"Tack till alla fans"-rea på Origin

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Sicken skit rea! Far Cry 3 400kr med rea... 200 spänn i butik.
Tacka vet jag steam rean även om det blivit sämre med åren även den..

Haha, jävla EA asså...


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av bent toe:

kan man kalla det fans när det är något tvingande?

Ja man kan tydligen göra det i den verklighet EA verkar leva i.

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Sicken skit rea! Far Cry 3 400kr med rea... 200 spänn i butik.
Tacka vet jag steam rean även om det blivit sämre med åren även den..

3 400 kr trycker jag är dyrt med. Särskilt när det bara är Far Cry. Tror jag inte vill veta hur mycket det kostade innan.

Inaktiv

"Origin är uppe i över 40 miljoner kunder. "

Låter jävligt fel. Hur många är aktiva?

Medlem

Jag köpte BF3 när det kom men la ner ganska omgående. Antar att jag räknas med i dessa 40 mille.

Medlem
Skrivet av showerguy:

"Origin är uppe i över 40 miljoner kunder. "

Låter jävligt fel. Hur många är aktiva?

Jag gissar på att det är siffror från gamla EA Download Manager, som för övrigt var bra mycket bättre och smidigare!

Inaktiv

"fans"? Det är ju för fan ett tvång att använda skiten, hur kan det få kallas för "fans"?

Medlem
tka
Medlem

EA (Origin) som var så arga på Steam för att dom har rea emellanåt.

Medlem

Vänta lite nu, kostade inte Sim City 569Kr innan? Dom har alltså höjt det till 599Kr haha, att deras PR avdelning inte fått sparken än är ett mysterium värre än kennedy skjutningen.

Medlem
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Ztreek:

Var det inte EA som sa att de inte skulle ha rea ? eller var det någon annan?

Japp.

äsch, de är ju ingen rea. Fortfarande billigare att gå till butiken och köpa spelen

Förövrigt. Den här "rean" lär ju varit planerad sedan länge. Inget man kommer på en fikarast och slänger upp på eftermiddagen i ett sånt stort företag.

Så det betyder att när det blev problem med SimCity så sa någon smart: "Vi ger bort något av rea-spelen, sen på kvällen kör vi igång rean".

Medlem

Tacka ni vidare bara, får jag säga mitt skiter jag fullständigt i hur många spel EA slänger på REA eller hur många spel de än ger oss gratis.

Vad jag vill se är inte kompensation eller tack, men jag vill se spel utvecklas upp till dess potential. Ta hand om era utvecklare OCH era kunder, för just nu gör ni varken eller. Så jodå, varsågoda, men jag avstår att ge er en till slant, rea eller ej.

Tack men nej tack.

KoP
Medlem

Trevligt! Alltid hittar man något skojsigt på reor.

Medlem

skulle se om det var intressant pris på The Sims 3 exp-paket.

Ord - 100kr
Rea - 99,50kr

Galet bra rea....

Medlem

10€ för battlefield 3 är väll en bra deal? Fast jag kan hålla med om att vissa av spelen är ganska så mycket överpris.

Medlem

jävla awesome att man får
Serverfel
Tyvärr har det uppstått ett tekniskt fel.
Fel: SYS_000001

då man försöker klicka nånstans i originstore, good sale!

Medlem

Ååhh, halva priset! Nu ska jag köpa mig mätt på EA-spel!!

Medlem
Skrivet av Miindz:

Ååhh, halva priset! Nu ska jag köpa mig mätt på EA-spel!!

"upp till 50%" dvs knappt något med andra ord

Medlem

Jag har för mig att det är dyrare på t.ex steam/origin är för att dem inte får konkurera med "vanliga"/retail butiker

Medlem

antingen är jag blind eller så är jag bara trög...ser inte simcity bland rea spelen

ah blir väll dead space 3 eller crysis 3 och sen fundera jag nog på c&c colection...göt sig bra tillsammans med C&C tfd

Medlem

Vissa steam spel ligger ju fortfarande på nypris fast de är flera år gamla. Ungefär som Åhléns som säljer gamla filmer till nypris

Medlem
Skrivet av fluffmajster:

antingen är jag blind eller så är jag bara trög...ser inte simcity bland rea spelen

ah blir väll dead space 3 eller crysis 3 och sen fundera jag nog på c&c colection...göt sig bra tillsammans med C&C tfd

C&C collection fick jag i på Åhléns för 99kr

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Bassepojken:

Helt sjukt vad folk klagar på allting, helvete.

JA MEN GE FAN I ATT GNÄLLA PÅ ATT FOLK GNÄLLER, VI GNÄLLER JU FÖR ATT DET ÄR SKIT.
Inte fan tänker jag betala 100 spänn mer för ett spel PÅ REA i origin.

Snygg caps lock, skriv mer med den tack. Det är inte alls drygt att läsa ditt inlägg.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av kwiizu:

Jag har för mig att det är dyrare på t.ex steam/origin är för att dem inte får konkurera med "vanliga"/retail butiker

Läste att dom såklart "får", men att spelföretagen samtidigt är beroende av de fysiska butikerna, och ifall de konkurrerar ut dessa så förlorar dom på det själva i slutänden. Med det sagt är det ju en skrattretande "rea", då dom inte verkar lägga sig under de lägsta priserna alls.

Just en snygg "Tack till alla fans"-rea :/

Medlem
Skrivet av showerguy:

"Origin är uppe i över 40 miljoner kunder. "

Låter jävligt fel. Hur många är aktiva?

De använder troligen samma dumma sätt att räkna som på Steam, har du köpt 1 spel är du aktiv, eller om du loggat in på kontot senaste månaden, även om du inte köpt ett enda spel är du aktiv.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av dotque:
Skrivet av Bassepojken:

Helt sjukt vad folk klagar på allting, helvete.

JA MEN GE FAN I ATT GNÄLLA PÅ ATT FOLK GNÄLLER, VI GNÄLLER JU FÖR ATT DET ÄR SKIT.
Inte fan tänker jag betala 100 spänn mer för ett spel PÅ REA i origin.

Snygg caps lock, skriv mer med den tack. Det är inte alls drygt att läsa ditt inlägg.

Jag skriver ut min ilska i Caps Lock,
TJUT DÅ.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av acrylamid:
Skrivet av Parzec:
Skrivet av Ztreek:

Var det inte EA som sa att de inte skulle ha rea ? eller var det någon annan?

Japp.

äsch, de är ju ingen rea. Fortfarande billigare att gå till butiken och köpa spelen

Förövrigt. Den här "rean" lär ju varit planerad sedan länge. Inget man kommer på en fikarast och slänger upp på eftermiddagen i ett sånt stort företag.

Så det betyder att när det blev problem med SimCity så sa någon smart: "Vi ger bort något av rea-spelen, sen på kvällen kör vi igång rean".

Var det första som slog mig med att spelen de ger bort ingår i rean. Att sedan kalla alla som använder ett tvingande system som Origin för fans är för mig helt obegripligt. Visst var Steam även det ett system som var tvingande men Valve har lyssnat väldigt mycket på sina kunder och jag kan inte minnas att de skröt med den här typen av siffror, de tog istället tag i problemen och gjorde tjänsten bättre. Jag var väldigt emot Steam när det kom men idag tycker jag det fungerar alldeles utmärkt. Dock betalar jag mer för ett spel på GoG än på Steam.

Medlem
Skrivet av magma:

Crysis III digital deluxe edition var ju inte fy skam för enbart 99 riksdaler. Fast... vill man fortsätta bidra till EA?

Kommer vi få se någon förändring?

Um ja, det finns ju en del kvalitativa titlar så som bf,crysis m.fl
Att dra alla över en kant bara för att det är inne att klaga känns fånigt

Medlem

Ett påtvingat måste är väl inget man kan kalla fans?


signatur

"High life on low budget"

Avstängd

Bara jag som inte lyckas komma in på origin shopen? Måste väll ha o göra med gratis liren som folk tankar hem idag

123
Skriv svar