Är detta kontrollen till Playstation 4?

Skrivet av Apministern:

Orginal Xbox-kontrollen är fortfarande bäst.

Njae, men den är klassisk i varje fall.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag missade micken på bilden, om det nu inte bara är ett inbyggt rivhjärn.

Kanske en speaker à la wiimote.

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av purjo:
Skrivet av kebbe:

Så länge analogspakarna ligger kvar där de sitter så blir jag nöjd! Tål inte Xbox-layouten.

För mig är det tvärtom. Går fan inte att spela med den där layouten.

Håller med, vid långkörare är xboxkontrollen ljusår framför dualshock, triggers och dom analoga spakarna är inte direkt optimala på dualshock när handsvetten börjar tränga på

Testa Real Triggers modden till en dualshock, man får utåtsvepande istället för dom som åker inåt.

http://2.bp.blogspot.com/-gZ1KmTlV3no/UD82gPGgWMI/AAAAAAAAAZ8...

Ish
Medlem

Nä, då blir det nog inget PS4. Kontrollen är ju gjort för kids/japaner känns det som.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skrivet av Darkseed:
Skrivet av kill455:

Ganska ful imo

De lär knappast bry sig särskilt mycket om hur snygg en prototyp är. Hur som helst - genom konsolernas långa historia så är ofta de fulaste kontrollerna några av de skönaste att hålla i, vilket är det viktigaste för mig. Det är en handkontroll, ingen prydnad.

Inte alltid däremot, denna kontrollen både såg och kändes dålig.
http://www.neowin.net/images/uploaded/xbooxjune15.jpg

Skribent

Jag har uppdaterat nyheten. Tydligen är detta bekräftat av flera källor som en faktisk prototyp av kontrollen. Det är dock inga officiella uttalanden från Sony.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Sony har aldrig gjort vettiga kontroller, ett av skälen till att jag endast spelar på deras konsoller när det gäller spel som inte går att köra på konkurrenternas maskiner.

Huga vad denna såg obekväm ut.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Tycker den ser helt ok ut, och vilken lättnad att den inte förändras nämnvärt i utformningen, var rädd att de skulle gå mer åt xbox hållet , med en jumbo jet till kontroll.

Avstängd

Är det bara jag eller ser det ut som att det finns ett 3.5mm audio jack under PS loggan?


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Ish:

Nä, då blir det nog inget PS4. Kontrollen är ju gjort för kids/japaner känns det som.

Hahaha-- du behagar skämta, betyder utseendet på kontrollen så mycket så du avstår? Låter som du köper konsoller mest för skojs skull, egentligen inte att du gillar att spela på dom?

Medlem

Ungefär som den gamla fast med touchscreen. Blir nog bra

Inaktiv

tycker att den ser rätt så dålig ut än den gamla till ps3 men vet kanske jag har fel vist ser den inte så ful ut undrar bara hur det käns på joy sticken

Medlem

Ge mig en trackball i stället för joystick på högersidan och flytta knapparna till undrsidan så jag slipper släppa spakarna...
De blir bra när de kommer mer 3d printers på makrnaden så kanske man kan mod:a kontrollen så den funkar bättre för en.

Medlem

HAHA skulle dom inte sluta med dualshock liknande :)? Jaja jag klagar inte, har inge problem med ps dosorna :).

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av niclas_mif88:

Xbox kontrollens vänstra analogspak "buktar" ju åt fel håll (inåt), så man får ju skavsår på tummen och så glider tummen bort från spaken när man spelar typ NHL. Jag får alltid peta upp den tummen med andra handen när man är på väg i ett friläge! Haha

Positionen av den vänstra analogspaken gör dessutom hela greppet skevt. Den naturliga positionen i Xbox-dosan blir höger tumme på analogspak och vänster på styrkors, då de flesta spel använder vänster spak för rörelser tvingas man då sträcka tummen uppåt så länge man rör sig..galet obekvämt.

Jag har verkligen inte det problemet, snarare så att jag känner att Dual Shock kontrollen är alldeles för liten för att kunna hållas bekvämt med två händer. Antar att större händer föredrar 360-kontrollen och mindre PS3:ans.

Medlem

Skulle aldrig kunna spela med ps-spakarna. Tacka gud för xbox-kontrollern.

Medlem

Tror nog knappast denna bild är "äkta". Har sett bra mkt snyggare fan bilder där det är touch start select. Sen skulle det ju inte vara första gången som destructiod fått rykten, som just visat sig vara rykten ;). Har iaf svårt att tro att sony skulle gå från sin gamla modell till det där

Medlem

Prototyp. Används för att testa nya kontrollfunktioner för nästa generationsspel så kontrollen representerar inte slutprodukten, den är enbart för TEST....


signatur

/Ice_
#lett @ qnet

Inaktiv
Skrivet av kebbe:

Så länge analogspakarna ligger kvar där de sitter så blir jag nöjd! Tål inte Xbox-layouten.

Drar man båda analogspakarna åt mitten dvs vänster spak åt höger och höger spak åt vänster så slår man ihop tummarna...

Xbox kontrollerna ftw

Medlem

Fan va schysst, dag 1 köp!


signatur

Meep!

Inaktiv

Katastrof! den ser större ut än Xbox 1 kontrollen (orginalet) och det var ju såååå jobbigt för alla kids med tjejhänder då, så det lär bli ett ramaskri.

Sen priset - ojojojoj, vad folk kommer gnälla över att extra kontroller kostar mycket pengar.

Gör om gör rätt Sony!, annars blir det inte fler konsolgenerationer för er!

Medlem

"Enligt flera källor till källan för nyheten..." <--- Va?

Medlem

Ser matt ut i ytan, det gillar jag!

Medlem

Jag gillar PS2/PS3 kontrollerna och om de behåller designen och bara ersätter start och select knappen så tror jag till och med att detta kan bli bra. Jag tror dock att Sony kommer ha support för de gamla stickorna med något annat vore ganska korkat.

Medlem
Skrivet av fall:
Skrivet av kebbe:

Så länge analogspakarna ligger kvar där de sitter så blir jag nöjd! Tål inte Xbox-layouten.

Drar man båda analogspakarna åt mitten dvs vänster spak åt höger och höger spak åt vänster så slår man ihop tummarna...

Xbox kontrollerna ftw

Jag förstår fullt ut varför du tycker att Dualshock 3 är obekväm om du håller den så märkligt..alltså med tummarna centrerade på toppen av spakarna. Personligen låter jag tummarna vila mot spakarnas ytterkanter, någinting DS3 tillåter tack vare de konvexa spakarna. Det ger full rörlighet med minsta möjliga ansträngning och minskar samtidigt avståndet mellan spakar och knappar/styrkors. Omöjligt i den skeva 360-dosan.

Medlem
Skrivet av fall:

Drar man båda analogspakarna åt mitten dvs vänster spak åt höger och höger spak åt vänster så slår man ihop tummarna...

Xbox kontrollerna ftw

Nu har jag ingen DS3 i närheten men jag har lite svårt att föreställa mig hur man håller i den för att kunna slå ihop tummarna?

Ish
Medlem
Skrivet av Jonator:
Skrivet av Ish:

Nä, då blir det nog inget PS4. Kontrollen är ju gjort för kids/japaner känns det som.

Hahaha-- du behagar skämta, betyder utseendet på kontrollen så mycket så du avstår? Låter som du köper konsoller mest för skojs skull, egentligen inte att du gillar att spela på dom?

Nu syfta jag mer på storleken. Jag får kramp i händerna.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av kebbe:

Så länge analogspakarna ligger kvar där de sitter så blir jag nöjd! Tål inte Xbox-layouten.

Strafa höger och titta vänster, BAAM! tummarna dockar... Men vem spelar fps spel på playstation anyway?

Medlem
Skrivet av Ish:

Nu syfta jag mer på storleken. Jag får kramp i händerna.

Så sant! Nu är jag med.

Medlem

Lika ful som vanligt

123
Skriv svar