Rykte: PS3 för 2000 kronor i augusti

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Siken:

För hur mycket kan man sälja en 60GB nu för tiden? Får man pengar emellan om man säljer en PS3 60GB och köper en för 2000 tro?

Kommer inte sälja den, men skulle varit intressant att veta!

Medan jag väldigt gärna vill ha en PS3 som kan köra PS2-spel, så skulle jag inte ge mycket pengar för orginalmodellen. Jag vill inte ha något 200W monster som har relativt hög chans att få YLOD, när det finns så mycket energisnålare modeller på marknaden nu.

Men jag skulle bli överlycklig om Sony släppte en ny energisnål PS3 som även kunde köra PS2-spel. Det vore trevligt om dom gav det till den dyrare modellen och inte bara större hårddisk.

Skrivet av kabex:

Inga PS3 som är sålda i Sverige har väl hårdvaruemulering för PS2-spel?

Alla PS3or som kan köra PS2-spel använder sig av hårdvaruemulering. Den första Japan/USA-modellen använder dock hårdvaruemulering för både processorn och grafikkretsen, medan Europamodellen bara använder sig av hårdvaruemulering för grafikkretsen och emulerar processorn (Emotion Engine) via Cell-processorn.

Sedan visade sig tyvärr så att Cell-processorn inte är tillräckligt kraftfull för att emulera både processorn och grafikkretsen i full hastighet, så stödet för PS2-spel försvann helt.

Var det de som var problemet? Trodde meningen var för att sänka priset, eller så kanske det var både och.

Medlem
Skrivet av Siken:

Var det de som var problemet? Trodde meningen var för att sänka priset, eller så kanske det var både och.

Nja, det främsta problemet var att dom ville få folk att köpa PS3-spel istället för PS2-spel. Då PS3-spel är dyrare så ger dom mer licenspengar till Sony.

Medlem

Ps3! yey! Go sony go sony! Man kan få en 320gigare på games för 2700 om man frågar snällt köppte en i feb där

Inaktiv

En prisdumpning, kan det betyda att något annat är på G, typ ps4 om 2 år och nu vill ha sålt så mågna ps3or som möjligt under tiden ?


signatur

Knower of the unknown

Medlem

Så länge vi har NordiskFilm som styr och ställer över PS# priserna i sverige och sånt. Lär vi väl inte se så billiga ps3or här direkt. Jag skulle lagat en PS3 en gång (butiken jag köpt i hade kånkat) och fick då kontakta NF. De sade att de gärna lagade den för 3500:- , dvs mer än vad en ny ps3 skulle kosta.
Inte första gången NF utnyttjar sin ställning för att skapa skumma prisskillnader och dåliga förutsättningar på svenska marknaden.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Medlem

hmm. Gav mig precis för ett par dagar sen och köpte en ps3 320gb med uncharted 1+2 för ca 3000.
Inga dåliga spel, men satan va överhypade.

Btw, min x360 låter mindre än ps3an.

Medlem

Tekken , God of War, Killzone, Uncharted etc, finns flera bra spelserier på PS3an!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Du jag köpte mitt PS3 för 6700 kr så jag upptäcker hur mycket pengar jag skulle ha tjänat om jag inte köpte PS3't på releasen. Helt klart så skulle jag klippa till om priset låg på 2000 för denna ubermaskin.


signatur

while(I.alive()){cout << I.says("Tjenare");}

Medlem
Skrivet av toast:

Tekken , God of War, Killzone, Uncharted etc, finns flera bra spelserier på PS3an!

alla konsoller har tekken, uknow

Medlem

Betala 2000 för teknik som är 6 år gammal, nej tack.

Medlem
Skrivet av Herk:
Skrivet av toast:

Tekken , God of War, Killzone, Uncharted etc, finns flera bra spelserier på PS3an!

alla konsoller har tekken, uknow

Ok men det var exclusivt i början! Finns Metal Gear till alla nu oxå? idén med exclusiva titlar är ganska beige, jag föredrar om spelen finns till alla så man kan välja fritt det man gillar bäst!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

håller med! och metal gear har varit exklusivt till PS men dom ska släppa hd-remakes av dom två första till alla konsoller snart så det kanske är på väg bort

Medlem

HA fortfarande är min ps3:a billigare som jag köpte i januari 2008 med 3 spel och 2kontroller för 2000kr

Sen en ps3:a för 2200kr har man ju sätt ibland på elgiganten.

12
Skriv svar