Call of Duty: Black Ops II

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Typhor:

Inget minus för "repetition om man spelat serien förut?" är det så inovativt

Vi hade det som minus för fyra, fem CoD-spel sedan, så det kändes enformigt att skriva det som alla redan vet igen.

Om det inte är minus längre att något är nästan likadant så vill nog folk gärna se att ni tar bort denna typ av minus för alla andra spel också. Annars särbehandlar ni. Vad spelar det för roll att ni skrivit minus på detta förut om minuset består? Ge samma minus en gång till eller tappa i trovärdighet om detta minus dyker upp i recensioner för andra spel framöver.

Jag tycker personligen att du har en poäng, men kanske skulle det behövas en mer "neutral" ruta utöver plus och minus. Jag menar, att det är repetition, alternativt mer av det goda/onda, är per definition varken bra eller dåligt. Sen kan det belysas subjektivt utifrån recensenten i texten (vilket jag tycker recensenten i det här fallet lyckats med).

Dock vill jag åter bekräfta att jag tycker att det ligger en del i det du säger. Ska man ändra förhållningssätt bör det uppmärksammas att man aktivt gör det, transparens ftw.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av Harpa:

Jag tycker personligen att du har en poäng, men kanske skulle det behövas en mer "neutral" ruta utöver plus och minus. Jag menar, att det är repetition, alternativt mer av det goda/onda, är per definition varken bra eller dåligt. Sen kan det belysas subjektivt utifrån recensenten i texten (vilket jag tycker recensenten i det här fallet lyckats med).

Dock vill jag åter bekräfta att jag tycker att det ligger en del i det du säger. Ska man ändra förhållningssätt bör det uppmärksammas att man aktivt gör det, transparens ftw.

Ja vi tänker nog ungefär lika. Jag redigerade därför mitt inlägg efter att tänkt ett andra varv men du hann svara innan dess.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Harpa:

Jag tycker personligen att du har en poäng, men kanske skulle det behövas en mer "neutral" ruta utöver plus och minus. Jag menar, att det är repetition, alternativt mer av det goda/onda, är per definition varken bra eller dåligt. Sen kan det belysas subjektivt utifrån recensenten i texten (vilket jag tycker recensenten i det här fallet lyckats med).

Dock vill jag åter bekräfta att jag tycker att det ligger en del i det du säger. Ska man ändra förhållningssätt bör det uppmärksammas att man aktivt gör det, transparens ftw.

Ja vi tänker nog ungefär lika. Jag redigerade därför mitt inlägg efter att tänkt ett andra varv men du hann svara innan dess.

Ibland är det snabba svängar Det är en intressant diskussion i vilket fall, vad man uppmärksammar, hur det uppmärksammas och på vilka grunder. Utan att för den delen spänna på sig trippla foliehattar och en aluminiumkanon. Samtidigt är det lätt att bli blind i sin egen och andras världsbilder, och då kan det behövas en foliekondom innan man tar sig an ett ämne. Dagen efter-piller skyddar inte mot alla subjektiva åkommor... Äsch, blev lite offtopic nu. Nu håller jag tyst


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Det är ganska märkligt. Jag är egentligen en battlefield-person men jag älskar MP i CoD-spelen, speciellt sen 4:an.

Jag har förbokat spelet och ser fram emot det trots att jag inte trodde jag skulle göra det...

Kan också ha att göa med att en match är så kort i CoD medan en match i BF3 kan ta lång tid. Det är inte alltid man har tid att spela så länge numera...tråkigt men så är det.

Bryr mig inte om hur SP-delen blir eller ens hur grafiken ser ut (det märker man knappt när man spelar ändå ) men det ska bli riktigt kul att löra CoD igen.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

Spelet beställs enbart för SP! Skall bli riktigt intressant att få spela igenom detta, när det kommer till MP så vette fanken om det är så mycket att hänga i granen när man är en inbiten BF3player.

Medlem

Undrar hur mycket det här spelet hade sålt om det tvingades stå på egna ben. Själv förstår jag inte hur dessa spel kan sälja så bra som de gör men det förklarar väl på samma gång varför inte Elite redan fått begärd summa, folk gillar inte spel där spel är spel och inte en interaktiv film som "låtsas" vara ett spel.

Medlem
Skrivet av fakecake:

Allt man kan säga är "haters gonna hate".

Om man spelat den här serien på den tiden då det verkligen var ett spel och inte en interaktiv film har man full rätt att vara besviken. Framför allt då första CoD, iaf för mig, är ett av de bästa FPS jag kört.

Medlem

Än en gång bajsar man PC-spelarna i ansiktet med att inte ha rankade dedikerade servrar utan kör samma skitsystem som MW2 och 3!!!
Hur i helvete kan man misslyckas så fatalt???

Medlem
Skrivet av Propy:

Det är ganska märkligt. Jag är egentligen en battlefield-person men jag älskar MP i CoD-spelen, speciellt sen 4:an.

Jag har förbokat spelet och ser fram emot det trots att jag inte trodde jag skulle göra det...

Kan också ha att göa med att en match är så kort i CoD medan en match i BF3 kan ta lång tid. Det är inte alltid man har tid att spela så länge numera...tråkigt men så är det.

Bryr mig inte om hur SP-delen blir eller ens hur grafiken ser ut (det märker man knappt när man spelar ändå ) men det ska bli riktigt kul att löra CoD igen.

Alla tummar upp kamrat. Jag är precis likadan. Egentligen så är jag en BF människa, men jag finner så sällan tiden för det numera. Då blir det oftast CoD istället. Man blir lätt mätt på 30 min, och det är ofta bara den tiden jag kan ge också.

Dock så ser jag faktiskt fram emot SP delen. Den ser ltie rolig ut ändå även om MP kommer spelar i första hand.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av fakecake:

Allt man kan säga är "haters gonna hate".

Om man spelat den här serien på den tiden då det verkligen var ett spel och inte en interaktiv film har man full rätt att vara besviken. Framför allt då första CoD, iaf för mig, är ett av de bästa FPS jag kört.

Men egentligen spelar det ingen större roll eftersom om man gillar det så gillar man det. Vissa kanske föredrar när det är mer filmisk känsla. Som att vara med en tv-serien eller nåt...

Själv vill jag har mer innehåll för en SP upplevelse, minns inte när jag sist körde ett nytt FPS för just SP.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av fakecake:

Allt man kan säga är "haters gonna hate".

Om man spelat den här serien på den tiden då det verkligen var ett spel och inte en interaktiv film har man full rätt att vara besviken. Framför allt då första CoD, iaf för mig, är ett av de bästa FPS jag kört.

Men egentligen spelar det ingen större roll eftersom om man gillar det så gillar man det. Vissa kanske föredrar när det är mer filmisk känsla. Som att vara med en tv-serien eller nåt...

Själv vill jag har mer innehåll för en SP upplevelse, minns inte när jag sist körde ett nytt FPS för just SP.

Vad jag ville få fram var att man behöver inte hata bara för att man inte gillar den riktning som de senaste CoD spelen tagit, det kan också handla om en stor besvikelse. Jag tycker dock det är komiskt att dagens spel känns mer som de spel jag började spela som barn rent spelmässigt, alltså att de är väldigt begränsade kring vad man kan göra. För mig är merparten av dagens stora budget spel inte spel, de är interaktiva filmer

Medlem

Jag antar att detta är ännu en humorartikel.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

4/5 ? Men SNÄLLA NÅN Victor Leijonhufvud, snälla nån. Spelet förtjänar som mest 2/5 eller 3/5, herregud, barnsligheter.

Medlem

man måste bara älska cod hatarna som skriker om köpta journalister när spelet inte får det betyg DE VILL att de ska ha som en etta av fem
sedan när de drar alla över en kam och påstår att de e enbart p12 som lirar cod men så beter sig hatarna som barnsliga p12 själva xD

ps: nej ja e ingen cod fanboy

Medlem
Skrivet av fakecake:
Skrivet av Styggve:

Än en gång bajsar man PC-spelarna i ansiktet med att inte ha rankade dedikerade servrar utan kör samma skitsystem som MW2 och 3!!!
Hur i helvete kan man misslyckas så fatalt???

Bra att du har kollat upp det innan du snackar skit...
det är dedicated på PC.

Tror dock inte det är det han menar, vad jag tror han menar är att dessa servrar inte är rankade, det vill säga att det är samma system som förgående MW spel använt sig av.

Edit: Verkar dock onekligen som de fixat detta om man ska tro denna artikel
http://pc.gamespy.com/pc/call-of-duty-2012/1225126p1.html

Å andra sidan har vi denna artikel som pekar på att det fortfarande rör sig om Activsions servrar
http://www.pcgamesn.com/callofduty/no-mods-or-user-servers-bl...

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Tycker det ska stå med ändå,

Utvecklingen av spelserien finns ju knappt där.. Visst gjorde bo2 de bättre jobb men vafan.. Inte mkt att hurra över.

Sen bör du skrva till att SP är totalt handhållen och bör inte ens finnas med i spelet, det finns gamla terminator arkadspel på Liseberg med bättre inlevelse än CoD, BF, MoH,

http://www.youtube.com/watch?v=JOHyD49DaeA&feature=plcp
TB gör bra exempel på något jag har ansett som ett problem i MMS sedan CoD4. Halo serien försöker fortfarande ha rätt öppna banor, ge spelaren möjlighet till fordon och byta vapen när de vill

Inte PRECIS det som FZ tycker är bra att dem har jobbat bort?

Medlem

4/5? Men spelet är ju exakt som alla andra CoD-spel förutom att det är ca 12 år framåt i tiden?

Medlem

Och IGN har blivit mutade i vanlig ordning av activision ser jag.

Medlem
Skrivet av Oneone:

Exakt som alla andra COD spel, scriptade sekvenser från helvetet med horder av fiender som bara kommer och kommer, så jävla dåligt spel.

varför är det ett dåligt spel? inlägg som typ öhh,det är dåligt,ger ingen konstruktiv kritik till forumet
, och fz har sagt att sånt inte är tillåtet på forumet, så jag
förstår inte varför ditt inlägg får vara kvar,, det tillför ingenting, kanske för du inte skrev ngt om icke svenskar lr ngt.

,call of duty serien är ju bevisligen en av dom bästa spelserier som finns, alla spelen håller hög kvalite,, att det i stort sett är samma spel som upprepas år efter år betyder inte att det är dåligt,, det är som NHL serien,med lite nyheter varje år, små grafiska förbättringar,, mm...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Swink:

Barnspel för 12 åringar som vill leka orealistiskt fantasikrig.

Samma gäller ju Battlefield, vilket det känns som att du är ett fan av.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Oväntat att det skulle bli världens flamewar.
Hursomhelst, gillar Treyarch bättre än Infinity Ward. Det som sabbat CoD för min del är iaf Killstreaksen. Funkade bra i CoD 4 och WaW, efter det blev det bara för mycket. Har du t.ex 20-3 i stats så behöver du inte nödvändigtvis vara bra. Har du tur och får en helikopter i ett paket så har du typ 10 extra kills bara där.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Swink:

Barnspel för 12 åringar som vill leka orealistiskt fantasikrig.

Samma gäller ju Battlefield, vilket det känns som att du är ett fan av.

Ja battlefield är orealistiskt. Men samtidigt mer realistiskt än CoD.

Den enda riktiga realistiska shootern är ju Arma.

Medlem

Men jösses. Sluta o gnäll att FZ gav dem för högt betyg. Verkar som resterade sidor är med dem att ge dem relativt högt betyg.

Bara CoD haters som är lite butthurt.

http://www.metacritic.com/game/xbox-360/call-of-duty-black-op...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Typhor:

Inget minus för "repetition om man spelat serien förut?" är det så inovativt

Vi hade det som minus för fyra, fem CoD-spel sedan, så det kändes enformigt att skriva det som alla redan vet igen.

Bara undrar, gjorde ni inte det för MoP också? :-/


signatur

Nämen!

Medlem

Men vänta nu. Med så mycket fel noterat hur kan den då få en 4:a? 3:a är vad jag förväntar mig och BRA köp. Kom igen nu. Känns lite väl som att personen som skrev detta ignorera fel med produkten.

Medlem
Skrivet av Ztreek:
Skrivet av enboomer:

Att du och dina kumpaner orkar trolla varenda COD-nyhet är helt fantastiskt för mig. Underhållande i sin enfald.

Väl mött

Du verkar verkligen inte veta innebörden av att trolla, speciellt inte när det jag säger inte stämmer för fem öre till serien du skickade..

Det personen i serien gjorde var att trashtalka en film utan att backa upp med vettiga argument, jag skickade i alla fall med en film som visar min poäng mer tydligt vad jag personligen anser som problem med MMS genren, jag vill att CoD ska bli bra, hoppet mellan CoD3 och CoD4 var jättebra, men att göra samma sak 5 spel senare känns bara lamt.

jag skriver inte " OH COD SÅ KUKIGT Å P12, BARA BARN SOM SPELAR BAJSET OH OH OH"

Där emot kan jag tycka personligen att CoD är mer inriktad åt folk runt 12-17 år. Skillkurvan är inte allt för hög och spelet har inget unikt koncept, ingenting är speciellt svårt att hantera.
spelet har inte uppmanat teamplay innan BO2. BO2 har väl killstreaks riktad åt den som försvarar bombplatsen eller liknande, har för mig att det pratades om det.

CoD är väldigt nybörjarvänligt, CoD är även vänligt åt den som spelat det 200 timmar, ju mer du spelare ju lättare blir spelet då du låser upp mer vapen, skills, killstreaks osv.

Är det någon som trollar här så är det du med din kommentar mot mig och andra som misstycker att CoD är ett bra spel.

Nej, jag har ingen aning om hur ni fungerar.
Det enda jag ser är ditt namn och en handfull andra personer dyka upp med negativa kommentarer i varenda COD-relaterad post här på FZ.
Du må vara en av de med en utvecklad åsikt som ligger bakom dina poster, men likförbannat är det överhängande negativitet som strömmar ur ditt tangentbord.

Jag förstår inte orken.

Själv har jag enormt mycket fritid just nu och sitter och väntar på att den över 40 minuter långa Installationen av spelet ska bli klar så att jag kan sluta läsa allt gnäll här i kommentarsfälten (Ja, det är lite självplågeri, ingen tvingar mig att läsa, men det är ack så underhållande ibland)

Väl mött

Medlem

Problemet med alla COD-spel idag och dess höga betyg de får ligger i att spelen kostar skjortan. Hade summan varit närmare 200kr kanske det hade varit ok med ett enkelspårigt och ytterliggare en rälspangare i mängden.

Nu måste man betala 5-600 för ett spel som är i stort sett same shit, different ... eh... nothing.

Medlem

fast trent har ju gjort ett jävla bra jobb på musik fronten


signatur

God is dead

Medlem

Det är ju inne att "hata" COD i cybervärlden. Jag gillar det inte riktigt, mest pga. "perks". Men det säljer ju, det kan man inte förneka.

Samtidigt kan jag föredra ALLT som inte har med araber som är stereotypa terrorister (tittar på "Warfighter").

Medlem
Skrivet av Mabec:

Problemet med alla COD-spel idag och dess höga betyg de får ligger i att spelen kostar skjortan. Hade summan varit närmare 200kr kanske det hade varit ok med ett enkelspårigt och ytterliggare en rälspangare i mängden.

Nu måste man betala 5-600 för ett spel som är i stort sett same shit, different ... eh... nothing.

Men om du tycker så är det ingen som tvingar dig att köpa det. De gör ett spel och tar betalt för det. Visst de påminner om varandra, men det gör fifa också. Jag har inget emot att betala för ett spel jag vill ha, det är trots allt någon som jobbat hårt (förhoppningsvis) med att skapa det.

De kommer fortsätta så länge de tjänar på det. Det är ingen välgörenhet de sysslar med, de gör inte dig/oss en tjänst. Det är likadant med filmer etc.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skriv svar