Xbox Live integreras med Windows 8

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Trevligt!
Nu behöver de bara fixa så att man kan synka spel mellan sin PC, sin xbox och sin windows phone 7, och kan köpa spelen till samma plattform till ett lågt pris. Långt bättre än att ha vissa låste på mobilen, en del på konsolen och andra på Steam.
Som sagt, det ska vara användarvänligt, enkelt, gratis att använda och gratis eller sjukt billigt att koppla ihop spel, då är jag med

Fel, fel och åter fel.

"Nu behöver de bara fixa så att man kan synka spel mellan sin PC, sin xbox och sin windows phone .."

Det kommer inte fungera på det viset. Du har uppenbarligen ingen koll på hur det ser ut idag. Microsoft = Styr PC + Konsol.

"Långt bättre än att ha vissa låste på mobilen, en del på konsolen och andra på Steam."

Låter trevligt indeed, men Microsoft är redan kända för att aldrig, under några omständigheter släppa spelen på steam. Inte låta någon än de själva publisera något för övrigt...

"gratis att använda och gratis eller sjukt billigt"

hahaha, det är micro$oft vi talar om....

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Grumbledock:

Trevligt!
Nu behöver de bara fixa så att man kan synka spel mellan sin PC, sin xbox och sin windows phone 7, och kan köpa spelen till samma plattform till ett lågt pris. Långt bättre än att ha vissa låste på mobilen, en del på konsolen och andra på Steam.
Som sagt, det ska vara användarvänligt, enkelt, gratis att använda och gratis eller sjukt billigt att koppla ihop spel, då är jag med

Fel, fel och åter fel.

"Nu behöver de bara fixa så att man kan synka spel mellan sin PC, sin xbox och sin windows phone .."

Det kommer inte fungera på det viset. Du har uppenbarligen ingen koll på hur det ser ut idag. Microsoft = Styr PC + Konsol.

"Långt bättre än att ha vissa låste på mobilen, en del på konsolen och andra på Steam."

Låter trevligt indeed, men Microsoft är redan kända för att aldrig, under några omständigheter släppa spelen på steam. Inte låta någon än de själva publisera något för övrigt...

"gratis att använda och gratis eller sjukt billigt"

hahaha, det är micro$oft vi talar om....

....va?
Det är bevisligen du som inte har någon koll, men jag kan upplysa dig. Du kan redan i dagsläget skickja saves och spela på mobil/xbox och växla mellan, om du har MS OS på mobilen, skulle utan tvekan gå att göra samma sak för PC.

Den andra delen var att man slapp Steam, att de spel du hade på säg mobil/xbox kunde man också lira/synka med sin PC via MS Live eller vad de nu ska heta. Steam undviker jag gärna av flera skäl, speciellt då man måste handla spel för att få tillgång till grundläggande funktioner, värre an Activision.
Vet inte om MS är bättre, men konkurrens är alltid bra och kan tvinga Steam att bli lite användarvänligare och lite mindre diktatorisk ^^

Visst, varken MS eller Steam är väl kända för att vara billiga men om MS ska kunna konkurrera, och det på en plattform där en konkurrent redan är "standard", måste de vara beredda att offra lite.
De hade ju i julas kampanj då de sålde en massa (bra) spel för 10kr på games for windows live, inte bara gammal dynga utan riktigt godkända titlar

Medlem

Snart är det ju ingen konsoll längre.

Medlem

Jag gillar tanken och hoppas att de får till det på ett smidigt sätt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Får hoppas det är helt och hållet valfritt och man inte begränsas på något sätt av att inte använda det. Börjar dock känna att det är dags att byta till linux på alla datorer.

Medlem

"Intressant blir om det exempelvis går att köpa en titel via din Xbox 360, som du sedan kan ladda ner och spela på din Windows-burk. Vi berättar mer så snart ny information dyker upp."

Läste inte ens skribenten vad man kopierat från andra källor eller? MS säger ju att det SKA gå att köpa spel/film whatever på PC eller 360 och spela det på 360 eller PC....

Smart av MS iaf. Framförallt om man vill få igång filmförsäljningen

Medlem

Fan vad alla är haters och bara gnäller. Windows 8 ska vara bättre anpassat för Stationära pekdatorer och tablet.
Men om man inte gillar gränssnittet så kan man switcha till det som liknar Windows 7. Sen ser jag inte varför det skulle vara dåligt att integrera XBOX Live. Games for Windows var kanske inte så lyckat. Men XBOX Live är det inget fel på.

Själv gillar jag det nya gränssnittet i Windows 8, av det dom har visat upp i videoklippen som finns.
Men om ni inte gillar det, så byt till Linux eller köp en Mac och håll käft. Ni behöver inte använda det.

Medlem

.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

... bara man inte måste använda det för att man har windows som OS.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av MiLeS:

Windows 8 känns som vad Millenium gjorde till 98 och vad Vista gjorde till XP. När man tänker tillbaka på det har, i alla fall jag, man alltid hoppat över varanat windows.

Hur fan kan du känna det när Windows 8 inte ens har visats upp i desktop-miljö och det inte ens finns en alpha-version av operativsystemet? Du måste seriöst vara helt bakom flötet.
Bara för att varannat Windows har blivit dåligt 2 gånger betyder det inte att det kommer att bli så för alltid..

Innan du börjar trakka på andra så kanske du kan kolla på
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=p92QfW...


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Många som underskattar Microsoft å det grövsta - företaget hör utan svårigheter till de bästa i branschen när det kommer till integrering av tjänster. Det här kommer inte betyda att Xbox Live blir ett nödvändigt ont för att få spela spel på sin Windows-burk, det betyder att Xbox Live finns tillgängligt för användning om man skulle vilja det. Det kommer inte kapa eran upplevelse och tvinga er använda en tjänst ni inte vill ha, men räkna med att fler kommer att vilja göra det om integreringen blir bra.

Jag har inte en xbox, jag skulle inte använda en konsol om jag så fick den gratis, men det är bra med konkurrens, något Steam verkligen behöver.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Håll saker och ting isär!

Medlem

Så fruktansvärt skönt! De har juh varit och luktat på det tidigare men inte gjort något ordentligt av det, äntligen!


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem

Sluta klaga på Steam. Det är faktiskt en bra tjänst och den är inte alls så farlig många vill få den till!
Om windows 8 så tror jag att jag håller mig till windows 7......

Medlem

Jag får magkänslan att det här kommer sluta med att behöva betala för att kunna spela GFW spel online.

Inaktiv
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av MiLeS:

Windows 8 känns som vad Millenium gjorde till 98 och vad Vista gjorde till XP. När man tänker tillbaka på det har, i alla fall jag, man alltid hoppat över varanat windows.

Hur fan kan du känna det när Windows 8 inte ens har visats upp i desktop-miljö och det inte ens finns en alpha-version av operativsystemet? Du måste seriöst vara helt bakom flötet.
Bara för att varannat Windows har blivit dåligt 2 gånger betyder det inte att det kommer att bli så för alltid..

en känsla är en känsla o inget annat. jag känner likadant att win 8 är helt överflödig o är en ny ME samt VISTA produkt. sen hoppas jag oxå på att spelen börjar använda sig av openGL som inte ägs av microsoft, vilket betyder att man kan köra spelen på linux. det här med spel börjar verkligen gå åt skogen. och vem har sagt att det är det här vi spelare vill ha? jo, företagen hittar bara på de här sakerna för att kunna tjäna mer pengar.

Inaktiv
Skrivet av PingviN:

Många som underskattar Microsoft å det grövsta - företaget hör utan svårigheter till de bästa i branschen när det kommer till integrering av tjänster. Det här kommer inte betyda att Xbox Live blir ett nödvändigt ont för att få spela spel på sin Windows-burk, det betyder att Xbox Live finns tillgängligt för användning om man skulle vilja det. Det kommer inte kapa eran upplevelse och tvinga er använda en tjänst ni inte vill ha, men räkna med att fler kommer att vilja göra det om integreringen blir bra.

Jag har inte en xbox, jag skulle inte använda en konsol om jag så fick den gratis, men det är bra med konkurrens, något Steam verkligen behöver.

håller med när det gäller steam. steam är föresten det värsta DRM som utvecklats. steam är oxå den värsta formen av bloatware som finns. usch! fy fan!

Medlem

Oj så mycket trollande och detta här på FZ? Skärpning!

Man väljer att dölja ut Windows 8 innan det ens är klart på långa vägar.
Det kommer säkerligen bli fler nyheter jämt med touchgränsnittet.

Testa först återkom sedan skulle jag vilja säga.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Inte speciellt trevligt, speciellt då Microsoft bestämde sig för att ta mitt konto ifrån mig för 2 veckor sedan.

Får bara denna skärm om och om igen, oavsätt om jag ändrar lösenord.
http://imageshack.us/f/508/hotmailinloggning.png/

Japp har tre stycken blockade accounts som jag inte kan komma åt igen, dvs 2 steam acc och ett WoW acc.

Medlem
Skrivet av kaem79:

håller med när det gäller steam. steam är föresten det värsta DRM som utvecklats. steam är oxå den värsta formen av bloatware som finns. usch! fy fan!

Steam är inte dåligt, men för att utvecklingen ska drivas framåt behövs konkurrens.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Inaktiv
Skrivet av PingviN:
Skrivet av kaem79:

håller med när det gäller steam. steam är föresten det värsta DRM som utvecklats. steam är oxå den värsta formen av bloatware som finns. usch! fy fan!

Steam är inte dåligt, men för att utvecklingen ska drivas framåt behövs konkurrens.

Ja BRA konkurrens.
Jag vet inte hur många som hört talas om EA's "Origins" som ska komma som är deras version av Steam.

Många människor föredrar Steam för "alla" har redan ett steam konto, samt där finns 90% av alla spelen.

Good Old Games har en del ochså, fast det är mest äldre spel.

Samt en anledning till att GFWL floppade var ju att det var så fruktansvärt dåligt optimerat, dåligt utbud och priserna var löjliga.

Medlem

Innebär detta en större serverpool? Dvs om du sitter o spelar super street fighter 4 på din xbox så kommer du att kunna matchas emot PC spelare??

Medlem

Vad folk är negativa över en produkt som inte ens finns i beta-version än. Man kan ju testa innan man börjar spy galla över något. Och även om Xbox Live byggs in i Windows 8 behöver man inte använda det, tror knappast att Microsoft skulle hindra dig från att använda Steam eller andra liknande tjänster om det känns bättre.

Medlem

Och vips så kommer alla spel kräva Live och månatlig prenumerationskostnad för att spela online...

Medlem

Problemet med alternativ till Steam är inte att det fins lite alternativ, utan att de är okända för många och har oftast sämre erbjudanden. Detta har gjort att jag köpt kanske dubbelt så mycket spel från steam som från de andra tillsammans. Direct2Drive, gamersgate, impulse och GOG bl.a.

Inaktiv
Skrivet av Dunis:

Och vips så kommer alla spel kräva Live och månatlig prenumerationskostnad för att spela online...

precis...

Medlem

Microsoft vill ha samma lyckade helhetskoncept som iTunes. Dvs sömlös funktion mellan apparater från samma leverantör. Spela film & musik, spel på allt: iPhone, iPad, Macintosh och iPod Touch. Lägg märke till att det är ett riktigt operativsystem på alla dessa enheter: varianter av OS X (UNIX). Det är alltså möjligt att köra fullt accellererad 3D-grafik med OpenGL på alla dessa enheter. Ganska svårt att slå detta!

Medlem
Skrivet av Hammond:

Microsoft vill ha samma lyckade helhetskoncept som iTunes. Dvs sömlös funktion mellan apparater från samma leverantör. Spela film & musik, spel på allt: iPhone, iPad, Macintosh och iPod Touch. Lägg märke till att det är ett riktigt operativsystem på alla dessa enheter: varianter av OS X (UNIX). Det är alltså möjligt att köra fullt accellererad 3D-grafik med OpenGL på alla dessa enheter. Ganska svårt att slå detta!

Ja och nej. Android, Symbian och Phone 7 är också "riktiga" operativsystem (vad nu du anser att det betyder). Gällande film/musik/spel - det funkar inte på allt. Det fungerar på alla dina Apple-enheter, men få går faktiskt hela vägen och stänger in sig helt hos Apple.

Gällande spel så har Microsoft slagit Apple på fingrarna rätt hårt redan. Att man köpt in en bra grafikkrets till iPad och iPhone förändrar inte det faktum att samma spel inte spelas på mobila som stationära enheter.


signatur

Och dessa förbannade jävla Jehovas vittnen, Muammar Khaddaffi och göteborgare med deras putslustiga vitsar och deras uppblåsta lokalpatriotism

Medlem

Tror att W8 kommer bli nice!
Det man har sett ur deras video hittills är deras fokus på tablets och deras "tile" system. Har en windows phone och gillar det på grund av hur stilrent och smidigt det funkar.

Till en vanlig desktop PC känns det dock inte lika klockrent med tiles så en miljö likt den i W7 lär ju finnas iom att det är det mest lyckade de gjort på år.
Tanken låter som sagt trevlig att kunna integrera PC, consol och mobil mer med varandra. Bara det inte är ett krav med Xbox Live för att kunna bruka spel och likn. som vanligt. Det vore ren idioti!

Positivt med appar/spel till windows phone 7 och Xbox live är att de har "prova på versioner" som standard. Jämför med android och IOS idag där man köper något så får man se om det suger.

Det ska iaf bli kul att se hur dom tänker. Är det skit så är det ju bara att köra vidare med W7.

Medlem

Nej , jag gilalr inte Live , gillar verrkligen inte Live , kan de inte bara integrera steam med win8 ! ta bort live helt och hållet !

123
Skriv svar