Elder Scrolls Online: "först och främst ett bra spel"

Robot
Elder Scrolls Online: "först och främst ett bra spel"

Zenimax förklarar i en videointervju att The Elder Scrolls Online först och främst måste vara bra i sig självt, och inte endast ett bra MMO eller ett bra Elder Scrolls-spel.

#the-elder-scrolls-online


Medlem
Elder Scrolls Online: "först och främst ett bra spel"

Första tanken till titeln var "You don't say!?"

Medlem

Om dom lyckas få mindre buggar än vad dom haft i sina senaste spel.. är jag nöjd.

Medlem

Jag fastnade för Daggerfall för att det var i förstaperson. Det var ett enspelar-RPG med alla fördelar det innebär. Detta förvinner i övergången till MMO. Elder Scrolls Online, lycka till, men nej tack.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har fortfarande stora tvivel!


signatur

The spiders won,t find us here.

Medlem

"Du ges möjlighet att vara en hjälte för dina vänner."

Han hade säkert svårt hålla god min när han sade detta. Är det någon som känner sig som en hjälte för att de spelar healer i ett MMO? Det känns som om de griper efter halmstrån här.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Chilli88:

Om dom lyckas få mindre buggar än vad dom haft i sina senaste spel.. är jag nöjd.

Med tanke på att det är en nybildad studio som ska göra det här spelet, alltså inte den studio som gjort övriga Elder Scrolls.

Medlem

"– Jag tror inte det är en så stor skillnad mellan ett MMO och något annat medium"

hur kommer det sig då att jag upplever MMO vara underlägsna alla andra medium? måste va artstylen

Medlem

Hur länge har detta spel varit under utveckling?

Medlem

Man känner sig väll mer som en "Hjälte" i ett sp rpg? där det DU gör påverkar världen.

Gentemot MMOs "gå döda 10 grisar" Woh vilken påverkan på världen detta har ^^

NEED MOAR GW2 FANBOYRAGE!


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Hanga:

Hur länge har detta spel varit under utveckling?

Senaste jag hörde, runt 5 år. Minns inte om jag läste det, eller om det var Totalbiscuit som sa det dock.

Medlem

Han är ju inte direkt den första utvecklaren som ämnar att göra ett bra spel. :/

Medlem

"– Vi måste göra vårt eget spel. "

En bra start!

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"Du ges möjlighet att vara en hjälte för dina vänner."

Han hade säkert svårt hålla god min när han sade detta. Är det någon som känner sig som en hjälte för att de spelar healer i ett MMO? Det känns som om de griper efter halmstrån här.

Kan inte annat än instämma, healer är nog den mest otacksamma rollen man kan ha, ingen bryr sig när man sköter sig och spelar riktigt bra, men ett enda litet misstag och du blir den mest hatade spelaren i hela gruppen...

Medlem

Paul Sage, world champion of bullshit peddling. Några talande citat från mannen som berövat oss alla så mycket redan.

Citat:

Jag tror inte det är en så stor skillnad mellan ett MMO och något annat medium, verkligen, vilket annat typiskt rollspel som helst.

Nej, precis.

Här, Peter, kommer mitt bidrag till SM i "mest sanning i en enda mening".

En next-gen open world-sandbox med dynamisk värld, baserat på ett originellt och välförvaltat IP med en logisk kreativ kedja med tidigare titlar, som både lever och andas utan spelaren och kan förändras fullständigt av spelaren - dessutom med stöd för moddar - är ju inte alls olik ett vid release utdaterat pay to play/pay to win-spel med ett juridiskt erhållet IP som några totala nybörjare utan visioner eller cahones "gör till sitt eget" genom att vingklippa och skadeskjuta sönder det till att passa mallen för andra spel släppta långt tidigare med en gameplay-modell som dessutom sett sin storhetstid, alltihopa satt i en värld som är fullständigt statisk, komplett med korridorer och osynliga väggar, med eviga respawns där alla kan vara hjälten samtidigt och gameplayen drivs av hotbar mashing och loopande animationer, låst i tredjeperson, utan någon som helst estetisk eller själslig länk till IP't i sin helhet eller föregående spel i samma IP.

Immersion kommer dessutom garanteras av guldkanter så som;
- art direction som inte har ett skit med TES att göra
- uppspammad allchat med profanity filter
- rubberbanding
- bunnyhoppers

TLDR; Om det finns någon rättvisa alls i det här universumet så kommer Peter Sage skyffla skit i helvetet en vacker dag för den curbstompen han och hans hejdukar tilldelat TES.

Citat:

Inte ett bra MMO, inte ett bra Elder Scrolls-spel

Elder Scrolls Online i ett nötskal.

Medlem

Alltså det är för tidigt för att dömma ännu .... meeeen jag tror det kommer suga ...

Medlem

"Vi vill först och främst göra ett bra spel. Inte ett bra MMO, inte ett bra Elder Scrolls-spel..."

De vill inte göra ett bra MMO och inte heller ett bra Elder Scrolls-spel. Dessa två utomordentligt fantastiska egenskaper ska tillsammans bilda ett utomordentligt fantastiskt spel...
http://4.bp.blogspot.com/_PLjNWOu-Zn0/ScplFyFICDI/AAAAAAAAAeA/09-M-b74yHg/s400/sounds+like+a+plan.jpg

Medlem

Älskar Elder Scrolls-spelen, och detta får mig faktiskt att rysa. Så länge det inte skjuter upp en sjätte del i serien så får dom prova för all del.

Medlem
Citat:

Jag tror inte det är en så stor skillnad mellan ett MMO och något annat medium.

Där är formeln för ett misslyckat spel... Man sätter folk som inte vet vad de håller på med vid rodren.. Suck..

Medlem

Hero Engine... stackare. Visst, den motorn är ju rätt bra för indie-spel tycker jag som vill sätta in en fot på marknaden, men AAA-produktioner? Njaaaaaaa.

Medlem
Skrivet av Hanga:

Hur länge har detta spel varit under utveckling?

Sen 2007 tyckte jag mig läsa på Game Informer för ett par dagar sen. Citera mig inte på året då jag kan ha blandat ihop det med något annat.

Medlem

Nån som vet om Bethesda ens någon gång utvecklat ett MP spel??

Medlem
Skrivet av Birdslaughter:

Nån som vet om Bethesda ens någon gång utvecklat ett MP spel??

Inte vad jag vet. Det är inte Bethesda som gör Elder Scrolls Online ifall du missat det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Kan någon förklara varför dom inte bara göra Skyrim till ett MMO? allt för ett mmo är ju redan med i singelplayer. Hus, vedklyvare, bygga vapen etc etc. Märkligt,

Det här spelet som dom bygger nu känns bara Määh

Medlem

Jag är sugen på detta World of warcraft är riktigt uttjatat nu för mig. Och va fan FZ, var det en bra idé att kunna gilla och ogilla kommentarerna? I alla fall borde ni verkligen ta bort "Toppkommentarer". Drygt som fan.

Medlem

Hero engine suger ordentligt.

Medlem
Skrivet av Voorhees:

Jag är sugen på detta World of warcraft är riktigt uttjatat nu för mig. Och va fan FZ, var det en bra idé att kunna gilla och ogilla kommentarerna? I alla fall borde ni verkligen ta bort "Toppkommentarer". Drygt som fan.

Ignorera det bara. De används till absolut största del av fanboys som försöker försvara sina favoriter oavsett vad det står i inläggen. Och deras åsikter betyder ändå ingenting.
Men det hade varit trevligt om man själv kunde välja att stänga av den funktionen.

Medlem
Skrivet av Vorheece:
Skrivet av Voorhees:

Jag är sugen på detta World of warcraft är riktigt uttjatat nu för mig. Och va fan FZ, var det en bra idé att kunna gilla och ogilla kommentarerna? I alla fall borde ni verkligen ta bort "Toppkommentarer". Drygt som fan.

Ignorera det bara. De används till absolut största del av fanboys som försöker försvara sina favoriter oavsett vad det står i inläggen. Och deras åsikter betyder ändå ingenting.
Men det hade varit trevligt om man själv kunde välja att stänga av den funktionen.

Hahaha, fan vilka underbara regnmoln ni två är.

Blir ni ledsna i ögat av att riskera att få era inlägg downvotade av FZ's community? Take a hint, broskis.

Ni verkar utgöra stödgruppen av folk som egentligen bara ligger bra till om man sorterar på "Sämst Först". Och nej, ni kan för övrigt inte gråta över ordvalet - det är inte en värdekomparering, sorteringsvalet heter faktiskt "Sämst Först". And there we have you.

Jag skrattar lite åt att ni båda vill kunna stänga av en demokratiskt validerande funktion. Fett jobbigt när man inte får möjligheten att blockera ut och förtränga hur dåliga posts man själv gör?

Och tänkte ni på alla de otroligt bra posts som blir framröstade? Det lär ni inte ha gjort, nej. Eller så gjorde ni det, och ogillade funktionen ändå, för att ni inte håller med. Stabilt.

Och slutligen, som ni säger så spelar det ju ingen roll vad folk tycker ändå - så då kan ju den uppskattade funktionen få stanna föralltid. Alla vann!

Tror för övrigt att sockpuppets är mot FZ's regler. Trångt att få fram posts med två konton till samma tangentbord? Vorheece och Voorhees. Eller är "det där" nicket mer populärt än jag kunnat tro? Jason-filmerna kommer ju till minnes. Mod, kolla IP-adress?

On topic: Elder Scrolls Online kommer bli totalsågat av en enad kritikerkår, och Zenimax kommer stänga ned servrarna inom ett år efter release. True story, bro. Längtar!

Medlem

Demokrati? Verkligen? Det är det argumentet du försöker använda för att styrka ditt argument? Att något är i majoritet betyder inte att något är rätt eller fel, sanning eller lögn.
Självklart kommer jag att få tummar ner när jag dumförklarar en stor grupp människor eller säger något negativt om en studio eller ett spel som väldigt många har bestämt sig för kommer äga trots att väldigt lite känns till om spelet. Men det i sig betyder inte att jag har fel.
Alltså har systemet ingen egentlig funktion när det spammas så fort det inte prisar spelet en tråd handlar om eller liknande situation.

Skrivet av KatOne:

Tror för övrigt att sockpuppets är mot FZ's regler. Trångt att få fram posts med två konton till samma tangentbord? Vorheece och Voorhees. Eller är "det där" nicket mer populärt än jag kunnat tro? Jason-filmerna kommer ju till minnes. Mod, kolla IP-adress?

Vorheece kommer inte från Fredag 13:e. Det är från Star Wars. Get your facts straight son. Att 2 namn liknar varandra betyder inte att det är samma person. Med din logik skulle jag aldrig få svara på något Voorhees skriver. Eller ens något som en person som kallar sig "Jason" skrivit.
Mods, ni har tillstånd att posta vilken ort jag postar från så att denna killen kan sova gott i natt.

Inaktiv
Skrivet av Vorheece:

Demokrati? Verkligen? Det är det argumentet du försöker använda för att styrka ditt argument? Att något är i majoritet betyder inte att något är rätt eller fel, sanning eller lögn.
Självklart kommer jag att få tummar ner när jag dumförklarar en stor grupp människor eller säger något negativt om en studio eller ett spel som väldigt många har bestämt sig för kommer äga trots att väldigt lite känns till om spelet. Men det i sig betyder inte att jag har fel.
Alltså har systemet ingen egentlig funktion när det spammas så fort det inte prisar spelet en tråd handlar om eller liknande situation.

Skrivet av KatOne:

Tror för övrigt att sockpuppets är mot FZ's regler. Trångt att få fram posts med två konton till samma tangentbord? Vorheece och Voorhees. Eller är "det där" nicket mer populärt än jag kunnat tro? Jason-filmerna kommer ju till minnes. Mod, kolla IP-adress?

Vorheece kommer inte från Fredag 13:e. Det är från Star Wars. Get your facts straight son. Att 2 namn liknar varandra betyder inte att det är samma person. Med din logik skulle jag aldrig få svara på något Voorhees skriver. Eller ens något som en person som kallar sig "Jason" skrivit.
Mods, ni har tillstånd att posta vilken ort jag postar från så att denna killen kan sova gott i natt.

tror jag ska byta namn till chikatilo eller leatherface

12
Skriv svar