Ingen Shepard i nästa Mass Effect

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Kommer säkert bli en prequel om typ "First Contact War" eller något liknande så de bara kan panga på halo style och casha in.

Jag har gissat på att det blir First Contact War eller The Arachni War i flera år nu, men hoppas verkligen inte det blir hjärndöd fps.

Ska dom göra fps av det så hoppas jag det blir lite taktik och rekyl med i bilden


signatur

Game long and prosper

Medlem

Detta gillas!

Medlem

Jag ser gärna ett eller två till Mass Effect spel ifall dem är originella och håller en bra kvalité !

Inaktiv

Floffe approves.

Det kan bli svårt att få något bra av det, de har levererat men han har låga förväntningar.

Kan bara bli bra.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Har svårt att se hur de kan göra ett spel mer episkt utan Reapers... Dessa planet förgörare som är gigantiska och nästan oövervinnliga. Hur skall Bioware toppa dessa?

Kan inte se svaret på det. Men väntar med spänning att se vad Bioware kan koka ihop för något.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Garrus Vakarian please

Medlem

Det kan ju bli en historia om hur överlevarna bygger upp universumet igen efter all förödelse som reapers orsakade.

Medlem

Neeeej OMG OMG OMG skulle vilja ha ett PREQUEEEEEL när man får spela Shepard som barn, när han mobbar andra barn och beter sig väldigt odrägligt.Snor bilar, skjuter äckliga gubbar som poppar upp ur marken och lite leisure suit larry på det, kan inte bli bättre!!!!!!!!!!!!!!!!1111111oneoneoneoneoneoneone

Eller vänta, kanske redan finns?

Medlem

"det blir inget mer Shepard, den trilogin är över."

BioWare är över?!?


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Vill ha mer RPG-element i nästa

Medlem

Open world RPG med character creation i stil med Elder scrolls serien.

Inaktiv

vill ha mer lesbiska sex-scener i me4

Medlem

Tänk er ett ME med mer fokus på detektiv-arbete och att verkligen ge en djup upplevelse med fokus på lore. Vill spela ett Mass Effect där du inte är en viktig person (i de första tre spelen är du ju katalysatorn) men ändå lyckas hamna i kaoset. Att ME är inspirerat av gamla space operas som Star Wars är det ingen tvekan om, men vill gärna att nästa spel i serien blir mer personligt. De första tre spelen var som en introduktion till ME-universumet, nu vill jag se ett spel som är mer fokuserat på antingen en viss ras, eller kanske ett visst solsystem .

Men det är bara mina tankar, hur det blir i slutändan ska bli spännande att se !

Medlem

Tråkigt att de gjorde sånt dåligt avslut av Mass effect trilogin med shepard. Det var ett vinnande koncept som de nu förstört mer eller mindre. .


signatur

/Fat_cat

Medlem

Kommer sakna Shepard och Tali


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av fat_cat:

Tråkigt att de gjorde sånt dåligt avslut av Mass effect trilogin med shepard. Det var ett vinnande koncept som de nu förstört mer eller mindre. .

Cardaminer i dag, 21:03
Open world RPG med character creation i stil med Elder scrolls serien.

Exakt men kommer aldrig ske då Bioware är dött som studio och kommer aldrig kunna leverera ett "riktigt" rpg igen som jag ser det. Tragiskt men sant.

Medlem

Till skillnad från alla andra här verkar det som så gillade jag alla tre spelen, inklusive det omtvistade slutet (vilket jag tycker var mer än passande).

Jag ser gärna mer spel ur ME-serien som utökar universumet, vore både intressant med en prequel, men även en nice sequel, t.ex 1000 år efter 3:an eller nåt. Något i alla fall som utökar ME-universumet.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Till skillnad från alla andra här verkar det som så gillade jag alla tre spelen, inklusive det omtvistade slutet (vilket jag tycker var mer än passande).

Jag ser gärna mer spel ur ME-serien som utökar universumet, vore både intressant med en prequel, men även en nice sequel, t.ex 1000 år efter 3:an eller nåt. Något i alla fall som utökar ME-universumet.

Jag gillar alla tre spelen, även om det tog mig ett bra tag att smälta slutet (jag säger slutet för renegade är det enda valet för mig, trots att jag är mestadels paragon)


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Jag gillade alla 3 spel. Jag förstår inte vad folk pratar om för "mer rpg element". Rollspel handlar väl om att spela en roll, där dina beslut påverkar rollen. Jag har aldrig sett ett spel göra det på ett så starkt sätt som Mass Effekt lyckades med. Alla val kändes som om de kunde göras på ett naturligt sätt, utan att de är självklart goda eller onda, och inga val gjorde att karaktären kändes mindre naturlig. Jag tyckte även striderna gav bra rollspelskänsla, till skillnad från Dragon Age där spelet förvandlades till ett strategispel varje gång någon skulle slåss.

Medlem

Skönt att veta att andra gillade det. Mass Effect är en av de väldigt få spel där jag verkligen levt mig i världen och identifierat mig genom karaktären, och inte bara spelat som en halv-passiv extern spelare som flyttar runt en gubbe på skärmen. Alla val jag gjorde i spelet gjorde jag utifrån mina egna känslor och tankar kring mina upplevelser i ME-universumet. I de flesta andra spelen så lever jag aldrig in mig riktigt utan det känns mer som att titta på TV - titta på när andra gör nåt utan att behöva tänka själv.

Så jag vill definitivt ha mer av ME. Och gärna något som knyter an till Shepard på ett eller annat sätt.

Medlem

Om man tycker ett spel är bra och längtar till en uppföljare tänker man hela tiden om det nya spelet kommer vara lika bra eller t.o.m bättre än det första. Man jämför hela tiden och kritikens tankar dyker upp i bakhuvet. ME trilogin är mycket bra, men det kan vara svårt att göra ett nytt spel och det är sant att det inte kommer bli så populärt om man gör en Shepard 2.
Det får inte vara alls för likt ME-trilogin och det får inte vara för olikt heller. Båda idéerna kommer inte godtas av fansen.
Whatever, kritiserande recensioner om "vad de borde ha gjort istället" kommer ändå så dyka upp.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Salami:

Mass Effect dog efter ettan imo. Ettan var ett rpg och ruskigt bra. 2-3 var någon halvdan shooter.

Tvivlar dom kommer våga gå tillbaka till konceptet av ettan så ME är nog dött för mig.

Synd att du har övergett en spelserie vars story är så mästerligt utfört att det troligtvis inte kommer komma många spelserier någonsin som kan triumfera över dem, pga att de senare två delarna har gameplay som är okonventionellt för ett rollspel.

Måste även tillägga att combat fungerar mycket bättre i 2an och 3an, och det bara är bra att de övergav det hopplöst klottriga inventory-systemet som fanns i ettan.

i normala fall skulle en förlust av inventory vara dåligt men...
inventory systemet ME 1 måste ju varit det absolut sämsta i spelhistorien.
Så för mig kändes det mer som en lättnad att man körde utan och slapp oroa sig för att bli tvungen att kasta grejer som man ev behövde/ville ha.
Tyvärr så tillkom det ju en hel del nya brister med 3:an,tex stela animationer, ointressanta följeslagare, virrigt quest tracking system, färre interaktiva dialoger, bara 6 följeslagare (dlcsnubben ej inräknad)me2 hade 10. Sen så var typ allt man kunde tänkas göra förutom combat mappat till en tangent.
Och då har jag inte ens nämnt det värsta av det värsta dvs allt som hände efter att du

blev träffad av Harbingers laserstråle

.

ont så hoppas jag på ett hellt nytt ip


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

att säga att Mass Effect 3 är dåligt är en väldigt knepig sak att säga. Speciellt om man låter ett ofärdigt slut på 5 minuter förstöra flera timmar av känslomässig kaos. Jag grät floder när

Mordin åkte upp för hissen. Jag grät när Thane somnade in. Jag blev oerhört glad när Tali lyssnade på mig och fick Quarian flottan att backa undan.

Allting som händer i Mass Effect trilogin har varit spännande. Bioware hade verkligen lyckats få med känslan att förlora någon man bryr sig om och jag skulle vilja tro att vi som gillade Mass Effect serien ser på det inte bara som ett spel utan ett konstverk som kan framkalla skratt när vi tänker på Joker, samt känna sorg när vi påminns om

Anderson

Hur det nya Mass Effect är kommer bli oehört spännande och jag hoppas verkligen att dom inte glömmer bort saker som gjorde första trilogin något över det vanliga

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Gör en ny serie istället för att mjölka....

you gotta be fucking kidding me.

slår vad om att du inte ens har lirat klart 2 av de 3 spelen i serien!

Medlem
Skrivet av Ro'NiN:
Skrivet av Neatherblade:

Gör en ny serie istället för att mjölka....

you gotta be fucking kidding me.

slår vad om att du inte ens har lirat klart 2 av de 3 spelen i serien!

Har spelat alla, gillade ettan väldigt mycket men sen gick det nedför.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ett MAss Effect mmo skulle inte sitta helt fel=)

Inaktiv

Skulle hellre vilja se ett nytt Kotor. Jag är färdig med Mass Effect.

Medlem

"Först och främst vill vi inte göra "Shepard 2", eller Mass Effect 4 med inställningen "Shepard finns inte längre men du är en soldat i universumet". "

Alltså blir det exakt så. Eh Casey?

"It won't be a simple A, B, C choice"

Medlem

"I've had enough of your disingenuous assertions!"

*punch*

Medlem
Skrivet av matte89:

Synd bara att Shepards avsked inte blev lyckat. Men universumet är definitivt nya star wars.

Jag tycker att det har mer potential än Star Wars. Och då måste jag tillägga att jag är en SW geek. Jag kan mycket väl tänka mig en film ala Final Fantasy: The spirits within.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

123
Skriv svar