Sony: PS3 är fortfarande cutting edge

Robot
Sony: PS3 är fortfarande cutting edge

"Teknologiskt tror jag inte det är möjligt att avancera från det vi har", säger Sony-chefen Jack Tretton.

#sony, #nintendo


Medlem
Sony: PS3 är fortfarande cutting edge

Ha ha!

Medlem

Bra, hoppas att PS4 tidigast kommer ut 2015

Medlem

Okay...
Har själv en PS3 och jag är mycket väl medveten om att PC:en har sprungit om PS3:an rent prestanda-mässigt. Tretton kanske endast syftar på hur PS3:an står sig mot andra konsoler. Klart är iaf. att PC har gått om konsolerna iaf. när det gäller grafiken.

Medlem
Medlem

nån som vill köpa mitt x1950 pro agp för 10 papp? det är cutting edge.

Medlem

720p var möjligtvis 2006 för Sony, men när ska vi få snygga spel med stöd för 1080p? Som utvecklare till PS3-spel så kan man välja mellan att antingen ha snygg grafik och köra i 720p och möjligtvis låst FPS på 30 eller ha något nerbantad grafik och köra i 1080p och 60 FPS.

Wii U tillåter snygg grafik i 1080p och 60 FPS, och detta är något som Sony inte bör underskatta på det här sättet.

Medlem

Sony tillåter 1080p 3D blu-ray filmer. Detta är något Nintendo inte bör underskatta..

Medlem

är det inte redan känt att wiiu ska vara starkare än ps3?

Medlem
Skrivet av Räven Lord:

Sony tillåter 1080p 3D blu-ray. Detta är något Nintendo inte bör underskatta..

Det gör ju bara en skillnad om man inte har en annan spelare, här håller jag med nintendo om att de flesta som köper en konsol redan har annat att spela upp på.

Inaktiv

sony, when will you learn..

Medlem
Skrivet av Räven Lord:

Sony tillåter 1080p 3D blu-ray. Detta är något Nintendo inte bör underskatta..

Har du fortfarande inte förstått att det inte har något med kvalitén på spelen att göra?

Medlem
Skrivet av vampyrer_suger:

sony, when will you learn..

Sony, when wii u learn..

Medlem

PS3 är fortfarande en kapabel maskin. Frånsprungen av PC såklart, men inte på något sätt hotad av konkurrensen.

Vad jag tror han menar är:

Citat:

ekonomiskt tror jag inte det är möjligt att avancera från det vi har

Medlem

Med tanke på hur dom fösta PS2 spelen såg ut jämfört med de senare så tror jag att det går att pressa ur en hel del mer ur PS3. Bara skönt om PS4 dröjer några år till...

Medlem

Synd bara att PS3 är sådär som mediaspelare, visst, som blurayspelare så funkar det ju utmärkt. Men tycker det är lite sådär när det kommer till streaming via PMS. Saknar undertext, tycker det är lite sådär att streama och att kopiera till PS3ans hårddisk gör filmerna dubbelt så stora av nån anledning.

Medlem

Använder sällan min PS3. Är bortskämd med PC-grafik och köper spel till den istället. Inte för att jag vill spela med mus+tangentbord för tycker det är skönare att spela med Gamepad.

Konsol är väll för de som inte badar i pengar och kan uppgradera vart annat år. De betalar då hellre 100-150 kr mer per konsol-spel.


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Vad jag tror han menar är:

Citat:

ekonomiskt tror jag inte det är möjligt att avancera från det vi har

Kanke även teknologiskt, för de ska faktiskt få plats med komponenterna i en låda lika liten som PS360 och där värmeutvecklingen inte får vara för stor och strömförbrukningen ligger runt eller under 200w för hela maskineriet.

Och med de kriterierna i åtanke kanske man helt enkelt inte kan avancera fram så extremt mycket ännu, jämtemot nuvarande PS360 hårdvaran.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

Gaaaah jag är så trött på den här generationens pissiga hårdvara. Det är dags för nästa.

Medlem

Jag kan inte vänta och se vad de kan hitta på med möjligheten att koppla ihop PSV och PS3! Det känns betydligt intressantare än vad WiiU gör.

Medlem

Personligen så tycker jag att det bara är en bra nyhet... Har ingen lust att köpa en ny konsol på ett bra tag.

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:
Skrivet av MrMadMan:

Vad jag tror han menar är:

Citat:

ekonomiskt tror jag inte det är möjligt att avancera från det vi har

Kanke även teknologiskt, för de ska faktiskt få plats med komponenterna i en låda lika liten som PS360 och där värmeutvecklingen inte får vara för stor och strömförbrukningen ligger runt eller under 200w för hela maskineriet.

Och med de kriterierna i åtanke kanske man helt enkelt inte kan avancera fram så extremt mycket ännu, jämtemot nuvarande PS360 hårdvaran.

Varför måste man hålla sig inom de kriterierna? Gör lådan större bara, ett handtag ovanpå så är deb portabel. Fast konsoller kanske måste vara en viss storlek för att få kallas konsoll.

Inaktiv

512mb minne nuff said.

Medlem

Haha! Vilken skämtare han är!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av Knaris:
Skrivet av Räven Lord:

Sony tillåter 1080p 3D blu-ray. Detta är något Nintendo inte bör underskatta..

Har du fortfarande inte förstått att det inte har något med kvalitén på spelen att göra?

Fail troll...

Troll? Han har rätt. Det handlar om hårdvaran som sitter i, inte om det är en Blu-ray eller DVD-spelare.

Han syftade inte på hårdvaran. Han frågade mig om jag trodde att det fanns 1080p 3D-spel. Är man inte ett troll då menar du?

Hur vet du hur du ska tolka det då? Att kunna se på 1080p 3D-film spelar ingen roll när du sitter med skitgrafik i dina spel för att de ska komma upp i rätt upplösning, så vem är det som är puckad här?

Förmodligen du som sitter och bråkar på nätet. Jätte normalt måste jag säga.

Så eftersom jag argumenterar emot dig när du helt uppenbart har fel och dessutom förolämpar andra människor så är det jag som är onormal och puckad? Piss off, ditt lilla troll

Vad har jag fel med? Att killen är ett troll? Jag skrev faktiskt Blu-ray och det är möjligt att spel görs på samma format men killen var för dum för att fatta vad jag menar speciellt när jag säger 1080p 3D. Du argumenterar emot mig på ett sätt som kommer skapa hat vilket antyder på att även du är ett troll så snälla gå och leta upp en annan diskussion innan jag lägger i en växel där moderatorerna drägglar efter vem som får första forum ban.

Så vad spelar det för roll om du skrev Blu-ray? Det är klart att spelen också använder Blu-ray-skivor men vad har det med saken att göra? Och nu är det du som hotar och aktivt försöker skapa hat vilket är ett tydligt tecken på att du är ett troll och borde följa mitt råd från senaste inlägget

love is in the air!

Medlem

Jo, chefer på denna nivån här säkert dödskoll på hårdvaruutvecklingen - INTE.

Han säger väl det tjänstemän skall säga och försöka lugna folk som tror Sony blir omåkta nu när konkurrenter är om hörnet med sprillans nya saker.

Det är ju klart de jobbar på PS4 - och att inte den skulle kunna erbjuda mer teknologiskt är ju BS. Det är väl 2-3 år framåt och då vill man gjuta olja på vågorna.

Medlem
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Räven Lord:
Skrivet av Knaris:
Skrivet av Räven Lord:

Sony tillåter 1080p 3D blu-ray. Detta är något Nintendo inte bör underskatta..

Har du fortfarande inte förstått att det inte har något med kvalitén på spelen att göra?

Fail troll...

Troll? Han har rätt. Det handlar om hårdvaran som sitter i, inte om det är en Blu-ray eller DVD-spelare.

Han syftade inte på hårdvaran. Han frågade mig om jag trodde att det fanns 1080p 3D-spel. Är man inte ett troll då menar du?

Hur vet du hur du ska tolka det då? Att kunna se på 1080p 3D-film spelar ingen roll när du sitter med skitgrafik i dina spel för att de ska komma upp i rätt upplösning, så vem är det som är puckad här?

Förmodligen du som sitter och bråkar på nätet. Jätte normalt måste jag säga.

Så eftersom jag argumenterar emot dig när du helt uppenbart har fel och dessutom förolämpar andra människor så är det jag som är onormal och puckad? Piss off, ditt lilla troll

Vad har jag fel med? Att killen är ett troll? Jag skrev faktiskt Blu-ray och det är möjligt att spel görs på samma format men killen var för dum för att fatta vad jag menar speciellt när jag säger 1080p 3D. Du argumenterar emot mig på ett sätt som kommer skapa hat vilket antyder på att även du är ett troll så snälla gå och leta upp en annan diskussion innan jag lägger i en växel där moderatorerna drägglar efter vem som får första forum ban.

Så vad spelar det för roll om du skrev Blu-ray? Det är klart att spelen också använder Blu-ray-skivor men vad har det med saken att göra? Och nu är det du som hotar och aktivt försöker skapa hat vilket är ett tydligt tecken på att du är ett troll och borde följa mitt råd från senaste inlägget

Eller hur. Jag sa bara att Nintendo inte kommer ha 3D Blu-ray och sen får man som svar att jag är puckad bara för att jag inte överförklarade det hela så att en 5-åring förstår. Tolka det som du vill. Jag sa bara vad som händer om du fortsätter. Det börjar med öknamn och sen kommer dom personliga angreppen och det är då vi båda ligger illa ute.

Det jag tyckte var konstigt var hur du fick för dig att han frågade om det fanns 3D 1080p-spel när han bara påpekade att det faktum att PS3:n kan visa sådana filmer inte påverkar spelen

Medlem

Men snälla nån.. Håller ni på med världsmästerskap i citering?

Medlem

Kan ni inte skicka PM till varandra istället så slipper vi läsa skiten


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Xstioph:

Men snälla nån.. Håller ni på med världsmästerskap i citering?

+1

Oh wait...

Skriv svar