag tycker närstriderna är de härligaste sedan Zeno Clash.
EDIT: Visar sig att Zeno Clash var från 2009. Hade kunnat svära på att det var från typ 2005, haha. Hur som helst; Dead Islands närstrider hör till de skönaste på länge!
De kanske skulle ta och använda färgerna grått och brunt lite till. Man kan ju nästan urskilja färjer på dessa bilderna, vilket helt klart drar ner betyget. Jag älskar spel som Path of Exile där jag får problem att urskilja min charatär mot den brunla leran som man traskar omkring i.
Den där blåa detaljen på svärdet sticker ju i ögonen för fan!
Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider
verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!
Inte nu för att man vet så mycket från bilderna men jag förväntar mig mer än 2008 års grafik då det är 2013 och nextgen står för dörren, och så känns det lite väl copy-paste med hela upplägget från Dead Island, dom får mer än gärna skrota co-op delen om dom lyckas mata ut lite seriösare voice actors, manus och story!
Finns tillräckligt många sp rgps, men knappt några härliga co-op spel för 4 spelare längre, ser häldre att dem håller sina spel som hjärndöda co-ops.
Hoppas det blir open world som skyrim och öppet för mods.
" som kan sätta ut fiender och godsaker på banan. " Lutar åt att man spelar typ en dungeon i taget? så ingen open world antar jag.
Rwa?
Om det är något Techland lyckats pricka helt rätt i Dead Island-spelen är det vapenkänslan i närstrider
verkligen? upplevde det extremt stelt och obekvämt att slå någon med tillhygge i det första, inte hunnit spela riptide än, Dead Island är verkligen ett spel där man skulle behöva lite Motion Capture teknik för rörelserna!
Jag tycker närstriderna är de härligaste sedan Zeno Clash.
EDIT: Visar sig att Zeno Clash var från 2009. Hade kunnat svära på att det var från typ 2005, haha. Hur som helst; Dead Islands närstrider hör till de skönaste på länge!
Vill ha ha härliga närstrider så spela DARK MESSIAH. Bästa jag någonsin spelat.