Transformers: Fall of Cybertron

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:
Skrivet av Styx:

Styx! Jag beundrar verkligen att du tar dig tid att gå in på sajten, och till och med kommentera (!) trots att vi är så uselt usla. Du måste verkligen, verkligen ogilla oss! Eller så älskar du oss, fast i smyg?

Tackar!
3 x "verkligen", grymt snyggt språk, precis vad jag förväntar mig av den här siten (och Lunarstorm)
Jag kommer främst till FZ för att läsa spelnyheterna, men ibland luras jag in i att läsa en recension.
Och nu tyckte jag det var extra tokigt, så jag tog mig tid att lämna en kommentar.

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Hondulu:

Varför blir det jämt så jäkla mycket gnäll på recensioner som tjejer skrivit?!
Nästan alltid när en tjej recenserat handlar diskussionen till stor del om hur recensionen är skriven i stället för att handla om själva spelet.

Jag skiter i vad recensenten har mellan benen. Jag bryr mig hur recensionen är skriven och vad den innehåller. PK poäng får du plocka nån annanstans.

Skrivet av Hamsternator:
Skrivet av Mirage:

När personliga känslor för ett varumärke blandas in i en recension blir den sällan sanningsenlig.

Sanningsenlig you say... så en recensent som gillar/ogillar ett spel pga ett varumärke kommer automatiskt ljuga?

Nej, men sannolikheten att det personliga tycket om varumärket påverkar recensionen och dess sanningshalt är stor.

Jag reflekterade över hur kommentatorfälten brukar se ut, inte över dina inlägg. Vad du personligen bryr dig om känns inte särskilt intressant.

Medlem

Shit vad ni slaktar tjejen, precis som någon av er hade kunnat skriva en bättre recension. Ni hade blivit lika slaktade av whina.nu klubben som aldrig blir nöjd oavsett.

Medlem

Att gå in och recensera ett spel med förutsättningen att hela konceptet är töntigt är bara kasst.

Ge mig en recension att ta på allvar tack!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Ledsen, men det första jag tänkte på när jag läste den här recensionen var "Oj, den här recensionen håller lika låg klass som Aftonbladets", och sen får jag se i kommentarsfältet att recensenten även jobbar på Aftonbladet...

Hela recensionen var riktigt oproffsig och det kändes som att hon verkligen letade efter något att klaga på bara för att.

Moderator | Testpilot

Om hon tycker Transformers är töntigt, WHY IN THE WHOLE MOTHER OF GOD recenserar hon SPELET?

Skrivet av Håkan:

Är det samma diskussion som är på upptåg igen?
Hurvida en recension kan vara objektiv eller ej, det kan den inte vara.

Man har ju dock rätt att tycka att recensionen bör göras utav en som tycker temat/spelserien/etc är bra.. Men samtidigt skulle denna person ge spelet fel betyg enligt folk som inte är fans utav temat/spelserien/etc.

En fråga.

Om det kommer ett spel som säg. Är ett RPG spel och du sätter en rescensent för att spela spelet som tycker "Rollspel är töntigt" är det verkligen värt mödan? Det kommer bli en bättre och rättvisare recension om en som i alla fall är insatt och tycker om RPG i dess olika former.

Otroligt dåligt FZ. Någon som gillar dessa action spel och möjligen att TF fan hade varit bättre gjord att skriva det här. Fast det kanske inte finns någon sådan så ni tog "första bästa"?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Frilansare

Fast nu måste man ju inte vara fan-boy/girl av en viss franschise för att få recensera spel på FZ. Ett actionspel är ett actionspel, om sedan inramningen är Transformers kan vi tyvärr inte ta hänsyn till. Och jag måste uppriktigt säga att jag inte vet om vi har ett enda TF-fan i vår skribentstab.

Det är alltså inte jämförbart med att sätta någon som inte gillar RPG på att recensera ett RPG.

RPG är en genre. Transformers är inte en genre.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Joakim Bennet:

Fast nu måste man ju inte vara fan-boy/girl av en viss franschise för att få recensera spel på FZ. Ett actionspel är ett actionspel, om sedan inramningen är Transformers kan vi tyvärr inte ta hänsyn till. Och jag måste uppriktigt säga att jag inte vet om vi har ett enda TF-fan i vår skribentstab.

Det är alltså inte jämförbart med att sätta någon som inte gillar RPG på att recensera ett RPG.

RPG är en genre. Transformers är inte en genre.

Nej men principen finns där fortfarande, har ingenting med genren att göra utan jag tog RPG som ett exempel så alla skulle förstå.

Gillar du inte vad du har framför dig eller på något sett inte är intresserad så har man ju inget där att göra. Nu finns det enstaka gånger jag inte gillat bilspel, testat ett nytt NFS och jag har gillat det men jag skulle aldrig vilja lägga min uppfatting på nätet om jag så skulle tycka det var dåligt om jag inte är intresserad för det tar fokus.

Gillar jag då bilspel, transformers, turtles, spider-man och den typen av spel är man ju "rätte mannen" för jobbet. Nu är jag trött efter en lång dag på stan med min familj, men förhoppningsvis förstår du vad jag vill få fram och ska försöka en gång till kortfattat.

Inte intresserad av det du spelar och säger något dåligt --> Kommer inte uppskattas för personen säger det mest nog är dåligt för intresset inte finns där.

Om intresset inte finns där men spelaren finner spelet intressant --> Kommer vara kul att läsa för någon som inte vanligen gillar sånt här gjorde det nu.

Nu är ju det ganska omöjligt att veta på förhand, men att tycka Transformers är töntigt och sedan ge sig in för att recensera spelet...? Nej.

EDIT: Vill också påpeka att jag tycker betyget är rättvist.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hade varit intressant att se reaktionerna om recensenten varit anonym. Förstår inte varför folk alltid måste klaga när det är en tjej som skrivit. Gills inte deras åsikter?

Jag tycker recensionen var bra skriven, och som nämnts tidigare; hon säger ju för bövelen att spelet är roligt! Tycker bara det är bra med en recensent som inte är superkär i ett spel eller spelidé i förväg. Hon skriver förvisso att hon alltid tyckt Transformers är töntigt, men samtidigt framgår det ju av texten att hon ger spelet en ärlig chans, och faktiskt finner något hon gillar i det. Vad är problemet egentligen?

*Edit*
Inser nu att jag uttryckte mig lite luddigt. Vad jag menade var inte att jag tyckte det var okej att kalla Transformers töntigt. Oproffsigt och onödigt att uttrycka sig på det sättet, tycker jag. Däremot tycker jag resten var bra skrivet och motiverat, vilket många inte verkade hålla med om. Min uppfattning var således att det fanns någon annan anledning bakom "hatet" mot recensionen, utöver hennes mindre smarta val att kalla spelets universum töntigt.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Moderator | Testpilot
Skrivet av qweex2:

Hade varit intressant att se reaktionerna om recensenten varit anonym. Förstår inte varför folk alltid måste klaga när det är en tjej som skrivit. Gills inte deras åsikter?

Jag tycker recensionen var bra skriven, och som nämnts tidigare; hon säger ju för bövelen att spelet är roligt! Tycker bara det är bra med en recensent som inte är superkär i ett spel eller spelidé i förväg. Hon skriver förvisso att hon alltid tyckt Transformers är töntigt, men samtidigt framgår det ju av texten att hon ger spelet en ärlig chans, och faktiskt finner något hon gillar i det. Vad är problemet egentligen?

Försök inte ens börja med något sådant där, man förstår klart och tydligt att INGEN klagar för att det är en tjej som skriver, utan att en som tycker "transformers är töntigt" recenserar spelet.

Hur kul hade det inte varit om en Pokemon "hatare" la up recensioner här på FZ? Totalt värdelöst.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av qweex2:

Hade varit intressant att se reaktionerna om recensenten varit anonym. Förstår inte varför folk alltid måste klaga när det är en tjej som skrivit. Gills inte deras åsikter?

Jag tycker recensionen var bra skriven, och som nämnts tidigare; hon säger ju för bövelen att spelet är roligt! Tycker bara det är bra med en recensent som inte är superkär i ett spel eller spelidé i förväg. Hon skriver förvisso att hon alltid tyckt Transformers är töntigt, men samtidigt framgår det ju av texten att hon ger spelet en ärlig chans, och faktiskt finner något hon gillar i det. Vad är problemet egentligen?

Försök inte ens börja med något sådant där, man förstår klart och tydligt att INGEN klagar för att det är en tjej som skriver, utan att en som tycker "transformers är töntigt" recenserar spelet.

Hur kul hade det inte varit om en Pokemon "hatare" la up recensioner här på FZ? Totalt värdelöst.

Hade det varit grundade argument hade jag kunnat köpa det, men jag tror tyvärr bara att det är en dålig ursäkt. Visst, jag skulle inte heller bli glad om någon som hatade en spelvärd recenserade ett nytt spel, men vart framgår det att hon hatar Transformers?

Kan hålla med om att det inte ger ett bra intryck att säga att man alltid tyckt universumet varit töntigt, men det är ju inte därför hon drar ner betyget på spelet. Hon säger dessutom att hon tycker det är roligt att spela, så även om inte själva universumet faller henne i smaken betyder det inte att hon hatar det.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av Kerstin Alex:

Du har rätt i att jag aldrig skrivit här tidigare. Jag är helt ny i redaktionen och mitt namn hamnar i listan inom kort. Har skrivit på http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/ sen januari och det är där man hittar mig annars.

Då får väl jag passa på att hälsa dig Kerstin välkommen till FZ, alltid trevligt med nya ansikten och speciellt ett vackert sådant som dessutom ger en härlig kontrast till allt skägg som annars är så van vid att se.

Välkommen!

Moderator | Testpilot
Skrivet av qweex2:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av qweex2:

Hade varit intressant att se reaktionerna om recensenten varit anonym. Förstår inte varför folk alltid måste klaga när det är en tjej som skrivit. Gills inte deras åsikter?

Jag tycker recensionen var bra skriven, och som nämnts tidigare; hon säger ju för bövelen att spelet är roligt! Tycker bara det är bra med en recensent som inte är superkär i ett spel eller spelidé i förväg. Hon skriver förvisso att hon alltid tyckt Transformers är töntigt, men samtidigt framgår det ju av texten att hon ger spelet en ärlig chans, och faktiskt finner något hon gillar i det. Vad är problemet egentligen?

Försök inte ens börja med något sådant där, man förstår klart och tydligt att INGEN klagar för att det är en tjej som skriver, utan att en som tycker "transformers är töntigt" recenserar spelet.

Hur kul hade det inte varit om en Pokemon "hatare" la up recensioner här på FZ? Totalt värdelöst.

Hade det varit grundade argument hade jag kunnat köpa det, men jag tror tyvärr bara att det är en dålig ursäkt. Visst, jag skulle inte heller bli glad om någon som hatade en spelvärd recenserade ett nytt spel, men vart framgår det att hon hatar Transformers?

Kan hålla med om att det inte ger ett bra intryck att säga att man alltid tyckt universumet varit töntigt, men det är ju inte därför hon drar ner betyget på spelet. Hon säger dessutom att hon tycker det är roligt att spela, så även om inte själva universumet faller henne i smaken betyder det inte att hon hatar det.

Nu menade jag inte att hon hatar transformers eller ens ordet hata när jag skrev --> "hatade" <---

Jag skrev dessutom jag tycker hon gav spelet ett rättvist betyg, tycker FORTFARANDE att någon som tycker universumet är töntigt inte borde få jobbet. Det gick ju bra denna gången, men tänk om våran älskade Mario "oälskare" på redaktionen skulle recensera Mario spel, hur kul skulle det vara än t ex Sebastian som ganska så insatt och gillar Mario?

EDIT:

1. Ingen skriver en massa för hon är tjej
2. Folk skriver för hon skrev universumet var töntigt och hon recenserar ett spel baserat på det.
3. Recensionen var rättvis och bra.
Som jag skrev tidigare här..
4. Tänk om FZs Mario-hatare hade recenserat ett Mario spel gentemot (mitt exempell) Sebastian som är ganska så intresserad och gillar Mario? Hade det varit bra? Nej, nu är det svårt att jämföra för att Mario exemplet är ju något vi vet i förväg gentemot hennes recension som kom i efterhand.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Nu menade jag inte att hon hatar transformers eller ens ordet hata när jag skrev --> "hatade" <---

Jag skrev dessutom jag tycker hon gav spelet ett rättvist betyg, tycker FORTFARANDE att någon som tycker universumet är töntigt inte borde få jobbet. Det gick ju bra denna gången, men tänk om våran älskade Mario "oälskare" på redaktionen skulle recensera Mario spel, hur kul skulle det vara än t ex Sebastian som ganska så insatt och gillar Mario?

EDIT:

1. Ingen skriver en massa för hon är tjej
2. Folk skriver för hon skrev universumet var töntigt och hon recenserar ett spel baserat på det.
3. Recensionen var rättvis och bra.
Som jag skrev tidigare här..
4. Tänk om FZs Mario-hatare hade recenserat ett Mario spel gentemot (mitt exempell) Sebastian som är ganska så intresserad och gillar Mario? Hade det varit bra? Nej, nu är det svårt att jämföra för att Mario exemplet är ju något vi vet i förväg gentemot hennes recension som kom i efterhand.

Okej, jag ber om ursäkt, är också trött efter en lång dag. Läste fel på din kommentar till mig, och såg inte att du hade skrivit fler grejer tidigare. Dom hade inte dykt upp när jag laddade sidan för att läsa recensionen.

Undrar dock hur du kan veta varför andra människor skriver? Jag påstår inte att jag vet, utan vad jag tror. Att du sedan inte passar in i den gruppen kan jag inte bestämma. Om andra gör det kan jag inte heller bestämma, men tyvärr är det så min uppfattning är när jag läser folks kommentarer.

Håller helt och hållet med dig om att det är fel att en "hatare" ska recensera ett spel, men det är irrelevant i detta sammanhang, då hon inte hatade något. Däremot kan jag hålla med om att det var onödigt av henne att uttrycka sig på det sättet, när (det mesta) andra var bra skrivet.

Vi har olika åsikter helt enkelt, så jag tycker vi lämnar det där. Har inte lust att argumentera om detta när vi egentligen inte ens pratar om samma sak. Ber om ursäk att jag missuppfattade vad du menade.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Här finns en bra recension till någon som tagit sig lite tid att berätta mer om spelet istället för att sätta sig i fokus och bara plita ner lite text för att få en recension gjord på ett spel man aldrig ens ville recensera, bara för att komma vidare till nästa spel på listan.

http://www.gamereactor.se/recensioner/65261/Transformers%3A+F...

Medlem
Skrivet av Hondulu:

Varför blir det jämt så jäkla mycket gnäll på recensioner som tjejer skrivit?!
Nästan alltid när en tjej recenserat handlar diskussionen till stor del om hur recensionen är skriven i stället för att handla om själva spelet.

Kan säga att jag läst flera av hennes recensioner på aftonbladet.
Borde gå in och läsa dom där!

Jag bryr mig inte om hon är tjej eller om hon varit kille skulle det inte heller spelat roll.

Det som stör mig med henne som recenscent är att hon alltid drar in massa onödiga saker och drar massa extra växlar på allting.

Vad jag förstått är hon utbildad som har med genus och göra.
Och ofta när hon recenserar spel på AB ska hon alltid dra in massa genus frågor osv.

Det stör mig

Medlem
Skrivet av Avedagreat:
Skrivet av Hondulu:

Varför blir det jämt så jäkla mycket gnäll på recensioner som tjejer skrivit?!
Nästan alltid när en tjej recenserat handlar diskussionen till stor del om hur recensionen är skriven i stället för att handla om själva spelet.

Kan säga att jag läst flera av hennes recensioner på aftonbladet.
Borde gå in och läsa dom där!

Jag bryr mig inte om hon är tjej eller om hon varit kille skulle det inte heller spelat roll.

Det som stör mig med henne som recenscent är att hon alltid drar in massa onödiga saker och drar massa extra växlar på allting.

Vad jag förstått är hon utbildad som har med genus och göra.
Och ofta när hon recenserar spel på AB ska hon alltid dra in massa genus frågor osv.

Det stör mig

kan bara hålla med dig på denna punkt, bara kolla darksiders 2 recensionen på Aftonbladet som hon skriver är "sexistiskt, öser ur sig episkt nonsens och är Manschauvinistiskt" det roliga är hon aldrig ens förklarar den biten till dom som inte spelat det. Fattar inte vad FZ sysslar med o tar in henne, om dom är ute efter en kvinnlig recensent så finns det flertal som är bättre än henne och kan skriva något som man kan ta lite mer seriöst.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Fast nu måste man ju inte vara fan-boy/girl av en viss franschise för att få recensera spel på FZ. Ett actionspel är ett actionspel, om sedan inramningen är Transformers kan vi tyvärr inte ta hänsyn till. Och jag måste uppriktigt säga att jag inte vet om vi har ett enda TF-fan i vår skribentstab.

Det är alltså inte jämförbart med att sätta någon som inte gillar RPG på att recensera ett RPG.

RPG är en genre. Transformers är inte en genre.

Jag tänker mig man kan sätta någon som har mer av sitt barnasinne (fast nu hade Kerstin aldrig något sådant för Transformers heller) kvar. Jag misstänker att detta är inte det enda spelet Kerstin Alex kommer tycka är töntigt i framtiden, men det är något som vi som kommer och läser här inte bryr sig om.

I varje fall, jag hade inget emot recensionen. Jag hoppas Kerstin kommer att trivas här.

Medlem

Ingen fara ni behöver inte vara oroliga när ny CoD kommer tar dom fram 5/5 betygen igen

Moderator | Testpilot

Läste just hennes Darksiders recension och förstår varför hon är hatad och varför FZ tagit hit henne.

Hon ska skriva recensioner som vi kommer hata, ogilla, läsa och kommentera så det får mer "hits" på sidan. Skandalöst.

Här finns för övrigt Alfred Holmgrens recension: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

Kolla även kära Kerstins recension här, ganska löjlig: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Läste just hennes Darksiders recension och förstår varför hon är hatad och varför FZ tagit hit henne.

Hon ska skriva recensioner som vi kommer hata, ogilla, läsa och kommentera så det får mer "hits" på sidan. Skandalöst.

Här finns för övrigt Alfred Holmgrens recension: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

Kolla även kära Kerstins recension här, ganska löjlig: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

Okej, Alfreds recension var den värsta smörjan jag har någonsin läst. Den kändes också som ett väldigt uppenbart trollbait. Detta är från snubben som beskrev hur mycket han tokälska Halo 3 i Super PLAY förr...

Moderator | Testpilot
Skrivet av DarkZide8:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Läste just hennes Darksiders recension och förstår varför hon är hatad och varför FZ tagit hit henne.

Hon ska skriva recensioner som vi kommer hata, ogilla, läsa och kommentera så det får mer "hits" på sidan. Skandalöst.

Här finns för övrigt Alfred Holmgrens recension: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

Kolla även kära Kerstins recension här, ganska löjlig: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

Okej, Alfreds recension var den värsta smörjan jag har någonsin läst. Den kändes också som ett väldigt uppenbart trollbait. Detta är från snubben som beskrev hur mycket han tokälska Halo 3 i Super PLAY förr...

Jag gillade faktiskt Super PLAY, har varenda nummer från... Vågar inte säga då jag inte minns när det la ner men alla nummer det 3-5 sista åren iallafall.

Men sedan han började på Aftonbladet så kan han ju slänga sig ivägen, detsamma om Kerstin. Jag ser mest bara negativa kommentarer på alla hennes recensioner jag sett hittills.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Är bästa spelet inom transformers serie av dom spel det finns så är man ett g1 transformers fan så gillar man det...extra + är ju gamla röst skådespelare som är med. multiplayern stod ju inte med i recensionen så hade äntligen hoppats på att FZ lärt sig om AVP recensionen där bara singelplayern var testad. så jag brukar hålla mig till gametrailers för det mesta...för där så recenserar folk HELA spelet inte bara en bit av det som FZ tyvärr fortsätter med

Är ett helt godkänt action spel för dom som söker det om även dom som inte är fans av eller hört talas om transformers...innehåller lagom variation i ett action spel sen är multiplayern ett plus även om det är standard domination, CTF, Death match med mera..så är customization mode på robotarna ett plus jämnfört med föra spelet som inte hade så mycket med val. Ultra magnus, wheeljack t.ex kan man köra som...fast som DLC. men annars så är starscream, shockwave, jazz, soundwave med mera spelbara.


signatur

Nintendo Switch: SW-2771-7512-1037
Steam: Worebit
Xbox: Worebit
Ps4: Vorebit

Medlem

(Kanske kan låta petigt.. tycker inte det).

Upptäckte efter jag läst AB-texterna att förkärleken för äckliga ord även syns där, avstår nog ..synd FZ. :S
(Vill ni ha listan?).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tråkigt när FZ ska behöva ta in "talang" från aftonbladet, då deras spelavdelning alltid har hållit väldigt låg klass och nivå på sin journalistik. Denna recension ändrar ju inte direkt min uppfattning kring detta.

Måste finnas bättre folk att hitta och om det handlar om kvotering, så måste det finns bättre personer i det avseendet.

Medlem

Hahahaha! Samma person som recenserat Fable Heroes på Aftonbladet! Sämsta skräprecensionen jag läst någonsin. Hela aftonbladets spela-sektion är bara ett stort skämt. Att sen se samma recensent här gör mig ganska sur.

Grymt oseriöst FZ, tror jag kommer läsa spelrecensioner någonannanstans i fortsättningen!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Hahahaha! Samma person som recenserat Fable Heroes på Aftonbladet! Sämsta skräprecensionen jag läst någonsin. Hela aftonbladets spela-sektion är bara ett stort skämt. Att sen se samma recensent här gör mig ganska sur.

Grymt oseriöst FZ, tror jag kommer läsa spelrecensioner någonannanstans i fortsättningen!

Får hoppas den inte låg i hennes portfolio när hon ansökte om jobbet på FZ, då kan man ifrågasätta om personen som anställde henne är vid sina sinnens fulla bruk. Hade inte sett den där recensionen förut, tack för tipset.

Moderator | Testpilot

Kolla Kerstins recension här ”Fable heroes är Microsofts svar på Sonys plattformssuccé Little big planet”: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/recensioner/artic...

En tämligen intresant tös det här.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Jag älskar spelet, och jag förstår fullt och väl att om jag hade fått det på mitt bord så hade jag haft svårt att inte bli glatt fnittrig när Starscream öppnar sin ytliga mun och proklamerar "Dark Energon". Men jag hade nog haft med det som en vinkel av nostalgi på grund av min egna bakgrund med Transformers.

Spelet i sin tur med mekanik och övergripande design hade hyllats på sina höga och krossats på sina låga punkter. Där var recensenten ärlig tycker jag. Och jag håller med om slutbetyget, kanske hade jag gett det tre och en halv, men inte mer.

Hur Kerstin bemöts i framtiden här på FZ tycker jag ska utgå från vad hon skriver HÄR PÅ FZ. Ha det där Aftonbladet hatet och tidigare artiklar i bakhuvudet om det är svårt att släppa. Men låt det inte på förhand bedöma hennes framtid här och nu.
Kerstin läser era kommentarer, hon sitter nog och tänker på konstruktiv kritik ni ger, men enbart hastigt nedsättande kommentarer är svåra att ta på allvar.

Om ni tycker att hon borde uttrycka sig annorlunda i framtiden, så förklara den önskan. Men former av enbart nedsättande och ibland direkt personliga påhopp kommer inte tolereras, Och det gäller för alla, recensent som medlem som redaktör.

Själv säger jag välkommen Kerstin, låt den kommande framtiden bli bakgrunden på vilken uppfattningar formas.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Moderator | Testpilot
Skrivet av Traveller in time:

Hur Kerstin bemöts i framtiden här på FZ tycker jag ska utgå från vad hon skriver HÄR PÅ FZ. Ha det där Aftonbladet hatet och tidigare artiklar i bakhuvudet om det är svårt att släppa. Men låt det inte på förhand bedöma hennes framtid här och nu.
Kerstin läser era kommentarer, hon sitter nog och tänker på konstruktiv kritik ni ger, men enbart hastigt nedsättande kommentarer är svåra att ta på allvar.

Om ni tycker att hon borde uttrycka sig annorlunda i framtiden, så förklara den önskan. Men former av enbart nedsättande och ibland direkt personliga påhopp kommer inte tolereras, Och det gäller för alla, recensent som medlem som redaktör.

Det är ganska självklart att vad hon gjort förut kommer att dras med hit också. Precis som diverse fel du gjort i livet med kronofogd eller diverse andra exempel så hänger saker med och i vissa fall stannar det kvar. Fått en prick i registret, jamen det ska vi försöka lägga i bakhuvudet för att personen ska trivas och må bättre.

Det också om man gjort något bra, dess värre är mycket hon skrivit på Aftonbladet ganska så dåligt i recensionsväg. Nu är jag inte den bästa skrivaren när det kommer till sådant själv då jag övar fortfarande, men hon borde ha en "så här tycker jag om saker och ting" blogg istället för att skriva om spel thus far.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar