Sony: PS3 är fortfarande cutting edge

Medlem
Skrivet av Räven Lord:

Sony tillåter 1080p 3D blu-ray. Detta är något Nintendo inte bör underskatta..

Sony tillåter inte 1080p 3D 60FPS full AA i spel, vilket är värdelöst eftersom PS3 är en spelkonsol.

Medlem
Skrivet av StarscreamSWE:

Okay...
Har själv en PS3 och jag är mycket väl medveten om att PC:en har sprungit om PS3:an rent prestanda-mässigt. Tretton kanske endast syftar på hur PS3:an står sig mot andra konsoler. Klart är iaf. att PC har gått om konsolerna iaf. när det gäller grafiken.

Konsolerna har aldrig varit först vad gäller grafik...


signatur

Jaha.

Medlem
Skrivet av Robert E:
Skrivet av Räven Lord:

Sony tillåter 1080p 3D blu-ray. Detta är något Nintendo inte bör underskatta..

Sony tillåter inte 1080p 3D 60FPS full AA i spel, vilket är värdelöst eftersom PS3 är en spelkonsol.

Skrivet av Räven Lord:

Sony tillåter 1080p 3D blu-ray filmer. Detta är något Nintendo inte bör underskatta..

Inaktiv

Det här är ju vad som kommer att upprepas nästintill religiöst till den dagen dom går ut med nästa Playstation. Varför skulle dom vilja erkänna att deras produkt inte är cutting edge förrän nästa produkt ska börja ersätta den?

Allt ligger bara i en ond loop här: Sony vill inte uppgradera sina maskiner för att dom inte anser det behövs, bland annat för ruttna konkurrenter och för deras cutting edge tech (rolling eyes), jo, men varför är det fortfarande så då? För att speltillverkarna gör konsollspel (för det mesta), och sedan portar till pc (om dom ens kommer till pc), så det kommer aldrig att bli någon framtid för varken konsoller eller pc, pc blir aldrig en konkurrent pga detta och det är konsollerna som måste ta steget.

Var var det crytech ville ha för hårdvara, nån riktigt snabb maskin med 8gb ram, vad har vi nu, 512mb? orka med alla småbanor alternativt laddningstider eller toklagg :/ Fläska på med grafikminne så vi åtminstone kan se bra texturer på 1080p...

Inaktiv
Skrivet av stormense:

Använder sällan min PS3. Är bortskämd med PC-grafik och köper spel till den istället. Inte för att jag vill spela med mus+tangentbord för tycker det är skönare att spela med Gamepad.

Konsol är väll för de som inte badar i pengar och kan uppgradera vart annat år. De betalar då hellre 100-150 kr mer per konsol-spel.

Grafiken kunde jag bry mig mindre om, enda jag har min PS3 är för Blu-ray och exklusiva spel som LittleBigPlanet, Metal Gear Solid ect.

Dock föredrar jag PC över Ps3 så klart, men Ps3an är rolig på andra sätt, enklare att spela 4 pers på LBP, eller split screen på. Fast PC'n har strategi och roligare spel överlag.

Skulle inte förvåna mig om PS4 kommer om 2-3 år för övrigt.

Like a glove! PS3:an kommer ha en lång livslängd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Varför tar ni inte och visar att det är cutting edge då! Kräma ut Battlefield 3 med pc versionens maximala grafik, lika stora banor och 64 multiplayer.

Då tror jag fortfarande ni är cutting edge, som det är nu så skakar jag på huvudet och tackar fan att jag har en kraftig burk!


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av MrMadMan:

Vad jag tror han menar är:

Citat:

ekonomiskt tror jag inte det är möjligt att avancera från det vi har

Kanke även teknologiskt, för de ska faktiskt få plats med komponenterna i en låda lika liten som PS360 och där värmeutvecklingen inte får vara för stor och strömförbrukningen ligger runt eller under 200w för hela maskineriet.

Och med de kriterierna i åtanke kanske man helt enkelt inte kan avancera fram så extremt mycket ännu, jämtemot nuvarande PS360 hårdvaran.

Och om du läst på om lite hårdvara så skulle du se att du hade fått en X gånger bättre konsol idag där komponenterna är X gånger mindre och kostar X gånger mindre. Det har hänt jääääävligt mycket med hårdvaran sen de började bygga PS3

Skrivet av warh0g:

Kan ni inte skicka PM till varandra istället så slipper vi läsa skiten

Varför det?! De har ju inte en aning om vad de själva snackar om!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det är NU Sony verkligen tjänar pengar på PS3-delen. Att utveckla en ny konsol skulle inte hända om det vore för konkurrensen från Mikromjuk och Nintendo.

Det är trots allt en enorm investering att utveckla en ny konsol och nästan uteslutande en ren förlust att sälja själva hårdvaran. Pengarna tjänas på del av kakan från spelförsäljningen. Baserat på det så är det inte så konstigt att förstå att Sony tar det lugnt och mjölkar även om vi PC-entusiaster sen länge dragit oss i håret och krävt ett fokus på vidareutveckling.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Tja, det stämmer delvis det han sa enligt mig, att Ninento inte visade upp något som kräver en ny konsol snart...om det inte vore för hårdvaran kanske. Minnet(RAM) i Playstation 3 är för jävla lite. Undrar varför de skippade det som är billigast, eller är det jag som missar något?

Medlem
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av Lazaroth:

@Räven Lord
Arguing on the internet is like running in Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Din engelska är värdelös. Arguing on the internet is like running in "The" Special Olympics ska det vara och dessutom är den raden så 2005. Vad har du gjort dom närmsta 6 åren?

Kul att du ändrat kommentaren 3 gånger om, 30 år och beter sig som 5! Ja de andra är inte mycket mognare heller..

Det ska komma ifrån en 20-åring som sitter och fepprar på reload-knappen?

Åh vad fan har det med saken att göra? :s

Det hör väl till saken att det är lika omoget?

*Väntar på en moderator* Ta tjaffset någon annan stans.

Medlem

Ja, ta tjafset någon annanstans. Ni behöver inte ta till personangrepp bara för att ni har olika åsikter.
Jag kommer fortsättningsvis att hålla koll på tråden och rensa den vid behov.


signatur

Have a good time!

Medlem

stackarn han borde gör om gör rätt ^^

Medlem

Vad är poängen med att kalla en maskin cutting edge när hårdvaran ändå inte kan nyttjas till fullo? PS3:an är som en gammal kastrerad tjur. En gång i tiden var den kraftfull, men var kastrerad redan när den stapplade ut i hagen. Den gamle tjuren blev sämre med åren när både bakåtkompatibilitet och OtherOS plockades bort. Men det är bara att inse att PS3:an aldrig var en PC, ett mediacenter eller något annat. Det var och har alltid varit en spelkonsol.

PS3 var cutting edge när den kom, men är det verkligen inte längre.

Medlem

hahaha skön tråd


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Räven Lord:

Din engelska är värdelös. Arguing on the internet is like running in "The" Special Olympics ska det vara

Det behöver det väl inte alls vara, sluta kasta skit om du själv inte verkar veta vad du pratar om.

Så enligt dig kan man säga, I was bit by snake? Tycker du att det låter som en bra engelska? Det här är inget personangrepp. Jag försöker bara rätta vad som är fel.

Kanske inte borde lägga mig i men Special Olympics kan ses som ett namn alternativt ett varumärke och behöver då inte ha ett "The" framför sig i en mening.

Inaktiv

Om de nu bara kan göra en handkontroll som är "Cutting Edge" också.. då är jag nöjd.


signatur

äldre än dig!

Medlem
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Räven Lord:

Din engelska är värdelös. Arguing on the internet is like running in "The" Special Olympics ska det vara

Det behöver det väl inte alls vara, sluta kasta skit om du själv inte verkar veta vad du pratar om.

Så enligt dig kan man säga, I was bit by snake? Tycker du att det låter som en bra engelska? Det här är inget personangrepp. Jag försöker bara rätta vad som är fel.

Kanske inte borde lägga mig i men Special Olympics kan ses som ett namn alternativt ett varumärke och behöver då inte ha ett "The" framför sig i en mening.

Haha.. Varumärke eller inte så är det fel i denna mening. Varför är folk så desperata på att besegra mig? http://www.lolbot.net/pix/4612.jpg (originalet)

Det spelar väl ingen roll? Du klagade på hans engelska, men hans engelska var helt korrekt.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Varför måste man hålla sig inom de kriterierna? Gör lådan större bara, ett handtag ovanpå så är deb portabel. Fast konsoller kanske måste vara en viss storlek för att få kallas konsoll.

Sure visst, PS4 och Xbox 720 lika stor som en förstärkare, allt är ju möjligt.

Skrivet av Tommy_h:

Och om du läst på om lite hårdvara så skulle du se att du hade fått en X gånger bättre konsol idag där komponenterna är X gånger mindre och kostar X gånger mindre. Det har hänt jääääävligt mycket med hårdvaran sen de började bygga PS3

Och trots dessa framsteg, så går allt tillbaka på vilken värmeutveckling och stömförbrukning som hårdvaran i konsollen avger i dess begränsade utrymme.

Om du kollar upp hur varma och hur mycket ström ett modernt grafikkort avger/förbrukar, så ser man att Sony kanske har rätt, att här och nu försöka skapa en PS4 som blåser PS3:an ur vattnet som PS3 gjorde med PS2:an kanske inte är tekniskt möjligt ännu om man nu vill göra det konstandseffektivt samtidigt, dvs kommer kosta för mycket gentemot vad det kommer att smaka.

Sony och Microsoft kan inte bara plocka det grafikchip som pc-eliten kör med och trycka in det i en liten konsol hur som helst, der får inte bli för varmt och förbruka för mycket ström.

Så vad som kommer att sitta i deras kommande konsoller kommer vara grafikcip som är bättre än vad som sitter i PS360 men inte i närheten vad som många på Internet sitter och hoppas på.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av Redstar:

Varför måste man hålla sig inom de kriterierna? Gör lådan större bara, ett handtag ovanpå så är deb portabel. Fast konsoller kanske måste vara en viss storlek för att få kallas konsoll.

Sure visst, PS4 och Xbox 720 lika stor som en förstärkare, allt är ju möjligt.

Skrivet av Tommy_h:

Och om du läst på om lite hårdvara så skulle du se att du hade fått en X gånger bättre konsol idag där komponenterna är X gånger mindre och kostar X gånger mindre. Det har hänt jääääävligt mycket med hårdvaran sen de började bygga PS3

Och trots dessa framsteg, så går allt tillbaka på vilken värmeutveckling och stömförbrukning som hårdvaran i konsollen avger i dess begränsade utrymme.

Om du kollar upp hur varma och hur mycket ström ett modernt grafikkort avger/förbrukar, så ser man att Sony kanske har rätt, att här och nu försöka skapa en PS4 som blåser PS3:an ur vattnet som PS3 gjorde med PS2:an kanske inte är tekniskt möjligt ännu om man nu vill göra det konstandseffektivt samtidigt, dvs kommer kosta för mycket gentemot vad det kommer att smaka.

Sony och Microsoft kan inte bara plocka det grafikchip som pc-eliten kör med och trycka in det i en liten konsol hur som helst, der får inte bli för varmt och förbruka för mycket ström.

Så vad som kommer att sitta i deras kommande konsoller kommer vara grafikcip som är bättre än vad som sitter i PS360 men inte i närheten vad som många på Internet sitter och hoppas på.

Haha du ett modernt mellanklasskort idag presterar många gånger bättre än deras grafikkrets och drar mycket mindre ström(med andra ord utvecklar även mycket mindre värme)! Mycket till stor del att kretsarna är mycket mycket mindre och därför är de även mycket billigare


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Räven Lord:

Din engelska är värdelös. Arguing on the internet is like running in "The" Special Olympics ska det vara

Det behöver det väl inte alls vara, sluta kasta skit om du själv inte verkar veta vad du pratar om.

Så enligt dig kan man säga, I was bit by snake? Tycker du att det låter som en bra engelska? Det här är inget personangrepp. Jag försöker bara rätta vad som är fel.

Kanske inte borde lägga mig i men Special Olympics kan ses som ett namn alternativt ett varumärke och behöver då inte ha ett "The" framför sig i en mening.

Haha.. Varumärke eller inte så är det fel i denna mening. Varför är folk så desperata på att besegra mig? http://www.lolbot.net/pix/4612.jpg (originalet)

Det spelar väl ingen roll? Du klagade på hans engelska, men hans engelska var helt korrekt.

En korrekt engelska skulle vara i den här meningen antingen a eller the alltså running in a special olympics eller running in the special olympics även om det nu är ett varumärke. Google it.

Medlem

Grejen är den att PS3 vs. 360 och Wii är nog hårdvarumässigt rent bättre. Men som många så jämförs det med en dator.. Jämför de med en Bärbar i stället ifrån samma år..
Då du med en PC kan öppna upp och uppgradera = inte går på konsoller och bärbart, så ni som skrattar er gått åt honom failar lite halft.

Och de våre extremt dumt av sony att pusha en konsol idag för att mäta sig med high-end game PC som ändå när PS3 kommer ut lär vara bättre, då pga. de ALLTID kommer ny hårdvara till PC fan nästan varje månad kommer ett nytt moddat klockat G-Force kort i från en leverantör.
Helt plötsligt blir det ett Moment 22 ala Duke Nukem, där man väntar å byter hårdvara = Motor...

Samt att idag jämför med när PS3 kom så fanns de inga spel, nu har utvecklarna börjat (för några år sedan) lära sig och anpassa efter PS3 och nu ser vi helt plötsligt att PS3 spelen rullar in jämför med åren runt släppet, nya spel hela tiden till 360 men inget till PS3, skulle sony pressa ut en konsol om något(ra) år så sjukter man sig själv i foton, först kostnaden, ser vi första PS3 kostade ju fan en förmögenhet, medans idag har priset sjunkit, visst de är högt men de dok på en pris nivå som är acceptabel för de man får, se en blu-ray lirare idag lägg på att du kan spela spel osv. = Bra pris för de du får.

Så de är BS att sitta å jämföra PS3 med en idag High End PC..

Ish
Medlem

Så på 6 år har utvecklingen stått still? Nästa konsol jag köper Måste ha minst 4x kantutjämning och rejält djup. Man ser ju fan inte vad saker och ting föreställer längre bort än typ 50m motsvarande till verkligheten.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Räven Lord:

Din engelska är värdelös. Arguing on the internet is like running in "The" Special Olympics ska det vara

Det behöver det väl inte alls vara, sluta kasta skit om du själv inte verkar veta vad du pratar om.

Så enligt dig kan man säga, I was bit by snake? Tycker du att det låter som en bra engelska? Det här är inget personangrepp. Jag försöker bara rätta vad som är fel.

Kanske inte borde lägga mig i men Special Olympics kan ses som ett namn alternativt ett varumärke och behöver då inte ha ett "The" framför sig i en mening.

Haha.. Varumärke eller inte så är det fel i denna mening. Varför är folk så desperata på att besegra mig? http://www.lolbot.net/pix/4612.jpg (originalet)

Älskar metanivån i att du fortfarande argumenterar...


signatur

The only thing worse than dead people is dead people who are living

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Haha du ett modernt mellanklasskort idag presterar många gånger bättre än deras grafikkrets och drar mycket mindre ström(med andra ord utvecklar även mycket mindre värme)! Mycket till stor del att kretsarna är mycket mycket mindre och därför är de även mycket billigare

Precis, i nästa konsol från MS och Sony kommer det troligen sitta något modernt mellanklass kort, och inte GTX 580 eller ATI 6970 kort som majoriteten av forumiter sitter och dreglar över efter de tittat på Samaritan demot från Epic, folk förväntar sig ärligt att det är vad MS och Sonys nästa konsoler kommer kunna prestera INGAME.

De bästa PS360 spelen i 1080p @ 30 fps med något förbättrade effekter och texturer förväntar jag mig av MS och Sonys nästa konsoler, eller om de väljer att gå 720p i spelen (utvecklarna kan ju alltid välja detta) istället, så 60fps och markant förbättrade effekter och antal saker som händer på skärmen samtidigt.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Det många inte tänker på vad gäller konsollernas fördel (iaf inte när det argumenteras här på FZ, då är det bara kontroller och grafik som räknas).

En PS3 slim drar mindre än 100W i fullt drag dvs ungefär en tredjedel av vad ett top-of-the-line grafikkort till en PC gör. Notera att det enbart gäller grafikkortet.

Den är även väldigt liten. Och den kostar drygt 2700kr med 320GB hdd. Dvs ungefär lika mycket som ett GTX 560Ti.

Den kan även fungera som HTPC(en väldigt billig sådan) med bluray.

En 360 slim drar ca 90W i full belastning, och kostar 2000-2200 med 250GB hdd.

Jämfört med vad respektive konsol kan prestera skulle jag säga att det här är väldigt bra siffror.

Jag tycker om att spela på både PC och PS3, så jag skulle nog säga att jag håller mig relativt balanserad i det här "kriget". Så jag skulle vilja be alla militanta PC-fags hålla sig borta från konsolrelaterade trådar och vice-versa(även om det inte känns som om det är ett större problem). Ja, jag tycker det är sorgligt att många spel(motorer) i första hand kodas till konsoll, men det gäller långt ifrån alla, så SLUTA GNÄLL på minsta lilla konsollfördel. För så fort det påverkar er så kommer ni ju inte spela vilket spel det nu kan gälla(Skyrim, CoD etc.). Eller?

Vad Tretton egentligen menar undrar dock även jag.

Men om man kan använda PS Vita som motsavarande en WiiU-kontroll fast till PS3 så har ju Sony kirrat biffen, så att säga.

Skrivet av Selphy:

Konsolerna har aldrig varit först vad gäller grafik...

Whoa whoa, blicka tillbaka mer än 10 år innan du säger sådär.

Skrivet av Nightportier:

Om de nu bara kan göra en handkontroll som är "Cutting Edge" också.. då är jag nöjd.

Vad är fel på Dualshockformen?

Medlem
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Räven Lord:

Din engelska är värdelös. Arguing on the internet is like running in "The" Special Olympics ska det vara

Det behöver det väl inte alls vara, sluta kasta skit om du själv inte verkar veta vad du pratar om.

Så enligt dig kan man säga, I was bit by snake? Tycker du att det låter som en bra engelska? Det här är inget personangrepp. Jag försöker bara rätta vad som är fel.

Nej, men om du ändrar till bitten så blir det mer rätt. Sluta låtsas veta bättre än andra.

Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av MiRV:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av V1per:
Skrivet av Räven Lord:

Din engelska är värdelös. Arguing on the internet is like running in "The" Special Olympics ska det vara

Det behöver det väl inte alls vara, sluta kasta skit om du själv inte verkar veta vad du pratar om.

Så enligt dig kan man säga, I was bit by snake? Tycker du att det låter som en bra engelska? Det här är inget personangrepp. Jag försöker bara rätta vad som är fel.

Kanske inte borde lägga mig i men Special Olympics kan ses som ett namn alternativt ett varumärke och behöver då inte ha ett "The" framför sig i en mening.

Haha.. Varumärke eller inte så är det fel i denna mening. Varför är folk så desperata på att besegra mig? http://www.lolbot.net/pix/4612.jpg (originalet)

Eftersom du så desperat försöker försvara dina påhopp så fortsätter vi såklart påpeka dina brister.

Nej, det behöver inte vara fel i den meningen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av kabex:

Det många inte tänker på vad gäller konsollernas fördel (iaf inte när det argumenteras här på FZ, då är det bara kontroller och grafik som räknas).

En PS3 slim drar mindre än 100W i fullt drag dvs ungefär en tredjedel av vad ett top-of-the-line grafikkort till en PC gör. Notera att det enbart gäller grafikkortet.

Tänkte bara kasta in en rättelse här. En top-of-the-linedator (med ett grafikkort) drar ungefär 250-300W under press (iallafall min). Men med det sagt håller jag med dig.

Medlem
Skrivet av Oliveeer:
Skrivet av kabex:

Det många inte tänker på vad gäller konsollernas fördel (iaf inte när det argumenteras här på FZ, då är det bara kontroller och grafik som räknas).

En PS3 slim drar mindre än 100W i fullt drag dvs ungefär en tredjedel av vad ett top-of-the-line grafikkort till en PC gör. Notera att det enbart gäller grafikkortet.

Tänkte bara kasta in en rättelse här. En top-of-the-linedator (med ett grafikkort) drar ungefär 250-300W under press (iallafall min). Men med det sagt håller jag med dig.

Jag tänkte lite mer top-top-top-top-of-the-linekort typ GTX 590/HD 6990. En mer "normal" dator drar som du säger 2-300W, säg 4-500W för en lite fetare dator.

Skriv svar