Payday 2 annonserat - se premiärtrailern!
Overkill Software presenterar den tjuvaktiga uppföljaren med ett filmklipp.
#nyhetstips, #payday-the-heist, #grin, #overkill-software, #payday-2
Hoppas de fixat AIn och gjort det något mer objective base mer än gå till punkt x, tryck use, stå där i några minuter, gå till punkt y, rinse and repeat.
Ettan var verkligen lovande och vi var ett gäng som köpte det och spelade ihop, men då det bara var en simpel shooter i förklänad tröttnade vi rätt fort. Hoppades på contentpatchar men istället fick vi nu en tvåa, får se om det är något att ha men jag är skeptisk.
Eftersom jag är en sån stor onlinespelsnörd måste jag ju känna hypen här.
Men det finns väldigt mycket att förbättra från originalet som egentligen aldrig var något annat än en oslipad diamant. Tamazin och pippen här ovan sammanfattar mina åsikter rätt bra. Upp till bevis, Overkill!
Ganska säker på att de som gillade ettan kommer älska tvåan och de som inte var säkra på ettan kommer gilla tvåan mycket mera.
"There's a lot of differences which I don't think the gameplay video necessarily shows (sneak gameplay, progression, mission structure, career tree, weapon handling etc). But it'll be shown in due time. :)"
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Mindre waves of enemies och mer taktik & stealth så skulle payday ha varit underbart. Nu är det inte mer än halvbra.
Hoppas de försöker göra det mer intelligent, kommer köpa och testa hur som helst.
Just det de jobbat på bla...
14 min gameplay, low level heist:
http://www.gamespot.com/shows/now-playing/?event=payday_22013...
http://www.gameranx.com/features/id/13351/article/payday-2-in...
Första spelet var en enorm besvikelse. Skrevs upp som ett bankråns-spel. En bana hade en bank, och de flesta handlade om att combata en oändlig ström poliser som blev starkare med tiden. Ett spel på räls helt enkelt. Skittrist.
Jag skulle vilja ha ett spel som på ett mer komplicerat och utvecklat sätt sätter dig i bankrånarens skor. Inte bara mosa ner tusentals poliser medan vi väntar på att nästa fas ska bli klar.
Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.
Första spelet var en enorm besvikelse. Skrevs upp som ett bankråns-spel. En bana hade en bank, och de flesta handlade om att combata en oändlig ström poliser som blev starkare med tiden. Ett spel på räls helt enkelt. Skittrist.
Jag skulle vilja ha ett spel som på ett mer komplicerat och utvecklat sätt sätter dig i bankrånarens skor. Inte bara mosa ner tusentals poliser medan vi väntar på att nästa fas ska bli klar.
Kan hålla med om att det blev stundom lite väl löjligt med zombie-poliserna men så illa var inte spelet faktiskt. Banken var bra men så var också juvel-banan då man tydligen kan klara av den i stort sett utan att någonsin få polisen på dig.
Kul är det iallafall att dom gör en uppföljare som tar an många av dessa problem på något vis. Det skulle till exempel vara idealt ifall en "assault" var det slutgiltliga fasen och att man hade minimala chanser att överleva en sådan attack. Mer realistiskt än zombie-approachen iallafall