Peppa inför Guild Wars 2-släppet

Medlem

Norn Ranger som gäller


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Inaktiv

GW2 ger mig star wars känsla ang hypen och floppen. Köpte aldrig det och väntar likadant här. Ja gillar både pve och pvp men när man kollar på streams så är de så oerhört segt ut. Riktigt låg skillcap etc. Ingen direkt CC i fights utan det är bara "fullt ös". Taktik kanske krävs men inte sett något av detta än. Gillar heller inte non healer klass. Kommer aldrig bli intressant pvp med sånt system (arena, bgs)

Medlem

40 man raids i wow var det bästa om ni frågar mig. hur är det i gw2?


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Uttern_:

GW2 ger mig star wars känsla ang hypen och floppen. Köpte aldrig det och väntar likadant här. Ja gillar både pve och pvp men när man kollar på streams så är de så oerhört segt ut. Riktigt låg skillcap etc. Ingen direkt CC i fights utan det är bara "fullt ös". Taktik kanske krävs men inte sett något av detta än. Gillar heller inte non healer klass. Kommer aldrig bli intressant pvp med sånt system (arena, bgs)

Har det någonsin funnits ett MMORPG vars PvP haft vettig skillcap?

Medlem

är ju redan 28 men?!

Välkomnar alla er som tittar in imorgon!
Men får ni ner servarna blir ja bra morsk!

Medlem

Tyvärr är man ju bortrest när det släpps.
Men diverse inloggningsproblem är förhoppningsvis borta när man är hemma igen.

En liten fråga bara, är det bara att köpa GW2 i butik/på webben sen är det F2P och ingen månadskostnad eller så?

Medlem

Har spelat sen i lördags pga förköpet och jag kan säga att jag tycker det är mycket roligt MMO. Gillar skarpt de storymode knutna uppdrag man får för sin karaktär som SP instanser.

Tycker dessutom att det är riktigt snygga områden. Har iofs inte så mycket mer än WoW att jämföra med när det gäller grafik i MMOs, men jag tycker det är vackert att gå runt i tex Sylvaris 1-15 områden och huvudstad.

Finns stor risk att jag kommer spela det här mycket och länge.

Inaktiv
Skrivet av LoyalCrystalean:

En liten fråga bara, är det bara att köpa GW2 i butik/på webben sen är det F2P och ingen månadskostnad eller så?

Stämmer bra.

Medlem

Angående PvE så är de lite beroende på vad man gillar, jag spelar GW2 enbart för att jag gillar PvPn.

Om du gillar raiding i WoW så kommer GW göra dig besviken, inte riktigt det det siktar mot, utan mot bla events (glorifierade quests imo).

Så för min del blir det WoW för PvE och GW för PVP

Inaktiv
Skrivet av Securion:

Ännu ett themepark-MMO som kommer att floppa brutalt inom ett år.

Håller helt med.. Ettan var överhypat och folk som spelade wow var övertaggade.. En månad in i spelet började folk komma tillbaka in i wow.. Denna release luktar illa och jag tror historian upprepar sig.


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Har spelat hyffsat mycket nu sedan pre-release, och tänkte dela med mig av lite upplevelser. Kommer mest bara lista ett par positiva saker som jag upptäckt med spelet än så länge, som jag tycker skiljer det stort ifrån många andra MMO's.

1. PvE'n är aldrig frustrerande. Då jag mest sysslar med pve är detta ganska stort för mig. Både i WoW och i WAR samt SW:ToR så blev PvE'n lätt frustrerande. Man väntade på att mobs spawnade, mobs tog lång tid att döda utan att vara svåra, och man använde sig av samma 3-5 skills i en rotation gång på gång på gång. I GW2 har jag aldrig behövt vänta på att en mob skall dyka upp, det finns oftast andra saker än att döda creeps man kan göra för att klara ett renown heart (typ lokaliserade quest man kan göra en gång), och de dynamiska eventen, framförallt dom lite större som kommer i en serie är riktigt underhållande.

2. Crafing systemet är lite mer invecklat än att "köp ett recept, skaffa material, skapa". Visst, det finns med också, men är lite kul att man kan upptäcka lite nya grejer genom "discovery" panelen vid crafting stationer. Oftast e det bara varianter av samma vapen/rustning etc, men ibland kan man hitta helt nya grejer. Snubblade exempelvis idag på en "uppgrade" (tänk gem/socket) som jag kunde göra i armorsmithing som gav +life. Riktigt trevligt

3. WvWvW. Riktigt kul, om än ganska kaotiskt än så länge, iaf för min server. Finns potential för att bli något enormt, med olika taktiker/strategier. Tar man fortet direkt, eller tar man supplycampet bakom och "blöder" ut dom? Försöker man zerga ett fort, eller låsa upp fienderna bakom flera? Finns potential, men det e inte riktigt där än, enligt mig.

4. Strider blir inte tråkiga. Visserligen e positionering viktig även i andra mmo, men tycker det lyser mycket bättre i GW2. Att dodga undan när den stora minotauren försöker headbutta mig, inte pga av att jag har hög stat i dodge, utan för att jag aktivt dodgar, är en trevligt känsla. Bara en sådan liten grej gör att man är mer vaken i strider, man lär sig vilka attacker en fiende har som är farliga, så man vet när man skall slänga sig åt sidan, och när man kan ta smällen. Får säga att det inte känns riktigt lika responsivt som WoW gjorde när jag spelade det (lääänge sedan nu), men det är bättre än SW:ToR, och det har aldrig stört mig.

Det var typ det. Jag har tyvärr inte sysslat tillräckligt med pvp, eller ens testat någon av dungeonsen än (skappade lite alts tidigt, så är inte tillräckligt hög level än) så det kan jag inte anmärka på.

I det stora hela dock, så har spelet en sjuk potential. Om det fixas till bara liiite grann, responsiviteten i strider, att dom ser till att byta ut/lägga till lite dynamic events allt eftersom, att balanseringen i PvP inte e helt uppåt väggarna (inte märkt av det än, men som sagt, inte testat så mycket) och att WvWvW utvecklas i en bra riktning, så kan detta nog bli ett spel som kommer hålla kvar mig mycket länge

Vi ses i Tyria!

Medlem

Fattar inte varför alla svänger sig så mkt med F2P?
Detta är ju ett helt normalt spel, betala och spela.
Kallar ni t ex GTA, BF3 och MW f2p också?

Inaktiv
Skrivet av Diskmaskin:
Skrivet av Securion:

Ännu ett themepark-MMO som kommer att floppa brutalt inom ett år.

Håller helt med.. Ettan var överhypat och folk som spelade wow var övertaggade.. En månad in i spelet började folk komma tillbaka in i wow.. Denna release luktar illa och jag tror historian upprepar sig.

Vad räknar du som ett lyckat MMO då? Minst 8 miljoner aktiva spelare efter 3 år? Ettan var definitivt inte misslyckat, då det fick 3 expansioner och fortfarande har en del spelare.

Det finns ALLTID folk som blir missnöjda och sedan lämnar inom första månaden. Tyvärr brukar även dessa personer vara de mest högljudda.

Skrivet av DrBagguette:

Fattar inte varför alla svänger sig så mkt med F2P?
Detta är ju ett helt normalt spel, betala och spela.
Kallar ni t ex GTA, BF3 och MW f2p också?

De flesta MMO's kostar i månaden vilket GW2 inte gör, men lite konstig formulering att kalla det F2P då kanske

Medlem

Hade gärna köpt spelet, men då jag inte får mer än 26 fps på sämsta grafiken med en dator som klarar systemkraven utan problem så får det vänta.

Förhoppningsvis dyker det upp en patch inom en snar framtid med bättre prestanda och optimering.

:/

Medlem
Skrivet av Ziraz:

Hade gärna köpt spelet, men då jag inte får mer än 26 fps på sämsta grafiken med en dator som klarar systemkraven utan problem så får det vänta.

Förhoppningsvis dyker det upp en patch inom en snar framtid med bättre prestanda och optimering.

:/

Jag har en GTX 460 som ger 60fps. Jag tror du bör uppdatera dina drivrutiner. Faktum är att det släpptes nyss nya som ökar prestandan i GW2 (Nvidia)

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-geforce-306-...

Medlem
Skrivet av HarM:

Förstår inte varför man ska gå om Wow?

Är du seriös nu? The moniez ofc...

Medlem
Skrivet av Hanga:
Skrivet av Ziraz:

Hade gärna köpt spelet, men då jag inte får mer än 26 fps på sämsta grafiken med en dator som klarar systemkraven utan problem så får det vänta.

Förhoppningsvis dyker det upp en patch inom en snar framtid med bättre prestanda och optimering.

:/

Jag har en GTX 460 som ger 60fps. Jag tror du bör uppdatera dina drivrutiner. Faktum är att det släpptes nyss nya som ökar prestandan i GW2 (Nvidia)

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-geforce-306-...

har ett Radeon HD 6950 med senaste drivrutinerna, ingen större skillnad, 8 gb ram och en core i5 750 klockad till 3.6 ghz

Medlem
Skrivet av Hagmannen:

Är inte Human och Warrior den tråkigaste klass/ras man kan välja?

Själv kör jag Norn* Ranger och Asura Guardian!

*(Inte Nord, såklart..)

Håller med om Human men när det gäller Warrior så har Gw2 på något sätt lyckats få det till en riktigt nice klass. Testade betan och vart förvånad över att jag gillade den så mycket, och om det inte vore för att jag redan hade bestämt mig fullt ut för att börja med en necro (sylvari) och en mesmer (charr) hade valet kunnat blivit jobbigt.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av HarM:

Förstår inte varför man ska gå om Wow?

Är du seriös nu? The moniez ofc...

Måste tyvärr meddela dig att du inte får ta del av dessa pengar, och att spelet inte alltid blir bättre, det är Wow ett levande bevis på... Så förstår inte hur du tänkte där, det kanske du inte gjorde iofs


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem
Skrivet av Ziraz:
Skrivet av Hanga:
Skrivet av Ziraz:

Hade gärna köpt spelet, men då jag inte får mer än 26 fps på sämsta grafiken med en dator som klarar systemkraven utan problem så får det vänta.

Förhoppningsvis dyker det upp en patch inom en snar framtid med bättre prestanda och optimering.

:/

Jag har en GTX 460 som ger 60fps. Jag tror du bör uppdatera dina drivrutiner. Faktum är att det släpptes nyss nya som ökar prestandan i GW2 (Nvidia)

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-geforce-306-...

har ett Radeon HD 6950 med senaste drivrutinerna, ingen större skillnad, 8 gb ram och en core i5 750 klockad till 3.6 ghz

Nu blev jag lite rädd att köpa det här.. Är det så grova prestanda problem?

Medlem
Skrivet av HarM:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av HarM:

Förstår inte varför man ska gå om Wow?

Är du seriös nu? The moniez ofc...

Måste tyvärr meddela dig att du inte får ta del av dessa pengar, och att spelet inte alltid blir bättre, det är Wow ett levande bevis på... Så förstår inte hur du tänkte där, det kanske du inte gjorde iofs

Jag kan ha missförstått vad du menade med "gå om Wow"... Care to elaborate?

Medlem
Skrivet av Morganrone93:
Skrivet av Ziraz:
Skrivet av Hanga:
Skrivet av Ziraz:

Hade gärna köpt spelet, men då jag inte får mer än 26 fps på sämsta grafiken med en dator som klarar systemkraven utan problem så får det vänta.

Förhoppningsvis dyker det upp en patch inom en snar framtid med bättre prestanda och optimering.

:/

Jag har en GTX 460 som ger 60fps. Jag tror du bör uppdatera dina drivrutiner. Faktum är att det släpptes nyss nya som ökar prestandan i GW2 (Nvidia)

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-geforce-306-...

har ett Radeon HD 6950 med senaste drivrutinerna, ingen större skillnad, 8 gb ram och en core i5 750 klockad till 3.6 ghz

Nu blev jag lite rädd att köpa det här.. Är det så grova prestanda problem?

För mig japp, lånade precis en kompis konto för att testa, får bra fps om jag ställer mig och stirrar in i en vägg med absolut sämsta grafiken som går att få, annars 12-19 fps på "auto detect" Planet side 2 och BF3 funkar fint på high xD

Medlem
Skrivet av Ziraz:
Skrivet av Hanga:
Skrivet av Ziraz:

Hade gärna köpt spelet, men då jag inte får mer än 26 fps på sämsta grafiken med en dator som klarar systemkraven utan problem så får det vänta.

Förhoppningsvis dyker det upp en patch inom en snar framtid med bättre prestanda och optimering.

:/

Jag har en GTX 460 som ger 60fps. Jag tror du bör uppdatera dina drivrutiner. Faktum är att det släpptes nyss nya som ökar prestandan i GW2 (Nvidia)

http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-geforce-306-...

har ett Radeon HD 6950 med senaste drivrutinerna, ingen större skillnad, 8 gb ram och en core i5 750 klockad till 3.6 ghz

Kör 6950, 8gb ram, i5 2500k, inget överklockat, spelet flyter på max inställningar på ca 40 fps constant.

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av HarM:
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av HarM:

Förstår inte varför man ska gå om Wow?

Är du seriös nu? The moniez ofc...

Måste tyvärr meddela dig att du inte får ta del av dessa pengar, och att spelet inte alltid blir bättre, det är Wow ett levande bevis på... Så förstår inte hur du tänkte där, det kanske du inte gjorde iofs

Jag kan ha missförstått vad du menade med "gå om Wow"... Care to elaborate?

Jo det verkar va viktigt för många att spela mmo spel med många användare, tydligen något man ska skryta med :-). Förstår om tillverkare, utgivare m,m jagar siffror, men som spelare kan jag inte bry mig mindre.

Bara det finns en skapligt full server så är jag nöjd


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Kul att många vill spela som Asura, det sitter ju inte i storleken


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kungen(från Nihilum under WoW tiden) är just nu level 77 och kommer troligen bli level 80 innan spelet är öppet för alla. Om ni är sugna på att se honom levla har han en stream igång på twitch.tv.

Medlem

Tja finns lite anledning att rusha levlandet. Min Charr Elementalist är lvl 18 för tillfället och njuter av varje sekund. Tar min tid och gör zone completion på de zoner jag levlar igenom
Skoj spel. Hoppas de får fatt i de problem de har för tillfället och jag tvivlar inte på att de gör det

Medlem

Tog 3 olika bilder inne i spelet, och 2 från DxDiag, så här bra funkar spelet för mig, är det nån som vill ha hela bilden så går det att ordna

http://bayimg.com/MaBmPaaeJ

123
Skriv svar