Inget Ghost Recon: Future Soldier till pc
Risken för piratkopiering får Ubisoft att lägga ner spelet tre månader innan releasen. Pc-spelarna får se fram mot gratisspelet Ghost Recon Online istället.
#ubisoft, #ghost-recon-future-soldier-2, #ghost-recon-online-1, #pc-gamer, #i-am-alive
Ubisoft och piraterna är av samma skrot och korn. Som tur är ju inte Ubisoft särskilt heta längre, mest gammal skåpmat och konsolportar ändå.
Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism
Hmm så två PC-dissar på 48 timmar? Okej, då blir det aldrig mer något köp från detta sktiföretag, kanske ska pirata skiten bara för att jävlas med dem.
Det känns som att den hämnden kanske inte biter så hårt på dem längre.
Haha, jävla skitföretag. Hade inte era spel varit så undermåliga och DRM-infesterade så hade folk kanske köpt skiten. Men ni har ju absolut inte lyssnat på era kunder utan de som laddar ner får en bättre produkt. Använd er av steamworks så kommer ni märka att piratkopieringen försvinner illa kvickt.
Nu är det nästan så att man skulle bränna hundra kopior av deras fem största spel just nu och spring till Nordstan och sälja skiten för en 100. Undra om det är något som biter på dem. Fuck you, Ubisoft, we're done!
En bit av artikeln på kotaku. http://kotaku.com/5533615/another-view-of-video-game-piracy
"Why are PC games really losing sales?
While many game developers blame piracy for their decreasing PC game sales, it is clear that this is not the problem — relatively few gamers are pirates, and those that are would mostly not be able to afford games anyway.
However, it's easier for these developers to point their fingers at pirates than to face the real problem: that their games are not fun on PC. The games in question are usually designed for consoles, with the desktop port as an afterthought. This means they are not fun to play with a mouse and keyboard, and don't work well on PC hardware. Their field of view is designed to be viewed from a distant couch instead of a nearby monitor, and their gameplay is simplified to compensate for this tunnel vision.
Blizzard is one of the most successful game developers in the world, and it develops exclusively for desktop computers. Why do they succeed where everyone else fails? They create games that are designed from the beginning to work well with the mouse and keyboard, and with all kinds of desktop hardware. If developers spent more time improving their PC gaming experience, and less time complaining about piracy, we might see more successful PC games.
With the Humble Indie Bundle promotion we've seen that when we treat gamers as real people instead of criminals, they seem to respond in kind. Anyone can get all five DRM-free games for a single penny, and pirate them as much as they want — we have no way to find out or stop it. However, in just the first two days, we have over 40,000 contributions with an average of $8 each! Would we have seen this much support if the games were console ports that only worked when connected to a secure online DRM server? We'll never know for sure, but somehow I doubt it."
Hmm så två PC-dissar på 48 timmar? Okej, då blir det aldrig mer något köp från detta sktiföretag, kanske ska pirata skiten bara för att jävlas med dem.
Det känns som att den hämnden kanske inte biter så hårt på dem längre.
Man får väl ta och pirata deras gamla spel isåfall, bara för att få ge dem fingret litegrann iaf.
Använd er av steamworks så kommer ni märka att piratkopieringen försvinner illa kvickt.
Alltså... är du seriös...? Menar du att spel som släpps med Steamworks har minimalt med piratkopierande?!
Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.
Som jag sa på SweClockers:
Och jag ser piratkopiering som något som ger + på försäljningen, inte minus. De som laddar hem spelen skulle med 80% säkerhet inte ha köpt spelet från första början. Det som företaget dock vinner på när folk laddar hem är till exempel: Tänk er att din kompis laddat hem ett nytt spel som varken du eller han har provat eller hört mycket om. Ni båda testar det och anser att det var ett mycket roligt spel, så du själv lägger en beställning på spelet så fort du kommer hem. Nu har företaget sålt ett till exemplar, mot om det inte hade varit nerladdat så hade varken du själv eller den kompis upptäkt spelet från första början, och då hade företaget sålt 0 extra, istället för 1 extra. Piratkopieringen som get -1 sålt exemplar är förmodligen mindre än 50% av spel som laddas hem.
Blir väl så att singelplayer spel försvinner från pc.
Bara onlinespel kvar då det är lättare o hålla från piratkopiering?