Half-Life 3 "bekräftat", två episoder nedlagda

Medlem

Lite tråkigt kan man nästan tycka att de kom fram, hade varit roligare om de kom som en bomb sådär runt 2013 typ, "nästa månad släpps de"

Men som sagt, kändes som att man egentligen redan visste att dom satt o snickrade på de i hemlighet, för mig mr Gabe sa att det från vårt perspektiv ser ut som att HL3 inte rör sig alls, ganska rejäl hint egentligen

(vårt perspektiv som i vårat perspektiv, inte valves, ofc)

Medlem

Bara sedan 2008? =/


signatur

Jaha.

Medlem

fps-genren är redo för nästa nivå! det behövs nåt som fräschar upp...hl3 kan vara frälsningen! eller spiken i kistan... förväntningarna är höga och det är nog valve plågsamt medvetna om och jobbar säker gärna i det tysta för att minska en hysterisk press utifrån...

Medlem

Se det är egentligen inte bekräftat?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Forum screenshot:
[http://lambdageneration.com/posts/half-life-3-accidentally-re...]

Skrivet av Qrush:

follow up's de kan göra såsom Counter-Strike 2 och Day of Defeat 2.

Ja Day of defeat 2 likt 1.6 (INTE sås) vore grymt kul.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Inte lite sugen man blev nu på att få spela lite!
Måste nog ta och installera half-life 2 med tillhörande episoder igen.

Medlem

Dålig stil av Valve.

Medlem
Skrivet av daskedennis:
Skrivet av Håkan:

Dock var inte Half-Life 2 mö att hänga i granen.

Är du skön eller? Ett av de bästa spelen någonsin, alla kategorier!

Opinions.

Jag gillar inte heller HL2. Antagligen delar inte så många människor min och Håkans åsikt.

dzl
Medlem

Jag är nog den enda personen i världen som inte ser det speciella med half-life. Visst jag spelade det när det kom, men det enbart för det var nytt och alla spelade det. 2an har jag inte ens tagit mig tid och prova.

Medlem
Skrivet av Hudda:

"Jag måste vara den enda i världen som.."
Nej.. som du ser i kommentarsfältet så finns det många som ogillar HL, plus att det är lite inne att hata på HL2 och Valve nu för tiden, så du är inte det minsta speciell. Men ännu en gång är frågan vad alla haters gör här..i en Half-Life nyhet..

"Haters" passar nog inte riktigt.
Även om jag inte gillar HL2 (gillar ettan, dock) så är jag intresserad av vad som händer med uppföljare/expansioner till ett av de mest uppskattade spelen någonsin.

Medlem

Inte oväntat. Jag undrar dock varför Valve är så tysta. Har en livs levande Gordon Freeman tagit över som presstalesperson?

Medlem

Förutom att Valve förnekar detta.

Medlem

Hoppas det dyker upp med en ny grafikmotor också då!


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

MFC
Medlem

Var är skärmskottet på foruminlägget?


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

MFC
Medlem
Skrivet av MFC:

Var är skärmskottet på foruminlägget?

Nevermind, såg att det var länkat några inlägg tidigare.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Håkan:

Dock var inte Half-Life 2 mö att hänga i granen.

Håller med dig.. Själv dyrkade jag Half-Life, och förväntade mig väl mer av samma vara.. Gruntarna (militärerna) i HL1 är några av de roligaste AI-motståndarna jag kan komma på. Medans "combines" är något av det tråkigaste jag stött på, med trista röster etc. Men att dissa HL2 är väl nåt av det fulaste man kan göra, så det är skönt att se att man inte är HELT ensam om att inte avguda det.

Visst, "gravity gun" var väl rolig nån timme, och sen när man fick tag på sågbladen blev det ju också ett uppsving. Men utöver Ravenholm och lyftkranen kan jag inte påstå att HL2 var särskilt minnesvärt. Men jag kan väl vara ärlig och säga att jag aldrig direkt brytt mig så mycket om story i vare sig film eller spel.. Utan det är andra aspekter som väger tyngre. *springer och tar skydd*

Medlem

Det roliga med 1an var ju att militären kom ner dit och skulle skjuta sönder dig medans du trodde dom skulle rädda dig. Och det var kul att döda dom. i 2an hade dom Combines och annat påhitt som kan verka häftigt på papper men tråkigt i spelet. Jag skulle velat se en uppföljare som var närmare första spelet.

Medlem

HL1 var ju hur bra som helst. Minns hur trevligt jag tyckte det var, men även om tvåan var bra så tappade det lite charm måste jag säga. De flesta spel går mot större mer vida miljöer, men jag saknar de gamla instängda miljöerna av någon anledning. Det var bättre förr.

Medlem

Tycker tvåan gick ifrån det som gjorde HL1 bra. HL3 eller nästa episode kommer väl ta lika lång tid som det gjorde för HL2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Roligt att se att folk inte gillar HL2 så mycket. själv tycket jag att half life 1 var trist medans 2an var helt okej

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Tycker tvåan gick ifrån det som gjorde HL1 bra. HL3 eller nästa episode kommer väl ta lika lång tid som det gjorde för HL2.

Då borde dom väl vara klara snart. HL 2 släpptes 2004. HL 2 tog väl drygt 8 år att göra. Om jag inte minns fel.

Medlem

På tiden episode two slutade ju med en sån sjuk cliffhanger så det vore nära på spöstraff att det tar sån tid att få se fortsättningen -.-

dzl
Medlem
Skrivet av Hudda:

"Jag måste vara den enda i världen som.."
Nej.. som du ser i kommentarsfältet så finns det många som ogillar HL, plus att det är lite inne att hata på HL2 och Valve nu för tiden, så du är inte det minsta speciell. Men ännu en gång är frågan vad alla haters gör här..i en Half-Life nyhet..

Nu förstår jag inte riktigt vart du vill komma. Detta är väl ett diskussionsforum där man uttrycker sin åsikt. Och jag skrev inte ens att jag hatade spelet, utan bara att jag inte gillade det. Tagga ner vetja.

Medlem
Skrivet av Sernert:

Jag förstår inte allt hemlighetsmakeri, vad tjänar de på det? Är det inte bättre att hålla fansen och folk uppdaterade på vad man gör? Vet många spel som fått för lite hype och det är såhär det går till...

Nej. Att börja hype'a ett spel för tidigt är knappast bra. En sak med rykten på diverse forum på nätet, men om de sjävla ska gå ut och officiellt bekräfta så börjas allt hype direkt, och det är inte bra senare vid sjävla releasen. Se hur Blizzard gjorde med Cataclysm bara.

ont: HL3 all the way. HL2 var riktigt bra.

Inaktiv

som sagt, spiken i kistan för half-life serien ..dom kommer använda source-motorn, och ha extremt daterad grafik ..

Medlem
Skrivet av riktigninja:

som sagt, spiken i kistan för half-life serien ..dom kommer använda source-motorn, och ha extremt daterad grafik ..

Sourcemotorn 2.0 möjligtvis. Och det finns inget problem i det. Tycker inte HL2-grafiken är ut-daterad. Ser fortfarande bättre ut än många spel som släpps idag.

Medlem

Har väntat på HL3 sedan jag spelade ut 2:an. Tyckte att ettan var okej men tvåan var mycket bättre. Var väldigt ung när jag spelade ettan, kan ha varit därför.

Medlem

Half-Life är nog det bästa datorspelet jag spelat, Half-Life 2 var sisådär och den sista episoden var inte bra alls så jag tycker de gör helt rätt.. Gör om, gör rätt

Men man har ju lite på känn att Black Mesa på nåt sätt kommer att ta den plats som en uppföljare skulle ta


signatur
Medlem

AMAGAD NO WAI!!!!JIIOJSDIJS

Medlem

Crack GZA Resarch Brutality

123
Skriv svar