E3-trailern på Afterfall: Insanity
Polackerna skildrar Kalla kriget – Nazityskland, USA och Sovjet gör upp i ett survival horror-lir med en touch av rollspel.
Darkzide8:
Dark Space inte skräck? Dude, jag gillade ettan skarpt men klarade aldrig av att slutföra det för det var så jävla läskigt.
>Dark Space
>Like DeadSpace, but starring DarkZide8, just an average forum-poster from FZ
>"Hold it right there Necromorphs or I will post shitty trolls all over your favorite boards!"
Nej, skräck för mig är mer att om ett monster hoppar fram så SPRINGER MAN, inte kapar av alla dess fyra lemmar på ren reflex. När ett monster dödar en ska man tänka "Gu vad läskigt!" och inte "Fan, du hade bara tur, nästa gång LEMLÄSTAR JAG DIG!". DeadSpace-spelen är för mig ren action. Amnesia och Silent Hill-spelen är mer skräck enligt mig.
Vill också säga att jag gilla båda spelen väldigt mycket, men för att det ska vara skräck borde de ha gjort Isaac mer sårbar, typ lite åt det hållet när man vaknar upp i mentalsjukhuset i tvåan. Och de kunde haft fler fiender som inte går att döda som man måste smyga förbi och... ja, i vilket fall som helst, de är bra spel
Darkzide8:
Dark Space inte skräck? Dude, jag gillade ettan skarpt men klarade aldrig av att slutföra det för det var så jävla läskigt.
Jag satt och gäspade mig igenom det^^
antingen trollar du eller så har du balls of steel
Jag trollar inte^^ Har kört så mycket skräckspel i min tid så det krävs mycket för att göra mig nervös Brukar vara lite småskraj i början av Silent Hill spel, men "skräcken" försvinner direkt när man lärt sig vilka vapen som är effektivast mot alla slags fiender.
För övrigt så tyckte jag Dead Space gameplay var en sketen kopia av Resident Evil 4 vilket sabbade känslan för mig
Game long and prosper
Trailern kändes ju knappast horror, men jag håller tummarna ändå på att det faktiskt blir ett survival horror och inte ännu ett Dead Space
Bara om du kört igenom DS2 i hardcore så kan det vara värt att bry sig om vad du skriver där. Om inte så... *facepalm*
Insanity ser rätt lovande ut så långt. Hoppas att de får till spelkänslan och handlingen också.
Och så ljudet förstås, extremt viktigt i den här genren.
Trailern kändes ju knappast horror, men jag håller tummarna ändå på att det faktiskt blir ett survival horror och inte ännu ett Dead Space
Bara om du kört igenom DS2 i hardcore så kan det vara värt att bry sig om vad du skriver där. Om inte så... *facepalm*
Spelet blir inte läskigare för att svårighetsgraden höjs. Hade jag spelat Hardcore-läget på Dead Space 2 hade jag bara blivit otroligt arg varje gång jag dör och måste börja om istället för att bli rädd. Jag tycker Silent Hill 2 är läbbigare, fastän jag aldrig dör i det.
Trailern kändes ju knappast horror, men jag håller tummarna ändå på att det faktiskt blir ett survival horror och inte ännu ett Dead Space
Bara om du kört igenom DS2 i hardcore så kan det vara värt att bry sig om vad du skriver där. Om inte så... *facepalm*
Spelet blir inte läskigare för att svårighetsgraden höjs. Hade jag spelat Hardcore-läget på Dead Space 2 hade jag bara blivit otroligt arg varje gång jag dör och måste börja om istället för att bli rädd. Jag tycker Silent Hill 2 är läbbigare, fastän jag aldrig dör i det.
Tänkte precis som du förut. Spelade igenom DS2 på survivalist- och zealot-nivåerna först. Rätt ok upplevelser - men det var först när jag körde på hardcore som spelet lyfte rejält. Jösses vilken kick. Det är i få spel jag varit med om något liknande.
Det är inte skräcken eller nåt sånt jag syftar på. Det är utmaningen. Givetvis ska DS2 spelas på stor skärm, mörkt rum och fett ljudsystem. Men det är bara grundförutsättningarna för rätt stämning. Det är själva svårighetsnivån i hardcore som är det intressanta. Inga checkpoints och bara 3 saves genom hela kampanjen innebär en viss press och inget utrymme för slarv.
Det ger helt enkelt en extremt intensiv känsla när du kört i 4-5 timmar utan att ha sparat en enda gång. Några slashers som då rusar ut ur skuggorna, när du vet att du inte tål ett enda slag till och inte har någon ammo kvar - det kanske inte skapar någon skräk direkt, men det ger rätt stark... obehagskänsla. När du utsätts för såna situationer gång på gång och tar dig igenom det så kan det ge en kick som räcker ett tag.
Får hoppas att de bakar in en liknande svårighetsnivå i Insanity och i övrigt gör det mesta rätt, då är jag såld.
Trailern kändes ju knappast horror, men jag håller tummarna ändå på att det faktiskt blir ett survival horror och inte ännu ett Dead Space
Bara om du kört igenom DS2 i hardcore så kan det vara värt att bry sig om vad du skriver där. Om inte så... *facepalm*
Spelet blir inte läskigare för att svårighetsgraden höjs. Hade jag spelat Hardcore-läget på Dead Space 2 hade jag bara blivit otroligt arg varje gång jag dör och måste börja om istället för att bli rädd. Jag tycker Silent Hill 2 är läbbigare, fastän jag aldrig dör i det.
Tänkte precis som du förut. Spelade igenom DS2 på survivalist- och zealot-nivåerna först. Rätt ok upplevelser - men det var först när jag körde på hardcore som spelet lyfte rejält. Jösses vilken kick. Det är i få spel jag varit med om något liknande.
Det är inte skräcken eller nåt sånt jag syftar på. Det är utmaningen. Givetvis ska DS2 spelas på stor skärm, mörkt rum och fett ljudsystem. Men det är bara grundförutsättningarna för rätt stämning. Det är själva svårighetsnivån i hardcore som är det intressanta. Inga checkpoints och bara 3 saves genom hela kampanjen innebär en viss press och inget utrymme för slarv.
Det ger helt enkelt en extremt intensiv känsla när du kört i 4-5 timmar utan att ha sparat en enda gång. Några slashers som då rusar ut ur skuggorna, när du vet att du inte tål ett enda slag till och inte har någon ammo kvar - det kanske inte skapar någon skräk direkt, men det ger rätt stark... obehagskänsla. När du utsätts för såna situationer gång på gång och tar dig igenom det så kan det ge en kick som räcker ett tag.
Får hoppas att de bakar in en liknande svårighetsnivå i Insanity och i övrigt gör det mesta rätt, då är jag såld.
Alright, det kan jag nog köpa. Jag ska pröva på det nån gång. Blev ganska sugen nu kan jag säga