Nya FZ är här!

Medlem

Flikarna för dem olika konsolerna är rätt nice, men nja, annars så vet jag inte. Finns väl en del putsningar kvar, bland annat att senaste artiklarna ligger typ mitt i sidan, rakt i smeten


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

finner sidan buggig och laggig ska den se ut såhär?

http://yfrog.com/9gnamnlsvj

Medlem

Tycker det ser skit ut
Det jag besöker sidan för är nyheterna och det fick man en bra överblick på den gamla versionen. NU måste man scrolla en mil för att komma till det viktigaste innehållet.

Vad hände med gamla hederliga webbdesignsprinciper som säger att 80% av sidan ska vara innehåll?


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem

VA HAR DEM GJORRRRRRRT NEIN

whay change a working concept whay o whay


signatur

Suup homie

Medlem
Skrivet av S.S. Viator:

finner sidan buggig och laggig ska den se ut såhär?

http://yfrog.com/9gnamnlsvj

Fick nyss sådär med. Bloggarna buggar ganska ordentligt med, både i firefox och explorer.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker sidan ser sämre ut och den är väldigt seg / buggad. Känns som om ni i framtiden bör göra något helt färdigt innan ni lanserar det.

Kommer antagligen besöka sidan mer sällan i framtiden. Synd!

Inaktiv

Hittade en bug medans jag läste nyheten Heroes of Might and Magic VI på väg. Till höger finns en rosa ruta (rosa wtf!?!) med "relaterade nyheter". Texten i rutan verkar stämma men alla länkar går till nyheten man läser.

ps. förutom denna nyheten, var *beep* hittar man länken för att skapa kommentarer till andra nyheter? värt att kommentera igen... FZ är seg!

ps2. om man scrollar en nyhet som innehåller filmklipp, t.ex. som nyheten ovan, lägger sig filmen över lagret/baren längst ner. Ser lite skumt ut. Anyways...

Medlem

Varför ignoreras ens inställda preferenser?
(de på http://www.fz.se/hem/control_prefs.php )


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Det som stör mest är att med varje uppdatering som görs av utseendet så verkar de senaste nyheterna hamna längre och längre ned.

Sedan så laddar sidan betydligt trögare än förut vilket medför att sidan håller på att "hoppa omkring" en stund - störigt när man ska klicka på en länk.

Resten kan man nog vänja sig vid - det är lite svårt att se hur sidan egentligen ser ut med all reklam på sidorna för tillfället.

Inaktiv

Jag är nöjd med uppdateringen i alla fall! Jag är inte en sån som blir sur när nånting förändras och sen älskar det efter 2 veckor!

Nämen allvarligt jag gillar den nya designen. Den är luftigare, vilket är riktigt positivt. Vad jag inte gillar dock är reklamen som är på sidan just nu. Ni kunde ha väntat med den ett tag så man får vänja sig vi den nya sidans rena och orörda utseende, innan ni klottrade ner den med en sån stor reklam.

Medlem

Hela sidan är otroligt seg när jag är inloggad går knappt att scrolla upp och ner för att det hackar så mycket. Men sen när jag är utloggad så vips är det borta. Verkar som att hela sidan segas ner av den där menyn som ligger i botten hela tiden. Irriterande, någon annan som upplever samma problem?

Jag använder Eldräven.

Medlem

Njaa.
Njeee.
Mjoo.
Mjaa.
...Nej, jag vet faktiskt inte om jag gillar detta eller inte

Allt handlar väl om att vänja sig. En spontan tanke nu när jag surfat några sekunder på nya sidan är att man saknar den simpla överblicken som fanns förut. Jag kanske är dum.

Medlem

Överlag tycker jag det ser väldigt bra ut! Det enda jag inte gillar är den röda streckade vågen bakom fz-loggan och sökfältet, den ser verkligen bara dit slängd ut utan någon som helst eftertanke eller kvalitetskontroll...


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

KoP
Medlem

Bra jobbat FZ. Tycker om det nya utseendet. Många klagomål dock, men så är det väl alltid när något som folk har vant sig med plötsligt kastas om. Det handlar bara om att vänja sig med det nya.

Medlem

När alla buggar är bort städade tror jag det kommer vara grymt!

Medlem

Där ser man. Med Adblock på 90% av allt kan man nästan besöka sidan utan att få huvudvärk.

Medlem

Ser jättebra ut även om jag delar mångas åsikt om "dropdown"-menyer . . .

Ett mer irriterande problem för är dock att rutan högst upp dödas av mitt AdBlock Pro då scriptet verkar bundet till nån adserver. Om det är priset jag kommer få betala för att surfa utan reklam så får det väl vara så men tänkte ändå upplysa om det . . .

Bra jobbat annars


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

ja mitt första intryck är inge bra... allt är så plåttrigt och sidan är allmänt seg.. vet inte om det har nåt att göra med att ni jobbar med det fortfarande eller om det helt enkelt är mer bilder osv som ska läsas in..

nä jag gilla den förra bättre.. men man vänjer väl sig.

Medlem

Rätt snyggt utseende även om man nu tappar överblicken väldigt mycket och måste scrolla massor. Och den där nedre rutan, om jag stänger den, men sedan trycker på bakåtknappen i webbläsaren efter att navigerat en stund så öppnas den nedre rutan igen.

Ett förslag som jag skulle tycka om, jag är inte alls intresserad av t.ex. Försäljningsrutan, den skulle jag vilja ha möjlighet att helt ta bort genom något kryss eller något. Samtidigt brukar jag alltid navigera mig till sweclockers genom FZs länkar om jag ser något som verkar intressant, det skulle jag vilja ha möjlighet att flytta upp. Lite efter eget tycke och smak när ni ändå försöker göra resten av grejerna mer dynamiska. Skulle kanske också kunna snabba upp laddningen om jag inte behöver ladda rutor jag inte har intresse av. Hoppas det blir något av det.

Medlem

Satsa på Kvalitet istället.. det är inte så bra:)

Medlem

Tycker ni sajten är seg? Tänk er då mig i skribentposition. Det är tur att jag har två uppsättningar tangentbord.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Föredrog den gamla designen helt klart, men man vänjer väl sig.

Medlem

Gillar det nya utseendet starkt så länge man använder Adblock addonet till FF så man slipper reklamen.

Medlem

Ser bra ut, förutom bakgrunden som ligger på 1900x1200, majoriteten har 1280x1024 så därför får de flesta horisontella scrollbars. Annars ser det sjukt bra ut. Har 1650x1050 själv men blir ändå en decimeters scroll

Medlem

Snyggt men det tar lång tid för mig att ladda den.

Medlem

Snyggt men det tar lång tid för mig att ladda den.

Medlem

Det känns segare och mindre informativt än den gamla versionen för närvarande men det är säkerligen en del vana.. rätt okej dock!

Medlem

Sjukt bra. Fast segt.

Medlem

Ledsen men jag tycker det är himla rörigt och framförallt stort, i den gamla versionen hade man mkt bättre överblick. Hoppas jag vänjer mig vid den nya.

Skägg.
10 Chambers

Segheten kommer att försvinna när de stackars databaserna slutar bli antastade av all dataflytt som sker för tillfället. Det borde vara bättre till lunch.

Vi kommer även att optimera saker framöver, som att kommentarsbubblorna på framsidan leder till kommentarerna och med största sannolikhet kommer en /nyheter för er som vill komma direkt till dem.


signatur
Skriv svar