Doom 4 – se de första bilderna

Medlem

Håller med, första jag la märke till var att det ser exakt ut som Rage. Och det spelet var så sjukt trist efter ett tag så de får nog tänka till en aning om de vill att det här ska bli bra.

Medlem

Seriöst, jag skiter i om spelet ser jätte jätte super ut idag, själv tycker jag att fokus borde ligga på spelets story, stämning och spelfunktioner. Jag börjar tröttna på alla skitspel som hypas med grafik och som har samma gamla skit, dags att börja göra nyskapande spel!

Medlem

Men hur jävla svårt kan det vara?!
-Fastpaced action.
-Ett dussintal grymma vapen samt en motorsåg.
-Massar av fantasifulla och livsfarliga monster.
-Radioaktiva tunnor man kan spränga lite här och där.
-Kick ass soundtrack. http://www.youtube.com/watch?v=BSsfjHCFosw
-Dörrar, nycklar, items, ammo & armor pickups etc.
-Kampanj som går att lira i co-op.
-Lite krut färg och fantasi och voila ett grymt fps som säljer miljoner.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Men hur jävla svårt kan det vara?!
-Fastpaced action.
-Ett dussintal grymma vapen samt en motorsåg.
-Massar av fantasifulla och livsfarliga monster.
-Radioaktiva tunnor man kan spränga lite här och där.
-Kick ass soundtrack. http://www.youtube.com/watch?v=BSsfjHCFosw
-Dörrar, nycklar, items, ammo & armor pickups etc.
-Kampanj som går att lira i co-op.
-Lite krut färg och fantasi och voila ett grymt fps som säljer miljoner.

Ett spel som alla andra, skittrist och man har spelat samma sak tusentals gånger förr... Kan inte någon komma med någonting nyskapande snart, eller är alla så hjärndöda idag?

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

Wow, det här ser ruggit.... dåligt ut. Lågupplösta texturer, sedan tycker jag det ser lite cellshaded ut precis som vapnen i Rage. Visionen dom försöker visa i dessa bilder känns verkligen inte som Doom.

Visst, nu ska man ta i beaktande att det är läckta bilder, och förmodligen från en tidig verision. Men man kan ju ändå spekulera och döma detta resultat, och jag är inte imponerad.

Det känns som en prequel till Rage, före och under tiden som Asteroiden träffar.

Ska man vara conspirations nisse, så kan man titta på bilden med macken i, den heter "Collision Center" och ovanför på taket är exakt ett sådant vindkraftverk som finns i Rage, samma är vattentornet i en annnan bild.

(Det är ju känt att man ibland använder samma props som sina äldre spel i tidigt utvecklingstadie för att sätta ihopa något men endå.)

Nja, jag tippar och hoppas på att det är Rage 2 en prequel till Rage. Då hade bilderna "made more sense" så att säga.

Nä du kan inte spekulera och döma ännu ett spel i tidig version. Dom hinner ju göra det snyggare och bättre sen. Att säga ännu att man inte är imponerad tycker jag är jävligt skumt, för du vet ju inte hur det kommer se ut senare

Medlem

Fyra nyanser av brunt ringde och ville ha tillbaka sin filmtitel.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Samma moln-texture i alla skyarna. (OK oklart.. men ändå.. ..ja)
Inte oväntat i lowpolyträsket (carmack säger sig "rata" tessellation >\).
och.. Rage eller inte... miljöerna är fel feL FEL! X)

FZ.. kanske skriva in Struggles "avgjort" doom4-länk .. och addera bilderna?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Doom 3 och Quake 4 var riktigt läskiga spel. Jag kanske är mer rädd av mig än andra men jag tyckte det var riktigt jobbigt att inte vara högst upp i matkedjan i dessa spel.

Medlem

tyckte de såg ut att vara 5 år gammalt jag, men ni tycker de e fint ni...återstår att se vem som har synfel

Medlem

Det hade varit trevligt om det gamla interfacet kom tillbaka. Dvs att man såg huvudet blöda ju mer skadad man var(givetvis ska det vara samma ansikte)

Medlem

Miljöerna ser skitbra ut på bilderna, speciellt den bilden där personen står i en gång-tunnel. mycket möjligt att det blir ett köp då jag körde quake för första gången för några dar sen och jag bara älskade det.

Doom 4: Hell on Earth 2?
Hoppas VERKLIGEN det!!

Medlem

Är det vid sånna här tillfällen man får säga: "first!"?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

NÄ säger nog BU där. Vill ha SCI FI miljö när det är DOOM.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Det hära gillas!

Medlem

Ser lite väl ljust ut om man jämför med 3an...

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av Struggle:

Wow, det här ser ruggit.... dåligt ut. Lågupplösta texturer, sedan tycker jag det ser lite cellshaded ut precis som vapnen i Rage. Visionen dom försöker visa i dessa bilder känns verkligen inte som Doom.

Visst, nu ska man ta i beaktande att det är läckta bilder, och förmodligen från en tidig verision. Men man kan ju ändå spekulera och döma detta resultat, och jag är inte imponerad.

Det känns som en prequel till Rage, före och under tiden som Asteroiden träffar.

Ska man vara conspirations nisse, så kan man titta på bilden med macken i, den heter "Collision Center" och ovanför på taket är exakt ett sådant vindkraftverk som finns i Rage, samma är vattentornet i en annnan bild.

(Det är ju känt att man ibland använder samma props som sina äldre spel i tidigt utvecklingstadie för att sätta ihopa något men endå.)

Nja, jag tippar och hoppas på att det är Rage 2 en prequel till Rage. Då hade bilderna "made more sense" så att säga.

Nä du kan inte spekulera och döma ännu ett spel i tidig version. Dom hinner ju göra det snyggare och bättre sen. Att säga ännu att man inte är imponerad tycker jag är jävligt skumt, för du vet ju inte hur det kommer se ut senare

Ännu ett spel? Om du läser lite tydligare vad jag skrev så dömer jag det resultatet jag ser på bilderna, vilka jag antar är från en väldigt tidig verision. De visar ju tankarna bakom hur dom vill att det ska se ut, och jag blir inte imponerad av bilderna för fem öre, vad är det som är så skumt med det?

Jag dömer inte ut Doom 4, jag dömer ut dessa bilder och vad dom säger, och jag gillar inte det jag ser, det är inte Doom i mina ögon.

Givetvis, så kommer jag fortsätta att följa utvecklingen av Doom 4 i hopp om att det kommer att drastiskt förändra sig till det bättre. Dock vet jag inte om jag litar längre på id software att dom "hinner" göra det snyggare och bättre, då jag tycker att de mycket tidiga bilderna på Rage är bra mycket snyggare än de senaste och spelet i sig.


signatur

Nämen!

Medlem

Ser ovanligt ljust ut för att vara ett DOOM.

Medlem

Men jag vill vara i jymden!

Medlem

Argh my eyes its too bright for being a doom game!!!

Kuber med hustexturer, snyggt!

Medlem

Får verkligen hoppas att om de använder Rage-motorn, att de skruvar upp kvaliteten på texturerna rejält. Vissa texturer i Rage var ju t o m äckligt dåliga för att vara till konsol. Vissa texturer som t ex på flaskor och små burkar och annat var så dåliga att de t o m hade kallats för "fula" om det hade varit till ett Wii

Skärmdumparna ovan ser ju trevliga ut. Men det gjorde även Rage innan det kom...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

och jag som inte är klar med 3an ännu....

Medlem

Hoppas på mer fokus på känsla och mindre "hoppa fram och ropa BU!". Det är förvisso osannolikt men kommer det vid rätt tid så skaffar jag nog det ändå.Vågar man hoppas på PC-exklusivt så vi slipper kompromisser? Troligtvis inte... men det hade varit kul om vi gått tillbaka till rötterna.

Medlem

Jävlar vad illa det ser ut D:

Skägg.
10 Chambers

Kanske låta Nerve Software stå för innehållet, tyckte Resurrection of Evil bjöd på en klart bättre Doom-upplevelse jämte trean.


signatur
Medlem

bara jag som är oerhört trött på tråkiga RAGE miljöer, ge oss något mer levande, och fokusera på ett MP spel i klassisk Q3 anda! då vore jag nöjd!

(nej, detta lär inte ske)

Gen
Medlem

Jag gillade Rage men tyvärr ser detta ut som Rage 2 och inte Doom 4.
Har inget emot Rage 2 men då får det heta så.

Medlem

Och majoriteten gnäller som vanligt på grafiken. Det märks verkligen vilka som är den nya generationens bortskämda småglin.

Sure, det hade varit awesome med high-end physics och så realistiska texturer att man inte kan se skillnad på spel och verklighet. Men let's be real. Vill ni se något awesome så gå ut på stan. Jag föredrar bra gameplay före "bra" grafik.

Skrivet av raefzm88:

bara jag som är oerhört trött på tråkiga RAGE miljöer, ge oss något mer levande, och fokusera på ett MP spel i klassisk Q3 anda! då vore jag nöjd!

(nej, detta lär inte ske)

"Klassisk Q3" anda? Q3 var ju fail. "hopp,hopp,hopp,hopp,pang,hopp,hopp repeat." Q2 oandra sidan var underbart. Mysiga milöer, awesome ljud och nice gameplay.

Folk som spekulerar utan säker information och baserar sitt val att köpa spelet eller ej är ju bara fruktansvärt löjligt.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Och majoriteten gnäller som vanligt på grafiken. Det märks verkligen vilka som är den nya generationens bortskämda småglin.

Sure, det hade varit awesome med high-end physics och så realistiska texturer att man inte kan se skillnad på spel och verklighet. Men let's be real. Vill ni se något awesome så gå ut på stan. Jag föredrar bra gameplay före "bra" grafik.

Skrivet av raefzm88:

bara jag som är oerhört trött på tråkiga RAGE miljöer, ge oss något mer levande, och fokusera på ett MP spel i klassisk Q3 anda! då vore jag nöjd!

(nej, detta lär inte ske)

"Klassisk Q3" anda? Q3 var ju fail. "hopp,hopp,hopp,hopp,pang,hopp,hopp repeat." Q2 oandra sidan var underbart. Mysiga milöer, awesome ljud och nice gameplay.

Folk som spekulerar utan säker information och baserar sitt val att köpa spelet eller ej är ju bara fruktansvärt löjligt.

""Lets be real" vill du se något awesome så gå ut på stan?" - I vilken stad hittar jag demoner och helvetet som öppnat sig? Pattaya är väl ganska nära men, ändå inte Doom.

Pssst! Vi ber inte om reallife graphics, vi ber om lite högre upplösta texturer än då Half-Life 2 släpptes!

Hur vågar du komma till FZ och säga att Quake 3 var fail! Hädare!

Det som du missar är att många som anser sig gnälla på "grafiken" gnäller väldigt mycket på miljöerna, många av dessa gnäller likt mig, att det inte känns som Doom miljö utan Rage 2 (prequel imo)


signatur

Nämen!

123
Skriv svar