Battlefield 3 säljs inte via Steam

Medlem
Skrivet av Mudd:

Spelar väll ingen större roll.
Om man nu vill kunna chatta med sina steamvänner så jan ju fortfarande lägga till det som "icke steam-spel" skulle jag tro.

Har du läst tråden?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag orkar inte läsa igenom alla kommentarer, och allt som skrivs i kommentarerna har ju skrivits i de andra nyheterna som också handlade om detta.

Jag förstår inte hur folk kan skita i att köpa spelet för att det inte säljs på Steam?
För det första så skulle ju Steam (med 99% sannolikhet) sålt spelet 20-30% dyrare än alla andra ställen (inkl. Origin).
För det andra så MÅSTE du ha Steam igång för att kunna spela spelet om du köper det därifrån. Det behöver du inte med Origin. Du behöver bara installera origin, ladda ner BF3 och sen avinstallera Origin om ni vill det. Sen när ni installerat BF3 är det ju bara att lägga till spelet i Steam som ett "add non-Steam game" så finns den ju där i eran spel lista precis som alla andra spel.

Förstår verkligen INTE vad problemet är...

Medlem

Trist utveckling, är det något som PC-världen behöver så är det en samlingsplats för spel och Steam lyckas rätt bra med det. Att behöva använda sjuttielva olika tjänster är inte speciellt bekvämt.

Medlem

EA är ett skitföretag som ska lägga sig i allt mer och mer. Hata EA

Medlem

Gör mig inte ett smack!
Har ogillat Steam sedan det var ett måste för att kunna spela vissa spel.

Jag tycker att det verkar luta åt att spelet körs på samma sätt som BF:Heroes. Klienten kan fås på en mängd olika sätt och sedan startas genom Battlelog-sidan. Alltså inget Steam, Origin eller annat skit krävs...

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Trist utveckling, är det något som PC-världen behöver så är det en samlingsplats för spel och Steam lyckas rätt bra med det. Att behöva använda sjuttielva olika tjänster är inte speciellt bekvämt.

Själva samlandet av spel är det som är bra med Steam, och du kan ju lägga dit non-Steam games som sagt. Fast hur kan man säga att Steam är bra när spelen kostar mer och att de nästan har monopol? Det MÅSTE komma ut fler vettiga konkurrenter. Aldrig har konsumenten gynnats av en ensam gigant på en marknad. Jag hoppas verkligen att Gamersgate mfl tar större andelar av marknaden.

Medlem
Skrivet av Flaxe:

Jag orkar inte läsa igenom alla kommentarer, ...

Skrivet av Flaxe:

Jag förstår inte hur folk kan skita i att köpa spelet för att det inte säljs på Steam? ...

Skrivet av Flaxe:

Förstår verkligen INTE vad problemet är...

Problemet är att du inte läser tråden du själv skriver i.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Trist utveckling, är det något som PC-världen behöver så är det en samlingsplats för spel och Steam lyckas rätt bra med det. Att behöva använda sjuttielva olika tjänster är inte speciellt bekvämt.

Roligt dock att Valve tvingade på folk Steam först för att få spela HL2.
Och bara för att Valve gjorde just detta så är det nu "okej" för dom att köra sitt race och alla andra ska dra åt skogen.

....Ska vi slänga ut Coop eller ICA nu med bara för att någon annan mat affär var först?

Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Flaxe:

Jag orkar inte läsa igenom alla kommentarer, ...

Skrivet av Flaxe:

Jag förstår inte hur folk kan skita i att köpa spelet för att det inte säljs på Steam? ...

Skrivet av Flaxe:

Förstår verkligen INTE vad problemet är...

Problemet är att du inte läser tråden du själv skriver i.

Problemet är att det finns alldeles för många ignoranta skitungar på FZ.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Flaxe:

Jag orkar inte läsa igenom alla kommentarer, ...

Skrivet av Flaxe:

Jag förstår inte hur folk kan skita i att köpa spelet för att det inte säljs på Steam? ...

Skrivet av Flaxe:

Förstår verkligen INTE vad problemet är...

Problemet är att du inte läser tråden du själv skriver i.

Problemet är att det finns alldeles för många ignoranta skitungar på FZ.

Jag läste igenom hälften av alla kommentarer, och det är exakt samma kommentarer som i alla de andra nyheterna angående detta - vissa ska bojkotta BF3 pga. detta medan vissa tycker det är skit bra.

Kanske är det jag som missuppfattar vad du skriver Tybalt, men jag tolkar det som att du menar att jag är dum i huvet och skriver sånt som inte stämmer? Om så är fallet så får du gärna förklara för mig vad jag har skrivit fel.

Medlem

att inte släppa ett datorspel på steam idagsläget är ungefär som att bara släppa ett datorspel till mac.

man låser sig ute från en stor del av marknaden.
jag kommer inte köpa spelet via origin i alla fall.

steam är bra då de innefattar alla utgivares spel , origin däremot innefattar enbart EA spel , sådant tänker jag inte stödja , det slutar med att varenda jävla utvecklare har sitt eget lilla steam som man måste regga sig på.

litar lite mer på valve än vad jag gör på ea dessutom.

AW8
Medlem

Pengarna ska rassla in, och de gör de ännu bättre på Origin!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem
Skrivet av Devildoll:

att inte släppa ett datorspel på steam idagsläget är ungefär som att bara släppa ett datorspel till mac.

man låser sig ute från en stor del av marknaden.
jag kommer inte köpa spelet via origin i alla fall.

steam är bra då de innefattar alla utgivares spel , origin däremot innefattar enbart EA spel , sådant tänker jag inte stödja , det slutar med att varenda jävla utvecklare har sitt eget lilla steam som man måste regga sig på.

litar lite mer på valve än vad jag gör på ea dessutom.

Du behöver ju inte registrera dig till Origin? Du använder ditt vanliga EA konto, samma som du skulle använt till BF3 ÄVEN om du köpt det via Steam.

Varför vill du stödja Steam/Valve istället för EA? Det är ju ändå ett EA spel du kommer spela, varför inte stödja utvecklarna direkt istället för att mycket av pengarna ska gå till en återförsäljare?
Varför litar du mer på Valve än EA? Rädd att EA ska ta pengarna från ditt kreditkort?

Medlem
Skrivet av CseRoQ:

1. Köp spelet i butik (billigare än Steam).
2. Installera det.
3. Starta Steam och tryck på "add non-Steam game".
4. Spela spelet som om det hade släppts på Steam!

Fan så svårt kan det inte vara!

Då har du inte förstått poängen med varför folk vill använda sig utav steam..

Medlem

ni som tycker det är skit me origin: jag förstår inte hur det förstör allting. om jag använder orginin för bf3 så har ja mina bf3 vänner på origin, och har kvar mina vänner på steam som ja spelar allt annat på

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Roligt dock att Valve tvingade på folk Steam först för att få spela HL2.
Och bara för att Valve gjorde just detta så är det nu "okej" för dom att köra sitt race och alla andra ska dra åt skogen.

Sant. Valve introducerade nått som PC-gamers inte var vana vid, icke-fysiska spelköp. De var först och Steam är idag en pålitlig tjänst som gör allt väldigt smidigt. Klart som tusan att många irriterar sig över att inte kunna samla alla sina spel på ett och samma ställe längre. Visst, man kan slänga in spelet som "Non-steam game", men då förlorar du en STOR del av charmen och smidigheten i systemet.

Skrivet av Tobblish:

....Ska vi slänga ut Coop eller ICA nu med bara för att någon annan mat affär var först?

Klockren jämförelse. Samlar du dina livsmedel i en egen kyl/frys där? Du pratar fortfarande om fysiska köp med en sån jämförelse. Förr i tiden handlade vi alla spel på massa olika ställen. De hamnade dock på ett och samma ställe till slut, i hyllan hemma!

Skrivet av Tobblish:

Problemet är att det finns alldeles för många ignoranta skitungar på FZ.

Låt bli den typen av kommentarer så fortsätter tråden istället att vara någorlunda konstruktiv.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Mockasin:
Skrivet av TMO_KOTOR:

Trist utveckling, är det något som PC-världen behöver så är det en samlingsplats för spel och Steam lyckas rätt bra med det. Att behöva använda sjuttielva olika tjänster är inte speciellt bekvämt.

Själva samlandet av spel är det som är bra med Steam, och du kan ju lägga dit non-Steam games som sagt. Fast hur kan man säga att Steam är bra när spelen kostar mer och att de nästan har monopol? Det MÅSTE komma ut fler vettiga konkurrenter. Aldrig har konsumenten gynnats av en ensam gigant på en marknad. Jag hoppas verkligen att Gamersgate mfl tar större andelar av marknaden.

Folk vill ha spelen på ett och samma ställe. Därför vill man inte sitta med gfwl,origin,steam etc. Alla vill därför använda steam. Fixar däremot publiserarna så att det går att registrera spelen på steam (läs _går_ , inte måste. Det tycker även jag är fel. Det finns däremot vissa titlar som du köper retail där du kan välja om du vill registrera eller inte. UT3 tex, Prey...) då är de garanterade att de kommer sälja mera. GMG,GOG, etc. Säljer alltid flest av de spel som har steamworks eller går att registrera på steam!

Medlem

Att Battlefield 3 inte kom med på Steam skadar inte mig så värst, fast det är ju rätt surt ändå. Jag föredrar i alla fall lådan till Battlefield 3. Vad som oroar mig dock är Mass Effect 3... Kommer det också bli icke-steam? (Har både 1an och 2an där, så vore inte helt fel med 3an också. Vill undvika Origin så mycket som möjligt.)

Medlem

Själv avskyr jag den där jäkla online-aktiveringen som steam har. Sitta med en jäkla tredjepartsklient i bakgrunden när man spelar är rätt förjävligt imo.

Varför man skulle vilja köpa spelet från steam när det garanterat skulle vara dyrare än att köpa det från t ex, gamersgate, direct2drive eller impulse förstår jag inte heller. Är väl bättre att köpa spelet någon annanstans eller i en fysisk kopia och skippa steam helt och hållet? Kan förstå att folk tycker det är smidigt att ha alla spel på samma ställe, jag föredrar dock att inte använda steam när något spel ska spelas.

Några är oroliga över att man inte kommer kunna spela ifall man glömmer skivan, köper man det i en fysisk kopia kan man även där lägga in det via origin och tanka hem det där, gäller även ifall man köper det från andra digitala distributörer, så något originkrav för detta finns inte.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Flaxe:
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Flaxe:

Jag orkar inte läsa igenom alla kommentarer, ...

Skrivet av Flaxe:

Jag förstår inte hur folk kan skita i att köpa spelet för att det inte säljs på Steam? ...

Skrivet av Flaxe:

Förstår verkligen INTE vad problemet är...

Problemet är att du inte läser tråden du själv skriver i.

Problemet är att det finns alldeles för många ignoranta skitungar på FZ.

Jag läste igenom hälften av alla kommentarer, och det är exakt samma kommentarer som i alla de andra nyheterna angående detta - vissa ska bojkotta BF3 pga. detta medan vissa tycker det är skit bra.

Kanske är det jag som missuppfattar vad du skriver Tybalt, men jag tolkar det som att du menar att jag är dum i huvet och skriver sånt som inte stämmer? Om så är fallet så får du gärna förklara för mig vad jag har skrivit fel.

Du ställde samma fråga två gånger. Jag ville hjälpa dig hitta svar.

Notera att det inte var jag som kallade dig för ignorant skitunge. Det var Tobblish.

Hur som helst så kommer jag inte att ge mig in i en diskussion med någon som säger att de inte läser inläggen.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Bryr mig inte så mycket förutom att det är grymt skönt å behändigt att ha alla spel på samma ställe "steam" så man snabbt kan starta spelet å chatta me polarna osv.

Var med i Alpha testen och fick då köra via Orgins client som alla kan ladda ner antar jag, och enligt mig så är den inte speciellt optimerad och hade en hel del problem med skiten, ännu värre var det att behöva starta saker över en hemsida oxo.

Man kan ju hoppas att man inte behöver starta något via orgin\hemsidor för att starta BF3 då är det ju bara att lägga in .exe filen av BF3 I Steams 3rd party genvägs system.

Medlem

Misstänker att Steams framgångar är det man försöker konkurrera med snarare än att bry sig om "begränsad förmåga att direkt stötta spelarna".

Medlem

Inte direkt bra reklam för steam :). Jag bryr mig inte direkt om att jag behöver göra ett origin-konto och använda mig av det, bara det fungerar som det ska.. Jag vet vilka jag vill spela med, de kommer ju också behöva fixa origin. Jag känner mig som någon tidigare kommentar, rycker bara på axlarna.

En annan sak jag kom att tänka på var hur dåligt det var att söka efter servrar i bad company 2 och hur friends-systemet fungerade där. Visst det blev bättre, men det tog ju ett tag.. Jag hoppas verkligen att det fungerar bättre i BF3 från första början.

Medlem

Då väntar jag med ett köp, kanske rent skippar spelet. Finns så många andra starka titlar i höst.

Medlem

Så otroligt roligt att sitta och läsa igenom alla snorungar som blir så ledsna över att BF3 inte använder Steam. Särskilt dom som tänker bojkotta spelet (ni kommer köpa det) bara för att det inte släpps på Steam.

Så fånigt.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av Remus:

Så otroligt roligt att sitta och läsa igenom alla snorungar som blir så ledsna över att BF3 inte använder Steam. Särskilt dom som tänker bojkotta spelet (ni kommer köpa det) bara för att det inte släpps på Steam.

Så fånigt.

+1
Finns så många fjantar som fortfarande grinar över att det inte släpps till steam... so what?
Jag tycker det är nästan bra att det inte släpps via steam.

Inaktiv

Jag tycker det är bra ORIGIN FTW!

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av NexusSolo:
Skrivet av White Moose:

De som bojkottar spel beroende på hur de publiseras är lite skumma..

Origin funkar på samma sätt som steam, typ.

Håller med 100% - vad fasen spelar DET för roll. Barnfasoner. Jag har alphatestat BF3 och det går alldeles utmärkt att starta spelet från Origin, även om jag hellre gör det från Battlelogen.

OK jag sänker mig till Er nivå. Ni är skumma små barn.

Ok, så om pizzabudet kommer hem med din pizza i en Volvo då tackar du nej för du gillar Saab bättre? Själva Pizzan var egentligen inte det du ville ha, bara att Saabar kör runt på gatorna? Ska vi prata låg nivå kan man ju undra vad du menar med din nazismtext du har längst ner i varje inlägg?


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Skulle inte kunna bry mig mindre, strunta i ett spel för det krävs ditten datten haha, vilka bölgrisar det finns, mindre gnäll på ett dagis banne mig.

p0k
Medlem

Ballt, en nyhet som kom ut för månader sedan. Sugigt för dom dock, dom lär förlora en hel del kunder via detta. Deras nuvarande inloggningssystem via orgiin i alphan är ett skämt.

Inaktiv

Suck, ännu en klient att dra hem...få se om EA kan ta hand om denna klienten annat än vad de gör med spelen.

Skriv svar