Fråga Dice om Battlefield 3

Skägg.
10 Chambers

58 kommentarer och bara en video, come on!


signatur
Medlem

Kommer man kunna spela som Europa (Euro Forces)?


signatur

La la la lag!

Medlem

Som bonus fråga om det inte blir några så kallade "CoD knivar": kommer man kunna sätta som en bajonett på sitt vapen för extra räckvidd som i 1942?

Medlem

Vill att ni verkligen pressar dom! Ställer på dom om de faktiskt fixat något från de tidigare spelen, roadkillsystemet t.ex..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Fråga 1: Har PC-versionen ställbar field of view?

Fråga 2: Eftersom commander är borta, hur kommer hans funktioner(artilleri, rador, drop) fungera?

Medlem

Kommer Battlefield 3s styrning/spelkänsla vara som Battlefield 2 eller lite halvseg och allmänt dålig som i Bad Company 2 och dom flesta nyare shooters?

Medlem

Här är min fråga på film har skickat pm till dig med Calle!

http://www.youtube.com/watch?v=dl9Dqv7Nn1k&feature=youtube_gd...

Fasen vad formell jag låter i videon XD


signatur

cags

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Hur mycket svenskt materiell kommer vara med? T.ex. som Carl Gustav och AT4 som var med i BC2, kommer de vara med? Kommer det vara mer med?

AT4:an har vi redan sett i trailern
Som svensk så vill man såklart att det ska vara mycket svenska "grejer" med i spelet. Men DICE tänker nog på att försöka stimulera så många olika personer/målgrupper som möjligt. Just AT4:an och Carl Gustav är två stora exportvaror till andra länders militärer. Antagligen just av den anledning som dom är med i BFBC2.

Medlem
Skrivet av Oddjob:

Kommer Battlefield 3s styrning/spelkänsla vara som Battlefield 2 eller lite halvseg och allmänt dålig som i Bad Company 2 och dom flesta nyare shooters?

Det är nåt jag också saknar på moderna shooters. Man vill känna att man verkligen har kontroll på sin gubbe och att han verkligen svarar på alla kommandon (mus och tangentbord).

Medlem

Utöver knivfrågan undrar jag om vi slipper alla points som BF:BC2 hare. T ex:

Killed enemy +50, Headshot +10, Avenger Kill, Savior Kill osv.
Antar att CoD influerat där.

BF2s system räcker gott och väl.
2 för kill om jag inte minns fel, samt 1 för heal/resupply/assist.

Medlem

Kommer DICE erbjuda support för sitt spel denna gång eller kommer det skitas i som i Bad Company 2, kommer även EA återbetala kunder vars spel inte fungerar?

Medlem

Kommer BF3 sakna en hel del interface funktioner eller ha andra "menu" och "GUI" fel / problem som en blind QA testare skulle upptäcka dag 1 på sitt job? ( Se alla tidigare DICE spel launch versioner för referenser)

isf, kommer vi få vänta länge tills ni släpper patchar för att fixa detta?

/Semi sarcasm slut/

En stor fråga som täcker alla frågor, One question to answer all questions :

Är BF3 ett PC SPEL för PC SPELARE eller ett konsol spel för konsol spelare.
Ja eller nej gärna, jag vet det är inte bra för plånboken och det finns ingen chans vi kommer få ett riktigt svar på detta.

Är det ett PC spel så är jag lugn, är det ni sagt bara ett marketing trick så kommer det bli synd.

"Spelet är utvecklat först och främst med PC marknaden i tanke" duger inte heller.
DX 11 och WASD i en trailer räcker inte långt alls när man väll startar upp spelet.

Hur som helst var konsol spelet: BC2 skit roligt på PC med hela konsol kännslan och allt och med tanke på vilka alternativ man haft att spela så fick man väll spela BC2.

Medlem

Min fråga är: Hur många banor kommer kampanjen ha och hur många multiplayer kartor kommer finnas vid release?

FZ, kommer ni ihåg så kan ni väl tacka Dice för ett extremt bra jobb!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

1. SYSTEM KRAV
2. SYSTEM KRAV
3. SYSTEM KRAV
4. SYSTEM KRAAAAAAV

det va allt för mig


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Ge oss AK5 AK4 samt M90 som perks! perfa tack

Medlem
Skrivet av Oneone:

Ge oss AK5 AK4 samt M90 som perks! perfa tack

Ja tack! <3

Medlem

kan någon snälla ställa frågan om vad DICE har gjort för att kunna få BF3 att bli ett bra/populärt esportspel där av spec(fp-spec),demo filer, dedi-servrar!

Medlem

Kommer skadan i BF3 vara ungefär liknande den i BC2 elr kommer skadan ökas för BF3 för BC2`s skada var för jävlig även i hardcore man sköt länge sen sprang dom bakom ett hus och gömde sig

Medlem

Kommer det att finnas möjligheter för LAN-spel?

Kommer bottar tillbaka?

Medlem

Min fråga:
Vad kommer ni göra för att skapa ett seriöst competetive game-play?
Det jag vill se:
Möjlighet till dedikerade servrar.
Möjlighet till mods.
Counter-strike 1.6 är det perfekta FPS-spelet. Inga mods behövdes för att balansera det för competetive-play och att lägga upp en dedikerad server för klan-matcher var enkelt. Även egna mods osv, gick att göra för att underlätta. Ett annat exempel är Call of Duty 4, som i och för sig inte hade funkat som ett competetive spel direkt. Men tack vare en community så kunde ProMod skapas. Den + dedikerade servrar gjorde att även CoD4 gick jättebra att spela competetive.
Skräckexemplena är ju MW2 och BO. Inga dedikerade servrar, inga mods. Allt man kan göra är att springa runt i en public-noob-fest och döda 12-åringar.
Så vad kommer ni göra för att Battlefield 3 kommer att bli nästa FPS spel som spelas på tex. dreamhack?
Hur mycket kommer ni att satsa på att jobba efter launchen med att hjälpa spelet bli nästa counter-strike rent competetive-wise?
Best-case scenario hade ju varit om ni själva gjorde en competetive-mod som ni utvecklade med communityt, och verkligen lyssnade på vad det hade att säga. Och ha ett inbyggt klan-system in-game med ladders och möjlighet till att hitta klaner att mötas direkt in-game.

Medlem

Kommer det bli som i bf2 att lagen har olika vapen och några som alla kan använda eller blir det som i bc2 där alla lag kan ha alla vapen?

EDIT2: http://www.youtube.com/watch?v=aChYooaWwzc

Eftersom att det förra klippet saknade ljud så tog jag en ny tagning

Samma fråga bara i video format så jag får min fråga ställd

Medlem

Kommer ni ha fixat den gömda delayen som forfarande spökar i BF BC2? Dvs. Om man tittar fram bakom ett hörn i någon sekund och backar tillbaks bara för bli träffad genom hela huset av homing bullets.


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av Idono:

Kommer ni ha fixat den gömda delayen som forfarande spökar i BF BC2? Dvs. Om man tittar fram bakom ett hörn i någon sekund och backar tillbaks bara för bli träffad genom hela huset av homing bullets.

Hitboxen är riktigt dryg ibland i BC2.

Man blir beskjuten och går i skydd, ser projektilerna vina ca 1-2 meter över ditt skydd. Du blir träffad och dör. Hoppas dom löser det

Medlem

Som blivande systemvetare skulle jag vilja veta under vilken projektform ni arbetar när ni producerar ett spel? Jobbar ni med agila metoder som typ extreme programming eller mer statistikt som vattenfalls metoden? och vaför har ni valt just den metoden?


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Medlem

Tjenare Dice. Min fråga lyder:

Jag har länge undrat över om klasserna i BF3. Jag kommer ihåg från Bf2 där de hade ca 6 klasser som skillde sig från varandra en gnutta och var väl balancerade. Kommer ni införa detta igen eller kommer ni ha kvar systemet från Bc2 där man hade 4 klasser och man kunde ha ett stort urval.

Hoppas på det första alternativet

Medlem

Kommer det dåliga "knivsystemet" finnas kvar, gillade knivsystemet i BF2 mycket mer!

Medlem

Hej!

Min fråga är följande: Kommer man kunna sätta olika attatchments på olika vapen?


signatur

halo 3 rules and nothing else is cool with out army of two

Medlem

Vad är nytt i BF3? Inte grafiken och ljudet!

Medlem

Kommer vi se några svenska stridsfordon/vapen?


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

en fråga:

Hur är det med systemkraven? Om ni inte vet riktigt så på ett ungefär? Kommer ni optimera det bra så spelet kan köras på en rad olika datorer?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skriv svar